Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te joilla 40kg ylipainoa, oletko koskaan laskenut

Vierailija
16.09.2014 |

Paljonko menee kaloreita päivässä siis kun elät siten kuin haluat, ei siis laihduttaesssa.
Minä en edes uskalla laskea.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:20"]

En ymmärrä miten nainen voi painaa yli 100kg. Itse painan nyt ehkä 95kg ja itsetuntoni olisi paljon parempi 5kg kevyempänä, vaikka olen harrastanut painoja 10 vuotta.

-Mies 29v-

[/quote]

Ei sulla sitten kauhean hyvä ymmärrys ole. Minä ihan ymmärtämättä painan yli 100 kg. En tiedä kuinka paljon yli, kun en ole vähään aikaan punninnut. Mieheni on sitten n. 80 kg. En ymmärrä yhtään miten voit olla noin painava :)

Vierailija
122/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan lievästi ylipainonen (5-10 kg) ja luulin syöväni terveellisesti. Ryyppään kuitenkin kerran viikossa, ja todella suuria määriä. Oli aika shokki kun selvisi, että jokaviikkoinen baari-ilta vesittää aika tehokkaasti dieetin.

Juon noin 20-30 annosta alkoholia joka lauantai, ja yleensä syön sunnuntaina vain pizzan tai pussin sipsejä. Muuten syön noin 1300 kcal päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tänään.

3 palaa reissumies ruisleipää, joiden päällä oli floraa, valkosipulia, tomaattia viipale ja ohutta ylikypsää kinkkua. Juonut 3 kuppia kahvia, lasia maitoa ja vissyä 1 litran. Ei nälätä ollenkaan.

Vierailija
124/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:49"]

Minä luulen että moni syö salaa itseltäänkin. En vaan voi uskoa mitään 2000kcal syömisiä

[/quote]

Aivan. Täällähän oli joskus ketju, että miten häivyttää pullan tuoksu ennenkuin mies tulee kotiin. Oli pitänyt mässytä PELLILLINEN pullaa salaa mieheltään, koska oli laihiksella. Lopulta valheista voi tulla totta itsellekkin.

Vierailija
125/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:24"]Olen mä joskus. Ei niitä niin älyttömästi kerry, joku 2000 ja 2700 välillä. Siksi paino onkin tässä pysynyt pitkään eikä ole tästä noussut. En osaa arvioida mitä silloin on ollut, kun paino on noussut (raskausaikana ja imetyksen aikana).
[/quote]

Mä olen samassa tilanteessa. Paitsi, että en lihonut raskausaikana, vaan imetysaikana! Söin kuitenkin suunnilleen samoin koko ajan. Lääkäri vaan totesi, että hormonit ovat olleet sekaisin, mutta nyt pitäisi päästä takaisin normaaliksi itsekseni... 15 kiloa pudotettavana. :(

Vierailija
126/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 173cm ja painan 68 kiloa, en ole hoikka. Syön roskaruokaa ja karkkeja niin paljon kun tekee mieli. Toki syön myös terveellistikkin. Mutta joo ei kukaan voi sanoa että LIHOO 30 KILOA JOS syö ALLE kulutuksen :D Mahdotonta. Ihminen lihoo jos syö enemmän kun kuluttaa. Salaatilla, kasviksilla ja terveellisellä ruokavaliolla ei liho. Liikunnalla tutkitusti tosi pieni vaikutus painoon, paino tulee siitä mitä syöt. Piste.

Vierailija
127/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30kiloa ylipainoa. Syön todella epäsäännöllisesti ja määrätkin vaihtelee. Saatan pitkään syödä 1500kcal tai vähemmänkin päivässä ja sit taas toisinaan sen 3000kcal päivässä. Syöminen on mulle todella kausittaista ja välillä laihdun, välillä paino jämähtää paikoilleen.

Vierailija
128/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 07:42"]30kiloa ylipainoa. Syön todella epäsäännöllisesti ja määrätkin vaihtelee. Saatan pitkään syödä 1500kcal tai vähemmänkin päivässä ja sit taas toisinaan sen 3000kcal päivässä. Syöminen on mulle todella kausittaista ja välillä laihdun, välillä paino jämähtää paikoilleen.
[/quote]

Pitänee vielä lisätä, että olen syönyt näin 6 vuotta. Välissä 2 raskautta ja ainoastaan niiden aikana olen lihonut Tän 6 vuoden aikana. Mutta niiden aikana sitten tulikin ja imetyksen aikana ei lähtenyt. Lääkärin ja neuvolahoitajan mielestä syy ei ollut ruokailussani vaan hormoneissa. Aina raskauden jälkeen kun menkat on alkanut paino on alkanut tippumaan. Nyt on tippunut vuodessa 20kiloa. Ja korostan, etten missään välissä ole laihduttanut.

Mun painossa stressikin näkyy paljon. Aina kun on stressiä paino jämähtää.

Vierailija
129/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön (ja juon)  1200 kcal tai vähemmän vuorokaudessa ravintoterapeutin ohjeiden mukaan. Olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Dietin olen aloittanut 16.6. lähtöpaino oli 99,7kg ja nyt 88 tienoilla, kahteen viikkoon ei ole paino laskenut, punnituksessa ollut alimmillaan 87,7kg tänään jostakin syystä pompsahtanut 88,9kg. Minulla on ollut aivoverenvuoto ja veritulppa joiden vuoksi Marevan, masennuslääkkeenä Mirtazapin, migreenin estolääkkeet jne jne. Nyt alkaa usko loppua, kroppa ei polta vaikka mitä tekisi. Liikuntaa on pelissä, vettä juon noin 2,5l vuorokaudessa, 500kg kasviksia salaatteja menee....! Ei ihan helppoa.

Vierailija
130/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 03:32"]Mä oon vaan lievästi ylipainonen (5-10 kg) ja luulin syöväni terveellisesti. Ryyppään kuitenkin kerran viikossa, ja todella suuria määriä. Oli aika shokki kun selvisi, että jokaviikkoinen baari-ilta vesittää aika tehokkaasti dieetin.

Juon noin 20-30 annosta alkoholia joka lauantai, ja yleensä syön sunnuntaina vain pizzan tai pussin sipsejä. Muuten syön noin 1300 kcal päivässä.
[/quote]

Tämän tyyppisellä dieetillä minä laihduin alipainon puolelle asti. Eli kuten tässäkin nähdään, olemme yksilöitä. Se ei tarkoita etteikö lähes kaikille löytyisi se oma keino laihtua.

Vierailija
131/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen normaalipainoinen, bmi nyt 20,4. Kuitenkin tavoittelen kauniimpaa vartaloa ja olen alkanut kuntoilla ja laskea kaloreita. Olen alkanut liikkua väh. tunnin kävely päivässä ja pari krt viikossa salilla. Mulla ei ollut mitään hajua mun kulutuksesta ja laskin jollain laskurilla niin antoi mulle määräksi 1700 kcal.

Mielestäni se on pahasti yläkanttiin. Tällä hetkellä olen syönyt 1300 kcal ja paino on laskenut kilon kuukaudessa. Tosin välillä on sattunut lipsahduksia, kerran olen käynyt ravintolassa mättämässä niin etten laskenut ja sit vedin kerran 250g irtsareita niiden kaloreiden päälle. Olen kyllä syönyt herkkujakin joskus, mutta sitten vähentänyt siltä päivältä muita syömisiä niin että summa pysyy 1300kcal.

Mietin nyt että mikä edes se mun normaalikulutus olis ilman liikuntaa! Ei voi olla kovin paljon siis. Ymmärrän hyvin että kymmenien kilojen pudottaminen ei ole helppoa. Itse koitan karistaa vielä n. 3 kg ja ne ovat älyttömän tiukassa! Tällä viikolla paino ei ole laskenut yhtään mutta johtuisko nyt siitä irtsarimällistä jonka viikonloppuna vetäisin että tämä viikko menee sitten sitä poltellessa.

Tsemppiä kaikille jotka painii ylipainon kanssa! Vaikka itse olenkin normaali niin saatte multa täyden sympatian ja toivon että pystytte karistamaan kiloja. Ei varmaan kannata odottaa liikoja heti vaan hyväksyä että paino putoaa pienin askelin.

Vierailija
132/149 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 08:06"]Syön (ja juon)  1200 kcal tai vähemmän vuorokaudessa ravintoterapeutin ohjeiden mukaan. Olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Dietin olen aloittanut 16.6. lähtöpaino oli 99,7kg ja nyt 88 tienoilla, kahteen viikkoon ei ole paino laskenut, punnituksessa ollut alimmillaan 87,7kg tänään jostakin syystä pompsahtanut 88,9kg. Minulla on ollut aivoverenvuoto ja veritulppa joiden vuoksi Marevan, masennuslääkkeenä Mirtazapin, migreenin estolääkkeet jne jne. Nyt alkaa usko loppua, kroppa ei polta vaikka mitä tekisi. Liikuntaa on pelissä, vettä juon noin 2,5l vuorokaudessa, 500kg kasviksia salaatteja menee....! Ei ihan helppoa.

[/quote]

Aineenvaihdunnan jumi. Kokeile jatkaa sitkeästi, jos ei seuraavalla viikollakaan laske niin nosta hetkellisesti kaloreita. 1200 kuulostaa huiman vähänltä ylläpidettäväksi noin kauaa. Keho kärsii ja syö lihaksista.

T. Pt

Vierailija
133/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:26"]Syön alle 1000 kcl päivässä. Että kuule kyllä ymmärrän ihan yksinäni vittuuntua tästä ylimääräisestä painosta mukanani
[/quote]

Siis tuo tuhat kaloria on ylimääräistä, jonka syöt päivittäin? Luulin että neljänkymmenen ylimääräisen kilon ylläpitoon tarvitaan enemmän, vaikka makaisi sängyssä koko päivän.

Vierailija
134/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 02:35"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:42"]

No oon mä mileti tietty aikuinen , 17v , mut en mä koskaan mitään tuoteselosteita tutkinu kun äiti laitto ruuan. Enkä mä äitiä halua syyttää , mutta sanonpahan vaan , että kyllä mun ylipaino johtuu siitä, että söin väärin mutten tienny syöväni väärin. Jos oppii lapsuudessa sellaiset terveelliset ruokatavat, ei joudu tälläseen tilanteeseen.

Ja nyt kun tiedän , olen jo laihtunutki 4 kiloa. Koulun terkka on auttanu miettiin ruokia.

[/quote]

Miksi keksit tuollaisia juttuja. Jos olet lukiossa niin osaisit kirjoittaa huomattavasti sujuvammin, varsinkin kun yhdyssanat menevät oikein.
[/quote]

Tuo on se, joka täällä esiintyy nuorena eri ongelmien kanssa. Tyyli on aina sama, säälittävä, muka nuorekas.

Vierailija
135/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep höpöjä puhuvat,mitä te muut läskit selitätte??? Mä lasken kiloklubissa kaloreita ja mulla on 40 kg ylipainoa. Mun peruskulutus olis n.2600kcal kevyellä työllä,eli siis silloin paino pysyisi lukemassaan,kun halua laihtua,kalorit saa olla 1900kcal ja tuohon määrään saa jo syödä tavallista ruokaa ihan hirveesti. T.laihduttava ja asioista selvää ottava läski

Vierailija
136/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta paljastuu suuri syy ihmisten lihavuuteen: itsensä huijaaminen. Lopettakaa se ja nähkää totuus

Vierailija
137/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyttävä ketju ja kerrankin asiallinen ketju lihavuudesta :)

Voiko joku kertoa miten peruskulutuksensa voi laskea?

Vierailija
138/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on hyvä ilmainen kalorilaskurin. Googlaa kalorilaskuri. Siinä voi laskea oman kulutuksen, ja päivän kaloritelposti. Sieltä löytyvät kaikki ruuat ja annoskoot.

Vierailija
139/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

120, näin mäkin teen. En muuten tietäisi että tää ei nyt ihan oikein mee mun kohdalla. Paino on noususuhdanteinen ja kaloreita kulutukseen nähden väh. 500 kcal päivässä liian vähän. Joku mättää.

t. olinko 54

Vierailija
140/149 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 02:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 02:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 02:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 01:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:58"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:01"]

Ei kai siinä mitään että on ylipainoinen. Mutta miksi pitää valehdella ettei syö, kun jollain ne kilot on tulleet ja edelleen pysyvät?

[/quote]

Minä en ole koskaan salaillut syömisiäni, voit tulla vaikka seuraamaan minua ja laskemaan kalorit jos et muuten usko. Se on tutkittu asia että kaikki muutkin asiat vaikuttaa lihavuuteen kuin pelkkä ruoka, ja se on ihan sama tuleeko ne kalorit salaatista vai suklaasta. Uniongelmat, stressi, masennus... minulla niitä on ollut aina, koko aikuisiän, eli yli 20 vuotta, ja pari kolme kertaa elämän aikana on tullut kausi että painoa on tullut lyhyessä ajassa 20-30kg, sitten mennään pitkään taas suurinpiirtein samoissa. 

41

[/quote]

Sitten sinulta puuttuu tietämystä ruokien ja raaka-aineiden sisältämistä kalorimääristä. Olen laihduttanut paljon, ja tiedän, ettei huomattavan ylipainon ylläpito onnistu, jos syö virallisten ravitsemussuositusten mukaisesti ja liikkuu riittävästi.

[/quote]

Missä olen väittänyt että syön suositusten mukaan? En todellakaan saa esim. kuituja ruuasta kuin hyvin niukasti, enkä juo vettä juuri ollenkaan, enkä todellakaan liiku kuin pakollisen. Syön suklaata ja jugurttia, ja osaan kyllä lukea paketin kyljestä paljonko siinä on kaloreita. Mulla on ärtynyt suoli ollut teinistä asti, ja kaikkea ei voi aina syödä, tai tulee kaikki vauhdilla toisesta päästä pihalle, ei tämä mitään kivaa ole.

41

[/quote]

liika rasva (=suklaa) ei ole ärtyneelle suolelle hyväksi. Eikä myöskään jogurtti (aivan liikaa sokeria)

[/quote]

EI niin, mutta jostain syystä ei suklaa yleensä tee mitään mahalle, jugurtti joskus kun syö tyhjään mahaan, mutta vaihdoin laktoosittomaan, niin ei ole nyt tullut. Muu rasvainen ruoka kyllä aiheuttaa, samoin kaikki tuore, kasvikset ja hedelmätkin kun liikaa syö, samoin tuore leipä, pastasta tulee aina mahakipu... riisistä en vain tykkää... En oikein tiedä mitä alkaisin syödä jos alkaisin laihduttaa, ehkä karppaaminen olisi hyvä jos ei söisi liikaa kasviksia eikä liian rasvaista (en kyllä pystyisikään).

41

[/quote]

vaikka sanot, ettei suklaa tee sun mahalle mitään, niin uskon, että se runsasrasvainen ja runsassokerinen ruokavalio ylläpitää suolistossasi sellaista bakteerikantaa, joka pitää yllä ripulia. Lisää reilusti kuitua. Vähennä sokeri ja rasva minimiin. Katso tilanne muutaman kuukauden tai vuoden kuluttua. Ylipainoisen ihmisen suolistossa on erilainen bakteerikanta kuin normaalipainoisella ihmisellä. Tilanne kannattaa tervehdyttää.

[/quote]

Joo, tiedän kyllä että ei saisi mitään sokereita syödä, en vain ole jaksanut muuttaa elämässäni niin suurta asiaa. Olen todella uupunut ollut jo vuosia, ja tiedän että siihenkin varmasti auttaisi, se on vaan se noidankehä kun ei jaksa mitään, jokainen päivä on kamppailua, ja illalla tulee hyvä mieli kun saa palkinnon siitä että on jaksanut taas yhden päivän. Jos minulla ei olisi lapsia makaisin varmaan sängyssä ja odottaisin kuolemaa. Suklaa on mun nautinto ja addikti, siitä on yhtä vaikea päästä kuin muistakin, isäni on alkoholisti ollut koko aikuisen ikänsä, eikä koskaan tule siitä parantumaan, hänelle tulee hyvä olo viinasta. Olen isältäni kysynyt että miten se viinan juonti voi olla niin kivaa, että onko se kaiken sen arvoista mitä se on hänelle maksanut elämässä, on kuulemma kivaa, vaikka myöntää että ei ole sen arvoista mitä on menettänyt. Minä en saa alkoholista mitään, se alkaa vaan väsyttää, enkä ole vuosiin juonut enää edes lasillista, se on vaan turhaa kun viina on vielä pahaakin kaikissa muodoissa. Minä en juo myöskään kahvia enkä ole koskaan polttanut. Kaipa jokaisella on joku mihin addiktoituu, toisilla se on urheilu tai irtosuhteet, mulla se on suklaa.

41

[/quote]

Älä suostu olemaan suklaan uhri. Sinä voit lopettaa suklaan syönnin vaikka loppuelämäksesi, jos nyt niin päätät. Et sinä sitä suklaata mihinkään tarvitse. Sinä pysyt hengissä ilman sitäkin. Haluan tällä sanoa, että elämäntapamuutokset tarvitsevat päättäväisyyttä ja sisua ja sitä ei sinulle mistään tipu, ellet itse sinuunnu. Minä yritän tässä nyt saada sinua sisuuntumaan :)

[/quote]

Mitenköhän tummaksi tuo tummin lainaus tuleekaan, kun lainausketju tulee riittävän pitkäksi...

[/quote]

vieläkö tummenee?

[/quote]

kyllä se tummenee

[/quote]

tekee jännän syvyysvaikutelman... tulis kiva aaltomainen kuvio, jos alkais vaaleta tuosta keskeltä jossain vaiheessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä