Lapsuudesta jääneitä "hassuja" traumoja?
Kerätään tähän ketjuun lapsuudesta jääneitä "hauskoja" traumoja.
Ei siis mitään kammojuttuja, vaan sellaisia, mitkä olivat silloin maailmanloppu, mutta nyt naurattaa.
Itse olin noin 8v metsäretkellä partioporukan kanssa, ja suomeksi sanottuna iski aivan jäätävä vatsakramppi ja paskoin housuuni kunnon liemet. Paperia ei ollut matkassa, ja koitin putsailla itseäni suurilla metsässä kasvaneilla lehdillä ja vesipullolla. Silloin olisin toivonut maan nielaisevan : )
Kommentit (126)
Höh, yhtäkkiä tulikin väärä linkki, mutta tämä siis oli tarkoitus laittaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaivo_(elokuva)
Vierailija 16.09.2014 klo 22:15Mä kammosin punaisia saappaita kun näin Kuolema savolaiseen tapaan. Ne saappaat jäivät mieleeni pitkäksi aikaa.
Sama täällä! En todellakaan muistanut sen elokuvan nimeä, mutta muistan edelleen kuinka ne kasarisaappaat pahaenteisesti tököttivät jostain
Sama täällä, muistan niin noi punaiset saappaat
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:13"]Minulle jäi traumat Metsolat-sarjan pelottavista taustamusiikeista. Myös Kovaa maata -sarjan musiikit ja vihreisiin maastovaatteisiin pukeutunut partaukko Tastula oli pelottavia. Pelkäsin, että se kurkkii pimeällä ikkunoista.
Ihan sama täällä! :D
Joskus ala-asteella kaverit halus yhdessä katsoa kauhuleffan Kauna ja totta kai mäkin menin sitä katsomaan ku en halunnu vaikuttaa pelkurilta. Se oli superpelottava!! Mun sänky oli sillon mun huoneen kulmassa, sillee et pääty ja toinen sivu oli seinää vasten. Mun pikkusisko halus aina nukkuu mun vieressä ni laitoin sen nukkuu siihe reunaan ja ite menin seinää vasten et jos Kauna tulee ni se vie mun siskon eka ja mä kerkeen hakee apua xDD Nykyään katon paljon leffoja, myös kauhuleffoja ja tykkäänki niis enemmän tollasist yliluonnollisist jutuist ku verimättöleffoist, mut Kaunaa en varmaa ikinä uskalla kattoo uudestaan :D
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 02:30"]Isä oli pelotellut, että jos kynsilakkaa laittaa huuliin, voi kuolla. Ja että jos laittaa iholle paksulti meikkiä voi kuolla hapenpuutteeseen. Kuulemma joillekin maalatuille kabareetanssijoille jätettiin sellainen parin neliösentin alue ihosta maalamatta "hengitysaukoksi". Nykyään pelottavinta tässä on se, että isäni vanhoillisena ihmisenä taisi tämän uskoa itse.
No, sain kuitenkin äitini kynsilakkaa kynsiini kerran kun olin sitä ihan hirveästi toivonut joihinkin juhliin. Pelkäsin koko ajan, että saan hengenahdistusta ja kuolen kesken juhlien, vaikka lakka olikin ihan asianmukaisesti kynsillä :)
[/quote]
Itseasiassa toi koko kropan peittävä maali voi oikeastikin olla vaarallinen. Myytinmurtajissa tätä myuttiä testattiin siten, että toinen (vai olikohan molemmat) maalattiin kauttaaltaan kultamaalilla ja kokoajan seurattiin vitaalielibtoimintoja. Sen muistan, että kehon lämpö alkoi nousta vaarallisesti, samoin pulssi ja verenpaineet alko kohoomaan.
Olotilaa kuvaillessa tuli huimaus esiin ja mitähän muuta. Oli mielenkiintoinen jakso. :)
Eli ei isäs kovin pahasti hakoteillä asian tiimoilta ole ollut. :)
Oli varmaan tämä elokuva, jonka katsoin kokonaan tai osaksi. Mieleeni vain jäi kauhupätkä siitä, kun ilmeisesti tämä äiti vihdoin katsoo kaivoon, näkee siellä ruumiin ja alkaa huutaa mielipuolisesti. Kohtauksen kauhistavuutta varmaan lisäsi yleinen hulluuden pelko.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaivo_(elokuva)