Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kommentit (2482)
Vierailija kirjoitti:
Marko on kyllä hyvä hommassa . Mutta tuo kolmas jakso jäi nyt auki, siis käytettiinkö koko raha yhteen hiton kylpyhuoneeseen??? Hehän myös varaolkkaria halusivat rempata mutta menikö budjetti kokonaan kylpyhuoneeseen? Auts.
multa meni ohi missä pyykkihuolto on
varmaan ton maalauksen hinnalla olisi tehty jotain pikkukylppäriin ja muutenkin tosi outo se koroke
Janakkalan pariskunnalla oli kaunis talo ainakin ulkoapäin.
Takka oli omituisessa paikassa- oliko myöhemmin lisätty?
Ihmeellinen asetelma seinälle--- oma tahto vai Markon?
Mitä ne "kallot"oli?
Vierailija kirjoitti:
Miten kahden aikuisen viidessä makkarissa voi jokaisessa makkarissa olla käsipainoja tai kirjahyllyjä ja pieniä työpöytiä? Kotikuntosali, kirjasto ja työhuone olis helppo tehdä tuolla huonemäärällä.
Ne olivat pariskunnan omien lasten huoneina silloin kun he asuivat kotona. Semmoista se on, että lapset useimmiten saavat ja haluavat itse päättää ainakin tietyssä iässä mitä huoneissaan säilyttävät. En nyt ole ihan varma, mutta se yksi sekalaisia kuntolaitteita sisältävä huone taisi olla enemmänkin perheen isän käyttämä. Kokonaisuudessaan talo oli yllättävän epäkäytännöllinen pohjaratkaisultaan. Pieni keittiö, ahdas kylppäri, eteistä ei olemassakaan. Talo on kuitenkin ollut silloinen heille unelma, eikä ehkä perheen kokonaisuus ollut vielä varmistunut. Tällä vuosiluvulla uskoisin, että noin suuren talon suunnittelu olisi jo alunperin ihan toisia asioita korostava. Olisi tilava sisäänkäynti (halli), järkevä kodinhoitotila, hulppea keittiö, tilava vanhempien makuuhuone, tilava kylpyhuone tai kaksikin, useampi wc. Unohtamatta runsaita säilytystiloja. Mutta Markohan toteutti monet heidän toiveensa (Alppi´lle pesupaikka ainakin peruuttamalla ;) ja pariskunta valitsi rempan. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marko on kyllä hyvä hommassa . Mutta tuo kolmas jakso jäi nyt auki, siis käytettiinkö koko raha yhteen hiton kylpyhuoneeseen??? Hehän myös varaolkkaria halusivat rempata mutta menikö budjetti kokonaan kylpyhuoneeseen? Auts.
Miten tuo meni ohi? Siellä kylppärissä oli alunperin ovi isoon huoneeseen jossa oli pyykinpesukoneet. Nuo ylimääräiset ovet poistettiin kylppärin puolelta ja sijoitettiin kulkemaan portaiden luota olevasta huoneesta.
60 000 euroa ison kylpyhuoneen remontointiin kuulostaa kyllä isolta, mutta ilmeisesti betonin hakkaus ja paikkaus maksaa maltaita... Toki tuo lämmitetty taso oli omasta mielestä jotenkin ihmeellinen ratkaisu. Toki jos siinä saunan jälkeen ottaa muutaman huurteisen, niin ei ainakaan tule kylmä kun on lämmitetty taso.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 3. jaksossa Marko teetätti kylppäriin tuollaisen kummallisen tasanteen portaineen? Mitä sillä on tarkoitus tehdä?
Ihmettelin samaa. Olis ees laittanu jonkun ammeen siihen. Todella turha toi taso
Tehtiinkö sille kolmannen jakson kakkos-olkkarille lopulta mitään vai menikö koko summa kylppäriin? Olihan se ihan kiva mutta ei 60 000 arvoinen....itse muutenkin pidän kylpyhuonetta huoneista vähiten merkittävänä vaikka ihana kylpyhuone on ihana. Mutta mielummin haluan vimpan päälle muut huoneet ja kylpyhuone on priorisoinnissa matalimmalla, harvoin kylpyhuoneessa aikaa vietetään pidempiä aikoja. Siellä hoidetaan pisut, pesut ja näköjään pestään koirakin.
Oliko siinä kylppärissä, ulko-ovi ja ikkuna sälekaihtimilla heti suihkujen vieressä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva ohjelma ja tykkäsin eilisestä remontista paljon! Kuinka paljon näissä oikeasti on huijausta? Joku kirjoitti että tuotantoyhtiö valitsee lopputuloksen? Ei kai nyt oikeasti näin. Kyllähän pienessä Suomessa paljastuisi pian jos huijataan. Minäkin näköjään tunnen yhden osallistujan, juuri selailin noita kohteita ja osallistujia.
Molemmat vaihtoehdot kuvataan ja tuotantoyhtiö päättää kumpaa käytetään.
Niin minäkin olen kuullut. Eräässä Australian jaksossa valitsivat muuton, mutta googlaamalla selvisi, että asuvat edelleen rempatussa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana ohjelma. Silmän iloa kaikenlaisesta kivasta ja korvat lepää kun voi seurata ohjelmaa omalla äidinkielellään. Markon aikaisemmasta suunnittelusta on mulle jäänyt mieleen ohjelma jossa hän suunnitteli keittiön johon tuli kaksi astianpesukonetta. 2xastianpeskone on edelleen mun haave saada joskus tulevaan kotiini. Ohjelmassa se oli hyvin perusteltu ja kolahti, että jes. ihan mulle juttu. Marko on (kuten on jo aiemmin ilmaistu mielipide) ns. suuret tilat/linjat hallitseva suunnittelija. Hän on runsauden ystävä, susustuksissa tavaraakin on usein paljon. Muistan, että olen joskus nähnyt asunnon myyntikuvassa vastaavan keittiön (liesikuvun jakso 2) kulmamallin ja ihailinkin sitä. Nyt vähän naurattikin kun ajattelin miten herkästi siinä lyö päänsä kun alkaa kokkaamaan :) Mielestäni ohjelma on ainakin mulle ns. hyvänmielen ohjelma 🥰. Huumoria/naurua/leikkisyyttä/ vähän lilmät kostui minullakin. Yhtä jäin kaipaamaan. Sitä ettei loppuhuipennuksessa tulleet muu perhe/kaverit ihailemaan ja nauttimaan uusittuun tai uuteen kotiin.
Heh, tätä ketjua lueskellessa minullakin kävi mielessä tuo tiskikonejakso. Hassua :D Mietin että en mä itse sellaista tarvitsisi (jaksan kyllä tiskit laittaa kaappiin), mutta olisi se kai jollekin laiskemmalle pirun toimiva ratkaisu. Sehän siinä tarkoituksena oli että ottaa suoraa astiat käyttöön sieltä ja siirtää sitä mukaa toiseen. Oli se silti jotain ennennäkemätöntä kun on näin jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko siinä kylppärissä, ulko-ovi ja ikkuna sälekaihtimilla heti suihkujen vieressä?
Ei ollut, vaan Matko peitti ysäri-tyyliset lasitiilet sellaisilla ”moderneilla” säleillä. Oli ne lasitiiletkin kyllä yksi järkyttävä muotivillitys ja varmasti kallista rempata pois varsinkin saunasta.
Vierailija kirjoitti:
Tehtiinkö sille kolmannen jakson kakkos-olkkarille lopulta mitään vai menikö koko summa kylppäriin? Olihan se ihan kiva mutta ei 60 000 arvoinen....itse muutenkin pidän kylpyhuonetta huoneista vähiten merkittävänä vaikka ihana kylpyhuone on ihana. Mutta mielummin haluan vimpan päälle muut huoneet ja kylpyhuone on priorisoinnissa matalimmalla, harvoin kylpyhuoneessa aikaa vietetään pidempiä aikoja. Siellä hoidetaan pisut, pesut ja näköjään pestään koirakin.
Oli se ainakin maalattu ja sisustettu uudestaan. Sehän näkyi siinä lopussa. En kyllä oikein ymmärrä, miksi käyttämättä olleesta tilasta tehtiin tila, jolla ei ole oikeastaan mitään käyttöä… Ja mihin meni piano?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markolla on upea ammattitaito. Tykkäsin 2. osan muutoksesta, mutta pari asiaa jäi mietityttämään: mihin televisio sijoittuu tässä uudessa olohuoneessa? Toki se pilaisi harmoonisen sohvien asettelun, mutta pariskunnalla oli tv olkkarissa ennen muutosta, joten varmasti haluavat jatkossakin tv:n olohuoneeseen.
Toinen asia oli ruokapöytä. Ennen muutosta oli tilava 8 hengen suorakulmion muotoinen ruokapöytä, muutoksen jälkeen pyöreä ruokapöytä about 6 hengelle. Eikö tässä mennä taas estetiikka edellä, ja käytännön tarpeista viis. Vaikka lapset olisivat muuttaneet pois kotoa, niin kyllä niitä jouluja, syntymäpäiviä ym. juhlia juhlitaan isommalla porukalla: usein mukana tulee lasten mukana tyttöystävät ja poikaystävät (pian myös lastenlapset), eikä 6 hengen pöytä riitä millään. Kuka menee syömään sivuun saarekkeelle...
Meinaat, että Suomessakin pitää tehdä kuten suuren veden takana: talo ei olekaan itselle vaan sille porukalle, joka tulee sinne joskus to be entertained?
Eivät tavisten asunnot ole sen enempää Suomessa kuin muuallakaan maailmassa samanlaisia kuin sisustusohjelmissa ja Kardashianin perheen talot.
USA:ssa pikkukaupungeissa talot näyttävät ulospäin suomalaisilta, paitsi ovat yleensä kaksikerroksisia. Kapeita rappusia ja ruskehtavia kokolattiamattoja koko talossa. Ja kaikki paikat täynnä tavaraa.
Isossa kaupungissa taas esim. vuokrayksiöt ovat suomalaisen eteisen kokoisia, toki kaikkein pienimmät ovat Lontoossa ja Pariisissa keskustoissa. Joissain kysytään miten pitkä vuokraaja on, että se sopii siten sänkyyn suorana nukkumaan.
Tiesittekö, miksi Illallinen neljälle -ohjelmaa ei koskaan tehty Lontoossa? No koska asuntoon ei mahdu sekä pöytää, että neljää tuolia kerrallaan. Eivätkä ne asunnot silti ole halpoja keskustoissa.
3. jakso oli pettymys. 60 000 euron kylppäri. Ois nyt ees poreammeen laittanut ja isontanut saunaa, mut ei. Hänen pitää tunkea tuo outo lämpöpenkkinsä joka kylppäriin. Kuka siinä istuu ja miksi. Vai onko tämä joku jenkkihomojen villitys?
Ja 2. jakso suht ok remppa, mutta aivan liian massiivinen keittiön saareke. Vei liikaa tilaa. Ja pesukone vaatehuoneessa? Tuleva kosteusongelma. Ja remppasiko saunaa ollenkaan? Miksi niin pliisut värit joka kohteessa?
Jörö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo meni ohi? Siellä kylppärissä oli alunperin ovi isoon huoneeseen jossa oli pyykinpesukoneet. Nuo ylimääräiset ovet poistettiin kylppärin puolelta ja sijoitettiin kulkemaan portaiden luota olevasta huoneesta.
60 000 euroa ison kylpyhuoneen remontointiin kuulostaa kyllä isolta, mutta ilmeisesti betonin hakkaus ja paikkaus maksaa maltaita... Toki tuo lämmitetty taso oli omasta mielestä jotenkin ihmeellinen ratkaisu. Toki jos siinä saunan jälkeen ottaa muutaman huurteisen, niin ei ainakaan tule kylmä kun on lämmitetty taso.
Suomessa kyllä on yleensä tapana mennä saunasta jäähylle pihalle juomaan kaljaa eikä jonnekin 40-asteiselle tasolle. Siinähän tulee karsee jälkihiki. Puhumattakaan sähkölaskusta.
Vierailija kirjoitti:
Janakkalan pariskunnalla oli kaunis talo ainakin ulkoapäin.
Takka oli omituisessa paikassa- oliko myöhemmin lisätty?
Ihmeellinen asetelma seinälle--- oma tahto vai Markon?
Mitä ne "kallot"oli?
Pariskunnan omia pystejä,olisohan olleet matkamuistoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana ohjelma. Silmän iloa kaikenlaisesta kivasta ja korvat lepää kun voi seurata ohjelmaa omalla äidinkielellään. Markon aikaisemmasta suunnittelusta on mulle jäänyt mieleen ohjelma jossa hän suunnitteli keittiön johon tuli kaksi astianpesukonetta. 2xastianpeskone on edelleen mun haave saada joskus tulevaan kotiini. Ohjelmassa se oli hyvin perusteltu ja kolahti, että jes. ihan mulle juttu. Marko on (kuten on jo aiemmin ilmaistu mielipide) ns. suuret tilat/linjat hallitseva suunnittelija. Hän on runsauden ystävä, susustuksissa tavaraakin on usein paljon. Muistan, että olen joskus nähnyt asunnon myyntikuvassa vastaavan keittiön (liesikuvun jakso 2) kulmamallin ja ihailinkin sitä. Nyt vähän naurattikin kun ajattelin miten herkästi siinä lyö päänsä kun alkaa kokkaamaan :) Mielestäni ohjelma on ainakin mulle ns. hyvänmielen ohjelma 🥰. Huumoria/naurua/leikkisyyttä/ vähän lilmät kostui minullakin. Yhtä jäin kaipaamaan. Sitä ettei loppuhuipennuksessa tulleet muu perhe/kaverit ihailemaan ja nauttimaan uusittuun tai uuteen kotiin.
Heh, tätä ketjua lueskellessa minullakin kävi mielessä tuo tiskikonejakso. Hassua :D Mietin että en mä itse sellaista tarvitsisi (jaksan kyllä tiskit laittaa kaappiin), mutta olisi se kai jollekin laiskemmalle pirun toimiva ratkaisu. Sehän siinä tarkoituksena oli että ottaa suoraa astiat käyttöön sieltä ja siirtää sitä mukaa toiseen. Oli se silti jotain ennennäkemätöntä kun on näin jäänyt mieleen.
Päivi Räsäsellä on sellanen.
Luksusta arkeen jakso,
Mikä kumma lämpöpenkki kylpyhuoneessa ?
En laittaisi itselle, minusta hukkaan heitettyä tilaa.
Olisi kiva kuulla kuinka sitten oikeassa elämässä kävi, oliko se oikeasti muutto vai remppa.
Voihan siinä juoda vaikka saunakaljat tai muhistella 😀.