Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tavaraa ET ostaisi käytettynä kirpparilta?

Blaa
22.08.2021 |

Eli otsikossa kysymys, tietysti näitä on vaikka mitä, mutta itse en ostaisi jalkakylpylaitetta. Oksettaa ajatuskin tarttuvasta kynsisienestä tai silsasta.

Kommentit (494)

Vierailija
461/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi luetella mitä ostan (netti-)kirppiksiltä: polkupyöriä.

Lähinnä myyn siellä roinaa, enkä osta.

Vierailija
462/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehdessä oli juttu, ettei pelastusliivejä pitäisi ostaa käytettynä. Minä en kyllä tajua miksi. Itse ainakin olen myynyt ja ostanut paritkin käytetyt pelastusliivit. Miten ne voi pilata?

Itselläni on äitini entiset, 30 vuotta vanhat veneilyliivit käytössä, hyvin kelluttaa vielä, testattu on. Toki näiden käyttö- ja säilytystavat on tiedossa.

Ei myöskään kuulemma pitäisi ostaa pyöräily- tai suojakypärää. Olen lukenut jutun, missä sanottiin että kypärä voi olla vaurioitunut jos se on pudonnut, vaikkei sitä päällepäin näkisikään. Mutta tositilanteessa ei sitten suojaisi. En olisi myöskään tiennyt. Itse olisin ajatellut, että se olisi helpohko puhdistaa ennen uusiokäyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää mitään kankaisia juttuja, sen jälkeen kun sain kotiini vuosia kestäneen ongelman vaatekoiden kanssa. En osta myöskään jalkineita kirpparilta. Ostan sellaista, minkä voi pestä kunnolla. Lisäksi kyllä kirjoja.

Vierailija
464/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehdessä oli juttu, ettei pelastusliivejä pitäisi ostaa käytettynä. Minä en kyllä tajua miksi. Itse ainakin olen myynyt ja ostanut paritkin käytetyt pelastusliivit. Miten ne voi pilata?

Itselläni on äitini entiset, 30 vuotta vanhat veneilyliivit käytössä, hyvin kelluttaa vielä, testattu on. Toki näiden käyttö- ja säilytystavat on tiedossa.

Ei myöskään kuulemma pitäisi ostaa pyöräily- tai suojakypärää. Olen lukenut jutun, missä sanottiin että kypärä voi olla vaurioitunut jos se on pudonnut, vaikkei sitä päällepäin näkisikään. Mutta tositilanteessa ei sitten suojaisi. En olisi myöskään tiennyt. Itse olisin ajatellut, että se olisi helpohko puhdistaa ennen uusiokäyttöä.

Juuri tämän takia ei kanna oikaista tässä vaikka jos lapsi aloittaa ratsastuksen. Ei voi mistään tietää montako kolhua kypärä on jo saanut, ja onko vaikka ollut talvet autotallissa tai jossain ulkovarastossa pakkasessa.

Vierailija
465/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sellaista, jota ei voi pestä, kuten joustin patja sänky tai sohva.

Vierailija
466/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ET oli mukava hahmo siinä elokuvassa. Ei mitään hajua mitä se ostaisi tai ei.

Hauska huomio!

Vierailija
467/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET taisi leffan lopusa polkea sinne omale planetaleen, joten tuskin kirpparile poikkee.

Vierailija
468/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kirpputoreilta mitään.

Vierailija
469/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli joskus aikoinaan ostettua parit pitkät kalsarit.

Kyllä väkiste mieleen tulinettä onkohan jommatkummat riisuttu jonkun vainajan päältä.

Että voi sitä tervepäinenkin näköjään joskus seota kun tuollaisua mennyt ostamaan.

Vierailija
470/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ET oli mukava hahmo siinä elokuvassa. Ei mitään hajua mitä se ostaisi tai ei.

🤣🤣🤣🤣

Vierailija
471/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri osti siististä kirpparipaikasta uudehkon sohvan. Aluksi ok mutta hiljalleen sohva alkoi tuoksahtaa ja haju vaan voimistui lemuksi asti. Kissa oli pissinyt siihen.

Kaatopaikalle piti viedä ja se maksoi enemmän kuin itse sohva.

Vierailija
472/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri osti siististä kirpparipaikasta uudehkon sohvan. Aluksi ok mutta hiljalleen sohva alkoi tuoksahtaa ja haju vaan voimistui lemuksi asti. Kissa oli pissinyt siihen.

Kaatopaikalle piti viedä ja se maksoi enemmän kuin itse sohva.

Kirppis on keino saada tuollaisesta kaatopaikkaroinasta vielä viimeiset rahat. Tavarat on suureksi osaksi jotenkin rikkinäistä tai muuten elinkaarensa päähän tulossa.

Vierailija
473/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut parit ihan mainiot ja laadukkaat (oikeasti) housut kirpparilta todella halvalla. Vaimo on ostanut minulle myös hyviä ja uudenveroisia kauluspaitoja (Sand, Boss, yms) kirpparilta. Nämä ovat pääkaupunkiseudulta.

Sen sijaan eräällä pienellä paikkakunnalla on kirpputori, jossa on esillä juuri kaikkea sitä mitä kukaan normaali ei ikinä osta. Valikoimasta löytyy pintavaurioisia pöytiä esim. hintaan 200 €, matkamuistolaseja tai lautasia tyyliin "Rodos 1977", miestenhousujen valikoima on myös tyyliä mauton jo 70-luvulla ja koot joillekin kehvajättiläisille, tietenkin rispaantuneita pyyhkeitä, Arja Korisevan kasetteja, yms, yms.

Vierailija
474/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, mitä ei saa kunnolla pestyä, ainoa poikkeus on kirjat. Kenkiä en ostaisi missään tapauksessa. Enkä käsilaukkuja. Ällöttäisi.

Mutta kovat kalusteet, jotka voi pestä kunnolla, voisi olla ok. Ja vaatteet, lapsille aikoinaan niitä ostinkin.

Vierailija
475/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyssiteitä tai tamponeja

Vierailija
476/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita tai ylipäätään mitään tekstiileitä

Vierailija
477/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortonkeja

Vierailija
478/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa en ostaisi lippuja jääkiekko- tai jalkapallo-otteluun - siis käytettynä.

Vierailija
479/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään, missä on yhtään keinokuitukangasta mukana - - > kipparin haju ei lähde kuin polttamalla.

Vierailija
480/494 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusvaatteet tai paskasia vaatteita ym tavaroita