Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tavaraa ET ostaisi käytettynä kirpparilta?

Blaa
22.08.2021 |

Eli otsikossa kysymys, tietysti näitä on vaikka mitä, mutta itse en ostaisi jalkakylpylaitetta. Oksettaa ajatuskin tarttuvasta kynsisienestä tai silsasta.

Kommentit (494)

Vierailija
421/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään kirpputorilta.

Vierailija
422/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta käytettynä:

Jalkakylpylaitetta, kenkiä, sukkia, alusvaatteita, uima-asuja, kosmetiikkaa, hattuja tai pipoja jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet. On jopa laitonta myydä niitä, mutta silti noitakin näkee.

Olen ostanut avaamattomia vitamiinitablettipurkkeja, joissa päiväystä. Avattua en uskaltaisi tietenkään ostaa. 

Vitamiinivalmisteet eivät ole lääkkeitä, joten niitä saakin kirppiksellä myydä.

Vierailija
424/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusvaatteita, keittiön pienlaitteita (ovat usein tosi ruokottomassa kunnossa) vesipulloja 

Vierailija
425/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ennemmin, että on aika vähissä tuotteet, joita voin ostaa käytettynä tai ainakin hyvin harvoin löytyy. Esimerkiksi vaatteista jotain takkeja, farkkuja tai paitoja, jotka voi kunnolla vesipestä ennen käyttöä. Ja huonekaluista sekä kodintarvikkeista vain 'kovia' tuotteita. Eli en ostaisi ikinä vaikkapa sänkyä tai sohvaa käytettynä, koska on jotenkin epähygienistä, eikä niitä voi pestä (hiet, silsat, luteet ja hajut).

Vierailija
426/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuakaan. En tunne ET:n makua. Eikös se tykännyt oluesta ja mekoista.

Vierailija
427/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä. Olen saanut kerran kynsisienen kirpparikengistä ja toista kertaa ei tule.

Kaikki hygienia + kosmetiikka. Ei. En osta.

Alusvaatteet.

Vierailija
428/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehdessä oli juttu, ettei pelastusliivejä pitäisi ostaa käytettynä. Minä en kyllä tajua miksi. Itse ainakin olen myynyt ja ostanut paritkin käytetyt pelastusliivit. Miten ne voi pilata?

Itselläni on äitini entiset, 30 vuotta vanhat veneilyliivit käytössä, hyvin kelluttaa vielä, testattu on. Toki näiden käyttö- ja säilytystavat on tiedossa.

Taisi poika olla alle viisivuotias kun laiturilla kokeilin muutaman vuoden vanhoja Rukka pelastusliivejä.

Oli säilytetty ulkovarastossa ja uutena ostin. Ei kelluttaneet sekuntiakaan vaan lähti välittömästi uppoamaan.

Vierailija
429/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alusvaatteita en osta kirpparilta enkä avattuja meikkejä tai pesuaineita. Kenkien kanssa käytän harkintaa, tosi harvoin kenkiä kirppikseltä ostan.  Sohvan, nojatuolit ym. oon kyllä ostanut käytettynä yksityiseltä, siinähän näkee noutovaiheessa, millaisesta kodista kyse ja siisteystason. Kyllä sen netti-ilmoituksestakin voi jo vähän  päätellä. Jalkakylpylaitteen hankinta ei ole käynyt mielessä, mutta kyllä mielestäni senkin voi ihan normaalisti kloriitilla desinfioida

Et kyllä oikeasti näe mitenkään päältä päin vieraan kodista, jos esim. ostamasi sohva on täynnä luteita, valitettavasti. Näistä on vaikka kuinka paljon juttuja ja kokemuskin sukulaisen kerrostalosta, jossa koko talo jouduttiin myrkyttämään moneen kertaan.

Itse en osta mitään tuollaisia ns. pehmeitä huonekaluja, avattua kosmetiikka (paitsi hajuveden voin ostaa, jos sitä pystyy nuuhkaisemaan ensin), alusvaatteita, ei pestäviä kenkiä tai laukkuja. 

Nykyään kerrostaloissa on sekä omistusasuntoja että vuokra-asuntoja eli luteet on sitten kaikissa asunnoissa, jos sellaisia tavaroita käytettynä myydään.

Kerrostalossa, jos naapuri ostaa käytettyä tavaraa, jossa on luteita niin ne leviää kaikkiin asuntoihin, vastuu on siis myyjällä.

Hyi hitto yks kaveri myi omasta asunnostaan verhot ja täkkejä tori fissä ja kämpässä aivan järkyttävä ludeongelna jolle ei tehnyt mitään ennenkuin isännöitsijä puuttui.

Tuosta tajusin että on aivan sairas , paljon muitakin sairaita asioita teki mutta kun sanoin että ethän sä niitä voi myydä kun teillä on luteita nii se sano mitä sitten, en mitenkään ainakaan reagoi niihin. Sama kun vei TAHALLAAN vanhalle äidilleen niitä joka reagoi voimakkaasti vaikka tää tyyppi itse ei.

Vierailija
430/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan alusvaatteita enkä ylipäänsä mitään vaatteita, joita ei voi pestä vähintään 60 asteessa. En kenkiä enkä meikki- ja hygieniatarvikkeita. En pienkoneita ja laitteita, joista ei ole mitään takeita, toimivatko ne vai eivätkö.

Vierailija
431/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi vaatteita. Ajatuskin ällöttävä.

ET ostaisi varmaankin avaruusaluksen, että pääsisi kotiin.

Vierailija
432/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa loppunut tänä kesänä jo 6 vaatekauppaa. Nuorempien sukupolvien on pakko ostaa kirpparilta vaatteet ja kodintavarat, ostin 6 eurolla käsilaukun, 6 eurolla verhot ja paitoja euron kappale.

Eläkeläisiä 1,6 miljoonaa, enää ei ole nuoremmilla sukupolvilla hyväpalkkaisia tehdastöitä, asuntojen hintaromahduksesta tulee mahtava ja työpaikkoja menetetään urakalla kaupan alalla ja palvelualalla. 10 vuoden päästä Suomessa ollaan kantapään kautta opittu mikä on vastikkeellisen työttömyysturvan ja tes-palkan ero.

Näin se menee. Kohta suurin osa on eläkeläisiä, jotka eivät tarvi lisää tavaraa mihinkään.

Vierailija
433/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi kirppikseltä puoliksi käytettyä tamppoonia.

Vierailija
434/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää mitään kun kulahtaneet teepaidan retkut maksaa vitosen täällä Pohjanmaalla

Vierailija
435/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteita ja kenkiä en missään tapauksessa ostaisi.

Vierailija
436/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät, alusvaatteet, dildot, tekopillut.

Vierailija
437/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitään. miksi joku tollo maksaa tuplahinnan kirpparilla? tosiaan uusia tuotteita saa kaksi samalla hinnalla mitä kirppikseltä.

Vierailija
438/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en mitään. miksi joku tollo maksaa tuplahinnan kirpparilla? tosiaan uusia tuotteita saa kaksi samalla hinnalla mitä kirppikseltä.

Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
439/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa mummoa. Niitähän on sellaisia kauppamiehiä, jotka myyvät vaikka isoäitinsä.

Vierailija
440/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En halua muurahaisia. En halua torakaita. En halua lutikoita. Ja mitä kaikkea muuta onkaan.