Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko nostaa lääkitystä?

Vierailija
18.09.2014 |

En saa yhteyttä lääkäriin, edes puhelinaikaa, kuin vasta viikon päähän. Olen kauhean masentunut ja ahdistunut, etenkin töissä, ja siellä olisi nyt oltava todella skarppina. Saanko nostaa lääkitystä (citalopram) ilman lääkärin lupaa? Nyt 20mg, ottaisin siis puolikkaan enemmän päivittäin. Onko ok, jos kerron sitten jälkikäteen mitä tein, vai kilahtaako lääkäri. En jaksa odottaa viikkoa, enkä pysty sitten olemaan töissä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:00"]

Miksi tämän yhden Voxranvihaajan täytyy tunkea joka ketjuun, joka käsittelee lääkkeitä tai masennusta? Onko sulla joku ongelma? Ehdotan lääkärin puoleen kääntymistä. Anna ihmisten hakea vertaistukea ja keskustella lääkkeistä ilman sun ääliömäisiä kommentteja. 

ei ap

[/quote]

Ei mahdu av-pillerinpyörittäjien palstalle kriittiset kommentit kemikaaleista. Ei mahdu ei.. 

Vierailija
42/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:05"]

Miksi tämän yhden Voxranvihaajan täytyy tunkea joka ketjuun, joka käsittelee lääkkeitä tai masennusta? Onko sulla joku ongelma? Ehdotan lääkärin puoleen kääntymistä. Anna ihmisten hakea vertaistukea ja keskustella lääkkeistä ilman sun ääliömäisiä kommentteja. 

ei ap

[/quote]

Ei mahdu av-pillerinpyörittäjien palstalle kriittiset kommentit kemikaaleista. Ei mahdu ei.. 

[/quote]

Miksi et aloita omia ketjuja? Tajuatko, että masennuksesta kärsivät ihmiset usein jaksavat keskustella asioistaan ainoastaan netissä, ja sinä teet sen mahdottomaksi trollauksellasi. Joku päivä jonkun kuppi menee nurin ja hän tappaa itsensä. Koska edes AV:lla ei voi puhua ettei joku vittupää kiusaa. 

Onko sitten hyvä mieli? Kun olet edesauttanut sairaan ihmisen kuolemassa? Häpeäisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ap

[/quote]

[/quote]

Toivottavasti sairastut vakavasti ja joku tulee irvailemaan lääkityksellesi. Esimerkiksi syöpään.

Vierailija
44/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että ap kuitenkin yrittäisit jatkaa keskusteluapua. Onko kukaan joka voisi auttaa kotitöissö ja mahd lasten kanssa. Tarvitsisit aikaa itsellesi. Mikset saanut sairaslomaa?

Vierailija
45/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:12"]

Ehdotan, että ap kuitenkin yrittäisit jatkaa keskusteluapua. Onko kukaan joka voisi auttaa kotitöissö ja mahd lasten kanssa. Tarvitsisit aikaa itsellesi. Mikset saanut sairaslomaa?

[/quote]

En ole ap, mutta mietin haluaisivatko kaikki nämä "keskusteluapua" tyrkyttävät hyväntahtoiset ihmiset itse sitä keskusteluapua jos olisivat sairastuneet depressioon. Kertoa kaikki asiansa jollekin nyökyttelijälle, jolle maksetaan kuuntelemisesta? Itse olen käynyt terapiassa ja se vie suunnattomasti energiaa. "Keskusteluapu" taas on yhtä tyhjän kanssa. 

Lääkitys auttoi minut ylös pahimmasta masennuksesta. 

Vierailija
46/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:58"]

Sua vois auttaa paremmin kilpirauhaslääke.

[/quote]

Arvot on mitattu, ja ne on lääkärin mukaan ok.

ap

[/quote]

Mitkähän ne olivat? Varmaan TSH 4,2 ja T4V 10. "Ihan ok-arvot"

Vierailija
47/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:09"]

ei ap

[/quote]

[/quote]

Miksi et aloita omia ketjuja? Tajuatko, että masennuksesta kärsivät ihmiset usein jaksavat keskustella asioistaan ainoastaan netissä, ja sinä teet sen mahdottomaksi trollauksellasi. Joku päivä jonkun kuppi menee nurin ja hän tappaa itsensä. Koska edes AV:lla ei voi puhua ettei joku vittupää kiusaa. 

Onko sitten hyvä mieli? Kun olet edesauttanut sairaan ihmisen kuolemassa? Häpeäisit.

[/quote]

Masennuksesta kärsivät paranevat lääkkeillä, joista tässäkin langassa keskustellaan. Pysy aiheessa draamakuningatar.

Vierailija
48/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:11"]

ei ap

[/quote]

[/quote]

Toivottavasti sairastut vakavasti ja joku tulee irvailemaan lääkityksellesi. Esimerkiksi syöpään.

[/quote]

Kiitos ystävällisistä toivotuksistasi. Miksi juuri syöpään? Eikö esim. masennus olisi traagisempi kohtalo?

Vierailija
49/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti keskustelu/terapia yhdistettynä lääkehoitoon tarjoaa parhaimman avun. Siksi sitä tyrkytän, kun olen sen itse hyväksi havainnut.

Vierailija
50/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:27"]

Tutkitusti keskustelu/terapia yhdistettynä lääkehoitoon tarjoaa parhaimman avun. Siksi sitä tyrkytän, kun olen sen itse hyväksi havainnut.

[/quote]

Ei se silti sovi kaikille. Niin kuin ei kaikki lääkkeetkään. 

ei ap

Vierailija
51/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:17"]

[/quote]

En ole ap, mutta mietin haluaisivatko kaikki nämä "keskusteluapua" tyrkyttävät hyväntahtoiset ihmiset itse sitä keskusteluapua jos olisivat sairastuneet depressioon. Kertoa kaikki asiansa jollekin nyökyttelijälle, jolle maksetaan kuuntelemisesta? Itse olen käynyt terapiassa ja se vie suunnattomasti energiaa. "Keskusteluapu" taas on yhtä tyhjän kanssa. 

[/quote]

Keskusteluavut, terapiat ynnä muut huuhaat ovat kaikkien tutkimusten mukaan täyttä puppua. Vain uudenajan tehokkaat masennuslääkkeet auttavat masentuneita ihmisiä. Olet täysin oikeassa.

Vierailija
52/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:17"]

[/quote]

[/quote]

Keskusteluavut, terapiat ynnä muut huuhaat ovat kaikkien tutkimusten mukaan täyttä puppua. Vain uudenajan tehokkaat masennuslääkkeet auttavat masentuneita ihmisiä. Olet täysin oikeassa.

[/quote]

Mikä sua vaivaa? Sarkasmisikin on avutonta. Jopa näin masentuneen näkökulmasta.

Vierailija
53/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:09"]

ei ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos päätyy itsemurhaan av-trollien takia, niin siihen olisi päätynyt jostain ihan oikeastakin syystä. Häpeä itse itkupilli.

Vierailija
54/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miehen vanhemmat ja omat vanhemmat auttavat lasten kanssa usein. Sairasloma ei ole vastaus tähän ongelmaan. Haluan olla töissä, ja siksi tahtoisin nostaa annosta. Se ahdistus ei liity työntekoon, vaan muihin asioihin.

Pelkkä ajatus keskusteluavusta saa karvat pystyyn.

ap

Vierailija
55/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä porukkaa av-palstalla. XD Vahvistatte käsityksiäni naisista. T:Mies :D

Vierailija
56/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:58"]

Sua vois auttaa paremmin kilpirauhaslääke.

[/quote]

Arvot on mitattu, ja ne on lääkärin mukaan ok.

ap

[/quote]

Mitkähän ne olivat? Varmaan TSH 4,2 ja T4V 10. "Ihan ok-arvot"

[/quote]

Ei mulla ole sitä tulospaperia tallessa. Heitin sen pois. Lääkäri kuitenkin sanoi, että ei ole vajaatoimintaa.

ap

Vierailija
57/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:36"]

[/quote]

"Mies" joka käyttää lyhyessä kommentissa kahta hymiötä. 

Vierailija
58/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Ole yhteydessä lääkäriisi äläkä omin päin nostele annoksiasi. Kuten huomaat tältä palstalta ei kannata neuvoa kysellä ja vielä vähemmän niihin neuvoihin kannattaa luottaa. Täällä kirjoitteleen lääkekammoisista lääkeriippuvaisiin, muttei kukaan vaikuta kovinkaan pätevältä. Kunhan laukovat älyttömyyksiään.

Vierailija
59/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:36"]

[/quote]

"Mies" joka käyttää lyhyessä kommentissa kahta hymiötä. 

[/quote]

Olen oppinut av-palstalla, että sukupuoli on vain sukupuoli eikä määritä ihmistä muuten. Onko tämä ollutkin valetta?

Vierailija
60/62 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 23:40"]

Ap: Ole yhteydessä lääkäriisi äläkä omin päin nostele annoksiasi. Kuten huomaat tältä palstalta ei kannata neuvoa kysellä ja vielä vähemmän niihin neuvoihin kannattaa luottaa. Täällä kirjoitteleen lääkekammoisista lääkeriippuvaisiin, muttei kukaan vaikuta kovinkaan pätevältä. Kunhan laukovat älyttömyyksiään.

[/quote]

Luitko aloitukseni? En saa viikkoon edes puhelinaikaa. Eli tietenkin yritin ensin olla yhteydessä lääkäriin, mutta ei onnistunut. En jaksa odottaa viikkoa. Aion nostaa lääkitystä ja kerron lääkärille sitten kun se soittaa. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän