Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä on koko ajan pahalla tuulella. Yritän mutta mikään ei riitä.

Vierailija
20.08.2021 |

Tämä ei ehkä varsinaisesti liity minuun, siis pahantuulisuutensa mutta se vaikuttaa itseenikin.
On ollut jo pitkään sairas ja väsynyt. Tiuskii, nimittelee, valittaa olotilastaan tai muuten ei puhu mitään. Katsekin on synkkä ja ahdistunut. On masentunut selvästi.
On omissa maalmoissaan.

En tiedä pitäiskö lähteä koska tuntuu, ettei sillä ole hänelle mitään väliä olenko tässä vai en. Häntä ei kiinnosta.

Itse hoidan kaikki kotityöt, olen mukava ja kannustava, yritän olla vaivaamatta ja varovainen. Hieron jos pyytää tai pysyn poissa silmistä jos haluaa olla rauhassa.

Masentavaa kun tämä on väkinäistä ja surkeaa kertakaikkiaan. Saanko tästä mitään? No en enää. On muuttunut ja luovuttanut eikä mikään minun tekoni tai sanani vie häntä eteenpäin. Itsekin tässä vaan lannistun.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ajat itsesi uupumukseen tuolla ja masennukseen. Olet tehnyt parhaasi, mutta et näköjään pysty häntä parantamaan vaan sairastut itsekin. Sinun täytyy pitää omasta jaksamisesta huolta, ei ole kenellekään hyötyä, että kohta sinäkin olet hoidettava ja pahimmillaan työkyky menee. Minusta ei ole väärin erota hoitosuhteesta, jossa alkaa oma terveys mennä.

Vierailija
2/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista helpointa on silloin kun olen hiljaa. Mies ei paljoa puhu enää ja silloin kun puhuu niin on parempi myötäillä.

Onpa paska suhde.

Kaikki keskustelu on sitten riidan haastamista jos yritän ottaa selvää mieltä painavista asioista tai tätä tilannettamme. Lähtöaikeeni saa hänet pienesti hätääntymään vaikka onkin kuulemma ihan sama. Kuitenkin vielä lisää, kun on niin kovin väsynyt vain ja alkaa suunnittelemaan koska lähdemme kaupassa käymään, ohittaa aikeeni. En ota selvää.

Itse vaan pohdin, että koska kävelen pois ja mitä edes täällä teen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se sieltä. Vihdoin.

Haluaa olla rauhassa ja minun lähtevän. Siksi tämä kaikki. Olen monta kertaa kysynyt ja saanut ihan ihmeellisiä vastauksia ja haluaa että jään. Nyt onneksi sanoi suoraan.

Huh, kiitos ja näkemiin.

Ap

Vierailija
4/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa ap, nyt kohti uusia tuulia!

Vierailija
5/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eroa. Eri asunnossa mies voi virkistyä. Ehkä hän ei halua olla yhdessä.

Vierailija
6/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun pääset pois.

Vierailija
7/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu miksi ap haluaisi olla tollasen tyypin kanssa yhdessä. Voiko selkeämmin ilmasta, että suhde on poikkiksen puolelta ohi.

Olin tulossa kommentoimaan että sillä on toinen mutta ehkä tämä ei ole tilanne. Teidän suhde on joka tapauksessa taputeltu. Turhaan piinaat itseäsi enää kauempaa.

Vierailija
8/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaihtoehto taitaa olla moro ja näkemiin?

Vierailija
9/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mies hoidossa tosta masennuksesta? Jos ei, niin oisko kannattanut kivailun sijasta vaatia ja raahata se lääkärille?

Nyt se voi tehdä itsarin, kun lähdet. Mua ainakin hirvittäisi hylätä ketään tollasessa tilanteessa. Sori, mä ymmärrän ankeuden ja sen, että olet loppu, mutta silti.

JOS se ei hae apua tai hoito ei ole tehonnut, sitten asia on eri.

Vierailija
10/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun mies hoidossa tosta masennuksesta? Jos ei, niin oisko kannattanut kivailun sijasta vaatia ja raahata se lääkärille?

Nyt se voi tehdä itsarin, kun lähdet. Mua ainakin hirvittäisi hylätä ketään tollasessa tilanteessa. Sori, mä ymmärrän ankeuden ja sen, että olet loppu, mutta silti.

Luitko ketjua? Mies haluaa AP:n lähtevän. Hänellä on oikeus tehdä se itsari niinkuin kaikilla muillakin, mutta AP:n syy se ei olisi.

Vierailija
11/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
12/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä. Vihdoin.

Haluaa olla rauhassa ja minun lähtevän. Siksi tämä kaikki. Olen monta kertaa kysynyt ja saanut ihan ihmeellisiä vastauksia ja haluaa että jään. Nyt onneksi sanoi suoraan.

Huh, kiitos ja näkemiin.

Ap

Haluaa satuttaa itseään ajamalla läheiset pois

Vierailija
13/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko ketjua? Mies haluaa AP:n lähtevän. Hänellä on oikeus tehdä se itsari niinkuin kaikilla muillakin, mutta AP:n syy se ei olisi.

No haloo. Ap kysäisi siltä ja se sanoi tenttaamiseen, että joo, lähde vetään.

Kamoon nyt. Masentunut sanoo riidan tiimellyksessä jotain, ja se on sitten siinä.

Kyllä mä ottaisin onkeeni, jos mies todella puhuu asiasta pidempään noin JA on hakeutunut hoitoon. Mutta hoitamatonta masennusta poteva ja eka kerta kun riidan keskellä sanoo noin, niin se on avunhuuto.

Vierailija
14/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy minkälaiset elinolosuhteet hän toivoo itselleen, että asiat olisivat paremmin eikä tarvitsisi olla pahalla tuulella. Sitten voitte miettiä, miten asia olisi järjestettävissä. Mutta älä hyväksy mitään palveluroolia itsellesi. Miehesi pitää tehdä oma osansa.

Vierailija
15/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet sellaisen mies"ystävän" kanssa? Älä nyt vaan kerro, että annat sille "piluakin".

Vierailija
16/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko itse ketjua?

16.45 ap kirjoittaa, että mies ei sano sitä, mitä hän haluaa eli että haluaa eron.

17.20 eli 35 minuuttia myöhemmin hän ilahtuneena sanoo, että No sanoipas se vihdoinkin, että lähde!

Toisin sanoen ap on käyttänyt puolisen h jankuttamalla ja riitelemällä avomiehensä kanssa, ja saanut mitä ilmeisimmin masennuksesta kärsivän miehen sanomaan, että "lähde, jos ei huvita jäädä".

Ei siinä, varmaan ihan hyvä lähteä, mutta ei tosta nyt kyllä oikeasti voi päätellä muuta kuin että ap:n avomies tarvitsisi terapiaa ja lääkitystä. 

Vierailija
17/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus miehellä on?

Vierailija
18/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu miksi ap haluaisi olla tollasen tyypin kanssa yhdessä. Voiko selkeämmin ilmasta, että suhde on poikkiksen puolelta ohi.

Olin tulossa kommentoimaan että sillä on toinen mutta ehkä tämä ei ole tilanne. Teidän suhde on joka tapauksessa taputeltu. Turhaan piinaat itseäsi enää kauempaa.

Niin, hyvä kysymys. Olen itsekin jo pitkään miettinyt, että haluaako minusta eroon. Nyt kun sain sen puristettua irti niin samalla kun olin helpottunut niin mietin, että olinpa tyhmä. Selvät merkit ja intuitio taustalla huusi tätä todeksi itselleni.

Kuitenkaan on vaikea ymmärtää mistä on kyse jos toinen ei puhu ja ilmaisee olevansa sairas. On ollut todella kivuliaita päiviä hänellä, nukkunut huonosti ja tietenkin erittäin väsynyt.

Kyllä siinä haluaa toista auttaa ja tukea varsinkin itse olen sellainen joka kovin herkästi tuntee syyllisyyttä. Se on ollut varmaan se joka on pitänyt minut liian kauan tilanteessa kiinni.

Mies sanoikin, että minusta on ollut paljon apua ja kiitin hänen suoraa puhettaan tästä tilanteestamme.

Kävimme keskustelun läpi ja nyt on varmaan molemmilla huojentunut olo kun jää on murrrettu tämän osalta.

Niin ja olen monta kertaa yrittänyt sanoa, että menisi lääkäriin. Minä olen täysin kädetön hänen tilanteessaan. Ehkä joku toinen osaa puhua järkeä, minua ei kuuntele eikä mielipiteitäni kunnioita. Tiukka ei lääkäriin menosta. Hänen ehdoillaan asiat aina menee ja menkööt mutta itse en enää tahdo mitenkään puuttua. Tai välittää. Olen jo yrittänyt parhaani.

Tuskin tekee itselleen mitään.

Ap

Vierailija
19/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on kokemusta vaikeasta pitkäaikaissairaudesta, joka vetää mielen matalaksi. Vihainenkin olin tästä aikoinaan, mutta terapia auttoi sopeutumaan. Nykyään viihdyn suurimman osan ajasta yksin, koska koen, ettei mulla ole sairauden takia paljon annettavaa muille, mutta kun näen ystäviä, pyrin sen aikaa olemaan niin hyvää seuraa kuin mahdollista. Ei se minusta oikein ole, että puretaan oma turhautuminen muihin. Eihän sellaisen ihmisen kanssa eläminen tuo mitään iloa kenellekään.

Vierailija
20/28 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli samanlainen. Meillä on kolme lastakin ja raivosi heille koko ajan, usein syyttä.

Lopulta selvisi oli, että oli ryssinyt perheen talouden ja pahaan oloonsa alkanut pettää netissä. Ja pyöriä bdsm sivuilla ym. Nuo todelliset syyt paljastui ihan sattumalta, kun kerran autossa piti lainata hänen puhelinta ja laittaa whatsappilla kuva nopeasti eteenpäin, kun mies ajoi. Siinä vilahti toisen naisen kuva kuvagalleriassa ja siitä se vyyhti alkoi selvitä, ripotellen selvisi uutta ja uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän