Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua "epäilty" apteekissa?

Vierailija
20.08.2021 |

Kirjoitin tuohon toiseen ketjuun, mutta laitetaan tähänkin. Olen kova jännittäjä ja asioidessa alan helposti hermoilla, mikä näkyy lievänä tärinänä ja hikoiluna. Tätä varten minulla on tarvittavat lääkkeet, joita haen ajoittain apteekista. Ilmeisesti apteekissa kuitenkin vedellään nopeita johtopäätöksiä ja joutuu helposti "epäiltyjen listalle". Aikanaan, kun oli vielä paperiset reseptit, menin apteekkiin hakemaan tarvittavaa lääkettä. Jännitin sitä ostamista sen verran, että aloin änkyttää ja käteni tärisivät. Tiskillä ollut farmaseutti vilkuili minua epäluuloisesti ja ilmoitti sitten että reseptissä on jotakin "epäselvää" ja hänen pitää varmistaa se soittamalla määränneen lääkärin numeroon. Eli epäili sitä väärennökseksi. Olin kuolla häpeästä ja nöyryytyksestä. Resepti oli sitten ok, lääkäri selvitti asian, mutta kyllä inhosin tuota ihmistä ja koko apteekkia. En koskaan asioinut siellä uudestaan.

Muilla ikäviä kokemuksia apteekeista?

Kommentit (225)

Vierailija
161/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kuvittelee, että farmaseutit suhtautuvat tuomitsevasti ihmisiin. Tarkkuus ja epäily ja tarkistaminen on sitä varten, että kukaan ei kuole käyttäessään lääkkeitä väärin. Apteekeissa on lääkealan ammattilaisia. He tietävät kuinka vaarallisia lääkkeet ovat. Ei pidä luulla, että lääke olisi vaaraton vain siksi, että se on tuttu ja sitä paljon käytetään. 

Tämän ymmärrän, mutta farmaseutti on tehnyt jotain tarkistuslaskelmia siitäkin, jos olen halunnut ostaa reseptillä perusvoiteita hiukan useamman pullon kerrallaan. Ihosairauteni vuoksi sitä kuluu aika reippaasti. Joskus farmaseutti laittoi minut tyhjin käsin kotiin, kun tulin ostamaan antihistamiinia, mutta hänen laskujensa mukaan minulla pitäisi olla vielä niitä liuska, pari jäljellä, eli jotain parikymmentä kappaletta.

Kuvitteliko hän minun kenties myyvän perusvoiteita ja allergialääkkeitä kavereille? Jos olisin joskus ottanut kaksi antihistamiinia päivässä yhden sijaan, ei siitä olisi mitään vaaraa. Joskus lääkäri on määrännyt otettavaksi neljäkin antihistamiinia päivässä.

Liiallinen laskeskelu ja kyttääminen täysin vaarattomien tuotteiden kohdalla on pelkkää nipottamista ja kiusantekoa. Tutuissa apteekeissa osaan vältellä niitä tiukkapipoisimpia farmaseutteja. Asiointi sujuu nopeammin ja mukavammin.

Tapauksessasi kyse on luultavasti KELA-korvauksesta. KELA ei korvaa uutta lääke-erää, ennen kuin asiakkaalla lasketaan olevan käytössä enää tietty määrä lääkettä. Farmaseutti ei siis päätä asiasta, vaan KELA. Ilman KELA-korvausta lääkkeitä saa siis haettua aikaisemminkin, mutta ne on sitten maksettava kokonaan itse.

Toi on ihan täyttä kusetusta.

3kk tarvetta vastaava märä pitäisi olla.

Ja nipottavat jopa penisiliineistä, pitäisi mennä just sinä päivänä hakeen kun edellinen pilleri on loppu!??!!!!

EI    H E L V E T T I TEITÄ 

Hävetkää.

En nyt ihan ymmärtänyt, kenen täytyy hävetä ja mitä, mutta systeemi on se, että jos ostat kuukauden annoksen, KELA korvaa seuraavan kerran kyseistä lääkettä, kun varastossa on viikon lääkkeet. Jos taas ostat kolmen kuukauden lääkkeet, seuraavan kerran KELA korvaa lääkettä, kun jäljellä on kolmen viikon annos. Jos systeemi ei kelpaa, voi ostaa lääkkeet aikaisemmin maksamalla ne kokonaan itse.

Vierailija
162/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paha seksuaalinen toimintahäiriö ja kyetäkseni seksiin joudun syömään lääkkeitä. Koko prosessi näiden lääkkeiden saamiseksi on aivan liian monta kertaa ollut minulle uskomattoman nöyryyttävä tapahtuma.

Ensin joudun käymään lääkärissä hakemaan reseptin erektiolääkkeisiin, jossa olen tyypillisesti pakotettu kuuntelemaan ensimmäiset avoimet epäilyt siitä tarvitsenko edes kyseistä lääkettä. Jos resepti suostutaan kirjoittamaan, niin minkäänlaista kelakorvausta en lääkkeisiin kuitenkaan saa (erektiohäiriö syntyi "vaarattomaksi" luvatuista masennuslääkkeistä, mutta tämänlaista diagnoosia ei kukaan tietenkään suostu tekemään), ja lääkkeet maksoivat pahimmillaan minulle toista tuhatta euroa vuodessa.

Todellinen nöyryytys tosin alkaa usein vasta apteekin tiskille päästessä. Ylivoimaisesti kauheimmassa kokemuksessa apteekkari ei suostunut antamaan minulle kerralla kaikkia reseptiin kirjoitettuja lääkkeitä, vaan alkoi kovaan ääneen tivaamaan mihin erektiolääkkeitä tarvitsen ja syyttämään minua niiden jonkinlaisesta jälleenmyynnistä. Apteekki oli täynnä muuta henkilökuntaa ja asiakkaita, jotka kuulivat aivan selvästi koko keskustelumme.

Pyysin häntä monta kertaa madaltamaan ääntään, ja välillä hän kävikin kuiskailemassa muun henkilökunnan kanssa, ja osoittelemassa sormella minua. Reseptin määräämät lääkkeet hän suostui pitkän jankkauksen jälkeen antamaan vasta kun onnistuin selittämään hänelle, että haluan koko vuoden lääkkeet nimenomaan sen takia, että en joudu kokemaan tämänlaista nöyryytystä yhtään enempää.

Tämän kaiken jälkeen jouduin vielä maksamaan kalliit ostokset eri ihmiselle erilliselle kassalle, joka taas ihmetteli suureen ääneen kuinka ostan yli tuhannella eurolla erektiolääkkeitä.

En ole ikinä kokenut itseäni niin nöyryytetyksi kuin sinä päivänä, kun koitin hakea apua tähän vaikeaan ja häpeälliseen vaivaan kyseisestä apteekista. Koko apteekkijärjestelmä pitäisi romuttaa mielestäni täysin.

Oot kyllä aika kova poika panemaan. 90 tablettia sildenafiilia maksaa apteekissa ilman Kelan korvausta 15,47 €. Jos vuoden lääkkeet maksoi toista tonnia niin noita tulisi ostaa vähintään 65 pakettia. 65 x 90 = 5850 tablettia eli yli 16 erektiotablettia per jokainen päivä. Saattaa herättää jotain epäilyksiä tosiaan apteekissa esim. jälleenmyynnistä

Vai puhuisitko nyt pikkuisen omiasi? 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Kelakortissa koodi 112. Se on sellainen taikakoodi, joka lopettaa kaiken hyvän palvelun.

Aivan sama olenko ollut ostamassa itselleni lääkevoidetta tai e-pillereitä, tai antibioottia tai vahvempaa särkylääkettä viisaudenhampaan poiston jälkeen. AINA se hymy hyytyy siihen kelakortin antoon.

Vierailija
164/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh en tajua. Jos ei ruiskuja saa ostaa huumeiden käyttämiseen niin mistä narkit saa puhtaita ruiskuja?

Niinpä. Narkkaria pitäisi palvella kuten muitakin asiakkaita.

Mutta onhan ne ruutat ihan pestäviä. Eikös neuloja saa niistä neulojenvaihtopisteistä ja ne on niitä, jotka on vaarallisia likaisina ja uudestaan käytettyinä?

Sellaista narkkaria olekaan, jolle ruiskut ja neulat olisivat kertakäyttöisiä. Ns. vakiruvuilla pääsääntöisesti on tai on ainakin ollut hepatiitti.

Vierailija
165/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Kelakortissa koodi 112. Se on sellainen taikakoodi, joka lopettaa kaiken hyvän palvelun.

Aivan sama olenko ollut ostamassa itselleni lääkevoidetta tai e-pillereitä, tai antibioottia tai vahvempaa särkylääkettä viisaudenhampaan poiston jälkeen. AINA se hymy hyytyy siihen kelakortin antoon.

Oikeastiko? Järkyttävää, jos näin on. Ketään ei saisi sorsia sairauden perusteella. Itse olen harmitellut, ettei 112-koodia ole, koska olen maksanut itseni kipeäksi lääkkeistä. Psyykkisiä ongelmia siis itsellänikin.

Vierailija
166/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paha seksuaalinen toimintahäiriö ja kyetäkseni seksiin joudun syömään lääkkeitä. Koko prosessi näiden lääkkeiden saamiseksi on aivan liian monta kertaa ollut minulle uskomattoman nöyryyttävä tapahtuma.

Ensin joudun käymään lääkärissä hakemaan reseptin erektiolääkkeisiin, jossa olen tyypillisesti pakotettu kuuntelemaan ensimmäiset avoimet epäilyt siitä tarvitsenko edes kyseistä lääkettä. Jos resepti suostutaan kirjoittamaan, niin minkäänlaista kelakorvausta en lääkkeisiin kuitenkaan saa (erektiohäiriö syntyi "vaarattomaksi" luvatuista masennuslääkkeistä, mutta tämänlaista diagnoosia ei kukaan tietenkään suostu tekemään), ja lääkkeet maksoivat pahimmillaan minulle toista tuhatta euroa vuodessa.

Todellinen nöyryytys tosin alkaa usein vasta apteekin tiskille päästessä. Ylivoimaisesti kauheimmassa kokemuksessa apteekkari ei suostunut antamaan minulle kerralla kaikkia reseptiin kirjoitettuja lääkkeitä, vaan alkoi kovaan ääneen tivaamaan mihin erektiolääkkeitä tarvitsen ja syyttämään minua niiden jonkinlaisesta jälleenmyynnistä. Apteekki oli täynnä muuta henkilökuntaa ja asiakkaita, jotka kuulivat aivan selvästi koko keskustelumme.

Pyysin häntä monta kertaa madaltamaan ääntään, ja välillä hän kävikin kuiskailemassa muun henkilökunnan kanssa, ja osoittelemassa sormella minua. Reseptin määräämät lääkkeet hän suostui pitkän jankkauksen jälkeen antamaan vasta kun onnistuin selittämään hänelle, että haluan koko vuoden lääkkeet nimenomaan sen takia, että en joudu kokemaan tämänlaista nöyryytystä yhtään enempää.

Tämän kaiken jälkeen jouduin vielä maksamaan kalliit ostokset eri ihmiselle erilliselle kassalle, joka taas ihmetteli suureen ääneen kuinka ostan yli tuhannella eurolla erektiolääkkeitä.

En ole ikinä kokenut itseäni niin nöyryytetyksi kuin sinä päivänä, kun koitin hakea apua tähän vaikeaan ja häpeälliseen vaivaan kyseisestä apteekista. Koko apteekkijärjestelmä pitäisi romuttaa mielestäni täysin.

Oot kyllä aika kova poika panemaan. 90 tablettia sildenafiilia maksaa apteekissa ilman Kelan korvausta 15,47 €. Jos vuoden lääkkeet maksoi toista tonnia niin noita tulisi ostaa vähintään 65 pakettia. 65 x 90 = 5850 tablettia eli yli 16 erektiotablettia per jokainen päivä. Saattaa herättää jotain epäilyksiä tosiaan apteekissa esim. jälleenmyynnistä

Vai puhuisitko nyt pikkuisen omiasi? 🤔

Ennen kuin alat syyttelemään ketään niin vedä henkeä ja mieti hetki.. Tarinani on useamman vuoden takaa jolloin erektiolääkeillä oli vielä patenttisuoja ja hinta sen mukainen. Se, että tapahtumista on kulunut jo aikaa, ei valitettavasti poista tai vähemmän koettua häpeää ja nöyryytystä yhtään mihinkään.

Vierailija
167/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kuvittelee, että farmaseutit suhtautuvat tuomitsevasti ihmisiin. Tarkkuus ja epäily ja tarkistaminen on sitä varten, että kukaan ei kuole käyttäessään lääkkeitä väärin. Apteekeissa on lääkealan ammattilaisia. He tietävät kuinka vaarallisia lääkkeet ovat. Ei pidä luulla, että lääke olisi vaaraton vain siksi, että se on tuttu ja sitä paljon käytetään. 

Tämän ymmärrän, mutta farmaseutti on tehnyt jotain tarkistuslaskelmia siitäkin, jos olen halunnut ostaa reseptillä perusvoiteita hiukan useamman pullon kerrallaan. Ihosairauteni vuoksi sitä kuluu aika reippaasti. Joskus farmaseutti laittoi minut tyhjin käsin kotiin, kun tulin ostamaan antihistamiinia, mutta hänen laskujensa mukaan minulla pitäisi olla vielä niitä liuska, pari jäljellä, eli jotain parikymmentä kappaletta.

Kuvitteliko hän minun kenties myyvän perusvoiteita ja allergialääkkeitä kavereille? Jos olisin joskus ottanut kaksi antihistamiinia päivässä yhden sijaan, ei siitä olisi mitään vaaraa. Joskus lääkäri on määrännyt otettavaksi neljäkin antihistamiinia päivässä.

Liiallinen laskeskelu ja kyttääminen täysin vaarattomien tuotteiden kohdalla on pelkkää nipottamista ja kiusantekoa. Tutuissa apteekeissa osaan vältellä niitä tiukkapipoisimpia farmaseutteja. Asiointi sujuu nopeammin ja mukavammin.

Ei luullut. Kela maksaa antihistamiineistasi ja perusvoiteistasi 40 % ja itse ainakin ymmärrän, että silloin on ok vaatia myös jonkinlaista säätelyä lääkkeiden käyttöön. Sinulla oli vielä lääkkeitä jäljellä, joten et ollut hädässä. Kela määrittelee nämä säännöt ja farmaseutin kuuluu niitä noudattaa. Apteekki saa 50 e sakon jokaisesta virheellisestä toimituksesta ja useampi 50 euron sakko ei ketään yksityisyrittäjää jaksa naurattaa. Osta lääkkeesi ilman kelakorvausta niin olet oikeutettu ostamaan vaikka koko reseptin tyhjäksi kerralla.

Joo, ymmärrän. Mutta jostain muutamasta tabletista nipottaminen on mielestäni vain nipotusta eikä mitään muuta. Jos mulla on aikaa käydä apteekissa nyt, mutta ei viikon päästä, niin miksen voi saada sitä hiivatin antihistamiinia nyt? Kun kyse ei ole mistään 2 kk liian aikaisin ostamisesta.

Siksi, koska säännöt on sääntöjä, eikä apteekki voi ohittaa niitä, vaikka kyse olisi vaan parista päivästä. Tämä aiheuttaa hankaluuksia itsellenikin, kun käytössä on useita lääkkeitä, mutta siellä apteekissa on vaan sitten käytävä useamman kerran ja tehtävä ylimääräisiä reissuja, jos haluaa KELA-korvauksen. KELA kun ei säännöissään huomioi, millon sinulla sattuu olemaan aikaa hakea lääkkeet.

Vierailija
168/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapauksessasi kyse on luultavasti KELA-korvauksesta. KELA ei korvaa uutta lääke-erää, ennen kuin asiakkaalla lasketaan olevan käytössä enää tietty määrä lääkettä. Farmaseutti ei siis päätä asiasta, vaan KELA. Ilman KELA-korvausta lääkkeitä saa siis haettua aikaisemminkin, mutta ne on sitten maksettava kokonaan itse.

Ja nipottavat jopa penisiliineistä, pitäisi mennä just sinä päivänä hakeen kun edellinen pilleri on loppu!??!!!!

Hävetkää.

En nyt ihan ymmärtänyt, kenen täytyy hävetä ja mitä, mutta systeemi on se, että jos ostat kuukauden annoksen, KELA korvaa seuraavan kerran kyseistä lääkettä, kun varastossa on viikon lääkkeet. Jos taas ostat kolmen kuukauden lääkkeet, seuraavan kerran KELA korvaa lääkettä, kun jäljellä on kolmen viikon annos. Jos systeemi ei kelpaa, voi ostaa lääkkeet aikaisemmin maksamalla ne kokonaan itse.

Noi on ihan tulkinttaa ja hatusta vedettyjä?!

Vai voitko antaa linkin missä virallisesti toi selitetty?

.

Lisäksi kyse on että ekalla kertaa apteekki ei antanut koko kuuria vaan 2vk satsin, 

seuraava olisi siis pitänyt hakee kun jäljellä yhden päivän annos?!

(oliko sýynä että apteekill ei ollu vai säästelivät varastoaan, vai silkkaa kett.uilua)

Voisitte paininua vuorille ja vetää vit.tun päähänne pelleilyineen.

Vierailija
169/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on epäilty, mutta mä olenkin nisti.

Eli pohjasakkaa, yhteiskunnan mätäpaise.

Vierailija
170/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On monet kerrat. Minulla on bentsoresepti, ja kerran jopa halusivat kuvalliset henkkarin ennenkun sain lääkkeeni. Aivan törkeää. Ihan kun minä TAHALLANI käyttäisin niitä

Apteekista menitkin suoraan Alkoon.

Vierailija
171/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo neulattomien ruiskujen panttaaminen on ihan ihmeellistä. Itsekään en meinannut saada kun olisin tarvinnut lapsen lääkitsemiseen. Kuulemma sen yhden joka tulee lääkepaukkauksessa pitäisi riittää. Kerran kun hain syylälääkettä miehelleni, niin jouduin hirveään tenttaukseen sen jälkeen kun vastasin että lääke ei tule itselleni. Parafiiniöljyä en saanut ostettua kissan ummetukseen.

Mikähän mahtoi olla syy ettei myynyt? Itse kävin n. viikko sitten hakemassa parafiiniöljyä kissalle, työntekijä kysyi ennen kun antoi tuotteen, että mihin tarkoitukseen tulee. Katsoi minua (näytän aika nuorelta) ja alkoi opastaa että tätä pitää sitten antaa hyvin varovaisesti, ettei sitä päädy kissan keuhkoihin. Kysyi olenko ennen antanut kissalle lääkettä suuhun. Kyseli jopa tarvitsenko ruuttia.

Vierailija
172/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin kerran Tampaxeja ja apteekin henkilökunta alkoi epilemään että minulla saattaa olla kuukautiset. En ole sen jälkeen mennyt kys. apteekkiin.

Ohis: Ihmettelen, miksi joku ostaisi apteekista ylihintaan tamponeja, kondomeja tai hammasharjoja. Missä tuppukylässä on apteekki, mutta ei ruokakauppaa?

Vierailija
173/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monet kerrat. Minulla on bentsoresepti, ja kerran jopa halusivat kuvalliset henkkarin ennenkun sain lääkkeeni. Aivan törkeää. Ihan kun minä TAHALLANI käyttäisin niitä

Voisitko suhtuatua asiaan vaikka niin että hyvä kun kysyvät, ettei väärä henkilö esimerkiksi hae niitä puolestasi? Kelakortti jos hukkuu niin sitä ei voi mitätöidä.

Se täytyy mitätöidä. Kun ilmoitat kelaan, kukaan ei voi sitä korttia enää käyttää. Saat uuden tilalle.

Vierailija
174/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on. Esitin farmaseutille muutamia kysymyksiä kaliumtableteista, ja hän kävi hakemassa paikalle proviisorin selittämään, että niitä ei minulle myytäisi. Mitähän ajattelivat minun niillä tekevän?

Mitä sitten olit tekemässä ja mitä muuta niillä voi tehdä?

Vierailija
175/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apteekissa, mutta lääkärissä vähän vastaava kokemus kuin sulla AP.

Menin selittämään tilannettani ja mainitsin heti alkuun lääkärille että kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja ahdistuneisuudesta jonka vuoksi saatan täristä, olla muutenkin hermostuneen oloinen. Lääkäri ei uskonut vaan alkoi vihjailla että huumetestit voisivat olla paikallaan. Halusin jonkin lääkityksen vaivoihini, aiemmat lääkkeet eivät olleet auttaneet. Kerroin, että työnteon kannalta lääkitys olisi paikallaan sillä asiakaspalvelutyö on haastavaa kun kärsii sos. tilanteiden pelosta. Lääkäri vaan tuomitsi minut siitä että en ollut käyttänyt aiempia lääkityksiä loppuun ja kieltäytyi määräämästä mitään uutta. Järkyttyneenä ja nöyryytettynä kävelin pihalle ja päätin, että jos vielä asioin kyseisessä terveyskeskuksessa, pyydän päästä jonkin toisen lääkärin vastaanotolle.

Vierailija
176/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää.

Noi on ihan tulkinttaa ja hatusta vedettyjä?!

Vai voitko antaa linkin missä virallisesti toi selitetty?

.

Lisäksi kyse on että ekalla kertaa apteekki ei antanut koko kuuria vaan 2vk satsin, 

seuraava olisi siis pitänyt hakee kun jäljellä yhden päivän annos?!

(oliko sýynä että apteekill ei ollu vai säästelivät varastoaan, vai silkkaa kett.uilua)

Voisitte paininua vuorille ja vetää vit.tun päähänne pelleilyineen.

Tässä pyytämäsi linkki: https://www.kela.fi/-/toimitusvalit-ja-koronaviruspandemia

Koronapandemian aikana joustetaan 7 päivää lisää, mutta normaalisti on just noin kuin viestissä sanotaan.

Vierailija
177/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viimeksi Viikin YA:ssa taisivat epäillä, että yritän täyttää reppuni Tena Ladyllä kun yritin ottaa vähän etäisyyttä muihin jonottajiin. Ja jonottaahan tuossa apteekissa todella saa, ka. puolisen tuntia. Puolitoista vuotta ollut aikaa asetella odotustuolit koronatilanteen vaatimalla tavalla vaan ei kiinnosta asiakkaiden terveys näemmä tältäkään osin.

Vierailija
178/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo neulattomien ruiskujen panttaaminen on ihan ihmeellistä. Itsekään en meinannut saada kun olisin tarvinnut lapsen lääkitsemiseen. Kuulemma sen yhden joka tulee lääkepaukkauksessa pitäisi riittää. Kerran kun hain syylälääkettä miehelleni, niin jouduin hirveään tenttaukseen sen jälkeen kun vastasin että lääke ei tule itselleni. Parafiiniöljyä en saanut ostettua kissan ummetukseen.

Mikähän mahtoi olla syy ettei myynyt? Itse kävin n. viikko sitten hakemassa parafiiniöljyä kissalle, työntekijä kysyi ennen kun antoi tuotteen, että mihin tarkoitukseen tulee. Katsoi minua (näytän aika nuorelta) ja alkoi opastaa että tätä pitää sitten antaa hyvin varovaisesti, ettei sitä päädy kissan keuhkoihin. Kysyi olenko ennen antanut kissalle lääkettä suuhun. Kyseli jopa tarvitsenko ruuttia.

Kissa nuolee parafiiniöljyn ihan itse lautaseltaan ilman mitään ruuttaa.

Vierailija
179/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa aina tulee ilmi tämä, kuinka ihmiset pitää kaikkea kyttäyksenä. Farmaseutin kuuluu varmistua että osaat käyttää lääkettä oikein. Ihan vitamiineissa tai luontaistuotteisakin voi olla haitallisia yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa.

Ruisku asiaan sen verran että se kysymys "mihin tarkoitukseen tulee" kysytään koska niitä ruiskuja on erikokoisia. Toinen lääkitsee eläintä ja tarvitsee 1ml ruiskun ja toinen huuhtelee korvan 100ml ruiskulla.

Helpompi hakea heti oikea koko, kun nyt sattuvat olemaan kaapissa. Hyllyssä ollessaan niitä olisi huumeidenkäyttäjien helppo varastaa. Enkä väitä että jokainen huumeidenkäyttäjä varastaisi, mutta noh ymmärrätte ehkä pointin.

Vierailija
180/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Muutaman kerran ostanut ruiskuja ilman neulaa askarteluhommiin niin todella kummallinen suhtautuminen kun pyytää niitä ruiskuja. Nykyään tilaan ne netistä sen takia.

Toinen on isopropyylialkoholin ostaminen, jota käytetään elektroniikan puhdistamiseen ihan yleisesti. Sekin usein aiheuttaa "katseita" henkilökunnalta.

Mietinkin miksi apteekin myyjä katsoi oudosti ja epäilevästi kun pyysin isopropyylialkoholia. Nimenomaan elektroniikan puhdistamiseen sitä kävin hakemassa. Selvisi tuokin mysteeri, juoko joku sitä saadakseen pään sekaisin vai mistä tuo johtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan