Mitä tavaraa ET ostaisi käytettynä kirpparilta?
Eli otsikossa kysymys, tietysti näitä on vaikka mitä, mutta itse en ostaisi jalkakylpylaitetta. Oksettaa ajatuskin tarttuvasta kynsisienestä tai silsasta.
Kommentit (494)
Turkikset, pehmolelut, huonekalut, kirjat
Sohvia, sänkyjä, tyynyjä, täkkejä, kosmetiikan ja käytettyjen alusvaatteiden ja kenkien lisäksi en ostaisi. Muita vaatteita, lakanoita, verhoja ostan kunhan kestävät 60 asteen konepesun. Kirppiksellä laitan ostokset muovikassiin, muovikassin suoraan noin viikoksi pakastimeen ja vaatteet yms tekstiilit sieltä suoraan pesukoneeseen. Hyvä kun täällä tuntuu olevan muitakin vastuuntuntoisia kirppistelijöitä jotka haluavat estää luteiden, täiden, kihomadonmunien yms leviämisen varotoimilla.
Sähkölaitteita en myöskään osta käytettynä kun en tiedä ovatko ne seisseet sateella kuistilla ennen myyntiin tuontia yms. Koen myöskin retrot sähkölaitteet orkkispiuhoillaan palovaarallisiksi.
Muistutuksena, että myyjät eivät välttämättä aina ole edes tietoisia siitä että heillä on kihomatoja, koiperhosia yms yms.
Opiskelijana joudun paljon käyttämään kirjastoa ja kirjojen lainaus aina kuumottaa. Ennen lainausta teen aina ludetsekkauksen kirjoihin, eli selaan sivut läpi ja katson näkyykö luteita tai niiden mustemaisia ulostetahroja. Tuon tarkastuksen lisäksi laitan kirjat vielä pakastimeen vähintään viikoksi. Muistaakseni oli niin että seinäluteiden munat ei kuole pakastimessa mutta aikuiset yksilöt kuolee. Saunaa minulla ei ole.
Kirppiskaasu salpaa hengitykseni.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi kenkiä koska kynsisieni
mutta jos hinta on vaikka 3e niin voi huoletta heittää vaikka 95 asteen pesuun tai vaikka keittää ja jos hajoaa niin mitä väliä kun 3e, suurin osa on kestänyt kuumat pesut täydellä linkouksella :) Ehkä nuo vanhat kirppiskengät onkin vähän järeempää tekoa kun nämä nykyaikaiset kalliit kiinalaiset super sekundat
Alusvaatteita, uima-asuja nyt ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiskaasu salpaa hengitykseni.
se onkin kaasun tehtävä, siis toimii, saiskohan sieltä järeämpiä kaasuja?
Vierailija kirjoitti:
ET oli mukava hahmo siinä elokuvassa. Ei mitään hajua mitä se ostaisi tai ei.
Sä oot ihan koomikko.
Alusvaatteita en osta.
Paitapuseroita löydetty monta kertaa halvalla hyviä. Villatakkeja myös.
Joskus käynyt näin ettei uusia kenkiä voinut enää vaihtaa laitoin kierrätykseen, ei ole jalkavaivoja. Tekisin näin, ripottaisin soodaa ja veisin pakkaseen ulos pariksi päiväksi.
Rintaliiveissäkin noin, jos on vain sovitetut ei ole mennyt piloille.
Huonekaluista en ostaisi mitään topattuja kalusteita, siis sohvia, nojatuoleja tai joustinpatjoja runkopatjoja. Vuodevaatteista vaisin ostaa hyväkuntoisia lakanoita ja tyynyliinoja, mutta tyynyt ja täkit jätän ostamatta. Joitakin pöytäliinoja olen ostanut. Hyvällä tuurilla löytää äidin tai mummon jäämistöstä löytyneitä lähes käyttämättömiä upeita pellavaliinoja, joita nuori polvi ei ymmärrä arvostaa. Samoin löytyy toisinaan vanhoja, jopakäyttämättömiä pellavaisia astiapyyhkeitä. Vaatteita en juurikaan kirpparilta hae, kenkiä en ollenkaan. Kirjat haisevat usein niin tunkkaiselta, että saavat jäädä hyllyyn. Keräilen vanhaa puristelasia, lähinnä sokerikkoja ja kermakkoja, joita löytää usein perinteiseltä kirpparilta edullisemmin kuin nettikirppareilta ja -kaupoista.
Noin yleisesti voisin todeta, että ostan käytettynä vain sellaisia tavaroita, jotka voi pestä riittävän kuumassa vedessä.
Sohvat & sängyt - lets go luteet..
Ei vaatteita , haisevat pahalle kun pesty ties millä pesuaineilla. Lasitavara on ainut mitä ostan niihin ei hajut tartu ja voi pestä tiskikoneessa.
Pyöräilykypärää, käytettyjä alusvaatteita, käytettyjä aikuisten uima-asuja, lenkkareita, sandaaleja, avattua kosmetiikkaa, ruokaa, tölkin klipsuja, sähkölaitteita, komealupiinia (kyllä, joku myy meidän lähikirpparilla), tyhjiä kahvipakkauksia, reiällisiä vaatteita (auki oleva sauma käy), yksiväriset tahralliset vaatteet, rikkonainen nahka (esim. laukut, kengät).
Joitakin noista voisin ostaa, jos varsinaisia käytön merkkejä ei näy. Olen esim. ostanut rintaliivejä ja sukkia, jotka ovat näyttäneet käyttämättömiltä hintalappuineen.
Vierailija kirjoitti:
Purukumia en ostaisi. Tai jos kotoo hakisin ja näkisin että siisti paikka.
Kyllä hintakin jotain osaa näyttelisi.
Mut pyytäisin kyllä et voiko kokeilla.
Todennäköisesti en yhtään mitään. Jos ei minulla ole varaa ostaa uutta, olen ilman.
En halua kierrättää mitään ötököitä tai tauteja kotiini.
Minäkin ymmärsin tuon ensilukemalla, että E. T.
Vierailija kirjoitti:
kortsua tai kuukautissuojia.
Joka noita kirppikselle vie myyntiin, on Laihialta.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää tavattomasti tämä laiska ja yleistynyt anglisismi. Onko ylivoimaista käyttää takia, vuoksi, tähden tms. -rakennetta?
ET:hän ostaisi tietenkin puhelimen millä soittaa kotiin.