Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tavaraa ET ostaisi käytettynä kirpparilta?

Blaa
22.08.2021 |

Eli otsikossa kysymys, tietysti näitä on vaikka mitä, mutta itse en ostaisi jalkakylpylaitetta. Oksettaa ajatuskin tarttuvasta kynsisienestä tai silsasta.

Kommentit (494)

Vierailija
161/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomeja

Vierailija
162/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponeja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetty sohva haisee perseeltä.

Samaa voisi sanoa käytetystä dildosta

Vierailija
164/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygeniatuotteita, kengät, alushousut dildo, kondomit, neulat, rintaliivit (sieni), perussukat.

Vierailija
165/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ihan mitä vaan, jos seuraavat ehdot täyttyvät:

- tuotteen hinta on halpa

- tuotteen jälleenmyyntiarvo on hyvä

- tuotteen voi myydä eteenpäin laillisesti

On huvittavaa nähdä, miten moni kirjoittaa tähän viestiketjuun ja sanoo: "En ostaisi käytettyä kosmetiikkaa". Minä ostaisin aivan varmasti, jos löytyy oikeanlainen kosmetiikkapakkaus. Siis esimerkiksi vanha hajuvesipullo, jolla on hyvä jälleenmyyntiarvo kansainvälisessä antiikkikaupassa.  

Vierailija
166/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi mitään. Kirppikset ovat oksettavia ja haisevia paikkoja, ei vaan pysty.

Vierailija
167/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elektroniikan kanssa on vähän niin ja näin, koska tosi moni on niin "suoraselkäinen ja rehellinen" nykyään. Joitakin vuosia sitten ostin kirppikseltä tietokonekaiuttimet 7 eurolla. Tulin kotiin, kytkin ne läppäriin ja totesin toisen kaiuttimen olevan mykkä. Ihan roskiskamaa tuli ostettua. Hauskinta oli se, että kun irroitin kyljestä hintalappua, niin alta paljastui toinen hintalappu, jossa oli joku 3 euron hinta.

Joku oli siis vienyt paskat kajarit kolmella eurolla myyntiin, ja sitten joku toinen oli mennyt ne ostamaan. Kun oli huomannut olevan paskat, niin reiluna tyyppinä oli päättänyt kostaa syyttömälle ja vei ostamansa paskat seitsemällä eurolla myyntiin. Sitten minä menin ne paskaa säkääni ostamaan, kun niin sopivasti onnistuin menemään juuri sille kirppikselle juuri oikeaan aikaan. Kuinka taas sattuikin niin sopivasti.☺

Ei noi nyt niin perkeleen kalliita ole uutena, etteikö niitä voi uutena ostaa.

No oisit liimannut kolmannen hintalapun 10e ja laittanut paskan kiertoon 😆

Varmaan joku mölli olisi niin tehnytkin minun tilanteessa, mutta kun minä olen liian rehellinen syyllistymään moiseen touhuun. Mä pistän roskat roskikseen, enkä ala niitä kauppaamaan. Kirppiksille ei saisi viedä käyttökelvottomia romuja myyntiin, mutta kun jotkut kusiaivot tekevät niin. Joku roti pitää olla. Kun eläisivät edes vähän sinnepäin, että tehdään muille niin kuin halutaan muiden tekevän itselle, niin kirppiksillä ei tarttis kenenkään tehdä sellaisia "löytöjä".

Vierailija
168/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekovaginaa.

Ostaisitko aidon?

Vierailija
169/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET ostais varmaan puhelimen millä voi soittaa kotiin.

Vierailija
170/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukkia

Vierailija
171/494 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikasta en mitä tahansa. Esim tietokone, puhelin  tai kamera voi hajota jo ulos kannettaessa.  Tai normaalisti akku on täysin sökö. Lisäksi saa kaupan päälle muiden ottamat hienot valokuvat ja muut arkaluontoiset dokumentit, yhteystietoluettelon ja soittohistorian.

Mutta esim tietokoneen monitoreita ja näppiksiä olen ostanut. Ne kestävät ihme hyvin.

Vierailija
172/494 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin ostaa about kaikkea, mitä olen nähnyt kirpputorilla myytävän. Voisin ostaa, jos olisi tarvetta.

Käytännössä olen ostanut esimerkiksi potan.

Ja niinkin päin, että ruokaa lukuunottamatta lähes kaiken tarvitsemani saa kirpputoreilta.

(Yleensä vältän useimpien tavaroiden ostamista uutena. Äskettäin vuosien tauon jälkeen ostimme lapselle runkopatjasängyn lähinnä miehen aloitteesta ja toiveesta. Sänky oli 700 euron hintaluokasta eli ei kaikkein edullisin kuitenkaan. Vaan sänky ja nykyään koko lapsen huone haisee jollekin kemikaalille tai useammalle. Sängyssä vietetään kolmasosa ajasta. Luulisi, että tuollaiset haisevat kemikaalit vaikuttaisivat terveyteen. Aiheuttaisivat kurkku-, hengitys ja silmäoireita. Kyllä nousi tämän kokemuksen perusteella kynnys ostaa jotain huonekalua uutena. En kyllä helposti harkitse jatkossa, että hankkisin runkopatjan, sohvan tai muuta vastaava uutena.)

Vierailija
173/494 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta kirpputorista mieleeni tori.fi tai vähänkäytetty.fi yms. Näissä ihmiset kauppaavat tavaroitaan. Eikös se ole tavaran kannalta sama asia, jotta myydäänkö se kirpputoritilaan tuotuna vai kotiovelta.

Ellei nyt sitten ajattele siten, että siellä kirpputorilla on tavaroita useista kodeista kun taas suoramyynnissä oman kodin ovelta on vain yksi huoneisto.

Vierailija
174/494 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä että käytetty kosmetiikka, vajanaiset hajuvesipullot ja alusvaatteet menee heti kaupaksi kirpparilla. Olen monta kertaa kokeillut, tosin hinta on 1-2 euroa kpl , mutta ilmeisesti se on sitten tarpeeksi halpa että näitä ostetaan. Mulla jäi laihtumisen vuoksi paljon alushousuja isoiksi - ehkä kerran tai pari pidetty, niputin ja laitoin eurolla myyntiin, heti meni. 

Vierailija
175/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petivaatteet ja pyyhkeet

Jaa, mä olen ostanut paljon pellavapyyhkeitä nimenomaan kirpputoreilta (ja pari hienompaa antiikkikaupasta). Ne pystyy pesemään 60-90 asteessa, ja ovat paljon parempia sekä kestävämpiä kuin uutena enemmän maksavat puuvillaiset rätit.

Vierailija
176/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu paitsi aito taidelasi. Se on ainoa, joita ikinä kirppikseltä katselen. Käytetyt vaatteet, kirppuiset linttaan tallatut kengät tai tahraiset taloustavarat ja astiat, hyi yäk! Halua edes ajatella sellaisia.

Mä katselen lasia, taidekeramiikkaa (sitä etsivät vähän harvemmat ihmiset), muutenkin taidetta (pari todellista löytöä olen jo tehnyt - ihmettelen edelleenkin, kuka vei yli 800 euron arvoisen maalauksen kirppikselle, josta ostin sen 20 eurolla) ja funkis/art deco -huonekaluja (joskus näitä löytyy todella edullisesti).

Vaatteista katsastan vain ja ainoastaan huivit, koska joskus löytyy aitoja silkkihuiveja hyvin halvalla. Ne pystyy pesemään käsin, ja ne harvemmin ovat kovin hikisiä, rikkinäisiä ja kuluneita.

Vierailija
177/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttipulloa & pottaa.

Vierailija
178/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alusvaatteita en osta kirpparilta enkä avattuja meikkejä tai pesuaineita. Kenkien kanssa käytän harkintaa, tosi harvoin kenkiä kirppikseltä ostan.  Sohvan, nojatuolit ym. oon kyllä ostanut käytettynä yksityiseltä, siinähän näkee noutovaiheessa, millaisesta kodista kyse ja siisteystason. Kyllä sen netti-ilmoituksestakin voi jo vähän  päätellä. Jalkakylpylaitteen hankinta ei ole käynyt mielessä, mutta kyllä mielestäni senkin voi ihan normaalisti kloriitilla desinfioida

Voi tyhmyyksien tyhmyys🤣🤣🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ niin se sen hetkinen tilannehan näyttää koko totuuden. Sohva ei voi olla kiertänyt jo monessa paikassa tai koti ei ole voinut olla aikoinaan kuin kaatopaikka. Kyllä naiivia porukkaa löytyy joka lähtöön.

Minä voin vastata mitä ostaisin kirppikseltä: ehkä joku vaate joskus, avaimenperiä, tauluja, ehkä joku maljakko.

Kirppiksillä on mielestäni ihan mielenkiintoista kierrellä, mutta olen perfektionisti ja tavaroideni on oltava virheettömiä ainakin ostettaessa. Lisäksi en halua kotiini muiden pöpöjä, enkä itseeni. Joten hyvin, hyvin harvoin mitään ostan kirppikseltä.

Vierailija
179/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kommenttien jälkeen ihmettelen, etten ole saanut silsaa, syyhyä, luteita, turkiskuoriaisia, matoja, täitä tai edes flunssaa vaikka työskentelen kierrätysmyymälässä ja teen siellä ostoksia säännöllisesti.

Vierailija
180/494 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä

Alusvaatteita

Hiustuoteita tai -välineitä

Mitään avattuja meikki- tai hygieniatuotteita

Huonoja muoviastioita ja -lastoja

Puulastoja ja -haarukoita

Kypäriä ja muita suojatuotteita

Vanhoja muovileluja (myrkyt)

Ostaisin: posliisiastioita, lasia, kirjoja, ehkä jotain päällysvaatteita, koruja