Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut ne ovat AINA myöhässä. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan ajoissa?

Vierailija
21.08.2021 |

Itse olen aina muutaman minuutin ajoissa.

Kommentit (1183)

Vierailija
281/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on optimisteja. Kuulun itse tähän joukkoon ja kuvittelen aina ehtiväni hyvin ajassa x paikkaan z tai ehtiväni tehdä vielä a:n ja b:n ennen lähtöä.

Vierailija
282/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myöhästyn aamulla, syy on siinä että olen aamu-uninen ja väsynyt. Laittautuminen venähtää joskus huonon hiuspäivän takia, ja itsekriittisyyden vuoksi en lähde ennenkuin olen tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myöhästyn aamulla, syy on siinä että olen aamu-uninen ja väsynyt. Laittautuminen venähtää joskus huonon hiuspäivän takia, ja itsekriittisyyden vuoksi en lähde ennenkuin olen tyytyväinen.

suoraan sanoen olet tyhmä kusipää joka ei minun tuttavapiiriini sopisi.

Vierailija
284/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks ”vajaa, tyhmä, itsekäs, ajattelematon, mitä kaikkea täällä nyt olikaan”- myöhästelijä. Onko kellekään tullut mieleen, että myöhästelijällä voi oikeesti olla pulmia ajanhallinnan kanssa ihan syystä? Ahdh on yks, ja sit on tusina muita diaknooseja joiden kans ajanhallinta ei oo se helpoin juttu. Ja yksikään näistä ei ole tarkoituksella epäkunnioittava, idiootti tms. He/me kaikki yritämme parhaamme joka päivä.

Itse en todellakaan halua esim työpaikalleni kertoa omista diaknooseistani, koska tiedän saavani leiman, joka ei häviä. Ymmärrystä en ainakaan saa. Ja itsehän en ole pulmiani valinnut.

Toivosin, että ihmiset muistaisivat olla ihmisiä toiselle ihmiselle, ilman leimoja ja vertailuja.

Elämä ei ole aina niin mustavalkoista, eikä kukaan voi tietää esim myöhästymisen takia, minkälainen toinen ihminen on, tai mitä hänen elämässään tapahtuu.

Vierailija
285/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suoraan sanoen olet tyhmä kusipää joka ei minun tuttavapiiriini sopisi.

:D en minäkään huolisi tuommoista äksyilijää omaani.

Vierailija
286/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut syyt myöhästyä paitsi onnettomuus ovat tekosyitä.

Paskahätä ja lorahtaneet veret pikkareissa on ihan hyvä syy.

Jos tällaisten asioiden takia myöhästyy, on ollut lähdössä liian myöhään joka tapauksessa.

No ei pidä paikkaansa. Jos on tähdännyt siten, että on etuajassa n. 3-4min tai vastaavan ajan, mutta vessassa tuhraantuukin 15min plus pesut ja pyyhkeen ja tamponien hakeminen, vaatteiden vaihtamisesta puhumattakaan...

Mutta joop. Nainen tätä kommenttia ei ainakaan sanonut. Kukaan nainen, joka on talvella (tuhat vaatetta) tai converset jo nauhoitettuna jalassa tämän kokenut, ei sanoisi ikinä noin.

Vierailija
287/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset oppii kouluttamalla. Ennen koronaa laitoin palaverihuoneen oven lukkoon minuutin yli alkamisajan ja jos silloin ei ollut huoneessa, se oli voi voi ja kyynel. Kysyköön asiat joltakulta. Teamsissa samoin heitän palaverista ulos myöhästyjät. Ottakoot asiasta selvää jotain muuta kautta. 

Vastaavasti itse olen joutunut kouluttamaan sinun kaltaisiasi. Jos palaverihuone on edelliselle varattuna klo 12.00-13.00, niin sinä et voi olla siellä sulkemassa ovea seuraavan palvelin osallistujilta klo 13.00. Sinä voit korkeintaan olla menossa itsekin ovesta sisään vasta klo 13.00. Tähän törmää aivan jatkuvasti, etteivät itsekkäät etuajassa ryysääjät kunnioita toisia ja heidän maksamiaan edellisiä varauksia pätkän vertaa.

Mikä helvetin selitys tuo oli?! :D :D xD Ehkäpä alkuperäisen kommentin kirjoittajalla ei ole tuollaista ongelmaa, että vasta klo 13.00 pääsee sisään, joten ei voi klo 13.00 laittaa ovea lukkoon. Eikä hän myöskään kuvannut tilannetta, jossa joku muu olisi huoneessa omalla varauksellaan, ja hänen pitäisi ajaa tämä sieltä pois. Idea oli, että kun palaverihuoneessa ollaan ja tilaisuuden kuuluu alkaa, ovi pannaan kiinni eikä myöhästyneitä oteta sisälle. Näin kuuluisi tehdä joka paikassa. Sillä ei mielestäni ole mitään väliä, jos joku tulee jossain yliopistossa normiluennolle myöhässä, koska se ei ole muiden oppimisesta pois, eikä myöhästyjää tarvitse briiffata aiheeseen mukaan, mutta jos pitää tehdä jotain opiskelijatovereiden kanssa ja kaikkien pitäisi olla paikalla, se on ongelma, kun joku tuppaa paikalle myöhässä ja hommat pitää aloittaa alusta ja pahimmassa tapauksessa jäädä yliajalle, että saadaan hoidetuksi se, mitä piti.

Pahimpia ovat sellaiset jotka tunkevat edellisten pelivuorolle urheiluhalleissa. Tullaan roikkumaan porttiin kymmenenkin minuuttia ennen oman vuoron alkua ja häiritsemään edellisten suoritusta, kun se aika oman vuoron alkuun asti kuuluisi tietysti pysyä ihan muualla. Käytöstavat jääneet ilmeisesti opettamatta kotona.

Meillä oli aikoinaan lasten ja vanhempien jumppakerho, jota ohjasi liikunnanopettajaopiskelijat. Tunnin lopussa oli venyttely ja rentoutus. Seuraavana salissa oli miesten lentopallovuoro. Vuorojen välissä oli 10 min. Lentopalloilijat alkoivat jossain vaiheessa tulla saliin jo lasten venyttelyjen aikaan, jotta varmasti saavat aloittaa pelaamisen vuoronsa alussa, kun verkot on koottu jo etukäteen. 10 min oli kuulemma naftisti aikaa. Tietäähän sen, etteivät lapset malttaneet keskittyä hyörinässä. Sanottiin asiasta. Keski-ikäiset lentopalloilijat perustelivat haluavansa päästä palloilemaan ajoissa. Aivan kuin se oikeuttaisi nappaamaan osan toisten vuoron lopusta! Asialle saatiin stoppi vasta, kun vanhemmat soittivat seuran johdolle.

Vierailija
288/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd kirjoitti:

Täällä yks ”vajaa, tyhmä, itsekäs, ajattelematon, mitä kaikkea täällä nyt olikaan”- myöhästelijä. Onko kellekään tullut mieleen, että myöhästelijällä voi oikeesti olla pulmia ajanhallinnan kanssa ihan syystä? Ahdh on yks, ja sit on tusina muita diaknooseja joiden kans ajanhallinta ei oo se helpoin juttu. Ja yksikään näistä ei ole tarkoituksella epäkunnioittava, idiootti tms. He/me kaikki yritämme parhaamme joka päivä.
Itse en todellakaan halua esim työpaikalleni kertoa omista diaknooseistani, koska tiedän saavani leiman, joka ei häviä. Ymmärrystä en ainakaan saa. Ja itsehän en ole pulmiani valinnut.

Toivosin, että ihmiset muistaisivat olla ihmisiä toiselle ihmiselle, ilman leimoja ja vertailuja.

Elämä ei ole aina niin mustavalkoista, eikä kukaan voi tietää esim myöhästymisen takia, minkälainen toinen ihminen on, tai mitä hänen elämässään tapahtuu.

Älä huoli, sulla on jo työpaikalla leima. Olet se "myöhästelevä lehmä joka aina odotuttaa muita". Muutenkin voisit opetella elämään itsesi kanssa sen sijaan että vaan uhriudut ja märiset. Maailma on täynnä ihmisiä joilla on paljon isompia haasteita elämässään kuin sinä edes osaat kuvitella, mutta silti kykenevät järjestämään asiansa niin etteivät ole pelkkä taakka muille ihmisille.

Vierailija
289/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä joka tulee myöhemmin on jännempi elämä.

Vierailija
290/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala ketju lukea, täynnä pilkunnussija kellokalleja, jotka seisoo työpaikan kellokorttikoneen vieressä vahtimassa, että

kenellä menee punaiselle leimaus ja sitten kipi-kapi pomon huoneeseen voitonriemuisena julistamaan "Mirkku tuli TAAS melkein kymmenen minuuttia myöhässä!"

Illalla Mirkku tekee kellokallen töitä toimistolla vielä ilta-kahdeksalta, kun tämä lähti jo ennen kolmea kusettamaan koiraansa, vaikka oli tärkeä työ kesken, jonka dead-line on seuraavana aamuna.

Vierailija
291/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut nuorempana arvioida sitä, kuinka pitkään menee, kun siirryn paikasta toiseen. Siksi myöhästyin. Syynä ei missään nimessä ollut se, etten arvostanut kavereitani. Melkein myöhästyin useilta ulkomaanlennoilta, koska varasin hyvin aikaa, mutta lähdin liian myöhään matkaan. 

Sairastuin vakavasti ja sairaalassa oli pakko olla ajoissa, joten nykyisin kuulun niihin, jotka ovat erittäin hyvissä ajoin paikalla. 

Ihmiset voivat onneksi muuttua. 

Vierailija
292/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi myöhästyin tänään?

- Lapsella oli kuumetta ja piti hankkia kotiin hoitaja

- Sain puhelun Australiasta, josta olen hakenut työpaikkaa

- Kärsin paniikkihäiriöstä ja pelkään joka aamu mennä työpaikalle, siellä on niin ilkeitä ja suvaitsemattomia työkavereitakin ja huono ilmapiiri

- Rakasteltiin ja se oli niin ihanaa, etten halunnut lopettaa kesken

- Aasian pörssit aukesivat ja oli ihan pakko laittaa ostotarjous sisään kun on niin houkutteleva tilaisuus tiedossa

- Auton akku oli tyhjentynyt yön aikana

- Mies kertoi aamukahvilla haluavansa erota

- Isä soitti sairaalasta ja sanoi, että se on syöpä eikä sitä enää hoideta

- Heräsin vieraasta sängystä toiselta puolen kaupunkia

- Elämä tapahtui, unohdin Teidät kokonaan, olette niin helvetin tylsiä 

Vierailija
293/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on outo ajantaju, jos minun pitää olla paikalla tasan osaan laskea päässäni, milloin minun pitää lähteä, puoleksikin voin olla ajoissa, mutta jos tapaaminen on varttia vaille tai yli lasken sormilla ja tuijotan kelloa todeten, että nyt on kiire. Epämääräiset juna/bussi aikataulut ovat ihan kamalia.

Vierailija
294/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, minä taas teen sillain että odotan alueella sen viimeisen puolituntia ennen sovittua aikaa mieluummin kuin juoksen tunnin myöhässä...

Olen ollu taksihommissa.

Vierailija
295/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkään ja narsiztisen persoonallisuuden piirre. Muiden aika einmerkitse, muta auta armias kun tekee saman tempun heille. Sitä mökötystä on kiijtoisa seurata. Yksi tällainen nähtt jonka omat lapsetkin vihaavat öitinsä jatkuvaa venyttelyä. Mikään sovittu ei koskaan pidä. Mielenlaadultaan itse teini ja teinit joutuneet sietämään lapsiaikuista. Sairaalloinen pers.

Vierailija
296/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni perusteella myöhästyminen on aivo-oire. Se ei ole tahallista ilkeyttä tai välinpitämättömyyttä. Voi olla myös keskittymisvaikeus.

Itse olen odotellut puolisoa pakkasessa 3 1/2 h. Siihen aikaan ei ollut puhelimia, enkä voinut mennä muualle. Yhtään kertaa koko elämäni aikana hän ei ollut ajoissa. Silti meillä oli hyvä elämä, suorastaan poikkeuksellisen hyvä.

Vierailija
297/1183 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatku a myöhässä oleminen o pelkkä vttuilua. Ex kaveri tällanen joskin varmaan ashs niin sekavaa hänen elämänsä ja jatkuvst ihmissuhdesotkunsa.

Vierailija
298/1183 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävällä oikeasti on vaikeuksia, kuten paha ADHD, pakko-oireet tms. niistä luonnollisesti keskustellaan ja ne ovat tiedossa.

Näin vain oikeasti on todella harvoin, vaikka tähän ketjuun ymmärrettävästi monta onkin osunut kertomaan itseään koskevasta asiasta.

Suurin osa on myöhässä aivan muiden asioiden vuoksi. Olen keskustellut tästä sisareni kanssa, jonka muutama myöhästyminen luvatusta on aiheuttanut minulle suurta vahinkoa ja hemmetisti täpäriä tilanteita. Pahin lienee myöhästyminen työhaastattelusta, jonne hän itse välttämättä halusi minut heittää. Olisi pitänyt tietää historiasta, että hän myöhästyy ja antaa loukkaantua, kun sanon, että en tahdo sinun vievän minua sinne. 

Osa syistä on jo täällä sanottuja, eli hän alkaa tehdä jotain tai hakea jotain tai mitä vaan, mutta siinä nyt vaan taas meni väkisin se 15-20 min. Eli yksinkertaistettuna: kun vaan saakeli tehdään jotain muuta kuin lähdetään! 

Se onkin sitten mielenkiintoista, minkä helkkarin takia, kun tietää, että siinä myöhästyy? MIKSI on tärkeämpää nyt alkaa sössäämään jotain tiskikonetta, joka on rauhassa ollut tyhjentämättä 2 päivää kuin olla ajoissa, vaikka tietää toisen odottavan?

Kyllä olemme haarukoineet, että taustalla on jonkunlainen itsensä tärkeäksi tekeminen, nyt mulla on tässä menoa ja mua odotetaan = otetaan siitä nyt kaikki irti ja samalla tulee vihdoin tyhjennettyä se konekin. Win-win juu.

Tähän ei ole tietenkään varaa omien menojen kanssa, töihin jne. kyllä osataan lähteä, mutta mun menoista (ja vähien ystävien) voikin sitten tinkiä näin. 

Vierailija
299/1183 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kuuluu hyviin tapoihin mennä kylään vähän myöhässä. Eli jos on luvannut mennä kolmelta, niin voi hyvin soittaa ovikelloa vasta vartin yli kolme. Aina nimittäin isäntäväelläkin voi sattua kaikenlaista, armonaika voi kelvata heillekin. Itse tykkään myös, jos vieras tulee hieman myöhemmin kun on sovittu, ehtii sitten itse vielä vetämään hetken henkeä.

Myöhästyminen ei todellakaan kuulu hyviin tapoihin. Jos isäntäväki kutsuu sinut kolmeksi, he ovat tehneet sen ihan tietoisesti ja tarkoittaneet sitä. Entäpä jos siellä on esim. ruoka jo valmiina, saattavat olla itsekin nälissään, mutta haluavat odottaa vierasta? Ja sinä tulet tarkoituksella myöhässä, koska se on SINUN mielestäsi kohteliasta?

Kaikenlaista selittelijää sitä kuuleekin.

No onneksi mulla ei ole tuollaista nipottavaa tai syyllistävää tuttavapiiriä. Osaavat kyllä syödä, jos on nälkä, eikä ole illanistujaiset vartista tai puolestakaan tunnista kiinni. Ei kylään meno mitään ajanvaraustasoista hommaa tarkkuudeltaan ole. Ja varsinkin jos tulijoita on paljon, ei kaikki millään mahdu muutenkaan samaan aikaan eteiseen. Hyvä vaan että tullaan tipotellen.

Yleensäkin tapaamisia on erilaisia. Hammaslääkärissä käynti on ymmärrettävästi aikatarkkuudeltaan eri sarjaa kuin jokin "nähdään seiskalta pubissa" -tapaaminen. Tässä ketjussa nyt on vaan neuroottisia ihmisiä, joille kaikki asiat on samanarvoisia. Joustamattomat ihmiset ovat ikäviä. Meillä on tuttujen kanssa normaalia suurpiirteistä meininkiä.

Se ei ole neuroottista, jos sovit johonkin parkkipaikalle tapaamisen ja toinen on puolituntia myöhässä ja odottava ei pidä siitä. Ehkä jotkut 100 ihmisen bileissä ei haittaa vaikka joku ei edes saavu paikalle. Mutta kyllä toisia ja heidänkin aikaansa voisi kunnioittaa. Sinulle tekisi hyvää seisottaa sinua 45 minuuttia pakkasessa odottamassa kyytiä, sillä aikaa kun toinen on käynyt suihkussa, mopannut lattiat ja silittänyt vaatteitaan. Tai oikeasti, vaikka 1 h ja 45 minuuttia. Ei viitsitä nipottaa sen ajan kanssa.

No enhän minä tietenkään pakkasessa odottaisi 45 minuuttia. Kyllä myöhästelijät yleensä ilmoittavat ennen myöhästymistään viestillä, että myöhästyvät. Niin minäkin: ilmoitan, että myöhästyn niin ja niin paljon sovitusta ajasta. Toisella on sitten mahdollisuus ilmoittaa, että hän ei odota. Ihan oma valinta.

Aina voi sattua kaikenlaista. Minäkin kuljen junalla ja julkisilla, metrokin on aina silloin tällöin seisauksissa "henkilövahingon vuoksi" ja sitten pitää mennä bussilla pidemmän kautta. En todellakaan kaikkiin tapaamisiin varaa tunnin puskuria siltä varalta että satun myöhästymään, vaan luotan aikatauluihin. Jos ne ei pidä, niin sitten myöhästyn. Tai sitten joskus pitää palata kotiin hakemaan jokin juttu, jota kyläpaikassa pyydetäänkin tuomaan jne.

Myöhästyminen on inhimillistä, nipottaminen tosikkomaista. Ihminen luulee aikansa olevan niin tärkeää, että kaiken pitää tapahtua minuutilleen. Sellaisille ihmisille koronakaranteeni tai -eristys on sopiva hengähdystauko.

Ilman muuta maailmassa sattuu kaikenlaista. Olen jopa joutunut lentokentälle mentäessä seisomaan onnettomuuden takia jonossa ja vaarassa myöhästyä lennolta, mutta emme me puhu tässä ketjussa näistä, jotka ovat aina ajoissa ja sitten joskus todella harvoin tapahtuu odottamatonta tyyliin housut repeävät ja on pakko palata kotiin ne vaihtamaan.

Kyllä, vaikka sinusta tuntuu vaikealta uskoa, niin kyllä jopa näitä jopa pakkasessa odotuttajia on. Ensin ollaan vartin myöhässä, heille soittaa ja he sanovat, että ovat melkein perillä ja sitten siihen menee vielä toiset 20 minuuttia ennenkuin ovat lopulta paikalla.

Ei se aina ole oma valinta jääkö vai ei odottamaan. Joskus sinä olet sopinut joidenkin muiden kanssa tapaamisen ja sovitte menevänsä yhdessä, mutta sitten tämä sopija, joka ehkä on itse sekä määrännyt ajan, että paikan tuleekin reilusti myöhässä. Jos olisit tiennyt etukäteen olisit järjestänyt vaikka toisen kuljetuksen, mutta siinä odotellessa mitä ikinä teet, tulet sen toisen takia itsekin olemaan myöhässä.

Kyllä näitä ”elokuvateatterin” ulkopuolella odottavia näkee usein. Haluttaisiin mennä yhdessä kaverin kanssa, molemmat maksaa omat lippunsa ja toista ei vaan kuulu, vaikka filmin mainokset pyörivät jo. Et voi ostaa omaa lippua, koska sitten ette ehkä saa viereisiä ja sinulla ei ole varaa ostaa molempia lippua jne.

Jos sinun aikasi ei ole tärkeää, niin mikset mene sinne jo tunteja etukäteen seisomaan? Mitä sinä sillä ajalla teet? Voit hyvin käyttää sen siinä seisomalla odottelemassa muita. Sen sijaan heille, joille se aika on tärkeää tulevat sitten tehokkaasti sovittuun aikaan, kun sinä olet ensin siellä seissyt ja ajatellut.

Miksi et ihan vaan sovi varttia myöhemmäksi, jos haluat tulla vartin myöhemmin? Miksi kaverisi pitää odotella siellä sinua, jotta sinä saat tehtyä juttujasi? Hänkin voisi käyttää ne minuutit ja tunnit siellä kotona siivoamiseen. Sen sijaan, että sinun mieleksesi saapuu ajoissa ja on paikalla kun sinä saavut.

Minua ei häiritse jos joku myöhästyy 5 minuuttia. Saatan joskus itsekin "myöhästyä" saman. Jos sovitaan tapaaminen viiden aikaan niin mielestäni se ei ole tasan 17 vaan hieman molemmin puolin. Elokuvissa en ole koskaan ymmärtänyt noita mainoksia, mielelläni menen sisään vasta niiden loppuessa. Olen nimittäin allerginen mainoksille. En koskaan kyttää kelloa että nyt se kaveri on 30 sekuntia myöhässä.

Jos on elämänsä rakentanut niin että 30 sek romahduttaa mielenterveyden niin ei kannata olla kuin harvojen ja valittujen kanssa tekemisissä.

Onneksi nyt korona-aikana saa ihan luvan kanssa vetäytyä eikä tarvitse antaa muiden aikatauluttaa elämäänsä.

Mistä sinä tämän 30 sekuntia keksit? Ei kukaan kyttää sekunteja. Ei edes muutamia minuutteja. Eikä edes tunteja, jos katastrofi on kohdannut ja estää saapumisen.

Toivon sinulle tuttavuuksia jotka aina odotuttavat sinua. Ei vaan, että saavutte mainosten aikaan, vaan 10 minsaa filmin alkamisen jälkeen. Sellaisen, jonka kanssa teidän pitäisi lähteä yhdessä festareille, mutta kolme ensimmäistä bändiä on jo settinsä soittanut kun saavutte sinne.

Vai miten on, kun tilaat auton ja haet sen mutta edellinen vuokraaja ei ole palauttanut sitä ajoissa, joten odottelet sitä autoa pari tuntia? Hänelle katsos tulo muuttujia ja piti mopata lattiat ja pestä hiukset.

Minulla on ystävä joka tulee mainosten aikaan elokuviin. Hän on itse se joka tykkää elokuvista ja pyytää minua mukaan. Joskus lähden. Ei ole minulle ongelma ollut jos hän on ollut myöhässä. Jos sovimme tapaamisen uimahalliin niin sovimme että jos toinen myöhästyy niin toinen voi mennä edeltä vaikka saunomaan. Keikkoja menen yksin katsomaan jos ne on tärkeitä, en halua siihen häiriköimään kavereita. Jos menen taas festareille seuran vuoksi niin silloin mennään joustavasti yhdessä.

Itselleni ei ole hirveä ongelma odotella paria minuuttia jos toinen on myöhässä. Sellaiseen olen katkaissut välit joka sekunteja kyttää.

Minulle ystävyydessä on muut asiat tärkeämpiä kuin ajoissa olo, kuten luotettavuus ja se ettei puhuta pahaa selän takana.

Ei olla sinun kanssa ystäviä ja hyvä niin.

Yritäpä vastata argumenttiin sen sijaan että olkiukkoilet. Vai onko luetun ymmärtämisessä todellakin noin pahoja ongelmia? Lainaus henkilöltä jolle vastasit:  "Mistä sinä tämän 30 sekuntia keksit? Ei kukaan kyttää sekunteja. Ei edes muutamia minuutteja. Eikä edes tunteja, jos katastrofi on kohdannut ja estää saapumisen." Ja sinä ääliö länkytät taas minuuteista. Todellakin ansaitset kavereita, jotka odotuttavat sinua jossain kadunkulmassa toista tuntia, ja sitten vielä kehtaavat valittaa kun et enää roikkunut siellä parin tunnin päästä kun viitsivät vihdoin ilmaantua paikalle. Mutta taidat oikeasti olla itse yksi näistä kavereitaan halveksivista myöhästelijöistä kun sinulla on niitä kavereita joiden kanssa välit ovat menneet poikki kun ovat valittaneet "sekuntien" (eli luultavasti oikeasti parinkymmenen minuutin) myöhästelystä.

En jaksa lukea juttujasi enkä muutenkaan tätä ketjua.

Kummasti sinulla löytyy aikaa jonninjoutavan länkyttämiseen tällä palstalla mutta aikasi on kullan arvoista jos kaverisi hieman myöhästyy. Aika ristiriitaista ja ei ihme jos sinulla ei ole paljonkaan kavereita.

Annas kun arvaan, et ehdi lukea ketjua koska olet jo myöhässä sovitusta tapaamisesta - tulit vain ihan pikaisesti ennen lähtöä tänne veetuilemaan?

Vierailija
300/1183 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen noista myöhästelevistä työkavereista oma työkaverini, joka on myös säännöllisesti aina myöhässä joka jutusta.

Sen lisäksi hän on muutenkin täysin rajaton ajankäytön suhteen: kun palaverissa on aikaa esim. 1,5 h ja kysytään se pakollinen "esittele itsesi" hänelle ei ole mikään ongelma joka kerta aloittaa päiväkodin saavutuksista ja kertoa koko työhistoriansa opiskeluja unohtamatta, vie siis heti kärkeen palaverista 15 min omien ansioidensa esittelyyn.  Paahtaa eteenpäin vain, vaikka muut yrittävät stoppautella.

Samoin pakko päästä sanomaan ihan sama asia kuin edellinen, vähän pidemmin sanoin vain.

Tämä tyyppi rohmuaa siis palaveriaikaa itselleen aivan silmittömästi, odottelen, tehdäänkö tälle jossain vaiheessa jotain vai onko taas vaan yksi kiemura, johon työelämässä on näiden persoonien vuoksi pakko alistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan