Aion antaa lapseni (6kk) pois
Lapsi on nyt noin 6kk. Raskaus oli vahinko, mutta mies suostutteli pitämään lapsen ja lupautui kantamaan ison osan vastuusta. Itse olisin halunnut tehdä abortin. Synnytyksen jälkeen kantoikin, tasan neljä päivää. Koko raskausaika oli, no, raskasta ja suoraan sanottuna ihan persestä, ja synnytys vasta kamalaa olikin.
Lapsi on pääosin terve, mitä nyt huutaa yöt päivät läpeensä koliikkia ja kärsii ilmeisesti refluksitaudista. En koe mitään rakkautta tai maagista yhteyttä lapseen, mutta velvollisuudentunnosta tottakai hoidan ja pidän huolta, ruokin, nukutan, silitän, laulan, pesen ja puhdistan.
Arki kaatuu päälle, kukaan ei auta ja vituttaa. En koe lasta omakseni, enemmän koen koirani omaksi muruvauvakseni. Pelkään, että teen tuolle pienelle ihmiselle jotain pahaa, kun väsymys ja vitutus vaan saa naksahtamaan päässä.
Miestä ei ole näkynyt synnytyksen jälkeisen viikon jälkeen kuin kerran, kun tuli hakemaan vaatteitaan ja romujaan. Muutaman kerran on soittanut ja jokusen kerran laittanut rahaa. Ei kuulemma tajunnut, miten rankkaa isänä olo on, eikä vaan pysty. On kovin pahoillaan, mutta toistelee vaan sitä miten ei pysty, on paska, anteeks.
Aion viikonlopun jälkeen mennä sossuun ja sopia lapsen luovuttamisesta. Ei ole oikein, että lapsi joutuu elämään minut äitinänsä, koska en pysty antamaan hänelle niin paljon rakkautta, hellyyttä ja huolenpitoa, minkä hän ansaitsisi. Koen, että meidän molempien on parempi jatkaa erillään. Tunsin valtavaa helpotusta, kun tajusin, että tämä on vaihtoehto, ja päätöksen jälkeen olen jopa tuntenut eräänlaista hellyyttä lasta kohtaan. Hellyyttä on helpompi antaa, kun tietää, ettei tätä kestä enää kauaa.
Olen 34-vuotias osastonhoitaja, kun sitä joku kuitenkin kohta kysyy. Niin ja heti kun tämä adoptioasia saadaan rullaamaan, niin aion hakea lähetteen sterilointiin.
Kommentit (195)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:07"]
Kyllä aikuinen ihminen kantaa vastuun itse, aivan sama mitä joku toinen "maanittelee". Vastuutonta käytöstä hankkia lapsi jonkun mieliksi. Kanna vastuu omista päätöksistäsi äläkä sysää sitä muille. Päätös oli viimekädessä sinun.
[/quote]
No mutta! Eikö se mennytkään niin, ettei naisella saa olla omaa oikeutta aborttiin ja vartaloonsa. Pitää aina kuunnella miehen mielipide. Ei saa abortoida miehen lasta jos mies sen haluaa pitää, mutta ehdottomasti pitää abortoida jos mies niin haluaa.
Vastuuton on tässä nyt lähinnä se lapsellinen mies. Vanhemmat ovat molemmat samalla tasolla vastuussa siitä tulevasta mukulasta. Huolimatta siitä, mitä haarojen välissä killuu tai on killumatta. Yheiskunta vaan antaa niiden killuttimilla varustettujen vapaamatkustaa tässä asiassa.
[/quote]
Ap ei halua omaa lasta, mutta tulee ehkäisystä huolimatta (vai sen puutteesta?) raskaaksi. Tässäkään vaiheessa ap:lla eivät hälytyskellot soi, vaan ap päättää pitää lapsen, koska mies haluaa isäksi. Mies ei ole aiemmin osoittanut mitään merkkejä huonosta käytöksestä. Siispä ap miehen mieliksi pitää lapsen. Mies häipyy ja ap haluaa antaa lapsen pois.
Vai... Voisiko olla, että ap on yhtä pihalla kuin miehensä? Kuka tahansa normaali ihminen olisi ollut a) hankkimatta lasta, jos ei sellaista itse halua b) huomannut vaaran merkit ap:n kuvailemassa miehessä. Tuollaiset asiat vain kerta kaikkiaan eivät vain "tapahdu" kuin tietyille ihmisille. Ihmisestä kyllä huomaa pitkäjännitteisyyden puutteen, kyvyttömyyden hoitaa esim. eläimiä, mahdolliset rahaongelmat, jne. joita aivan varmasti on varoitusmerkkeinä kaikilla tällaisilla tapauksilla.
Loppujen lopuksi ap ei lapsen "edun" vuoksi edes vaadi isää selvittämään isyyttään virallisesti, koska "ei kaipaa pennosia" ja "lapselle ei ole virkaa isästä, jota ei kiinnosta". Vastaavassa tilanteessa hän kuitenkin itse haluaisi avoimen adoption ja saada rusinat pullasta, vaikka ei halua vastuutaan kantaa. Hmm... Voisiko olla, että meidän ap:mme on vain epävakaa ihminen? Vaikka kovin vastuuntuntoista yrittää esittää, ei ota vastuuta edes siitä, että on itse päättänyt lapsen pitää. Päätös ON naisen.
Miehen olisi syytä käydä tekemässä itsensä lisääntymiskyvyttömäksi. Oikeastaan koko pippelin joutaisi pätkästä poikki niin ei taatusti pääsisi ketään lykkimään uudestaan raskaaksi.
Miks ap ei vastaa mitään näihin refluksi/allergia -kommentteihin??? oletko kokeillut maidotonta ruokavaliota? Maidoton, viljaton, munaton vaikka alkuun. t refluksilapsen äiti, maidoton ruokavalio auttoi meillä
Tuntu ikävältä lukea kirjoitustasi mutta täällä on paljon naisia jotka pystyy neuvoo ja auttaa sua vaikka vaan juttelemalla. Monella naisella on noita tunteita kun on saanu lapsen että ei oo tunteita tai rakasta lastaan. Mulla meni vuosi ennen ku sain tunteita lastani kohtaan. Sitä ennen ajattelin vaan että mun elämä on pilalla ja en saanu apua ongelmaan ku en ees ymmärtänyt että mulla oli ongelma. Oon kasvattanut tytön yksin mutta mulla oli äiti rinnalla ja sain niitä hengähdys taukoja. Hienoo että pystyt olla rehellenin täs asiassa ja mun neuvo onkin että ehkä luoja anti sulle tarkoituksella tuon pienen enkelin ja kannattaa miettiä monelta eri kantilta tota adoptio asiaa. Kyllä sulla tulee tunteita lasta kohtaan ja opit rakastamaan lastasi luota nainen omiin kykyihin ja anna lapselle mahollisuus. Yritä jos saat sellasen tuki perheen tai apua sieltä mistä täällä naiset puhuu. Lapsen hoito on kovaa ja raskasta mutta kaikki on sovitettu pienokaisen hymyllä. Siunausta sulle ja enkelille koko elämän ylle päätätpä tehä miten päin vaan. Sanon senkin että katumuksen kanssa on vaikertaa elää
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:59"]Miks ap ei vastaa mitään näihin refluksi/allergia -kommentteihin??? oletko kokeillut maidotonta ruokavaliota? Maidoton, viljaton, munaton vaikka alkuun. t refluksilapsen äiti, maidoton ruokavalio auttoi meillä
[/quote]
Ehkä on provo ja ei ole mitään refluksivauvaa niin ei kiiinnosta keskustella asiasta.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:59"]
Miks ap ei vastaa mitään näihin refluksi/allergia -kommentteihin??? oletko kokeillut maidotonta ruokavaliota? Maidoton, viljaton, munaton vaikka alkuun. t refluksilapsen äiti, maidoton ruokavalio auttoi meillä
[/quote]
AP ei siksi ota kantaa sairauksiin/allergioihin, että se voi olla yksi niitä anonymiteetin vuoksi kenties muutettuja faktoja. Sanon vain sen, että lapsella on ei-hengenvaarallinen tila, joka on vaan ihan helvetin raskas meille molemmille. AP
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 22:59"]
[/quote]
AP ei siksi ota kantaa sairauksiin/allergioihin, että se voi olla yksi niitä anonymiteetin vuoksi kenties muutettuja faktoja. Sanon vain sen, että lapsella on ei-hengenvaarallinen tila, joka on vaan ihan helvetin raskas meille molemmille. Kiitos silti avusta ja jaksamisia teille! AP
Ferroplan - tämä ketju poistuu alle 30 minuutissa, koska tässä mainitaa yrityksen nimi
Olisipa mukava kuulla, miten aplla menee :)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 16:05"]
Miten kävi, ap?
[/quote]
Ai mitä kävi? Menitte typerät naiset jälleen kerran joukolla typerään provoon, koska olette typeriä. Ensimmäisellä typerällä sivulla on vielä typerin peukutuksin 353 0(!) että miehen syy. Ihanaa!
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 17:38"]
Hmmm. Oletkohan masentunut erosta ym.? Kannattaisi hankkia lääkitys. Monet hankkivat lapsen jopa yksin ja jaksavat hoitaa. Ei vauvavaihe huutoineen kestä kuin muutaman kuukauden. Kun lapsi on isompi voi miehenkin helpompi hoitaa sitä. Olisiko sinulla ystäviä/sukulaisia jotka voisivat auttaa edes vähän?
[/quote]
Tosi moni suosittelee hakemaan lääkitystä. Mielialalääkitys on pahimmillaan ihan kamalaa unta aluksi.
Voisi verrata päivittäiseen kannabiksen käyttöön paitsi ilman pahoinvointia ja päänsärkyä. Mielialalääkkeistä ei myöskään pääse helpolla erooon vaan niihin jää koukkuun. Jotain vastuuta pitäisi tuohon lääkkeiden levittämiseen ja niiden markkinointiin saada.
Ap voisi pitää lapsen jos hänelle annettaisiin aluksi lievä annos masennuslääkettä ja ehkä seuraavaksi lisättäiisiin lievä annos psykoosilääkettä ja unilääkkeitä illaksi että saa apremmin unta. Näillä resepteillä ap:n lapsesta kasvaa täysipainoinen aikuinen.
Kuulostaa mietityltä ja järkevältä ratkaisulta. Jos ei adoptiota, niin onko mahdollista antaa lasta sijaisperheeseen? Sinulla olisi mahdollisuus tavata lasta ja ylläpitää suhdetta. Lapsella olisi hyvä ja rakastava perhe plus sinä, biologinen äiti elämässään. Ja on niitä paljon, paljon huonompiakin vaihtoehtoja ratkaista tällainen asia. Kun joku kuitenkin vinkuu, että tämä olisi kamalaa lapselle. Tsmppiä ap <3 Olet hyvä ihminen.
Jos raha ei ole ongelma, niin miksi et palkkaisi lastenhoitajaa, vaikka yhdeksi päiväksi viikossa?