Mitä tavaraa ET ostaisi käytettynä kirpparilta?
Eli otsikossa kysymys, tietysti näitä on vaikka mitä, mutta itse en ostaisi jalkakylpylaitetta. Oksettaa ajatuskin tarttuvasta kynsisienestä tai silsasta.
Kommentit (494)
En ostaisi kenkiä, koska niistä voi saada jalkasienen. En ostaisi huonekaluja, koska niissä voi olla syöpäläisiä. En ostaisi pyöräilykypärää enkä pelastusliivejä, koska ne eivät olisi käyttöturvallisia. En myöskään ostaisi mitään avattuja ja vähän käytettyjä kemikaaleja, kuten hajuvesiä yms. Lisäksi en ostaisi mitää likaisia tuotteita, kuten vaatteita.
Jotain tyhjää kaljapulloa/tölkkiä, joka ei ole edes mikään harvinainen. Täyden saa kaupasta lähes samaan hintaan.
Kalsarit/rintsikat, hiusharja/ ripsiväri, huulipuna
Vaikea keksiä mitään, mitä HALUAISIN ostaa kirpparilta. Ehkä jotain hyväkuntoisia keräilyesineitä? En kuitenkaan tykkää kierrellä kirppareilla sen pölyn ja lemun keskellä.
No varmaan sen paremman puhelimen ainakin.
Vierailija kirjoitti:
ET oli mukava hahmo siinä elokuvassa. Ei mitään hajua mitä se ostaisi tai ei.
Ainakaan rikkinäistä puhelinta se ei ostaisi.
Kondomia. Terveyssidettä. Vauvan vaippaa.
Pikku hiljaa on alkanut inhottaa melkein kaikki paitsi kuumassa pestävät, helposti puhdistettavat tai muuten "turvalliset" tavarat ja materiaalit. Vanha kämppikseni, epäsiisti keski-ikäinen nainen, hamstrasi asunnon täyteen kaikenlaista lahjoituskirpputorilla myymättä jäänyttä, mikä ei kelvannut kenellekään. Pois muuttaessani, kun tyhjensin kaapit ja puhdistin kaikki omat tilani huolella, vastaan tuli kolme eri lajia turkiskuoriaisia...ihme ettei luteita.
En yhtään mitään. Toisten aarre on minun romu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi kenkiä koska kynsisieni
Minua ärsyttää tavattomasti tämä laiska ja yleistynyt anglisismi. Onko ylivoimaista käyttää takia, vuoksi, tähden tms. -rakennetta?
Minua ärsyttää enemmän ryssismi. Esim. sana ikkuna tulee venäjän kielestä (окно eli okno eli akkuna eli ikkuna). Silti monet käyttävät kyseistä sanaa!
Vierailija kirjoitti:
Ompa täällä "nirppanokkia" vastailemassa. Teistäkin moni pakon edessä ajattelisi toisin.
Kaikki tekstiilit pitää pestä tietty. Kenkiä pitää tutkia ja pestä! Eikä ihan linttanoita tietty.
Likaiset tavarat saa jäädä ja rikkinäiset. jne
Kuitenkin esim astioita ja muuta "kovatavaraa" kannattaa katsoa/ostaa jos löytää jotain kivaa ja persoonallista jne.
Köyhäkin voi olla ja useimmat on puhtautta rakastavia, siistejä ja asiallisia.
Olen köyhä ja JUURI SIKSI suosin uutta tavaraa. Minulla ei ole varaa ostaa mitä tahansa käytettyä sekundaa enkä myöskään halua identifioitua köyhäksi nuuhkimalla kirpparin saastaista löyhkää. Oksennus meinaa tulla siellä pölyn ja hajujen keskellä.
Kaikki muu paitsi aito taidelasi. Se on ainoa, joita ikinä kirppikseltä katselen. Käytetyt vaatteet, kirppuiset linttaan tallatut kengät tai tahraiset taloustavarat ja astiat, hyi yäk! Halua edes ajatella sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tekohampaat, kaikki muu käy.
Pystyy ne hyvinkin muotoilemaan uusiksi.
Kondomeita, nenäliinoja, purkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea keksiä mitään, mitä HALUAISIN ostaa kirpparilta. Ehkä jotain hyväkuntoisia keräilyesineitä? En kuitenkaan tykkää kierrellä kirppareilla sen pölyn ja lemun keskellä.
Millaisia kaatopaikkoja stadin kirpparit on kun tullut usein esiin nuo pölyt, hajut, kirput, luteet ... ?
Alushousuja ja sukkia. Paitsi jos on erityisen mageita.
Nokkahuiluja löytyi myytävänä useampi kappale. Jäi ostamatta.
Samoin usein tapaa myynnissä pillimukeja yms. Yök!
Potat, tuttipullot ja sen semmoiset jäävät myös hyllyyn.
en ostaisi: vaatteet, kengät, avatut meikit (avaamaton hajuvesi saattaa olla ok, jos se ei ole säilytetty vaikkapa homeisessa vessassa), ruokia (ties kuinka kauan olleet samassa pöydässä? jotkut myyvät mm. kakkuja kirppiksillä), huonekaluja koska saattaa olla luteita etenkään tuoleja ja sohvaa tai sänkyä en ikinä ostaisi kirppikseltä tai vastaavista, en oikeastaan mitään. Mitä olen ostanut kirppiksiltä/kierrätyksenä on korut.
En tue orjatyötä.