Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koronarokotuksen vastustajille on niin tärkeää, että muut ihmiset eivät ota rokotusta?

Vierailija
21.08.2021 |

Hehän saavat valita vapaasti omasta puolestaan. Miksi he eivät halua sallia muille samaa oikeutta? Sitä ihmettelen.

Kommentit (615)

Vierailija
241/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnosta kenenkään rokotteet tai rokottamattomuus. Itse en ota eivätkä lapsenikaan halua ottaa, muut voivat tehdä mitä itse haluavat. Ihan sama mulle. Enemmän tuntuu rokotettuja kiinnostavan muiden päätökset.

Ei meitä rokotettuja kiinnosta se, jättääkö joku sen ottamatta. Haluamme vain että kaikki rajoitukset puretaan ja yrittäjät voivat toimia normaalisti. Päättäjien kun pitäisi se tajuta, eikä enää rajoittaa.

Juuri näin. Ja niiden takia, jotka eivät suostu rokotteita ottamaan ei pidä eikä saa jättää yhtään rajoitusta voimaan. Ei ensimmäistäkään, koska he tekevät ihan itse oman valintansa. 

Sitähän me rokottamattomat haluammekin. Jättäkää meidät rauhaan ja lopettakaa syyllistäminen. Rajoitukset pois ihan rauhassa. Tauti leviää ihan kaikkien välityksellä, jos on levitäkseen.

Juuri näin. Mun puolesta rajoitukset voi poistaa ja alkaa elämään niinkuin ennenkin.

Samaa mieltä, kunhan ensin päästään siihen, että esimerkiksi aikuisväestöstä kaikki halukkaat ovat saaneet ne kaksi rokotetta. Nyt tilanne ei ole vielä tämä, vaan meillä on paljon ihmisiä, joilla 2. rokote on vielä tulossa.

Ne vikat piikit voisi nyt sitten pistää pikavauhtia. Johan nelikymppisetkin alkoivat halutessaan saada jo toukokuussa ekaa piikkiä. Eli auki vaan kaikki heti.

Vierailija
242/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus Euroopassa (saksa-hollanti), joka varmistaa, että "rokotteet" ovat yleisesti hyviä C19-oireisiin liittyvien oireiden vähentämisessä. Kuitenkin muuttaa geneettisesti kehon luonnollista immuunijärjestelmää, mikä tekee rokotetuista merkittävästi enemmän alttiita kaikille muille sairauksille, viruksille ym.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.05.03.21256520v1

Tämä voi olla monille syy jättää ottamatta. Muun muassa siksi moni varoittaa muita. Jotkut kun ei halua, että ihmisten yleisterveys tuhoutuu. Sehän se vasta pilaa koko maailman, sitten ei ainakaan vanha normaali palaa.

Et selvästikään ymmärrä englantia tai lääketieteellistä tutkimusta tai kumpakaan.

Tuossahan kerrotaan selvästi että "The mRNA-based BNT162b2 vaccine from Pfizer/BioNTech was the first registered COVID-19 vaccine and has been shown to be up to 95% effective in preventing SARS-CoV-2 infections". Eli Pfizerin rokotteen on osoitettu suojaavan 95% koronavirustartunnalta.

Tutkimuksen aihe on kuitenkin se, miten rokote toimii kun verrataan tapoja miten kehon eri prosessit vastaavat rokotteeseen.

Tärkein teksti tuossa lienee kuitenkin se iso sinisellä kerrottu juttu, että tutkimusta ei ole vielä vertaisarvoitu eikä sitä saisi käyttää suosituksiin. Jäikö sulta lukematta?

Eli taas jäit roikkumaan lillukanvarsiin, mutta et nähnyt metsää puilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on juuri päinvastoin. Mä en ole yhdellekään sanonut että älä ota.

Mä kunnioitan sitä että jokainen tekee valintansa itse. Myös monissa muissa asioissa.

Sen sijaan mulle on jankutettu että rokotus pitää ottaa. Myös muihin ihan mun omiin asioihin on puututtu.

Hyvin harva oikeasti osaa kunnioittaa sitä että jokainen elää elämäänsä kuten haluaa.

Olen tässä asiassa hieman eri mieltä. Kun kyse on koko kansan ja loppupeleissä koko maailman väestön hyvinvoinnista, niin ei voi vain ajatella itseään ja tuijottaa omaan napaansa, vaan pitää osata myös hahmottaa omien päätösten ja tekojen vaikutus muihin ihmisiin.

Kenenkään ei pidä ottaa tällaisia neuvoja vastaan henkilöiltä, jotka samaan aikaan itse aiheuttavat pahaa leimaamalla ihmisiä ja lietsomalla "rokottamattomia" vastaan, jakaen ihmisiä keinotekoisiin porukoihin, toisiaan vastaan.

Jos olet tuollainen, älä tule kenellekään "rokottamattomille" kertomaan kuinka ottaa muut huomioon ja kuinka toisten kanssa elää.

Koska selkeästikään et itse ajattele muiden hyvää yhtään.

Eli kun sanon että pitää ajatella muita sinä tulkitset sen niin että "et itse ajattele muiden hyvää yhtään."

Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
244/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä kuvittelevat venäläisiä kiinnostavan hevonperseen vertaa se, ottavatko suomalaiset rokotteita vai eivät?

En usko, että monikaan sellaista kuvittelee. Kyse on siitä, että kylvetään systemaattisesti konfliktia ja tämä on hedelmällinen maaperä sille.

Riidankylväjät vaikuttavat kyllä enemmän olevan rokoteuskovaisten piirissä. Ehkä Putin-trolleista joka ketjuun postaavat hörhö on itse venäläisten palkkalistoilla.

Ei, näillä keskustelupalstoilla riitaa kylvetään ilmiselvän systemaattisesti ja muualta kuin rokotuksista eri mielten olevien ihmisten aloitteesta, jotka ajetaan sitten riitelemään keskenään, juuri esimerkiksi sekoittamalla asioita niin kuin sinä teet. Tällaisten sanojen 'rokoteuskovainen' viljely on riidankylvämistä yhtä lailla kuin rokottamattoman leimaaminen 'rokotevastaiseksi'. Taidat tietää sen oikein hyvin.

Mitä termiä olisi mielestäsi parempi käyttää niistä ihmisistä, jotka oikeasti vastustavat koronarokotteita, jos termi rokotevastainen on riidankylvämistä?

Miksi sun mielestä ihminen on rokotevastainen jos kaikista lukuisista rokotteista jättää vain yhden tai kaksi ottamatta?

Eri

Erinomainen kysymys! Tosiaan, varmasti koronarokotevastainen olisikin parempi termi. Toisaalta, juuri tällaista termiähän ap käytti. Hänhän otsikossaan kohdisti kysymyksensä nimenomaan koronarokotetta vastustaville.

Vierailija
245/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnosta kenenkään rokotteet tai rokottamattomuus. Itse en ota eivätkä lapsenikaan halua ottaa, muut voivat tehdä mitä itse haluavat. Ihan sama mulle. Enemmän tuntuu rokotettuja kiinnostavan muiden päätökset.

Ei meitä rokotettuja kiinnosta se, jättääkö joku sen ottamatta. Haluamme vain että kaikki rajoitukset puretaan ja yrittäjät voivat toimia normaalisti. Päättäjien kun pitäisi se tajuta, eikä enää rajoittaa.

Mitäs sittenkun ne on purettu? Palaatte normaaliin elämään? Ette halua seuraavaa asiaa?

Näin juuri. Palaamme normaaliin elämään. Matkustamme jos siltä tuntuu ja käymme kaupassa ilman maskia. Rokote suojaa minkä suojaa. Tauti tulee, jos tulee. Jätämme myös odottelemaan uutta supervirusta. Niitä saattaa tulla.

Etkö ole lukenut suosituksia siitä, että maskia olisi syytä käyttää vaikka on ns täysin rokotettu? Kuvitteletko, että tämä suositus johtuu siitä, että on olemassa joku B-luokan kansalaisten ryhmä joka orjuuttaa sinua pitämään maskia kaupassa?

Vierailija
246/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja niiden takia, jotka eivät suostu rokotteita ottamaan ei pidä eikä saa jättää yhtään rajoitusta voimaan. Ei ensimmäistäkään, koska he tekevät ihan itse oman valintansa. 

Sitähän me rokottamattomat haluammekin. Jättäkää meidät rauhaan ja lopettakaa syyllistäminen. Rajoitukset pois ihan rauhassa. Tauti leviää ihan kaikkien välityksellä, jos on levitäkseen.

Juuri näin. Mun puolesta rajoitukset voi poistaa ja alkaa elämään niinkuin ennenkin.

Samaa mieltä, kunhan ensin päästään siihen, että esimerkiksi aikuisväestöstä kaikki halukkaat ovat saaneet ne kaksi rokotetta. Nyt tilanne ei ole vielä tämä, vaan meillä on paljon ihmisiä, joilla 2. rokote on vielä tulossa.

Hyvin pitkälti samaa mieltä. Kohta ei ole varaa hoitaa yhtään ketään yhtään missään, kun yhteiskuntaa ja sitämyötä taloutta pidetään kiinni. 

Tilanne voi hetkellisesti johtaa esimerkiksi tehohoidon priorisointiin, mutta siinäpä johtaa - joutuuhan lääkärit tekemään tämän kaltaisia päätöksiä jo nyt muidenkin sairauksien osalta. Tässä rokottamattamat ovat varmaankin heikoilla, koska rokotteen läpimenevään infektioon sairastuneella on paremmat todennäköisyydet puolellaan kuin rokottamattomalla.

Vierailija
247/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja muutama viikko sitten ainakin oli THL:n edustajan mukaan tilanne se, että kaikki halukkaat eivät olleet saaneet ensimmäistä rokotetta

Vierailija
248/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sittenkun ne on purettu? Palaatte normaaliin elämään? Ette halua seuraavaa asiaa?

Näin juuri. Palaamme normaaliin elämään. Matkustamme jos siltä tuntuu ja käymme kaupassa ilman maskia. Rokote suojaa minkä suojaa. Tauti tulee, jos tulee. Jätämme myös odottelemaan uutta supervirusta. Niitä saattaa tulla.

Etkö ole lukenut suosituksia siitä, että maskia olisi syytä käyttää vaikka on ns täysin rokotettu? Kuvitteletko, että tämä suositus johtuu siitä, että on olemassa joku B-luokan kansalaisten ryhmä joka orjuuttaa sinua pitämään maskia kaupassa?

Onko tämä B-luokka rokotekielteiset ? Ristiriita: rokotekielteiset ovat yleensä myös maskikielteisiä?

Vierailija
249/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä kuvittelevat venäläisiä kiinnostavan hevonperseen vertaa se, ottavatko suomalaiset rokotteita vai eivät?

En usko, että monikaan sellaista kuvittelee. Kyse on siitä, että kylvetään systemaattisesti konfliktia ja tämä on hedelmällinen maaperä sille.

Riidankylväjät vaikuttavat kyllä enemmän olevan rokoteuskovaisten piirissä. Ehkä Putin-trolleista joka ketjuun postaavat hörhö on itse venäläisten palkkalistoilla.

Aijaa, luulin että rokotteiden vastustajat hilluvat siellä koulujen läheisyydessä kampanjoimassa. Ei tainnut 80-luvulla kukaan vastustaa poliorokotteita, joita jaettiin kouluilla sokeripaloissa. Netin feikkiuutisointi ja hörhöily ovat osalle liikaa. Kaikki luettu on totta

Ei, vaan kummasti nämä tyypit uskovat vain ja ainostaan videot ja jutut jotka ovat netissä yksityisten ihmisten tai huonosti tunnettujen verkkojulkaisujen sivuilla.

Jos tieto on sen sijaan asiallisessa mediassa tai viranomaisten saati tutkimuslaitosten tai tietokantojen sivuilla, sitä tietoa he eivät missään nimessä voi uskoa siihen.

Eli mitä kummempi, tuntemattomapi ja salaisempi nettisivu on,niin että sen tekijää tai edes tekijämaata ei voi tunnistaa, sitä enemmän rokotevastaiset uskovat siihen.

Beats me.

Eli et halua edes yrittää kuunnella immunologian professoreita, Pfizerin entistä pääjohtajaa ja muita alan henkilöitä vain siksi, että heidän näkemyksiään julkaistaan sinulle epämieluisilla sivustoilla, koska muista medioista ne sensuroidaan minuuteissa?

Jos proffalla on tutkimustietoa hän julkaisee sen vertaisarvioidussa tieteellisessä julkaisussa. Pfizerin ex-toimitusjohtaja tms. voisi hyvin mennä asialliseen mediaan haastateltavaksi --- ongelma on vain että siellä tarkistetaan faktat.

Joten kun tyypit päätyvät oman alansa ulkopuolelle kertomaan hyvin subjektiivisesti ladattuja juttujaan, tiedät jo siitä että nyt ei ole puhtaat jauhot pussissa.

Lisäksi sinä et voi tietää sensuroinnista mitään. Ensiksi koska sensuuri on länsimaissa kielletty ja se tarkoittaa sitä että et saa julkaista ko. tietoa. Sellaista ei siis ole ja jos tiedät että on, kerro miten ja mistä tiedät? Jos taas virheellisesti tarkoitat "sensuurilla" sitä, että jokin tieto somealustalta poistetaan koska se on virheellinen, niin eihän siinä ole kyse sensuurista lainkaan.

Vierailija
250/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja muutama viikko sitten ainakin oli THL:n edustajan mukaan tilanne se, että kaikki halukkaat eivät olleet saaneet ensimmäistä rokotetta

Mitä tarkoittaa "kaikki halukkaat". Eikö koko kesän ajan ole voinut yli parikymppiset hakea sen piikin? Tuntuu nyt olevan kyse ennemminkin, ettei sitä vaan haluta, ja se on ok.

Vierailija
251/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä B-luokka rokotekielteiset ? Ristiriita: rokotekielteiset ovat yleensä myös maskikielteisiä?

Tosiaan, ristiriita varmaan sinun maailmankuvassasi. En ole rokotekielteinen enkä maskikielteinen, mutta näkemyksesi siitä, että olet täysin vaaraton tyyppi muille ihmisille kun sinulla on rokotukset kunnossa, on vaarallinen

Vierailija
252/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, näillä keskustelupalstoilla riitaa kylvetään ilmiselvän systemaattisesti ja muualta kuin rokotuksista eri mielten olevien ihmisten aloitteesta, jotka ajetaan sitten riitelemään keskenään, juuri esimerkiksi sekoittamalla asioita niin kuin sinä teet. Tällaisten sanojen 'rokoteuskovainen' viljely on riidankylvämistä yhtä lailla kuin rokottamattoman leimaaminen 'rokotevastaiseksi'. Taidat tietää sen oikein hyvin.

Mitä termiä olisi mielestäsi parempi käyttää niistä ihmisistä, jotka oikeasti vastustavat koronarokotteita, jos termi rokotevastainen on riidankylvämistä?

Miksi sun mielestä ihminen on rokotevastainen jos kaikista lukuisista rokotteista jättää vain yhden tai kaksi ottamatta?

Eri

Erinomainen kysymys! Tosiaan, varmasti koronarokotevastainen olisikin parempi termi. Toisaalta, juuri tällaista termiähän ap käytti. Hänhän otsikossaan kohdisti kysymyksensä nimenomaan koronarokotetta vastustaville.

Tai koronarokoteskeptinen. Moni luottaa pitkään käytössä olleisiin rokotteisiin, mutta epäilee koronarokotteen vaikutuksia ja tehoa. Tästä ei vaan yleisesti haluta keskustella, vaan aletaan aina haukkumaan "hörhöiksi" ja näin lakaistaan asia maton alle.

No, et voine kieltää, etteikö "skeptisissä" ole aika paljon noita hörhöjä: hopeavesityyppejä, tulimaan sotaoikeudella uhkailijoita, liskojen näkijöitä, Gates-maanikkoja, kaikessa nyky-yhteiskuntaa vastaan olevia, ivermektiinin ihmeeseen uskojia.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin

Vierailija
253/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin: mitä vittua selität? Rokotteen tuputtajat ovat ne, joilla on ongelma muiden ihmisten vapaan tahdon kanssa. Toisekseen, kerron rokotteiden vaaroista, koska välitän kanssaihmisistäni. En halua elää maailmassa, jossa tuhansia tai kymmeniä tuhansia ihmisiä on tapettu kokeellisella rokotteella.

Pysytäänpä nyt totuudessa. Koronarokotteet eivät ole "kokeellisia". Fakta.

Pysytäänpä nyt oikeassa totuudessa.

Koronarokotteet on nyt kliinisessä testissä, mikä päättyy 2023. Kliininen testi tehdään kaikille testaamattomille rokotteille. Jokaisessa kliinisessä testissä on kaksi verrokkiryhmää. Toinen saa testattavaa rokotetta ja toinen suolaliuosta. Kukaan ei tiedä kumpaa häneen pistetään. Näin toimii lääketiede kaikkien uusien lääkkeiden ja rokotteiden kanssa. Tämä on oikea fakta.

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/08/05/fact-check-6-pe…

Väite: 3. The vaccines are experimental and weren't tested thoroughly

This is false. All three coronavirus vaccines authorized for emergency use in the USA underwent clinical trials involving tens of thousands of people. The vaccines have also been subject to peer-reviewed studies. All that research has found the vaccines are safe and effective at preventing severe COVID-19 cases.

Ei saadakseen myyntiluvan useimmissa maissa, rokotteiden on pitänyt jo tehdä valmiiksi kliiniset testit. Toki testatus jatkuu edelleen.

Ihan itse omin käsin copypastaamassasi uutisessa kerrotaan myyntiluvan olevan ehdollinen. Rokotteilla ei ole myyntilupaan missään maailman maassa.

Ehdollinen myyntilupa ON myyntilupa.

Vai väitätkö että yli 5 miljardia rokotetta olisi myyty laittomasti ja kaikki tietävät sen ja tilastoivat rokotteiden oston ja myynnin julkisesti`? Kuinka selität tämän?

Poliittinen paine tuottaa myönnetyn luvan mihin tahansa. Itse tuotteen turvallisuus ei silti tästä lisäänny.

Roskaa. Poliittinen paineko tuottaa tutkimustiedot?

Vierailija
254/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pitkälti samaa mieltä. Kohta ei ole varaa hoitaa yhtään ketään yhtään missään, kun yhteiskuntaa ja sitämyötä taloutta pidetään kiinni. 

Tilanne voi hetkellisesti johtaa esimerkiksi tehohoidon priorisointiin, mutta siinäpä johtaa - joutuuhan lääkärit tekemään tämän kaltaisia päätöksiä jo nyt muidenkin sairauksien osalta. Tässä rokottamattamat ovat varmaankin heikoilla, koska rokotteen läpimenevään infektioon sairastuneella on paremmat todennäköisyydet puolellaan kuin rokottamattomalla.

Tämä on niin vastenmielisen sairasta luettavaa, ettei oo tosikaan

Niinpä, totuus sattuu joskus. 

Olet varmaan lukenut tarinoita kuolemansairaista lapsista, joiden puoli miljoonaa vuodessa maksavaa lääkettä ilkeä KELA ei suostu korvaamaan ?

Vierailija
255/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "kaikki halukkaat". Eikö koko kesän ajan ole voinut yli parikymppiset hakea sen piikin? Tuntuu nyt olevan kyse ennemminkin, ettei sitä vaan haluta, ja se on ok.

THL:n Salminen kertoi televisiossa jokunen viikko takaperin, että Suomessa on vielä melko suuri joukko keski-ikäisiä jotka eivät ole saaneet vielä ensimmäistä rokotetta, vaikka sellaisen haluavat. Myös täällä oli jokin ketju jokin aika sitten, jossa monet kertoivat samasta asiasta. Voi olla että tilanne on sen jälkeen muuttunut, mutta niin oli vielä muutama viikko sitten. 

Vierailija
256/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Tai koronarokoteskeptinen. Moni luottaa pitkään käytössä olleisiin rokotteisiin, mutta epäilee koronarokotteen vaikutuksia ja tehoa. Tästä ei vaan yleisesti haluta keskustella, vaan aletaan aina haukkumaan "hörhöiksi" ja näin lakaistaan asia maton alle.

No, et voine kieltää, etteikö "skeptisissä" ole aika paljon noita hörhöjä: hopeavesityyppejä, tulimaan sotaoikeudella uhkailijoita, liskojen näkijöitä, Gates-maanikkoja, kaikessa nyky-yhteiskuntaa vastaan olevia, ivermektiinin ihmeeseen uskojia.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin

Eli sillä perusteella asiasta ei voi asiallisesti keskustella, vaan on yksi totuus ja muut olkoot hiljaa? Ei julkista keskustelua asiantuntijoiden kesken mediassa, eikä missään muuallakaan. Vaiennetaan väärämieliset.

Vierailija
257/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on juuri päinvastoin. Mä en ole yhdellekään sanonut että älä ota.

Mä kunnioitan sitä että jokainen tekee valintansa itse. Myös monissa muissa asioissa.

Sen sijaan mulle on jankutettu että rokotus pitää ottaa. Myös muihin ihan mun omiin asioihin on puututtu.

Hyvin harva oikeasti osaa kunnioittaa sitä että jokainen elää elämäänsä kuten haluaa.

Olen tässä asiassa hieman eri mieltä. Kun kyse on koko kansan ja loppupeleissä koko maailman väestön hyvinvoinnista, niin ei voi vain ajatella itseään ja tuijottaa omaan napaansa, vaan pitää osata myös hahmottaa omien päätösten ja tekojen vaikutus muihin ihmisiin.

Kenenkään ei pidä ottaa tällaisia neuvoja vastaan henkilöiltä, jotka samaan aikaan itse aiheuttavat pahaa leimaamalla ihmisiä ja lietsomalla "rokottamattomia" vastaan, jakaen ihmisiä keinotekoisiin porukoihin, toisiaan vastaan.

Jos olet tuollainen, älä tule kenellekään "rokottamattomille" kertomaan kuinka ottaa muut huomioon ja kuinka toisten kanssa elää.

Koska selkeästikään et itse ajattele muiden hyvää yhtään.

Eli kun sanon että pitää ajatella muita sinä tulkitset sen niin että "et itse ajattele muiden hyvää yhtään."

Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Jos puhutaan yhteiskuntarauhasta ja kaikkien hyvästä niin ei mielestäni ole yhtään lievempi teko jakaa ihmisiä ja suurinpiirtein vainota yhtä ryhmää. Kuin olla uhrautumatta yhteisön edun nimissä sellaiseen jota ei tunne oikeaksi.

Vierailija
258/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama mitä muut ihmiset tekevät.

Kunhan saan omaa elämääni rauhassa ilman painostusta.

Tähän mennessä olen rokotepainostuksen takia luopunut mm. työstäni sairaanhoitajana.

Enemmän todellakin haittaa painostus ja manipulointi, kuin itse rokotteet.

Miksi olet sairaanhoitajana? Jatkuva altistus ja riski sairastua työssäsi…ja olet ilmeisesti rokotevastainen- periaatteessa vai sairauden vuoksi?

Hiemu ristiriitaiselta olemisesta kuulostaa.

Vierailija
259/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL:n Salminen kertoi televisiossa jokunen viikko takaperin, että Suomessa on vielä melko suuri joukko keski-ikäisiä jotka eivät ole saaneet vielä ensimmäistä rokotetta, vaikka sellaisen haluavat. Myös täällä oli jokin ketju jokin aika sitten, jossa monet kertoivat samasta asiasta. Voi olla että tilanne on sen jälkeen muuttunut, mutta niin oli vielä muutama viikko sitten. 

Jo on hidasta touhua, kun 40-vuotiaat sai jo toukokuussa varata ajan piikille. Miten voi keski-ikäisiä kolme kuukautta sen jälkeen olla ilman? Joku ei nyt taaskaan täsmää, eikä toimi tässä rokotespektaakkelissa.

Vierailija
260/615 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä yritä. Mulle on se ja sama, jos rokotettu sairastuu ja kuolee. Itsehän ne piikille kävelee, ei siinä ole mitään säälimistä. Lasten puolesta harmittaa, mutta eihän sille mitään voi. Siis jos näin käy. Lähivuodet näyttää mitä tapahtuu. Suuria mullistuksen aikojahan nyt eletään, se nyt kai on kaikille selvää ja ettei tässä ole mistään kuolettavasta pandemiasta kyse

Aivan niin, ihan randomisti vaan yli 4 miljoonaa ihmistä delannu, just joo.

/s

Kuinka monta ihmistä luulet vuodessa kuolevan maailmassa? Neljä miljoonaa ei ole kuollut koronaan, neljän miljoonan ihmisen kuolinsyyksi on määritelty korona, monesti väärin ja usein painostuksen alaisena. Suurin osa koronakuolemista on myös johtunut väärästä hoidosta, ei taudista.

Joo varmaan joka maailman sairaalassa on joku liskomies painostamassa lääkäriä että kun mummo kuoli sydäriin, että "tilastoi se koronaksi".

Älä hyvä ihminen usko tuollaista höpöä vaan käytä nyt ihmeessä niitä aivosolujasi.

Naapuripariskunnan lapsi kuoli keväällä syöpään. Oli sairastanut sitä yli kaksi vuotta, kaikki hoidot käyty läpi, asui lyhyitä kotilomia lukuunottamatta sairaalassa viimeisen puoli vuotta. Ihan loppuajan oli saattohoidossa. Kuolinsyyksi merkittiin korona. Vanhemmat, eli naapurimme, ovat todella vihaisia tästä ja viimeksi kun ollaan asiasta puhuttu, miettivät korjauksen hakemista oikeusteitse. Ihan vaan periaatteesta, vaikka se ei loppupeleissä mitään muuta.

Minulle jäi epäselväksi oliko lapsensa todella sairastunut koronaan. Mutta vaikka olisikin, niin kyllähän tuo tilastoja vääristää. Hän oli SYÖVÄN takia SAATTOHOIDOSSA eli olisi kuollut lähiaikoina joka tapauksessa. Mutta näin vaan saatiin koronakuolemien lukemaa ylöspäin. Kyllähän tässä mieleen tulee, että kuinka moni näistä koronakuolemista (joista valtaosa vanhuksia) on sellaisia, että henkilö olisi kuollut niillä hetkillä myös ilman koronaa.

Siksi kai se sanamuoto mediassa onkin "koronaan liittyvät kuolemat". Eli henkilö on esim. sairastanut syöpää, keuhkoahtaumaa, sydämen vajaatoimintaa ja koronaa, ja kuollut. Mikä noista nyt sitten on ollut se kuolinsyy.

Sä et nyt oikein hahmota, että kun koronaan kuolevilla on yleensä aina se perussairaus. Mutta jos lääkärit arvioivat vaikka että saattohoidossa ollut syöpäpotilas olisi kuollut siihen syöpään vasta ensi viikolla mutta kun sai koronan ja kuoli tällä viikolla siihen koronan aieuttamiin hengitysvaikeuksiin, niin kumpi on kuolinsyy? Eikös kumminkin se korona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi