Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppa vai muutto Suomi OFFICAL

Vierailija
21.08.2021 |

Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.

Alkumietteitä?

Kommentit (2482)

Vierailija
1501/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä funktio on kylpyhuoneen edessä, keittiön takana, olevalla tyhjällä tilalla.

Olla tyhjä tila? Kotiin kuuluu jättää tyhjääkin tilaa.

Vierailija
1502/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten joka ikinen kerta tarvitsee muka apua kollegoilta.

Miten te jotkut olette noin tyhmiä? 

Varmaan kuvittelette, että näissä välitystoimistoissa on kaikille avoimet avainkaapit ja sitten välittäjät esittelevät asuntoja sopimatta mitään sen kollegansa kanssa, joka on toimeksiannon saanut. 

Plus se, mitä täällä on jo sanottu, eli että nuo kohtaukset on kuvattu mainostamisen vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että käänne missä kysellään apua kollegoilta on keksitty mukaan, jotta firmalle saadaan mahdollisimman paljon mainontaa ja muidenkin välittäjien naamoja ruutuun.

OLen sitä mieltä että tämä on hyvä mainos kolmelle,Vepsäläinen,Nordea ja Bo-,ikäsenyton. Kun ajatellaan mainoksen kustannukset,saattaa olla halvempaa tehdä reality-tv!

Pelkkää mainostahan tuo on koko roska, en viitsi enää edes katsoa. Esitellään vaan Bo:n ja Nordean palveluita. Siinäkin jaksossa, missä pyysivät lisää remppalainaa Nordeasta, "Hei tähän tilanteeseen sopisi tuo Nordean joustoluotto!".

Saa vaikuttamaan tuon kiinteistönvälittäjän ihan kädettömältä. Jos budjetti on 500t niin "Hei tässä olis tää, hinta kyllä olis 570t!". Ja sitten joka ikinen kerta tarvitsee muka apua kollegoilta.

Samaa mieltä. Ja koska Bo ei ole kovin iso välitystoimisto, joudutaan kohteita käydä näyttämässä aivan liian kaukana siitä, mitä ohjelmassa mukava olevat ihmiset ovat toivoneet. Uusimmassa jaksossakin perhe roudattiin Raisioon, vaikka toive nimenomaan oli, että asunto löytyy Hirvensalosta. Mutta paha on tietysti näyttää sellaista, jos Bolla ei ole yhtään välitettävää kohdetta ko. kaupunginosassa...

Tässä on nyt ongelma siksi että pohjoisamerikkalainen kiinteistönvälityskäytäntö on erilainen eli siellä on usein välittäjä myyjällä ja välittäjä ostajalla ja he tekee sitten yhteistyötä yli toimistorajojen. Siksi se Toddkin sentään aina jotain löytää, tosin onhan paikkakuntakin isompi.

Vierailija
1504/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä funktio on kylpyhuoneen edessä, keittiön takana, olevalla tyhjällä tilalla.

Olla tyhjä tila? Kotiin kuuluu jättää tyhjääkin tilaa.

Se on siellä seinän takana, nurkassa piilossa. Mitä järkeä tuollaisella tilalla on jättää tyhjäksi. Luultavasti sinne kerääntyy turhaa tavaraa. Yksi olohuoneen komeroista olisi voitu sijoittaa sinne.

Vierailija
1505/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huima ero asumistasossa samalla budjetilla, kun lähtee 20 min ajomatkan päähän.

Riippuu ihan siitä, mitä haluaa. Jos ei halua rivitaloon Espoon perukoille, niin silloin asumistaso sellaisessa kodissa ei ole parempi. 

Vierailija
1506/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huima ero asumistasossa samalla budjetilla, kun lähtee 20 min ajomatkan päähän.

Riippuu ihan siitä, mitä haluaa. Jos ei halua rivitaloon Espoon perukoille, niin silloin asumistaso sellaisessa kodissa ei ole parempi. 

Kannattaa tiedostaan, että stadilainen mieltää Espoon vähän samalla tavalla kuin Kuopion. Ne ovat olemassa mutta sinne tuskin halutaan muuttaa. Siis Espoo on paitsi kaukana, niin lisäksi kyseessä ei ole edes aito kaupunki vaan kokoelma erilaisia lähiöitä. Sama juttu myös Vantaan kohdalla ja potenssiin kaksi.

Noh, omalla kohdallani mökki sijaitsee Espoossa joten siinä mielessä tulee sielläkin oleskeltua.

Vierailija
1507/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä rivitalo oli?

Paritalo Espoon Tillinmäessä.

juu ei, pussinperä hornan tuutissa ja koulukin varmaan Kivenlahdessa, eikä tod ole 20 minsan päässä

Koulu on Saunalahdessa ja tästä on 20min Ruoholahden sillan kaupungin päähän. Jos nyt ei ihan megaruuhka ole, Joka tapauksessa 18min Länsiväylän Ruoholahden päähän. Nimim 17v täällä asunut ja Helsingin keskustassa töissä ollut. Mutta ihan samaa nauroin, etät jos pyyntö on "sama alue" niin ei tämä nyt sitä ole mitenkään päin.

Siitä Ruoholahdesta on vielä aikamoinen matka sinne työpaikalle keskustaan. Helposti samanmoinen 18 minuuttia.

Metrolla 2 minuuttia Kamppiin tai 3 minuuttia Rautatientorille.

Vierailija
1508/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä rivitalo oli?

Paritalo Espoon Tillinmäessä.

juu ei, pussinperä hornan tuutissa ja koulukin varmaan Kivenlahdessa, eikä tod ole 20 minsan päässä

Koulu on Saunalahdessa ja tästä on 20min Ruoholahden sillan kaupungin päähän. Jos nyt ei ihan megaruuhka ole, Joka tapauksessa 18min Länsiväylän Ruoholahden päähän. Nimim 17v täällä asunut ja Helsingin keskustassa töissä ollut. Mutta ihan samaa nauroin, etät jos pyyntö on "sama alue" niin ei tämä nyt sitä ole mitenkään päin.

Siitä Ruoholahdesta on vielä aikamoinen matka sinne työpaikalle keskustaan. Helposti samanmoinen 18 minuuttia.

Metrolla 2 minuuttia Kamppiin tai 3 minuuttia Rautatientorille.

Ai autolla?

Vierailija
1509/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavuoren asunto on edelleen myynnissä etuovessa..

Vierailija
1510/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta se Iso-Roba oli kiva. Purkamalla vähän kaapistoa, tytölle saisi kivan pienen huoneen.

Mutta noista olisin itse muuttanut siihen rivitaloon. Oli kuitenkin VAIN 20 min päässä.

Minäkään en tosiaan ymmärrä ahtaan keskusta-asumisen ihannointia. 3 ihmistä ja iso koira 50-60 neliössä ilman parveketta on kyllä ahdistava ajatus.

Ei siihen huoneeseen mitään kunnon sänkyä mahtuisi, vaikka ne kaapit puettaisiinkin. Erittäin omituinen remonttiratkaisu tehty siihenkin asuntoon kun tilavamman yhden huoneen sijaan tehty kaksi pientä koppia.

Vierailija
1511/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija76543 kirjoitti:

Punavuoren asunto on edelleen myynnissä etuovessa..

Mihin siis ovat muuttaneet? Toisin sanoen ovatko muuttaneet johonkin jaksossa esiteltyyn taloon.

Vierailija
1512/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttyvät nuo asuntojen hinnat isoissa kaupungeissa, pienestä asunnosta saa maksaa satoja tuhansia ja remonttibudjetti on kymmeniä tuhansia.

Täällä Forssassa saa 100 m2:n rivitalon 100.000-150000 hyvältä alueelta, kaikki palvelut lähellä, terveydenhuolto pelaa, on uimarannat ja kuntoilualueet nurkalla. Hulppeista uusista isoista omakotitaloista saa maksaa 300.000 - 400.000.

Fiinimmän kulttuurin toki saa hakea Helsinki-Tampere-Turku-Hämeenlinna.

Mutta Forssa on Forssa, työpaikkoja ei juuri synny. Eikä kaikkia pikkukaupunki kiinnosta. Vanhempaa väkeä ja paluumuuttajia sentään tulee tänne.

Mutta olisi mukava nähdä pikkukaupungin remppa tai muutto.

Se mikä ohjelmassa ärsyttää on Nordean ja Vepsäläisen mainokset.

Ja onko nuo kaikki ohjelmaan valitut tosiaan Nordean asiakkaita tai tulevia Nordean asiakkaita?

Vierailija
1513/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas mulle mitä sillä lasikopilla tekee? Yksinasuja tai pariskunta, jotka ovat tuon asunnon todennäköiset ostajat.

Sama kiinnostaisi.

Asunnosta tuli kalliin remontin jälkeenkin outo. Keittiö on edellistä parempi, mutta edelleen eteisessä ja hallitsee nyt koko asuntoa, etenkin kun keittiön puolelta ruokailuhuoneeseen kierretään olohuoneen kautta.

Yleensä asuntoihin kaivataan myös kunnon makuuhuonetta mitä tuosta asunnosta ei enää remontin jälkeen löydy.

Vaikea olisi tosiaan keksiä sille akvaariolle mitään järkevää käyttöä. Työhuoneena voisi mennä, mutta sellaiseksi ahdas ja hankalan mallinen. Eihän sinne mahdu edes kunnollista työpöytää tai kaappia, vaikka toisaalta siihen jää paljon tyhjää tilaa ja pitkä etäisyys keskelle, jos pöytä toisessa ja joku säilytystila työtarvikkeille toisessa päädyssä.

Vierailija
1514/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi lapsena kelvannut oikein hyvin oma tila, jonne olisi mahtunut oma sänky ja työpöytä. Olisin tykännyt tuosta lasiratkaisusta, kun siihen saa verhot eteen.

Itse asuisin mieluummin hieman ahtaammin paikassa, jossa ei tarvitse tehdä pihanhoitohommia kesällä tai talvella ja pärjää hyvin ilman autoa. Isommat neliöt jostain rivitaloyhtiöstä tarkoittaa yleensä ruohonleikkuvuoroja kesällä ja lumitöitä talvella. Ne ei kiinnosta siis pätkän vertaa. En usko olevani tuon suhteen ainoa laatuani.

No, mä olen muuttanut sieltä kantakaupungin ahtaasta kämpästä isoon rivariin Kirkkonummelle. Sama raha, mutta 50 m2 -> 120 m2.

Ajan tästä Ruoholahden tunnelia hyödyntäen Stockan parkkihalliin 30 minuutissa.

Meillä on kyllä huoltoyhtiö, joten mitään vuoroja ei oo. Toki kukin pitää sen verran huolta kun huvittaa omasta etu- ja takapihastaan, mutta mitään sääntöjä ei ole.

En vaihtais takaisin tässä hinta-laatu-suhdannetilanteessa.

Vierailija
1515/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas mulle mitä sillä lasikopilla tekee? Yksinasuja tai pariskunta, jotka ovat tuon asunnon todennäköiset ostajat.

Sama kiinnostaisi.

Asunnosta tuli kalliin remontin jälkeenkin outo. Keittiö on edellistä parempi, mutta edelleen eteisessä ja hallitsee nyt koko asuntoa, etenkin kun keittiön puolelta ruokailuhuoneeseen kierretään olohuoneen kautta.

Yleensä asuntoihin kaivataan myös kunnon makuuhuonetta mitä tuosta asunnosta ei enää remontin jälkeen löydy.

Vaikea olisi tosiaan keksiä sille akvaariolle mitään järkevää käyttöä. Työhuoneena voisi mennä, mutta sellaiseksi ahdas ja hankalan mallinen. Eihän sinne mahdu edes kunnollista työpöytää tai kaappia, vaikka toisaalta siihen jää paljon tyhjää tilaa ja pitkä etäisyys keskelle, jos pöytä toisessa ja joku säilytystila työtarvikkeille toisessa päädyssä.

Asunnosta tuli tuollainen ihan sen takia, että asukkaat nimenomaan halusivat mm. lapselle oman nurkkauksen. Vai miten sinä olisi taikonut kaksioon erillisen keittiön, erillisen makuuhuoneen ja vielä lapsellekin oman tilan? En nyt noista Paanasen suunnitelmista aina ihan tykkää, mutta tässä asunnossa hän teki nähdäkseni sen minkä noihin neliöihin sillä budjetilla ja niillä asukkaiden toiveilla pystyi.

Toinen asia on sitten se, että nämä asukkaat esittivät aivan epärealistisia asioita, varsinkin sen uuden kodin suhteen. Ilmeisesti heillä ei ollut mitään käsitystä Etu-töölön hintatasosta. Mitään muuta syytä en voi keksiä sille, että porukka toivoo saunallista kolmiota alle 500 tonnilla.

Vierailija
1516/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi lapsena kelvannut oikein hyvin oma tila, jonne olisi mahtunut oma sänky ja työpöytä. Olisin tykännyt tuosta lasiratkaisusta, kun siihen saa verhot eteen.

Itse asuisin mieluummin hieman ahtaammin paikassa, jossa ei tarvitse tehdä pihanhoitohommia kesällä tai talvella ja pärjää hyvin ilman autoa. Isommat neliöt jostain rivitaloyhtiöstä tarkoittaa yleensä ruohonleikkuvuoroja kesällä ja lumitöitä talvella. Ne ei kiinnosta siis pätkän vertaa. En usko olevani tuon suhteen ainoa laatuani.

No, mä olen muuttanut sieltä kantakaupungin ahtaasta kämpästä isoon rivariin Kirkkonummelle. Sama raha, mutta 50 m2 -> 120 m2.

Meillä on kyllä huoltoyhtiö, joten mitään vuoroja ei oo. Toki kukin pitää sen verran huolta kun huvittaa omasta etu- ja takapihastaan, mutta mitään sääntöjä ei ole.

Onko lapsia? Hyvien koulujen takia siellä Helsingin keskustassa kärvistellään.

Vierailija
1517/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne Kirkkonummen koulut onkin tunnetusti niin kamalia paikkoja 😏

- Eri, joka vieläpä itse asuu Hkissä

Vierailija
1518/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä pelkästään hyvien koulujen takia asuta eikä varsinkaan kärvistellä. Monilla on varaa asua keskustassa ihan tilavasti ja monet sitten vaan pitävät urbaanista ympäristöstä kovasti.

Vierailija
1519/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo joka jaksossa huonot uutiset toimittava remonttimies on kyllä surkeaa mainosta firmalleen. Joka ikinen ongelma on aina viistonnia tai kymppitonni. Yksikään kohde ei ole sujunut ilman tuhatlappusilla paikattavaa ylläriä eikä missään ole tullut vastaan sellaista yllätystä, joka laskee hinta- arviota. Tulee vähän vedätysfiilis. Ei ilmeisesti osaa antaa mihinkään luotettavaa hintaa.

Ja ei tuo Annekaan osaa löytää asiakkaille itse ostokohdetta; aina tarvitaan kollegat apuun.

Marko toteuttaa toisten kodeissa lennokkaita fantasioitaan, joista eniten iloitsee Nordea.

Nämä "yllätykset" kuuluvat sarjaan ja ovat käsikirjoitettuja. Näissä suomi jaksoissa huomaa selkeästi, että remonttilistaan laitetaan huoneita, jotka eivät ole akuutin remontin tarpeessa ja ovat alun perinkin tarkoitus jättää ennalleen, mutta tällä saadaan tämä sarjan "apua rahat loppuu jätetään jotain pois" osio täytettyä. Toki se vaikutelma tulee, että remonttiporukka ei osaa hommiaan. Olisi kuitenkin järjetön riski alkaa telkkarissa tekemään purkamisia ilman kunnollisia suunnitelmia ja budjetointia. Veikkaisin, että käänne missä kysellään apua kollegoilta on keksitty mukaan, jotta firmalle saadaan mahdollisimman paljon mainontaa ja muidenkin välittäjien naamoja ruutuun.

Vancouverin versiossa on kyllä yllätyksiä joka osassa, mutta eihän niitä Australian versiossa ole? Olen sitä tosin katsonut vain muutaman osan, mutta tällainen mielikuva on jäänyt. Ehkä Australian tyyli olisi sopinut Suomeenkin paremmin varsinkin, kun Suomen "yllätykset" tuntuvat pikemminkin urakoitsijan ammattitaidottomuudelta eikä oikealta yllätykseltä.

Vierailija
1520/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä pelkästään hyvien koulujen takia asuta eikä varsinkaan kärvistellä. Monilla on varaa asua keskustassa ihan tilavasti ja monet sitten vaan pitävät urbaanista ympäristöstä kovasti.

Väitinkö niin?

Ketju on lukittu.