te joilla 40kg ylipainoa, oletko koskaan laskenut
Paljonko menee kaloreita päivässä siis kun elät siten kuin haluat, ei siis laihduttaesssa.
Minä en edes uskalla laskea.
Kommentit (149)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:29"]Olen laskenut ja tiedän, että nyt tulee miinuspeukkuja. N. 1200-1600 kcal per päivä, ei yksinkertaisesti mene alas enempää vaikka yrittäisinkin. Liikun kyllä hävettävän vähän, mutta silti... Olen kai sitten sillä paljon puhutulla säästöliekillä. [/quote] Siis kamoon. En tuomitse ylipainoisia, mutta tällaista itsepetosta en vain käsitä.
[/quote]
Arvasin... Ei ole itsepetosta, ruoka ei vaan kertakaikkiaan maistu tuon enempää. Paino on pysynyt samana ties kuinka kauan, luulisi että näillä syömisillä laskisi mutta kun ei niin ei.
[/quote]
Nyt on pakko kommentoida, olen 20v, 30kg "ylipainoa". En syö sipsejä, en juuri karkkeja, pullia tai muutakaan, itseasiassa usein kuulen siitä kuinka vähän syön mitään herkkuja. En todellakaan pääse viikossa yhtenämään päivänä 2000 kaloriin, alle jää ja rajusti. Paino nousee ja nousee, en liiku oikeastaan mutta syön puolet siitä mitä "normaalipainoiset" ystäväni jotka eivät myöskään liiku. Kaikki sairaudet pois suljettu jo, veriarvot yms. lähes täydelliset. Voisitteko ihmiset ottaa silmän käteen ja katsoa, me todella olemme hyvin erilaisia!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:44"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:39"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:33"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:29"]Olen laskenut ja tiedän, että nyt tulee miinuspeukkuja. N. 1200-1600 kcal per päivä, ei yksinkertaisesti mene alas enempää vaikka yrittäisinkin. Liikun kyllä hävettävän vähän, mutta silti... Olen kai sitten sillä paljon puhutulla säästöliekillä. [/quote] Siis kamoon. En tuomitse ylipainoisia, mutta tällaista itsepetosta en vain käsitä. [/quote] Arvasin... Ei ole itsepetosta, ruoka ei vaan kertakaikkiaan maistu tuon enempää. Paino on pysynyt samana ties kuinka kauan, luulisi että näillä syömisillä laskisi mutta kun ei niin ei. [/quote] Mitähän mahdat syödä? [/quote] Varmaan väärin. Aamuisin kahvia ja lasi mehua. Lounasaikaan enimmäkseen salaattia ja kalaa tai kanaa. Päivälliseksi jotain helppoa kotiruokaa, esimerkiksi tänään kasviskeittoa. Iltapalaksi yleensä puuroa. [/quote] Jopa minä laihtuisin tuolla. Mutta toki jos kasvissosekeitossa on kermaa, öljyä salaatin päällä desi, puuron päällä maapähkinävoita ja hilloa niin ehkä uskon ettet muka laihdu. T. Liikkumaton bmi 20. Mutta jos tuo oikeasti pitää paikkaansa, sinuna olisin jo kauan sitten hakeutunut lääkäriin.
[/quote]
Kasviskeitossa on joskus tilkka kermaa mutta useimmiten ei. Saalatin päällä ei ole desiä öljyä, käytän kastikkeena joko sitruunamehua tai jotain kaupan valmiskastiketta, niitäkin vähänpuoleisesti. Puuroon laitan voisilmän tai marjoja.
Enempää en jaksa syömisistäni jauhaa, jatkakaa te muut. Vastasin ap:n kysymykseen vaikka arvasin ettei kannattaisi. Lääkärissä olen käynyt, ei muita ongelmia kuin hieman huonot mutta viitearvojen sisällä olevat kilpirauhasarvot.
Minä painan nyt 130,9kg, just kävin puntarilla. Talvella painoin pahimmillaan 10kg enemmän. En ole laihduttanut, painoa vaan tulee aina talvella ja lähtee kesällä, ja tässä 130kg tienoilla olen ollut jo toistakymmentä vuotta. Silloin kun viimeksi lihoin enemmän sadankilon huiteista näihin lukuihin, söin varmaan vaan suklaata normaalia enemmän, mulla oli töissä asiakkaille suklaakonvehteja, ja niitä napsin siitä pitkin päivää. Mutta muutenkin syön suklaata joka päivä. Syön hyvin vähän normaalia ruokaa, mutta mitä olen joskus laskenut niin siinä 2000-3000 kaloria vuorokaudessa varmasti syön, vaihtelee aika paljon, olen pitkiä aikoja syömättä. Lihavuus varmasti johtuu monista asioista, siitä että en liiku, olen aina väsynyt ja stressaantunut, ja nukun huonosti ja liian vähän ja syön täysin vääriä asioita ja epäsäännöllisesti.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:33"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:29"]Olen laskenut ja tiedän, että nyt tulee miinuspeukkuja. N. 1200-1600 kcal per päivä, ei yksinkertaisesti mene alas enempää vaikka yrittäisinkin. Liikun kyllä hävettävän vähän, mutta silti... Olen kai sitten sillä paljon puhutulla säästöliekillä. [/quote] Siis kamoon. En tuomitse ylipainoisia, mutta tällaista itsepetosta en vain käsitä. [/quote] Arvasin... Ei ole itsepetosta, ruoka ei vaan kertakaikkiaan maistu tuon enempää. Paino on pysynyt samana ties kuinka kauan, luulisi että näillä syömisillä laskisi mutta kun ei niin ei. [/quote] Nyt on pakko kommentoida, olen 20v, 30kg "ylipainoa". En syö sipsejä, en juuri karkkeja, pullia tai muutakaan, itseasiassa usein kuulen siitä kuinka vähän syön mitään herkkuja. En todellakaan pääse viikossa yhtenämään päivänä 2000 kaloriin, alle jää ja rajusti. Paino nousee ja nousee, en liiku oikeastaan mutta syön puolet siitä mitä "normaalipainoiset" ystäväni jotka eivät myöskään liiku. Kaikki sairaudet pois suljettu jo, veriarvot yms. lähes täydelliset. Voisitteko ihmiset ottaa silmän käteen ja katsoa, me todella olemme hyvin erilaisia!
[/quote]
Mitä sairauksia sinulta on tutkittu? Itse olisin ainakin erittäin huolissani terveydestäni, jos lihoisin sinun elämäntavoillasi. Kiinnostaa mitä lääkärit sinun tapauksessasi ovat tutkineet.
Minä olen laihduttanyt kymmeniä kiloja ja tasan tarkkaan tiedän, ettei sitä entistä painoa pidetty yllä millään tuhannen tai kahdentuhannen kalorin päivätahdilla. On ihan turha huijata itseään ja väittää syövänsä terveellisesti, jos oikeasti ei syö. Joku luulee syövänsä terveellisesti, mutta silti saattaa juoda ruuan kanssa täysmehua tai jopa kokista (sokerillista)... tai sitten syö lauantaimakkaraa ja juustoa säännöllisesti leivän päällä. Tai ottaa kerran viikossa kylässä viinerin ja munkin eikä laske niitä kalorikertymään... tai sitten tuo itseään huijaava nappaa sidukan silloin tällöin ja ajattelee, että se on vain juomaa, ei neste mitään lihota... Tai sitten kavereiden kanssa grillatessa tulee napattua pari rasvaa tirisevää grillimakkaraa ja jotain majoneesisalaattia päälle... ja pitäähän perjantaisin aina pitsa tilata kotiin. mutta sitä ei kannata laskea mukaan siihen kalorikertymään. Itseään huijaava laskee päivittäisen kalorinsaantinsa sellaisesta päivästä, jolloin hän elää terveellisesti ja sitten muut viikon päivät hän huijaa mm. edellämainituilla tavoilla itseään.
Laittakaa sen url:n perään /sivu/2. Ärsyttää lukea kun joka toinen viesti on "sivu 2" tai "toinen sivu".
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:29"]Olen laskenut ja tiedän, että nyt tulee miinuspeukkuja. N. 1200-1600 kcal per päivä, ei yksinkertaisesti mene alas enempää vaikka yrittäisinkin. Liikun kyllä hävettävän vähän, mutta silti... Olen kai sitten sillä paljon puhutulla säästöliekillä. [/quote] Siis kamoon. En tuomitse ylipainoisia, mutta tällaista itsepetosta en vain käsitä.
[/quote]
Arvasin... Ei ole itsepetosta, ruoka ei vaan kertakaikkiaan maistu tuon enempää. Paino on pysynyt samana ties kuinka kauan, luulisi että näillä syömisillä laskisi mutta kun ei niin ei.
[/quote]
Mitähän mahdat syödä?
[/quote]
Varmaan väärin. Aamuisin kahvia ja lasi mehua. Lounasaikaan enimmäkseen salaattia ja kalaa tai kanaa. Päivälliseksi jotain helppoa kotiruokaa, esimerkiksi tänään kasviskeittoa. Iltapalaksi yleensä puuroa.
[/quote]
No jodellakin syöt väärin.
Vihanneksia pitää syödä puoli kiloa päivässä. Unohda mehut kokonaan. Syö hedelmät hedelminä ja marjat marjoina. Oliko kasviskeitossa kermaa tai smetanaa. Sinun kannattaisi laittaa kaikki suupalasi ylös vaikkapa parin kuukauden ajalta, niin sitten näet, miten huijaat itseäsi. Merkitse ylös myös kaikkien ruokien kalori- ja hiilarimäärät (arvio). Saat liian vähän kuitua.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:23"]
En. En syö rasvaisia ruokia, sipsejä tms. edes kertaa kuukaudessa. Ruokalautasellani ei lillu juustossa uitettuja makaroneja tms.
Olen vain sietämättömän laiska liikkumaan.
[/quote]Mutta uskomattoman ahkera syömään.
-Mies 29v-
En ymmärrä miten nainen voi painaa yli 100kg. Itse painan nyt ehkä 95kg ja itsetuntoni olisi paljon parempi 5kg kevyempänä, vaikka olen harrastanut painoja 10 vuotta.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:01"]
Ei kai siinä mitään että on ylipainoinen. Mutta miksi pitää valehdella ettei syö, kun jollain ne kilot on tulleet ja edelleen pysyvät?
[/quote]
Minä en ole koskaan salaillut syömisiäni, voit tulla vaikka seuraamaan minua ja laskemaan kalorit jos et muuten usko. Se on tutkittu asia että kaikki muutkin asiat vaikuttaa lihavuuteen kuin pelkkä ruoka, ja se on ihan sama tuleeko ne kalorit salaatista vai suklaasta. Uniongelmat, stressi, masennus... minulla niitä on ollut aina, koko aikuisiän, eli yli 20 vuotta, ja pari kolme kertaa elämän aikana on tullut kausi että painoa on tullut lyhyessä ajassa 20-30kg, sitten mennään pitkään taas suurinpiirtein samoissa.
41
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:33"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:29"]Olen laskenut ja tiedän, että nyt tulee miinuspeukkuja. N. 1200-1600 kcal per päivä, ei yksinkertaisesti mene alas enempää vaikka yrittäisinkin. Liikun kyllä hävettävän vähän, mutta silti... Olen kai sitten sillä paljon puhutulla säästöliekillä. [/quote] Siis kamoon. En tuomitse ylipainoisia, mutta tällaista itsepetosta en vain käsitä. [/quote] Arvasin... Ei ole itsepetosta, ruoka ei vaan kertakaikkiaan maistu tuon enempää. Paino on pysynyt samana ties kuinka kauan, luulisi että näillä syömisillä laskisi mutta kun ei niin ei. [/quote] Nyt on pakko kommentoida, olen 20v, 30kg "ylipainoa". En syö sipsejä, en juuri karkkeja, pullia tai muutakaan, itseasiassa usein kuulen siitä kuinka vähän syön mitään herkkuja. En todellakaan pääse viikossa yhtenämään päivänä 2000 kaloriin, alle jää ja rajusti. Paino nousee ja nousee, en liiku oikeastaan mutta syön puolet siitä mitä "normaalipainoiset" ystäväni jotka eivät myöskään liiku. Kaikki sairaudet pois suljettu jo, veriarvot yms. lähes täydelliset. Voisitteko ihmiset ottaa silmän käteen ja katsoa, me todella olemme hyvin erilaisia!
[/quote]
2000 kaloria on liikaa kevyttä työtä tekevälle lyhyelle naiselle. Vähennä saamaasi kalorimäärää ja aloita säännöllinen liikunta, vähintään puoli tuntia päivässä. Tule vuoden päästä kertomaan, oletko laihtunut.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:20"]
En ymmärrä miten nainen voi painaa yli 100kg. Itse painan nyt ehkä 95kg ja itsetuntoni olisi paljon parempi 5kg kevyempänä, vaikka olen harrastanut painoja 10 vuotta.
-Mies 29v-
[/quote]
Nainen voi painaa yli 100 kg siitä samasta syystä, mistä johtuen sinulla on nuo viisi inhoamaasi lisäkiloa. Mikä syy sinulla on niille liikakiloillesi?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:45"]15:lle, ei se ylipainon ylläpitäminen vaadi yhtään sen enempää kaloreita kuin normipainon ylläpitäminen. Homma toimii yksinkertaisesti - alhainen kalorimäärä - paino tippuu. "normi kalorimäärä" paino pysyy samana, riippumatta painosta. suuri kalorimäärä - paino nousee. (toki näihin yhtälöihin oikeassa elämässä pitää ottaa myös se kulutus mukaan) t. se satakiloinen, joka on normikalorimäärällä pysynyt tässä painossa hyvin pitkään. [/quote] Ei ole totta. Esim. 100 kiloinen laihtuu samoilla kaloreilla joilla 50 kiloinen pysyy samassa. Olettaen että liikunta on yhteneväistä. Ja tämä on fakta. Voin kaivaa sulle vaikka mitä lähteitäkin väitteideni tueksi jos haluat.
[/quote]
Hiljattain oli lehdessäkin juttu, ja telkkarista on tullut dokumentteja, että ei pidä paikkaansa. Jotkut laihat voi syödä mitä tahansa lihomatta, ja vaikka lihovatkin, laihtuvat nopeasti takaisin laihaksi. Ihmiset ovat yksilöitä joiden kehot toimivat eri tavalla, miksi sitä ei voi uskoa? Jos laihduttaminen olisi kaikille helppoa, ei kukaan olisi lihava. Ja lihavilla muuten on taustalla aina joku psyykkinen asia, joku tukahdutettu lapsuuden trauma tai vaan normaali masennus. En käsitä mitä varten lihavia ihmisiä joilla on muutenkin elämä vaikeaa pitää aina haukkua tyhmiksi ja vielä valehtelijoiksi.
41
Loistavaa että on muitakin. 1800-2200 kcal ja paikan 150 kg.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:23"]
-Mies 29v-
[/quote]
Nainen voi painaa yli 100 kg siitä samasta syystä, mistä johtuen sinulla on nuo viisi inhoamaasi lisäkiloa. Mikä syy sinulla on niille liikakiloillesi?
[/quote]Pitää nyt joku suhteellisuudentaju säilyttää. 20kg ylipainoa on eri juttu kuin vaikka 10kg.
Miehillä ei ole seksielämää eikä miehen vartalo saa ikinä ihailua, varsinkin jos on kiltinnäköinen rillipäänaama. On oikeastaan ihme, etteivät kaikki miehet kanna kunnon paskamahaa.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:01"]
Ei kai siinä mitään että on ylipainoinen. Mutta miksi pitää valehdella ettei syö, kun jollain ne kilot on tulleet ja edelleen pysyvät?
[/quote]
Minä en ole koskaan salaillut syömisiäni, voit tulla vaikka seuraamaan minua ja laskemaan kalorit jos et muuten usko. Se on tutkittu asia että kaikki muutkin asiat vaikuttaa lihavuuteen kuin pelkkä ruoka, ja se on ihan sama tuleeko ne kalorit salaatista vai suklaasta. Uniongelmat, stressi, masennus... minulla niitä on ollut aina, koko aikuisiän, eli yli 20 vuotta, ja pari kolme kertaa elämän aikana on tullut kausi että painoa on tullut lyhyessä ajassa 20-30kg, sitten mennään pitkään taas suurinpiirtein samoissa.
41
[/quote]
Sitten sinulta puuttuu tietämystä ruokien ja raaka-aineiden sisältämistä kalorimääristä. Olen laihduttanut paljon, ja tiedän, ettei huomattavan ylipainon ylläpito onnistu, jos syö virallisten ravitsemussuositusten mukaisesti ja liikkuu riittävästi.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:14"]
Minä olen laihduttanyt kymmeniä kiloja ja tasan tarkkaan tiedän, ettei sitä entistä painoa pidetty yllä millään tuhannen tai kahdentuhannen kalorin päivätahdilla. On ihan turha huijata itseään ja väittää syövänsä terveellisesti, jos oikeasti ei syö. Joku luulee syövänsä terveellisesti, mutta silti saattaa juoda ruuan kanssa täysmehua tai jopa kokista (sokerillista)... tai sitten syö lauantaimakkaraa ja juustoa säännöllisesti leivän päällä. Tai ottaa kerran viikossa kylässä viinerin ja munkin eikä laske niitä kalorikertymään... tai sitten tuo itseään huijaava nappaa sidukan silloin tällöin ja ajattelee, että se on vain juomaa, ei neste mitään lihota... Tai sitten kavereiden kanssa grillatessa tulee napattua pari rasvaa tirisevää grillimakkaraa ja jotain majoneesisalaattia päälle... ja pitäähän perjantaisin aina pitsa tilata kotiin. mutta sitä ei kannata laskea mukaan siihen kalorikertymään. Itseään huijaava laskee päivittäisen kalorinsaantinsa sellaisesta päivästä, jolloin hän elää terveellisesti ja sitten muut viikon päivät hän huijaa mm. edellämainituilla tavoilla itseään.
[/quote]
Niinkö sinä teit kun laskit mitä söit päivässä? Kuka on niin hullu että söisi kokonaisen pitsan, ja vielä jättäisi sen laskematta päivän syömisiin? Eihän sen lisäksi edes muuta jaksa!
41