Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua "epäilty" apteekissa?

Vierailija
20.08.2021 |

Kirjoitin tuohon toiseen ketjuun, mutta laitetaan tähänkin. Olen kova jännittäjä ja asioidessa alan helposti hermoilla, mikä näkyy lievänä tärinänä ja hikoiluna. Tätä varten minulla on tarvittavat lääkkeet, joita haen ajoittain apteekista. Ilmeisesti apteekissa kuitenkin vedellään nopeita johtopäätöksiä ja joutuu helposti "epäiltyjen listalle". Aikanaan, kun oli vielä paperiset reseptit, menin apteekkiin hakemaan tarvittavaa lääkettä. Jännitin sitä ostamista sen verran, että aloin änkyttää ja käteni tärisivät. Tiskillä ollut farmaseutti vilkuili minua epäluuloisesti ja ilmoitti sitten että reseptissä on jotakin "epäselvää" ja hänen pitää varmistaa se soittamalla määränneen lääkärin numeroon. Eli epäili sitä väärennökseksi. Olin kuolla häpeästä ja nöyryytyksestä. Resepti oli sitten ok, lääkäri selvitti asian, mutta kyllä inhosin tuota ihmistä ja koko apteekkia. En koskaan asioinut siellä uudestaan.

Muilla ikäviä kokemuksia apteekeista?

Kommentit (225)

Vierailija
221/225 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Muutaman kerran ostanut ruiskuja ilman neulaa askarteluhommiin niin todella kummallinen suhtautuminen kun pyytää niitä ruiskuja. Nykyään tilaan ne netistä sen takia.

Toinen on isopropyylialkoholin ostaminen, jota käytetään elektroniikan puhdistamiseen ihan yleisesti. Sekin usein aiheuttaa "katseita" henkilökunnalta.

Millaisina määrinä myydään ja onko kallista? Tulostuspää kaipaa putsinkia.

Saa litran purkeissa rautakaupoista ja muistaakseni motonetistä ja sen sorttisista kaupoista. Kyljessä lukee IPA.

Apteekin Neo-Amisept on samaa ainetta.

Vierailija
222/225 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimistö tuottaa melatoniinia ihan oma-aloitteisesti, ei ole kovin vaarallinen aine.

Ei tosiaan ole kovin vaarallinen aine, siksihän sitä nykyään saa reseptittä. Mutta se, että elimistö tuottaa jotain ainetta itse, ei ole mikään perustelu vaarattomuudelle. Elimistö tuottaa itse myös vaikkapa insuliinia, mutta silti se soveltuu myös henkirikoksen tekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/225 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkonäöstäni niin sanotusti yksinkertaisen näköinen. Kyllä siinä ehtii takapuoli puutua kun farmaseutti selittää perinpohjaisesti sadannesta kertaa saman lääkkeen toimintamekanismit, jota saan muutenkin virtsatietulehduksiin.

Sama juttu monessa muussakin paikassa. Hennes&Mauritzilla alkoi myymäläpäällikkö valehtelemaan minulle, että vaate on 20€ kalliimpi alennuksenkin jälkeen. Minä otin kännykkäni laskimen esille ja näytin kuinka tuotteen alennusprosentti lasketaan ja mikä jää vaatteen hinnaksi. Se täsmäsivät täysin alennushintalapun kanssa.

Myymäläpäällikkö oli myrkyn syöneen näköinen ja kassatyttö rahasti ääni väristen. Pelkäsi luultavasti myymäläpäällikköä. Sain kuitin ja laitoin elämäni viimeisen ostoksen kyseisestä puljusta kangaskassiini toivottaen jatkoja.

On selvää, että minun lisäkseni moni muu ryhtyi boikotoimaan kyseistä firmaa. Ihmiset näkevät ulkonäön taakse ja heitä eivät haittaa siansilmät ja töpselikärsä punakoissa kasvoissa. Heidän kanssaan voi sentään keskustella.

Arkipäivän asiakkaana olemisessa ei keskustella juuri kuin kassalla. Minä olen sellainen, etten paina villaisella k?setusyrityksiä ja jos ei rehellisyyteen kyetä niin sitten en käytä kyseisen yhtiön palveluita.

En pidä siitäkään, että liikkeissä kuvitellaan että asiakkaalle pitää puhua kuin jossain sketsissä. Kyllä kodinkoneen voi myydä ihan normaalia kieltä käyttäen imitoimatta Esa Pakarista. Suorastaan tyhmää kuvitella, että ikäiseni edes olisi kiinnostunut jostain wannabe-Pakarisesta.

Vierailija
224/225 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ulkomailla lapsettomuushoidossa ja lääkkeet oli sieltä lähetettynä jumalattoman kalliita, joten yritin saada ne Suomesta supomalaisen lääkärin reseptillä, jos mahdollista. Kävin kyselemässä, millä tuotenimillä kyseiset lääkkeet ovat myynnissä kotikaupungin apteekissa tai onko niitä myynnissä, koska väärällä nimellä reseptiin kirjoitettua ei myydä vaikka olisi sama aine kyseessä. Minua kohdeltiin ihan narkkarina, vaikka näitä lääkkeitä ei voi käyttää huumeina eikä dopingina eikä mitenkään muutenkaan mihinkään mistä kukaan hyötyisi. Tosiaankin niitä ei voi ostaa ilman lääkärin reseptiä. Tuskin kukaan lääkäri kirjoittaisi reseptiä ilman syytä.

Eiköhän se lääkäri osaisi kirjoittaa ne lääkereseotit ihan ilman sinun tekemää konsultaatioreissua apteekkiin?

Ai kuka?

Vierailija
225/225 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ulkomailla lapsettomuushoidossa ja lääkkeet oli sieltä lähetettynä jumalattoman kalliita, joten yritin saada ne Suomesta supomalaisen lääkärin reseptillä, jos mahdollista. Kävin kyselemässä, millä tuotenimillä kyseiset lääkkeet ovat myynnissä kotikaupungin apteekissa tai onko niitä myynnissä, koska väärällä nimellä reseptiin kirjoitettua ei myydä vaikka olisi sama aine kyseessä. Minua kohdeltiin ihan narkkarina, vaikka näitä lääkkeitä ei voi käyttää huumeina eikä dopingina eikä mitenkään muutenkaan mihinkään mistä kukaan hyötyisi. Tosiaankin niitä ei voi ostaa ilman lääkärin reseptiä. Tuskin kukaan lääkäri kirjoittaisi reseptiä ilman syytä.

Eiköhän se lääkäri osaisi kirjoittaa ne lääkereseotit ihan ilman sinun tekemää konsultaatioreissua apteekkiin?

Ai kuka?

Ihan kuka tahansa lääkäri, reseptien kirjoittaminen kun on aika olennainen osa heidän työnkuvaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme