Mitä te raittiit ihmiset oikein teette vapaalla? Sellaista tekemistä, joka todella tyydyttäisi?
Harrastan lenkkeilyä, jumppaan salilla, sekstaan avomiehen kanssa, masturboin säännöllisesti, mökkeilen ja sään puitteissa teen lumityöt tai istutan kukkia.
Mikään ei ole yhtä tyydyttävää kuin viikonlopputissuttelu, jota harrastin säännöllisesti vielä vuonna 2021. Nyt olen vain tylsiin rutiineihin jämähtänyt keski-ikäinen luuseri, joka juon vain epäsäännöllisesti ja ilmeisesti liian harvoin.
Tänäänkin ns. hajottaa. Liian kylmä mennä ulos ja kaikki muu masentaa paitsi ajatus vaikka keppanasta tai kyykkyviinistä.
Joo, voin olla juoppo. Antakaa siis juopolle raittiin vinkkejä viikonloppuun, ja jos teillä on samoja harrastuksia kuin minulla, kertokaa millä keinoilla saatte niistä täyden tyydytyksen irti.
Ja mieluusti ei puututa tuohon ilotuliteettomaan seksielämääni, sille ei voi nyt mitään, eikä se sen hääppöisempää ole kännissäkään. Kunhan listasin.
Kommentit (35)
Saunominen on ihanaa. Lukeminen tai äänikirjan kuuntelu on ihanaa. Takkatulen tuijottelu on ihanaa jne.
Retkeillään siipan kanssa lähellä ja kaukana. Retkillä tehdään elämyksellisiä juttuja. Aina tehdään retkiä vapaiden pituudesta riippuen tunneista useisiin viikkoihin.
Mun tärkein harrastus on lukeminen. Kirjoja kuluu pari, kolme viikossa. Uppoaa sekä kaunokirjallisus että tietokirjallisuus.
Toisena tulee musiikki, mieluiten livenä. Orkesterikonserteissa käyn pari kertaa kuussa, oopperassa yleensä noin kolmen viikon välein.
Melko paljon käyn myös näyttelyissä ja museoissa.
Sulla ei taida olla voimakasta paloa mihinkään harrastukseen? Sen kun löytäisi, eihän sitä tietenkään kukaan ulkopuolinen voi sanoa mikä sinut saisi innostumaan. Itselläni se on joku vaihteleva käsillä tekeminen. Tällä hetkellä puutyöt, on niin paljon ideoita että meinaan pakahtua kun en ehdi niitä toteuttamaan. On tyydyttävää ottaa selvää erilaisista tekniikoista ja materiaaleista, ja onnistua valmistamaan jotain alusta asti itse.
Minäkään en ole raitis. Ja luulen ymmärtäväni sinua. Harvat asiat on oikeasti kiinnostavia. Mutta kirja täytyy vielä mainita! En ehdi / jaksa lukea kovin paljon, mutta vaikka edes muutama romaani joka antaa uusia ajatuksia elämään on jo jotain. Mulla on myös kiinnostava työ.
Kolmas asia on ystävyys. Ystäville ei ole aikaa samalla tavalla kuin ennen, mutta kun se onnistuu, ystävän kanssa vietetty aika on kultaa. Mutta ystävä ei voi olla kuka hyvänsä kaveri, vaan ihminen jonka kanssa on todella hauskaa, johon on ystävämielessä vähän rakastanut ja jonka kanssa voi todella puhua.
Neljäs: oma mieli, unet ja meditaatio.
Alkoholia juon vähän mutta kun juon juon jotain todella hyvää viiniä / samppanjaa.
Alkoholille on vähemmän haitallinen vaihtoehto. Tosi miellyttävä vaihtoehto.
Edellä mainittujen lisäksi saan iloa ja nautintoa elämääni ystävistäni (niistä muutamasta), jo lähes aikuisien lasteni kanssa vietetystä ajasta, lemmikeistäni ja hyvästä ruuasta. Liikunta on mulle se juttu, josta saan eniten tyydytystä.
Ymmärrän täysin tämän kysymyksen. Itse olen tissutellut säännöllisesti aikoinaan kunnes laitoin sille stopin. Liikunta auttaa itsellä, mutta eihän sitä hyvän punaviinin himoa korvaa oikein mikään. Parasta olla juomatta tosi pitkään yhtään mitään, se toimii ainakin itsellä ja alkaa muutkin arkiset asiat tuottamaan jotain mielihyvää.
Roikut huonossa suhteessa ja ihmettelet kun mikään ei kiinnosta ja vaan hajottaa. "Sille ei voi nyt mitään", no sitten vaan jatkat samaan vanhaan malliin.
Pelaan konsolipelejä ja ne ovat mun mielestä parasta ajanvietettä mitä maailmasta löytyy. Helposti hurahtaa koko ilta jonkun kiinnostavan pelin parissa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei taida olla voimakasta paloa mihinkään harrastukseen? Sen kun löytäisi, eihän sitä tietenkään kukaan ulkopuolinen voi sanoa mikä sinut saisi innostumaan. Itselläni se on joku vaihteleva käsillä tekeminen. Tällä hetkellä puutyöt, on niin paljon ideoita että meinaan pakahtua kun en ehdi niitä toteuttamaan. On tyydyttävää ottaa selvää erilaisista tekniikoista ja materiaaleista, ja onnistua valmistamaan jotain alusta asti itse.
Tämä! Itse kyllästyn, jos teen samaa asiaa liian kauan, tai, että päivät ovat aina samat, niin omat harrastukseni menevät sykleittäin. Joskus pelaan tietokonepelejä joka päivä 3kk putkeen. Sitten otan totaali tauon peleistä loppuvuodeksi ja harrastan ihan muita juttuja. Esim. nyt talvella neulomista, kun on lämpimämpää ompelua. Joskus luen kirjan/katson elokuvan minulle poikkeavasta genresta, vaihtelun vuoksi. Vaihtelu on siis se, mitä itse teen, pitääkseni elämäni merkitsevänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Itse kyllästyn, jos teen samaa asiaa liian kauan, tai, että päivät ovat aina samat, niin omat harrastukseni menevät sykleittäin. Joskus pelaan tietokonepelejä joka päivä 3kk putkeen. Sitten otan totaali tauon peleistä loppuvuodeksi ja harrastan ihan muita juttuja. Esim. nyt talvella neulomista, kun on lämpimämpää ompelua. Joskus luen kirjan/katson elokuvan minulle poikkeavasta genresta, vaihtelun vuoksi. Vaihtelu on siis se, mitä itse teen, pitääkseni elämäni merkitsevänä.
Mulla riippuvuutta aiheuttava aine on endorfiini. Rakastan liikuntaa eri muodoissaan, mutta yleensä ahnehdin jotain tiettyä lajia useita vuosia, jonka jälkeen syystä (yleensä jokin loukkaantuminen) tai toisesta (esim.muutto) se on vaihtunut toiseen.
En voi olla hymyilemättä, ja muut päihteet ei käy mielessäkään. Toki en ole täysin raitis, eli en sylje lasiin skoolatessa ja ruokajuomaan ravintolassa käydessä.
Käyttäydyn kuten mistä tahansa aineesta riippuvainen eli puran huonoa viikkoa aineeseeni ja olen hirveän turhautunut ellen pääse liikkumaan säännöllisesti. Säännöllisesti liikkuessa minulla hyvä resilienssi, olen perustyytyväinen arkeeni ja hyväntuulinen.
Mt- tai parisuhdeongelmia, kumpikaan ei parane alkoholilla. Sitten se klassinen... onko ferritiini mitattu? Se voi olla liian alhaalla vaikka hemoglobiini olisi hyvä. Ferritiinin puutos vaikuttaa mielialaan.
Kevät kun tulee niin menen miehen kanssa kalaan aika usein. Siinä voi mennä 8 tuntiakin kun istutaan meren rannalla ja onkitaan siikaa.. Kesällä myös me veneillään ja kalastellaan paljon, käydään saaressa paistamassa makkaraa ja sellaista.
Milloin mitäkin, useimmiten en mitään erityistä. Mulle vain tulee alkoholista niin paha olo, että mieluummin olen juomatta.
Tämä saattaa olla sinulle täysin epätoimiva idea, mutta yksi idea voisi olla että avaisitte suhteen avomiehen kanssa ja hankit rakastajan, jota tapaat välillä. Ehkä se piristää! Tai vaihtoehtoisesti uusia ystäviä, joiden kanssa teette yhdessä juttuja, mökkireissuja jne. Ja enemmän asioita, joissa oma mies ei ole mukana. Sitten kotona on ilo nähdä oma kumppani.
Kesäisin moottoripyöräily on hauska harrastus, siinä oikeasti nauttii kun alla menopeli missä teho/paino suhde kuin superautossa.
Talvet menee sitten kaljan ääressä
Miksei voisi välillä tissutella sen yhden päivän sillln tällön,, just esim pakkaspäivänä?
Muutoin ei ole vastausta, kun samoilla linjoilla olen.
Aion kyllä tissutella joskus , ottaa illallisen pitkän kaavan kautta jne. Mutta ehkä ensi kuussa.