Mitä tavaraa ET ostaisi käytettynä kirpparilta?
Eli otsikossa kysymys, tietysti näitä on vaikka mitä, mutta itse en ostaisi jalkakylpylaitetta. Oksettaa ajatuskin tarttuvasta kynsisienestä tai silsasta.
Kommentit (494)
Pyöritän itse kirpparia ja ostan kyllä kaikkea mitä tarvitsen, jopa hammasharjan voisin ostaa ja tietenkin käyttämättömän eli paljon myydään uusia alusvaatteita ym mitkä olleet hutiostoja eli hyvin voin ostaa näitä.
Ainoa tiukka raja on etten osta haisevia, varsinkin kosteuden hajua ei saa pois ja jos vaate pesty jollain voimakkaasti haisevalla pesuaineella, niin sekin jää ostamatta, koska joutuisi pesemään monta kertaa ennen käyttöä.
Kierrätys on tätä päivää ja on hyvä ettei kaikkea osteta uutena.
Alusvaatteet, kengät, pyöräilykypärä, turvaistuin tms josta en tiedä miten edellinen omistaja käsitellyt.
Itse en ostaisi kortsuja käytettynä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään ostaisi jalkakylpylaitetta, en myöskään puoliksi käytettyjä kosmetiikkapulloja, alusvaatteita tai uima-asuja.
Enää en ostaisi kirpparilta sohvaa. Ostin kerran uuteen ihan tyhjään asuntooni tikkurilasta Patinasta vuodesohvan ja oletin tehneeni oikein hyvän kaupan, sain vielä kivalta sinitukkaiselta myyjältä puhuttua kuljetuksen maksutta parin kilsan päähän.
Pian sohvasta paljastui ötököitä ja kuoriaisia, joiden takia koko asunto meni puhdistukseen ja sohva kaatopaikalle. Paikalla käynyt tuholaistorjuja kertoi kirpparilta levinneen ötököitä muuallekin huonekaluissa ja sisustustekstiileissä.
Kerrostalossa ei auta, jos et itse osta, mutta naapuri ostaa, sosiaaliturvaa ollaan taas leikkaamassa, itse ostan kirpputorilta.
Sohvat, sängyt, muut kalusteet, matot, vuodevaatteet yms. Joskus olen vaattaita ostanut, mutta laitoin pakastimeen muutamaksi päiväksi ja sitten pesin pesukoneessa.
Alusvaatteet, kosmetiikka, hiusharjat, elintarvikkeet.
Kaikkea roskaa ihmiset myy, puoliksi käytettyjä dödöjä ja kulahtaneita rintsikoita. Onneksi nykyään alkaa olla monella kirppiksellä kielto, että noita ei saa myydä.
hyväkuntoiset vaatteet ja esineet, jotka pystyy puhdistamaan kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään ostaisi jalkakylpylaitetta, en myöskään puoliksi käytettyjä kosmetiikkapulloja, alusvaatteita tai uima-asuja.
Enää en ostaisi kirpparilta sohvaa. Ostin kerran uuteen ihan tyhjään asuntooni tikkurilasta Patinasta vuodesohvan ja oletin tehneeni oikein hyvän kaupan, sain vielä kivalta sinitukkaiselta myyjältä puhuttua kuljetuksen maksutta parin kilsan päähän.
Pian sohvasta paljastui ötököitä ja kuoriaisia, joiden takia koko asunto meni puhdistukseen ja sohva kaatopaikalle. Paikalla käynyt tuholaistorjuja kertoi kirpparilta levinneen ötököitä muuallekin huonekaluissa ja sisustustekstiileissä.
Kerrostalossa ei auta, jos et itse osta, mutta naapuri ostaa, sosiaaliturvaa ollaan taas leikkaamassa, itse ostan kirpputorilta.
Taloyhtiö maksaa myrkytyksen, työttömän tilillä ei ole rahaa eikä kirpputori ostoksia ole kielletty laissa.
Tätä ketjua kun lukee niin alan tulla siihen tulokseen etten ostaisi kirpparilta mitään.
Ja meidän paikalliskirpparilla on myytävänä semmosta roskaa ettei sieltä onneksi ole mitään ikinä mukaan tarttunutkaan. Paitsi paha haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö maksaa myrkytyksen, työttömän tilillä ei ole rahaa eikä kirpputori ostoksia ole kielletty laissa.
Tuholaisista on kuitenkin hyvin vaikea päästä eroon. Myöskään käytettävää yritystä ei saa itse päättää, vaan isännöitsijä päättää sen. Oikeaoppisesti tuholaishavainnoista pitää ilmoittaa isännöitsijälle, joka hankkii alan yrityksen hoitamaan hommaa. Jos yrittää hoitaa homman salassa kertomatta isännöitsijälle ja tilaa tuholaistorjujan itse on suuri riski, että joutuu itse maksamaan laskun. Kaikkein kamalinta on, että yrittää salata koko asian ja itse hoitaa torjunnan. Torjuntaa ei saa yrittää itse. Alan yritykset ovat kuitenkin erilaisia ja toimivatkin eri tavoin. Todennäköisesti isännöitsijä kuitenkin tekee yhteistyötä jonkun alan yrityksen kanssa ja on hoitanut näitä asioita ennenkin. Tuskin isännöitsijä siis alkaa kaikkiin alan yrityksiin kriisin sattuessa soittamaan sopivaa etsien,vaan siihen, jonka palveluita on ennenkin käyttänyt. Suomessa on muuten kaksi suurta alan toimijaa ja useita pienempiä.
Tuholaistorjuja ei taida tätä keskustelua lukea. Ihmetyttää kuitenkin suuresti, miksi ei tehdä enempää tuholaisongelmien estämiseksi ja ennaltaehkäisemiseksi tai miksi tuholaisia ei saada tapettua sukupuuttoon. Toisaalta eihän maailman vaarallisimpia hyönteisiäkään, kuten esim. malariahyttysiä, unitautia levittäviä kärpäsiä, Suomessa punkkeja ole saatu eliminoitua, vaan näitä vastaan on pitänyt kehitellä ihmisille annettavia tujuja lääkkeitä ja rokotuksia.
Kaikki missä voisi olla mahdollisesti luteita. Pakotin kumppanini viemään yhden lipaston saunaan, kun oli sen ostanut kirpparilta. Kaikkia muita öttiäsiä voin kestää mutta luteet on saatanasta seuraavia.
+ kaikki hygienituotteet.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ostaisi kortsuja käytettynä!
Ootko useinkin nähnyt niitä myynnissä?
Sitten taas toisaalta työttömiä ja moniongelmaisia pakotetaan karenssin uhalla kierrätyskeskuksiin. Tuonne joutuvia ei taida paljoa kiinnostaa, joten helpostikin tuollakin tavalla tuholaiset leviävät. Vaikka kierrätyskeskuksia ei nyt voisikaan sulkea, pitäisi niiden toimintaa ainakin muuttaa. Ensimmäisenä keinona ei tuonne pidä pakottaa elämänhallinnan ongelmista kärsiviä. Tuollaisessa paikassahan levisi kulkutautikin holtittomasti ja paikan reaktio oli vaihtaa koko porukka uusiin. Tosin se kulkutauti nyt on levinnyt ”paremmissakin paikoissa”. Pointti käy kuitenkin varmasti selväksi.
En osta mitään. Hyi kirpparilla haisee ja on likaista ja tuholaisia
ET ostaisi taatusti kunnon kännykän ja joulutonttuasun jotta sulautuisi joukkoon ennen kuljetuksen saapumista....
Työmarkkinatuki on 518 netto, 660 jos 2 lasta. Toimeentulotuessa asuntolaina ja yhtiölaina eivät ole laskuja eli eivät välttämättä saa toimeentulotukea ja jos omistaa mökin niin se estää myös lapsiperheellä täysin toimeentulotuen saannin.