Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te joilla 40kg ylipainoa, oletko koskaan laskenut

Vierailija
16.09.2014 |

Paljonko menee kaloreita päivässä siis kun elät siten kuin haluat, ei siis laihduttaesssa.
Minä en edes uskalla laskea.

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:29"]120, näin mäkin teen. En muuten tietäisi että tää ei nyt ihan oikein mee mun kohdalla. Paino on noususuhdanteinen ja kaloreita kulutukseen nähden väh. 500 kcal päivässä liian vähän. Joku mättää.

t. olinko 54
[/quote]

Se mättää että et "muista" kaikkia syömisiäsi tai et osaa laskea. Muu ei ole mahdollista, vaikka mitä selittäisit.

Vierailija
142/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen oma äitini joka on ollut koko aikuisikänsä ylipainoinen, ei nyt ihan 40 kg ylipainoa, mutta kuitenkin paino jojoillut siinä 80-100 kilon paikkeilla. En ole vieläkään ymmärtänyt miksi hän on lihava, hän on liikkunut aina paljon (sekä hyötyliikuntaa että harrastuksia), syö aamulla puuroa ja lounaaksi salaattia/kasviskeittoa, ei juurikaan välitä makeasta. Kaikki ruuat tehdään itse eikä eineksiä syödä ollenkaan, ruoka on vähärasvaista ja kaikki maitotuotteet kevyttuotteita.

Äiti on aina moittinut minun syömisiäni kun esim. laitamme spagetin päälle parmesania, käytämme täysrasvaista jogurttia ja voimariinia ja viikonloppuna ostamme karkkiakin. Silti olen normaalipainoinen. Omasta mielestään äiti syö todella terveellisesti eikä mässäile, jossain kuitenkin täytyy olla vikaa. Oma veikkaukseni on että hiilaripitoinen vähärasvainen ruoka ei vaan ole riittävän ravitsevaa joten sitä pitää mättää kauheita määriä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:42"]

Tulee mieleen oma äitini joka on ollut koko aikuisikänsä ylipainoinen, ei nyt ihan 40 kg ylipainoa, mutta kuitenkin paino jojoillut siinä 80-100 kilon paikkeilla. En ole vieläkään ymmärtänyt miksi hän on lihava, hän on liikkunut aina paljon (sekä hyötyliikuntaa että harrastuksia), syö aamulla puuroa ja lounaaksi salaattia/kasviskeittoa, ei juurikaan välitä makeasta. Kaikki ruuat tehdään itse eikä eineksiä syödä ollenkaan, ruoka on vähärasvaista ja kaikki maitotuotteet kevyttuotteita.

Äiti on aina moittinut minun syömisiäni kun esim. laitamme spagetin päälle parmesania, käytämme täysrasvaista jogurttia ja voimariinia ja viikonloppuna ostamme karkkiakin. Silti olen normaalipainoinen. Omasta mielestään äiti syö todella terveellisesti eikä mässäile, jossain kuitenkin täytyy olla vikaa. Oma veikkaukseni on että hiilaripitoinen vähärasvainen ruoka ei vaan ole riittävän ravitsevaa joten sitä pitää mättää kauheita määriä. 

[/quote]

Vastasitkin jo itse. Syy on vähärasvainen ruoka.

Vierailija
144/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:42"]

[/quote]

Vastasitkin jo itse. Syy on vähärasvainen ruoka.

[/quote]

Jep. Vaikea tietty toisen ihmisen puolesta sanoa - varsinkin kun ei näe mitä hän todella syö - mutta luulen että jo pelkkä proteiinin lisääminen voisi auttaa. Itse en ollenkaan pärjää proteiinittomalla salaatilla tai kasviskeitolla, puhumattakaan jostain mehukeitoista ja puuroista. Sellainen ruoka ei vain pidä nälkää.

Vierailija
145/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 10:29"]120, näin mäkin teen. En muuten tietäisi että tää ei nyt ihan oikein mee mun kohdalla. Paino on noususuhdanteinen ja kaloreita kulutukseen nähden väh. 500 kcal päivässä liian vähän. Joku mättää. t. olinko 54 [/quote] Se mättää että et "muista" kaikkia syömisiäsi tai et osaa laskea. Muu ei ole mahdollista, vaikka mitä selittäisit.

[/quote]

Sopii tulla vaikka viikoksi seuraamaan.

Vierailija
146/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas yksi, joka ei hallitse omaa kieltään. Sinuttelee ja teitittelee jopa samassa virkkeessä. Opettele ensin oikeakielisyyttä ja kultuuria, ennen kuin vaadit toisia tilille tekemisistään (syömisistään), asiasta, joka ei sinulle edes kuulu.

Vierailija
147/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että täällä monen ongelma on kaloreihin liikaa tuijottelu. Se 1500-2000 kaloria on sopiva määrä, JOS se koostuu oikeista asioista. 1000 kaloria suklaata lihottaa enemmän kuin 1000 kalorin salaattiannos, koska salaattiannoksessa on enemmän ravintoaineita jotka auttavat kehoa toimimaan paremmin ja näin myös laihtumaan. Kuitua, hyviä rasvoja ja nälkää pitäviä hiilareita, vähärasvaista proteiinia tarpeeksi mutta ei liikaa.

Jos todella tuntuu että syö 1000 kaloria päivässä ja silti paino ei laske, kannattaa ensinnäkin tarkistaa ruuan laatu, ja toisekseen vaikka viikon ajan vaa'an kanssa punnita että onko tuo kaloriarvio oikea (voi helposti heittää 2000:llakin kalorilla). Kituuttamalla ei laihdu kuin valmiiksi hoikat, ylipaino lähtee terveellisesti ja tarpeeksi (ei liikaa tietenkään) syömällä.

Vierailija
148/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:49"]

Minä luulen että moni syö salaa itseltäänkin. En vaan voi uskoa mitään 2000kcal syömisiä

[/quote]

Pikkasen on vaikea syödä salaa, kun ei ole varaa ostaa mitään ylimääräistä, esim. herkkuja tai liikaa tavallista ruokaa kaappeihin. Budjetti 2 henkilölle on viikossa 40 euroa ruokiin, ei tuosta osteta mitään ylimääräistä. Itse syön 2 kertaa päivässä, yhden lämpimän ja iltapalan, juon vain vettä ja maitoa (alkoholia en juo, kun ei ole varaa). Olen pysynyt 110 kg:n painossa nyt 2 vuotta. Aikoinaan lihoin 60 kg 10 vuoden aikana ja osasyy tähän oli masennus, sekä mielialalääkkeet. Silloin en varmaan välittänyt paljon ja mitä söin ja lääkkeet hidastivat aineenvaihdunnan. Jossain vaiheessa sain 20 kg pois ja nyt on jumiintunut tuohon. 

Vierailija
149/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lievästi ylipainoinen syödessäni viikolla 1000 kaloria/pv ja sitten viikonloppuna herkuttelin, en edes rajusti. Tällä systeemilläkropan aineenvaihdunta meni niin sekaisin, että se piti kiinni kaikesta saamasta rasvasta ja viikonlopun herkuttelun kaloreista. En myöskään juurikaan liikkunut. Nyt olen saanut pois 14kg tekemällä radikaalin elämäntapamuutoksen, mullaon räätälöity ruokavalio ja treeniohjelma ja sain parhaimmillaan syödä 2500-2700 kaloria päivässä ja rasva paloi. Ruokaa saa syödä reippaastikin jos se on hyvälaatuista ja lisäksi tulee kunnon liikunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän