Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko nostaa lääkitystä?

Vierailija
18.09.2014 |

En saa yhteyttä lääkäriin, edes puhelinaikaa, kuin vasta viikon päähän. Olen kauhean masentunut ja ahdistunut, etenkin töissä, ja siellä olisi nyt oltava todella skarppina. Saanko nostaa lääkitystä (citalopram) ilman lääkärin lupaa? Nyt 20mg, ottaisin siis puolikkaan enemmän päivittäin. Onko ok, jos kerron sitten jälkikäteen mitä tein, vai kilahtaako lääkäri. En jaksa odottaa viikkoa, enkä pysty sitten olemaan töissä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssri:t auttamattomasti pois muodista. Uusinta huutoa Voxra-niminen aine, joka on av-mammojenkin hyväsymää tavaraa. Kysy sitä lekuriltas.

Vierailija
22/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua vois auttaa paremmin kilpirauhaslääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:55"]

Ssri:t auttamattomasti pois muodista. Uusinta huutoa Voxra-niminen aine, joka on av-mammojenkin hyväsymää tavaraa. Kysy sitä lekuriltas.

[/quote]

Voxra ei ole uusi lääke, vaan vanha. Ystävälläni on se, ja se sopii hänelle hyvin. Mene pois tästä ketjusta. Vaikka takaisin sinne viimeöiseen Voxra-ketjuun.

En jaksa että joku tulee trollaamaan jokaiseen masennusta käsittelevään ketjuun.  

ap

Vierailija
24/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:58"]

Sua vois auttaa paremmin kilpirauhaslääke.

[/quote]

Arvot on mitattu, ja ne on lääkärin mukaan ok.

ap

Vierailija
25/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citalopram on oikein hyvä lääke, huomasin sen vasta nyt, kun sen lopetin. masennus palasi ja mikään ei huvita. Mulle riitti ihan toi 20 mg per päivä.

Vierailija
26/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:59"]

[/quote]

Voxra ei ole uusi lääke, vaan vanha. Ystävälläni on se, ja se sopii hänelle hyvin. Mene pois tästä ketjusta. Vaikka takaisin sinne viimeöiseen Voxra-ketjuun.

En jaksa että joku tulee trollaamaan jokaiseen masennusta käsittelevään ketjuun.  

ap

[/quote]

Et jaksa? Oletko ajatellut että voisit kärsiä masennuksesta? Syötkö jo lääkkeitä, vai vasta tulevaisuudessa? T: Lääketeollisuus

Vierailija
27/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa ei olosi parane lääkkeen nostolla. Outoa, ettet ole saanut aloituksen tueksi rauhoittavia?! Minä olen kahdesti joutunut aloittamaan mielialalääkkeet ja saanut aina aluksi rauhoittavia poistamaan ahdistusta kunnes lääke alkaa tehota. Onko tämä eka kertasi?

Vierailija
28/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:54"]

Vasta 5 viikkoa! Kestää 8 viikkoa, ennen kuin pitoisuudet ovat huipussaan. Ahdistus ja masennus voivat olla vielä voimistuneina lääkkeen alkuoireita. Jos nostat lääkettä nyt olo voi vain huonontua, kun aloitusoireet lisääntyvät nostosta. Odota kunnes tapaat lääkärin! Onko sulla rauhoittavia?

[/quote]

Ei ole. 

ap

[/quote]

Ei oo rauhottavia??? Mikä av-palstalainen sä oot? No onks punkkua edes?

Vierailija
29/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:43"]

närkkiintyä.

[/quote] vastoin lääkärin antamaa ohjetta toimiessaan ap on sitten omalla vastuulla

[/quote]

Meinaatko, että lääkäri olisi jotenkin vastuussa määräämistään lääkkeistä vaikka potilas ne ottaisikin määräyksen mukaan?

Vierailija
30/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:03"]

Viikossa ei olosi parane lääkkeen nostolla. Outoa, ettet ole saanut aloituksen tueksi rauhoittavia?! Minä olen kahdesti joutunut aloittamaan mielialalääkkeet ja saanut aina aluksi rauhoittavia poistamaan ahdistusta kunnes lääke alkaa tehota. Onko tämä eka kertasi?

[/quote]

On. En ole ajatellutkaan mitään rauhoittavia. 

ap

Vierailija
31/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Haluaisin nostaa lääkitystä, mutta en saa lääkäriä kiinni. Täytyy vain odottaa. Oletko kokeillut valeriaanaa tai kärsimyskukkaa? 

Minulle ei citalopram aikoinaan sopinut lainkaan. Sivuvaikutukset olivat kauheita. Se on niin ihmisestä kiinni mikä toimii, mikä ei.

Vierailija
32/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:11"]

Mulla on sama ongelma. Haluaisin nostaa lääkitystä, mutta en saa lääkäriä kiinni. Täytyy vain odottaa. Oletko kokeillut valeriaanaa tai kärsimyskukkaa? 

Minulle ei citalopram aikoinaan sopinut lainkaan. Sivuvaikutukset olivat kauheita. Se on niin ihmisestä kiinni mikä toimii, mikä ei.

[/quote]

En ole, mutta kiitos vinkeistä. Ajattelin, että annos on niin matala, että nostan ja jos lääkäri sitten valittaa niin kerron vain kuinka pahalta tuntuu. Tuskin se voi kauan moittia. 

ap

Vierailija
33/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:03"]

[/quote]

On. En ole ajatellutkaan mitään rauhoittavia. 

ap

[/quote]

No oppia ikä kaikki. Onneksi löysit tiesi tänne av-pilleristien iloiseen joukkoon. Muista jatkossa pummia lääkäriltäsi rauhoittavia. Sopivat erinomaisesti esim. krapulalääkkeiksi.

Vierailija
34/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavista on apua kunnes mielialalääkkeet alkavat vaikuttaa. Sitten ne jäävät automaattisesti pois, kun ei enää ahdista. Kannattaa ottaa helpotus vastaan, koska ahdistus on kamalaa.

Vierailija
35/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä masennuksesi ja ahdistuksesi taustalla on? Työuupuminenko? Saatko keskusteluapua?

Vierailija
36/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:24"]

Rauhoittavista on apua kunnes mielialalääkkeet alkavat vaikuttaa. Sitten ne jäävät automaattisesti pois, kun ei enää ahdista. Kannattaa ottaa helpotus vastaan, koska ahdistus on kamalaa.

[/quote]

Lääkäri ei edes tarjonnut niitä vaikka valitin ahdistusta. Itselle ei tullut mieleenkään pyytää niitä

ap

Vierailija
37/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkossivulle

Vierailija
38/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:26"]

Mikä masennuksesi ja ahdistuksesi taustalla on? Työuupuminenko? Saatko keskusteluapua?

[/quote]

Moni asia. En oikein jaksa keskusteluavun ideaakaan, koska ei minulla ole energiaa alkaa kertomaan kenellekään mitään. Hyvä kun on energiaa käydä töissä

ap

Vierailija
39/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämän yhden Voxranvihaajan täytyy tunkea joka ketjuun, joka käsittelee lääkkeitä tai masennusta? Onko sulla joku ongelma? Ehdotan lääkärin puoleen kääntymistä. Anna ihmisten hakea vertaistukea ja keskustella lääkkeistä ilman sun ääliömäisiä kommentteja. 

ei ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi