Onko sinua "epäilty" apteekissa?
Kirjoitin tuohon toiseen ketjuun, mutta laitetaan tähänkin. Olen kova jännittäjä ja asioidessa alan helposti hermoilla, mikä näkyy lievänä tärinänä ja hikoiluna. Tätä varten minulla on tarvittavat lääkkeet, joita haen ajoittain apteekista. Ilmeisesti apteekissa kuitenkin vedellään nopeita johtopäätöksiä ja joutuu helposti "epäiltyjen listalle". Aikanaan, kun oli vielä paperiset reseptit, menin apteekkiin hakemaan tarvittavaa lääkettä. Jännitin sitä ostamista sen verran, että aloin änkyttää ja käteni tärisivät. Tiskillä ollut farmaseutti vilkuili minua epäluuloisesti ja ilmoitti sitten että reseptissä on jotakin "epäselvää" ja hänen pitää varmistaa se soittamalla määränneen lääkärin numeroon. Eli epäili sitä väärennökseksi. Olin kuolla häpeästä ja nöyryytyksestä. Resepti oli sitten ok, lääkäri selvitti asian, mutta kyllä inhosin tuota ihmistä ja koko apteekkia. En koskaan asioinut siellä uudestaan.
Muilla ikäviä kokemuksia apteekeista?
Kommentit (225)
Ei apteekissa vaan kaupassa mutta silti: ostin kondomeita ja myyjällä silmät ja suu pilkahtivat isoiksi o-kirjaimiksi kun näki pikkuruisen paketin lähestyvän hihnalla. Eikä tapahtunut 1821 vaan 2021.
joo apteekissa saattavat kysellä mihin tarkoitukseen tulee ruiskut.
kerran sanoin. mitä se sinulle kuuluu.
tivasi ja tivasi. sanoin pidä ruiskusi.
menin toiseen apteekkiin ja siellä kysyttiin vielä montako ruiskua tarvitsen.
ja tiedoksi kaikille. eläimille tulivat.
apteekin henkilökunta on usein ylimielistä ja kyttäävät asiakkaiden tietoja liian kauan koneelta.... uteliaisuuttaan.
Käyttämääni pastadispenseriin sopii 20mm ruiskut ja 0.8 neulat. Kyllä kuumottaa aina mennä niitä hakemaan.
https://eu-browse.startpage.com/av/anon-image?piurl=http%3A%2F%2Fwww.am…
Vierailija kirjoitti:
Koirien lääkkeet annetaan ja pippelihuuhtelut (tulehdus) tehdään ruiskulla (ilman neulaa). Pelkään neuloja kuollakseni. Ostin apteekista 2 niitä ilman neulaa osia ja farmaseutti yritti työntää minulle neuloja mukaan O.o
No, voi kauheaa ! Koska neula on hyökännyt sinua vastaan ? Pelkäätkö myös veitsiä, sakseja ?
Vierailija kirjoitti:
joo apteekissa saattavat kysellä mihin tarkoitukseen tulee ruiskut.
kerran sanoin. mitä se sinulle kuuluu.
tivasi ja tivasi. sanoin pidä ruiskusi.
menin toiseen apteekkiin ja siellä kysyttiin vielä montako ruiskua tarvitsen.
ja tiedoksi kaikille. eläimille tulivat.
apteekin henkilökunta on usein ylimielistä ja kyttäävät asiakkaiden tietoja liian kauan koneelta.... uteliaisuuttaan.
Minultakin, täti-ihmiseltä on joskus kysytty kun ruiskuja ja neuloja olen ostanut. Olen lyhyesti sanonut olevani eläintenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Ihme satuilua täällä ettei myytäis jotain ruiskuja kun apteekit myy värkkejä (siis ruiskuja ja neuloja) nimenomaan suonensisäistä huumeiden käyttöä varten. Ei sitä nistinä tarvii keksiä mitään muka legittejä tarkoituksia vaan sanoo että tarviin noita värkkejä et voin heittää hihaan. Kyllä myyvät.
"MTV Uutiset otti yhteyttä kyseiseen, ruiskujen myynnistä kieltäytyneeseen apteekkiin tapauksen tiimoilta. Apteekkari kertoo, että apteekki voi itse päättää, myydäänkö asiakkaille ruiskuja."
www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vauvansa-kanssa-apteekkiin-mennyt-isa-jarky…
Parikertaa hain muoviruiskuja , sain selittää mihin tarvin vaikken yhtään näytä nistiltä tms.
Vierailija kirjoitti:
Tuo neulattomien ruiskujen panttaaminen on ihan ihmeellistä. Itsekään en meinannut saada kun olisin tarvinnut lapsen lääkitsemiseen. Kuulemma sen yhden joka tulee lääkepaukkauksessa pitäisi riittää. Kerran kun hain syylälääkettä miehelleni, niin jouduin hirveään tenttaukseen sen jälkeen kun vastasin että lääke ei tule itselleni. Parafiiniöljyä en saanut ostettua kissan ummetukseen.
Tuo parafiiniöljyn panttaaminen kuulostaa todella omituiselta ! Sitähän käytetään myös puupintoihin
Vierailija kirjoitti:
Moni kuvittelee, että farmaseutit suhtautuvat tuomitsevasti ihmisiin. Tarkkuus ja epäily ja tarkistaminen on sitä varten, että kukaan ei kuole käyttäessään lääkkeitä väärin. Apteekeissa on lääkealan ammattilaisia. He tietävät kuinka vaarallisia lääkkeet ovat. Ei pidä luulla, että lääke olisi vaaraton vain siksi, että se on tuttu ja sitä paljon käytetään.
Tämän ymmärrän, mutta farmaseutti on tehnyt jotain tarkistuslaskelmia siitäkin, jos olen halunnut ostaa reseptillä perusvoiteita hiukan useamman pullon kerrallaan. Ihosairauteni vuoksi sitä kuluu aika reippaasti. Joskus farmaseutti laittoi minut tyhjin käsin kotiin, kun tulin ostamaan antihistamiinia, mutta hänen laskujensa mukaan minulla pitäisi olla vielä niitä liuska, pari jäljellä, eli jotain parikymmentä kappaletta.
Kuvitteliko hän minun kenties myyvän perusvoiteita ja allergialääkkeitä kavereille? Jos olisin joskus ottanut kaksi antihistamiinia päivässä yhden sijaan, ei siitä olisi mitään vaaraa. Joskus lääkäri on määrännyt otettavaksi neljäkin antihistamiinia päivässä.
Liiallinen laskeskelu ja kyttääminen täysin vaarattomien tuotteiden kohdalla on pelkkää nipottamista ja kiusantekoa. Tutuissa apteekeissa osaan vältellä niitä tiukkapipoisimpia farmaseutteja. Asiointi sujuu nopeammin ja mukavammin.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Muutaman kerran ostanut ruiskuja ilman neulaa askarteluhommiin niin todella kummallinen suhtautuminen kun pyytää niitä ruiskuja. Nykyään tilaan ne netistä sen takia.
Toinen on isopropyylialkoholin ostaminen, jota käytetään elektroniikan puhdistamiseen ihan yleisesti. Sekin usein aiheuttaa "katseita" henkilökunnalta.
Mäkin sain tutkivan katseen osakseni kun kysyin muoviruiskua. Kerroin että tarvitsen sitä sisällä esikasvatettavien taimien kasteluun, ja tutkiva katse katosi. Ruisku löytyi ja maksoikin vain parikymmentä senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme satuilua täällä ettei myytäis jotain ruiskuja kun apteekit myy värkkejä (siis ruiskuja ja neuloja) nimenomaan suonensisäistä huumeiden käyttöä varten. Ei sitä nistinä tarvii keksiä mitään muka legittejä tarkoituksia vaan sanoo että tarviin noita värkkejä et voin heittää hihaan. Kyllä myyvät.
"MTV Uutiset otti yhteyttä kyseiseen, ruiskujen myynnistä kieltäytyneeseen apteekkiin tapauksen tiimoilta. Apteekkari kertoo, että apteekki voi itse päättää, myydäänkö asiakkaille ruiskuja."
www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vauvansa-kanssa-apteekkiin-mennyt-isa-jarky…
Mitä vaaraa kellekään on pelkästä ruiskusta, siis siitä ruuttaosasta? Neulojen myynnin kohdalla voisi olla tarkempi syyni.
Olin ostamassa masennuslääkkeitä ja farmaseutti kysyi mihin käyttötarkoitukseen nämä lääkkeet tulee? En tiedä olinko jotenkin epäilyttävän näköinen. Sairastin synnytyksen jälkeistä masennusta ja lääkkeet oli sen hoitoon.
Nyt tarvitsen teräväkärkisen suppilon hajuvesinäytteiden tekemiseen.
Aion mennä taas hämmästyttämään farmaseuttia.
Arvostan suuresti farmaseuttien ammattitaitoa ja suomalaisen lääkemyynnin turvallisuutta ja tarkkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Muutaman kerran ostanut ruiskuja ilman neulaa askarteluhommiin niin todella kummallinen suhtautuminen kun pyytää niitä ruiskuja. Nykyään tilaan ne netistä sen takia.
Toinen on isopropyylialkoholin ostaminen, jota käytetään elektroniikan puhdistamiseen ihan yleisesti. Sekin usein aiheuttaa "katseita" henkilökunnalta.
Millaisina määrinä myydään ja onko kallista? Tulostuspää kaipaa putsinkia.
Apteekit on kyllä ihme kyyläys paikkoja.
Naisvaltainen ala, siinä syy?
Pääsevät käyttämään "valtaansa" ja hykertelevät kun pääsevät näyttään hallintoalamaisille paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin sain tutkivan katseen osakseni kun kysyin muoviruiskua. Kerroin että tarvitsen sitä sisällä esikasvatettavien taimien kasteluun, ja tutkiva katse katosi. Ruisku löytyi ja maksoikin vain parikymmentä senttiä.
Mä ostan lemmikin lääkeannosteluun. Iäkäs eläin tarvitsee välillä kipu- tai vatsalääkettä. Ihan asiallisesti on suhtauduttu.
Sepä tuossa jännittämisessä ongelma onkin, että se provosoituu jo pelosta, että se provosoituu.
Kokeilkaa ihmeessä lääkärin määräämää beetasalpaajaa tai Ketipinoria, mulla elämän kestänyt ahdistuneisuus lieveni niillä.
Nyt pystyn normaaliin sosiaaliseen elämään ilmankin niitä. Sekin on oppimista ja hyvä noidankehä, alkuun vain voi tarvita lääkkeellistä apua.
Kun olin näkyvästi raskaana ostamassa jälkiehkäisypilleriä :D Piti sitten selittää että siskolle, jolla on nilkka paketissa eikä itse pääse hakemaan. Ja vakuuttaa, että sisko on täysi-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Apteekit on kyllä ihme kyyläys paikkoja.
Naisvaltainen ala, siinä syy?
Pääsevät käyttämään "valtaansa" ja hykertelevät kun pääsevät näyttään hallintoalamaisille paikkansa.
Ehei, kyllä ongelma johtuu itsestäsi. Mikäs naisissa noin paljon pelottaa, onko nainen raiskannut tai pahoinpidellyt sinut?
On. Pyysin ruiskuja, jotta saan lääkittyä kissaani Levolacilla. Farmaseutti luuli huumeidenkäyttäjäksi. Oli nöyryyttävä kokemus, kun ei meinannut myydä niitä ruiskuja ensin.
Itse pyydän lemmikkieläinten lääkintäkäyttöön tulevat ruiskut suoraan eläinlääkäriasemalta.