Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua "epäilty" apteekissa?

Vierailija
20.08.2021 |

Kirjoitin tuohon toiseen ketjuun, mutta laitetaan tähänkin. Olen kova jännittäjä ja asioidessa alan helposti hermoilla, mikä näkyy lievänä tärinänä ja hikoiluna. Tätä varten minulla on tarvittavat lääkkeet, joita haen ajoittain apteekista. Ilmeisesti apteekissa kuitenkin vedellään nopeita johtopäätöksiä ja joutuu helposti "epäiltyjen listalle". Aikanaan, kun oli vielä paperiset reseptit, menin apteekkiin hakemaan tarvittavaa lääkettä. Jännitin sitä ostamista sen verran, että aloin änkyttää ja käteni tärisivät. Tiskillä ollut farmaseutti vilkuili minua epäluuloisesti ja ilmoitti sitten että reseptissä on jotakin "epäselvää" ja hänen pitää varmistaa se soittamalla määränneen lääkärin numeroon. Eli epäili sitä väärennökseksi. Olin kuolla häpeästä ja nöyryytyksestä. Resepti oli sitten ok, lääkäri selvitti asian, mutta kyllä inhosin tuota ihmistä ja koko apteekkia. En koskaan asioinut siellä uudestaan.

Muilla ikäviä kokemuksia apteekeista?

Kommentit (225)

Vierailija
101/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut mitään kummempia lääkkeitä,eli ei ole epäilty.

Adhd-lääkkeet perustavaraa vaan.

Vierailija
102/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista apteekissa mitään selvää tapausta. Mutta huoltoasemalla kyllä teininä, kun etsin Sinolia tai Marinolia. "Mihin sä sitä aiot käyttää?"

Niitä käytettiin siihen aikaan retkikeittimessä polttoaineena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aivan totta, että osassa apteekeissa ei myydä ruiskuja (ilman neulaa) ilman tenttaamista, ja neulojen myynnissä ollaan sitten vielä tarkempia. Osassa apteekeista taas myydään ilman kyselyitä neulojakin. Osa myy vain Stop-pakkauksia ja osa ei edes niitäkään. Kyseessä on apteekin oma päätös, ja ilmeisesti sillä halutaan karsia apteekin asiakaskunnasta epämääräisempiä tyyppejä henkilökunnan viihtyvyyden ja turvallisuuden vuoksi.

Itse en kannata tällaista, sillä puhdas neula on narkkarillekin aina parempi vaihtoehto kuin likainen. Puhumattakaan ruiskuista ilman neulaa. Ei ole mielestäni meidän tehtävämme olla moraalinvartijana siinä, haluaako joku käyttää nuuskaa tai esimerkiksi tehdä lävistyksiä itse, poislukien alaikäiset. Mutta minkäs teet, kun työnantajan ohjeistukset ovat mitä ovat, itse olen siis tällä hetkellä töissä tällaisessa kummallisten rajoitusten apteekissa. Siinä sitten täytyy tentata kaikenlaisia normaaleja lapsiperheen vanhempia ja eläimenomistajia.

Täytyy sitten itsellekin ostaa lasten leikkeihin lääkeruiskut ja miehen askarteluihin tykötarpeet muualta. 😂

Täällä tarvitaan ruiskuja....kysyin niitä apteekista, alkoi tenttaus, sanoin jotta suurinta kokoa , tulee kukkasien pikkutaimien kasteluun keväällä ikkunalaudalla. Sillä saa tarkasti , ettei vesi mee lehdille.Jotenkin se myyjän jännitys laukesi, kun ei tarvinnutkaan huumehörhöä pelätä.

Kun tuo ruisku jäi jumiin sen tiiviste renkaan kuluttua/haperruttua, niin seuraavan osto sujuikin jo paremmin, myyjä kysyi heti, että kuinka suuria jo ovat....tarkoiti niitä taimia. Eri myyjä ja vuosia välissä.

Vierailija
104/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuten ap, joten samasta syystä en pahemmin matkustele. Voin kuvitella, miten tullin väki kiinnittää minuun huomiota, huutaa "paracocaine!", usuttaa koirat kimppuuni ja lopuksi minua kidutetaan, koska en myönnä olevani muuli. Ja minua ainoastaan vaan jännitti :D

Vierailija
105/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään on sähköiset reseptit.

Aikoinaan se reseptin varmistaminen lääkärille soittamalla oli maailman hitain juttu kun eihän sitä lääkäriä koskaan tavoitettu.

Mutta joo, ne epäilijätyöntekijät apteekissa on ihan sekaisin, koska todellakin ne epäilee aina ihan pieleen. Ja se nyt ei ole mitenkään kohtuullista kuinka älyttömän paljon niitä epäilyjä pitää selvittää jos reseptissä on vain yksi maailman pienin satsi maailman heikoimpia antibiootteja. Mitä se työntekijä oikein epäilee, minkälaista väärinkäyttöä, miten mä meinaan niitä antibiootteja väärinkäyttää, mitä jättimäistä petosta minä yritän tehdä?

JOS TE joskus haluatte huijata itsellenne lääkkeitä, niin yrittäkää huijata jättimäinen määrä kaikista vaarallisimpia ja vahvimpia lääkkeitä. Silloin teitä ei epäillä.

Mitä pienempi ja harmittomampi resepti sitä todennäköisemmin teitä epäillään.

Vierailija
106/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kerran Tampaxeja ja apteekin henkilökunta alkoi epilemään että minulla saattaa olla kuukautiset. En ole sen jälkeen mennyt kys. apteekkiin.

Vierailija
107/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan se reseptin varmistaminen lääkärille soittamalla oli maailman hitain juttu kun eihän sitä lääkäriä koskaan tavoitettu.

Mutta joo, ne epäilijätyöntekijät apteekissa on ihan sekaisin, koska todellakin ne epäilee aina ihan pieleen. Ja se nyt ei ole mitenkään kohtuullista kuinka älyttömän paljon niitä epäilyjä pitää selvittää jos reseptissä on vain yksi maailman pienin satsi maailman heikoimpia antibiootteja. Mitä se työntekijä oikein epäilee, minkälaista väärinkäyttöä, miten mä meinaan niitä antibiootteja väärinkäyttää, mitä jättimäistä petosta minä yritän tehdä?

JOS TE joskus haluatte huijata itsellenne lääkkeitä, niin yrittäkää huijata jättimäinen määrä kaikista vaarallisimpia ja vahvimpia lääkkeitä. Silloin teitä ei epäillä.

Miksi kukaan älyllinen olento haluaisi "maailman heikoimpia antibiootteja"?

Vierailija
108/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotan myrkky ja kalium on tappavia liikaa annosteltuna ihmiselle.

Vierailija
109/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin kerran Tampaxeja ja apteekin henkilökunta alkoi epilemään että minulla saattaa olla kuukautiset. En ole sen jälkeen mennyt kys. apteekkiin.

Palstan suuri humoristikin on herännyt lauantaihin. Huomenta 😃

Vierailija
110/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on. Esitin farmaseutille muutamia kysymyksiä kaliumtableteista, ja hän kävi hakemassa paikalle proviisorin selittämään, että niitä ei minulle myytäisi. Mitähän ajattelivat minun niillä tekevän?

Esim. itsemurhan. Hyperkalemia voi aiheuttaa rytmihäiriöitä ja pahimmassa tapauksessa kuoleman. Terve ihminen ei tarvitse mihinkään 1g kaliumtabletteja. Syö banaani.

Vierailija
111/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai väärinkäytön epäily ole kuin yksi syy soittaa varmistuspuhelu. Reseptin kanssa voi olla vaikka mitä ongelmaa, ihan lähtien vaikka lääkemäärästä lähtien. Jos siinä reseptissä on vaikkapa ohjeena 57 tablettia ja kuuri loppuun, mutta pienin myyntipakkaus on 10 tablettia, ei reseptiä pysty toimittamaan ohjeen mukaisesti apteekista (ei saa antaa 60 tablettia koska ei saa).

Jos nyt tuntuu että ihan jatkuvasti joka reseptistä soitetaan apteekista, ihmettelisin ehkä ennemmin että millainen keikkalääkäri terkkarissa vaikuttaa. 😃

Vierailija
112/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan tuo mieleen, että mitähän apteekissa ajatellaan, kun joskus ostin ruiskun ilman neulaa jotakin tarkoitusta varten, jota en enää muista, ehkä auton huoltoon

Ei ajatella niin yhtään mitään. Myytäväksi ne on, samalla tavalla kuin neulat.

Kyllä ajatellaan. Niitä myydään vain 1-2 kpl kerrallaan ja joudut selittämään, mihin niitä tarvitset.

Ei ajatella. Älykääpıö.

Vierailija
113/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kuvittelee, että farmaseutit suhtautuvat tuomitsevasti ihmisiin. Tarkkuus ja epäily ja tarkistaminen on sitä varten, että kukaan ei kuole käyttäessään lääkkeitä väärin. Apteekeissa on lääkealan ammattilaisia. He tietävät kuinka vaarallisia lääkkeet ovat. Ei pidä luulla, että lääke olisi vaaraton vain siksi, että se on tuttu ja sitä paljon käytetään. 

Vierailija
114/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu uskonnoista että kaikkea pitää hävetä . Kondomeja tampooneja masennuslääkkeitä sukupuolitauti lääkkeitä ja syyhy satiais täi shampoota pitää salaa hakea ja käyttää. Syylä puikkoja. Peräpukamia . Kaikkea pitää hävetä piilotella salata myös väkivaltaa. Unilääkkeet on yleensä piilossa ettei lemmikit ja lapset ota niitä mutta nekin pitää salata kun pitää näytellä että hyvin menee.

Vierailija
115/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia joku ostaa kalium ellei lääkäri määrää niitä puutokseen.

Vierailija
116/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epäilty apteekissa mitä nyt yksi suhtautuu avoimen halveksivasti puheitaan myöten. Toivon aina etten joudu hänen kanssaan asioimaan. Muut ovat asiallisia ja ystävällisiäkin siitä huolimatta että käytän aineita.

Vierailija
117/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyttää jonkun kirjoitti:

Minkä takia joku ostaa kalium ellei lääkäri määrää niitä puutokseen.

Koska ihmiset uskoo huuhaatieteeseen, bloggareihin ja keittiöpsykologiaan, joissa saatetaan mainita, että kalium on elintärkeä hivenaine. Tästä typerät ihmiset päättävät suunnata kohti apteekkia.

Vierailija
118/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole epäilty apteekissa mitä nyt yksi suhtautuu avoimen halveksivasti puheitaan myöten. Toivon aina etten joudu hänen kanssaan asioimaan. Muut ovat asiallisia ja ystävällisiäkin siitä huolimatta että käytän aineita.

Farmaseutit eivät tuomitse sairaita ihmisiä, oli ihmisen sairaus sitten syöpä tai addiktio. Jos heille valehdellaan, tai heitä yritetään huijata tai heiltä vaaditaan joustamista säännöistä, reaktio voi olla luonnollisesti tyly. Ihmisiä hekin ovat. Farmaseutit joutuvat lähes päivittäin tekemisiin ihmisten kanssa, jotka haluavat, että juuri heidän kohdallaan joustetaan, vaikka he eivät olisi esim. uusineet reseptiä, tai huolehtineet muuten omista asioistaan. Asiakkaat myös vaativat, että farmaseutti hoitaisi heidän puolestaan asioita, soittelisi kelaan tai vastaaviin paikkoihin. Samoin eteen tulee ihmisiä, jotka itsepintaisesti käyttävät väärin lääkkeitään, vaikka heitä yritetään neuvoa, että niin ei saa tehdä. En ihmettele, että farmaseutteja joskus puuduttaa. 

Vierailija
119/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin mentolirisiiniöljyspriitä ihonpuhdistukseen ja unohdin sanoa sanann risiiniöljy.

Epäluuloinen katse farmaseutille ja risiiniöljylisäys. Ymmärrettävä lisäys juoppo-Suomessa. 

Olen absolutisti. 

Vierailija
120/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin kinkun suolaamiseen suurinta neulaa, joka apteekista löytyi, silloin oli vanhalla kääkällä aika nyrpeän epäilevän vihainen ilme, ihan kuin aikomuksena olisi jotain ihmistä tökätä, kysyen; "no mihinkäs tarkoitukseen se tulee"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi