Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua "epäilty" apteekissa?

Vierailija
20.08.2021 |

Kirjoitin tuohon toiseen ketjuun, mutta laitetaan tähänkin. Olen kova jännittäjä ja asioidessa alan helposti hermoilla, mikä näkyy lievänä tärinänä ja hikoiluna. Tätä varten minulla on tarvittavat lääkkeet, joita haen ajoittain apteekista. Ilmeisesti apteekissa kuitenkin vedellään nopeita johtopäätöksiä ja joutuu helposti "epäiltyjen listalle". Aikanaan, kun oli vielä paperiset reseptit, menin apteekkiin hakemaan tarvittavaa lääkettä. Jännitin sitä ostamista sen verran, että aloin änkyttää ja käteni tärisivät. Tiskillä ollut farmaseutti vilkuili minua epäluuloisesti ja ilmoitti sitten että reseptissä on jotakin "epäselvää" ja hänen pitää varmistaa se soittamalla määränneen lääkärin numeroon. Eli epäili sitä väärennökseksi. Olin kuolla häpeästä ja nöyryytyksestä. Resepti oli sitten ok, lääkäri selvitti asian, mutta kyllä inhosin tuota ihmistä ja koko apteekkia. En koskaan asioinut siellä uudestaan.

Muilla ikäviä kokemuksia apteekeista?

Kommentit (225)

Vierailija
141/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekit on kyllä ihme kyyläys paikkoja.

Naisvaltainen ala, siinä syy?

Pääsevät käyttämään "valtaansa" ja hykertelevät kun pääsevät näyttään hallintoalamaisille paikkansa.

Ehei, kyllä ongelma johtuu itsestäsi. Mikäs naisissa noin paljon pelottaa, onko nainen raiskannut tai pahoinpidellyt sinut?

Aika usein naisvaltaiset alat ovat aivan hirveitä työpaikkoja.

Nainen yhtiön toimitusjohtajana on varma signaali myydä firman osakkeet,

tulosta ei tule, pelkkiä ongelmia.

Suomi Oykin menossa bankrottiin, tytöt tykkää soppailla (miesten tienaamilla rahoilla).

Vierailija
142/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kuvittelee, että farmaseutit suhtautuvat tuomitsevasti ihmisiin. Tarkkuus ja epäily ja tarkistaminen on sitä varten, että kukaan ei kuole käyttäessään lääkkeitä väärin. Apteekeissa on lääkealan ammattilaisia. He tietävät kuinka vaarallisia lääkkeet ovat. Ei pidä luulla, että lääke olisi vaaraton vain siksi, että se on tuttu ja sitä paljon käytetään. 

Tämän ymmärrän, mutta farmaseutti on tehnyt jotain tarkistuslaskelmia siitäkin, jos olen halunnut ostaa reseptillä perusvoiteita hiukan useamman pullon kerrallaan. Ihosairauteni vuoksi sitä kuluu aika reippaasti. Joskus farmaseutti laittoi minut tyhjin käsin kotiin, kun tulin ostamaan antihistamiinia, mutta hänen laskujensa mukaan minulla pitäisi olla vielä niitä liuska, pari jäljellä, eli jotain parikymmentä kappaletta.

Kuvitteliko hän minun kenties myyvän perusvoiteita ja allergialääkkeitä kavereille? Jos olisin joskus ottanut kaksi antihistamiinia päivässä yhden sijaan, ei siitä olisi mitään vaaraa. Joskus lääkäri on määrännyt otettavaksi neljäkin antihistamiinia päivässä.

Liiallinen laskeskelu ja kyttääminen täysin vaarattomien tuotteiden kohdalla on pelkkää nipottamista ja kiusantekoa. Tutuissa apteekeissa osaan vältellä niitä tiukkapipoisimpia farmaseutteja. Asiointi sujuu nopeammin ja mukavammin.

Tapauksessasi kyse on luultavasti KELA-korvauksesta. KELA ei korvaa uutta lääke-erää, ennen kuin asiakkaalla lasketaan olevan käytössä enää tietty määrä lääkettä. Farmaseutti ei siis päätä asiasta, vaan KELA. Ilman KELA-korvausta lääkkeitä saa siis haettua aikaisemminkin, mutta ne on sitten maksettava kokonaan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paha seksuaalinen toimintahäiriö ja kyetäkseni seksiin joudun syömään lääkkeitä. Koko prosessi näiden lääkkeiden saamiseksi on aivan liian monta kertaa ollut minulle uskomattoman nöyryyttävä tapahtuma.

Ensin joudun käymään lääkärissä hakemaan reseptin erektiolääkkeisiin, jossa olen tyypillisesti pakotettu kuuntelemaan ensimmäiset avoimet epäilyt siitä tarvitsenko edes kyseistä lääkettä. Jos resepti suostutaan kirjoittamaan, niin minkäänlaista kelakorvausta en lääkkeisiin kuitenkaan saa (erektiohäiriö syntyi "vaarattomaksi" luvatuista masennuslääkkeistä, mutta tämänlaista diagnoosia ei kukaan tietenkään suostu tekemään), ja lääkkeet maksoivat pahimmillaan minulle toista tuhatta euroa vuodessa.

Todellinen nöyryytys tosin alkaa usein vasta apteekin tiskille päästessä. Ylivoimaisesti kauheimmassa kokemuksessa apteekkari ei suostunut antamaan minulle kerralla kaikkia reseptiin kirjoitettuja lääkkeitä, vaan alkoi kovaan ääneen tivaamaan mihin erektiolääkkeitä tarvitsen ja syyttämään minua niiden jonkinlaisesta jälleenmyynnistä. Apteekki oli täynnä muuta henkilökuntaa ja asiakkaita, jotka kuulivat aivan selvästi koko keskustelumme.

Pyysin häntä monta kertaa madaltamaan ääntään, ja välillä hän kävikin kuiskailemassa muun henkilökunnan kanssa, ja osoittelemassa sormella minua. Reseptin määräämät lääkkeet hän suostui pitkän jankkauksen jälkeen antamaan vasta kun onnistuin selittämään hänelle, että haluan koko vuoden lääkkeet nimenomaan sen takia, että en joudu kokemaan tämänlaista nöyryytystä yhtään enempää.

Tämän kaiken jälkeen jouduin vielä maksamaan kalliit ostokset eri ihmiselle erilliselle kassalle, joka taas ihmetteli suureen ääneen kuinka ostan yli tuhannella eurolla erektiolääkkeitä.

En ole ikinä kokenut itseäni niin nöyryytetyksi kuin sinä päivänä, kun koitin hakea apua tähän vaikeaan ja häpeälliseen vaivaan kyseisestä apteekista. Koko apteekkijärjestelmä pitäisi romuttaa mielestäni täysin.

Vierailija
144/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kuvittelee, että farmaseutit suhtautuvat tuomitsevasti ihmisiin. Tarkkuus ja epäily ja tarkistaminen on sitä varten, että kukaan ei kuole käyttäessään lääkkeitä väärin. Apteekeissa on lääkealan ammattilaisia. He tietävät kuinka vaarallisia lääkkeet ovat. Ei pidä luulla, että lääke olisi vaaraton vain siksi, että se on tuttu ja sitä paljon käytetään. 

Tämän ymmärrän, mutta farmaseutti on tehnyt jotain tarkistuslaskelmia siitäkin, jos olen halunnut ostaa reseptillä perusvoiteita hiukan useamman pullon kerrallaan. Ihosairauteni vuoksi sitä kuluu aika reippaasti. Joskus farmaseutti laittoi minut tyhjin käsin kotiin, kun tulin ostamaan antihistamiinia, mutta hänen laskujensa mukaan minulla pitäisi olla vielä niitä liuska, pari jäljellä, eli jotain parikymmentä kappaletta.

Kuvitteliko hän minun kenties myyvän perusvoiteita ja allergialääkkeitä kavereille? Jos olisin joskus ottanut kaksi antihistamiinia päivässä yhden sijaan, ei siitä olisi mitään vaaraa. Joskus lääkäri on määrännyt otettavaksi neljäkin antihistamiinia päivässä.

Liiallinen laskeskelu ja kyttääminen täysin vaarattomien tuotteiden kohdalla on pelkkää nipottamista ja kiusantekoa. Tutuissa apteekeissa osaan vältellä niitä tiukkapipoisimpia farmaseutteja. Asiointi sujuu nopeammin ja mukavammin.

Ei luullut. Kela maksaa antihistamiineistasi ja perusvoiteistasi 40 % ja itse ainakin ymmärrän, että silloin on ok vaatia myös jonkinlaista säätelyä lääkkeiden käyttöön. Sinulla oli vielä lääkkeitä jäljellä, joten et ollut hädässä. Kela määrittelee nämä säännöt ja farmaseutin kuuluu niitä noudattaa. Apteekki saa 50 e sakon jokaisesta virheellisestä toimituksesta ja useampi 50 euron sakko ei ketään yksityisyrittäjää jaksa naurattaa. Osta lääkkeesi ilman kelakorvausta niin olet oikeutettu ostamaan vaikka koko reseptin tyhjäksi kerralla.

Vierailija
145/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tarkistetaan ettei lääkärillä ole tullut kirjoitus- ajatusvirhe.

Että resepti siis itsessään on asiallinen. Kuuluu työnkuvaan.

Varmistetan että asiakas saa oikein lääkkeensä.

Vierailija
146/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ostamassa masennuslääkkeitä ja farmaseutti kysyi mihin käyttötarkoitukseen nämä lääkkeet tulee? En tiedä olinko jotenkin epäilyttävän näköinen. Sairastin synnytyksen jälkeistä masennusta ja lääkkeet oli sen hoitoon.

Taisi kysyä diagnoosin annosohjeen tarkistamiseksi...

Vierailija
147/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovathan ne tarkkoja, mutta minusta se on vain hyvä juttu. Olen pari kertaa joutunut ostamaan eläimelle reseptillä kipulääkettä, joka on suosittua myös huumeidenkäyttäjien keskuudessa. Kun oli tuttu apteekki, tiesivät minut ennestään, eivätkä tehneet kontrollisoittoa.

Mikä ihmeen kontrollisoitto? Reseptistä soitetaan aina jos siinä on jotain epäselvää esim annostuksessa. Ihan sama, onko kyseessä antibiootit vai huumeet. Asiakkaan tunteminen ei myöskään merkitse tässä mitään.

T. Farmaseutti

Vierailija
148/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapauksessasi kyse on luultavasti KELA-korvauksesta. KELA ei korvaa uutta lääke-erää, ennen kuin asiakkaalla lasketaan olevan käytössä enää tietty määrä lääkettä. Farmaseutti ei siis päätä asiasta, vaan KELA. Ilman KELA-korvausta lääkkeitä saa siis haettua aikaisemminkin, mutta ne on sitten maksettava kokonaan itse.

Toi on ihan täyttä kusetusta.

3kk tarvetta vastaava märä pitäisi olla.

Ja nipottavat jopa penisiliineistä, pitäisi mennä just sinä päivänä hakeen kun edellinen pilleri on loppu!??!!!!

EI    H E L V E T T I TEITÄ 

Hävetkää.

Vierailija
149/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on ihan täyttä kusetusta.

3kk tarvetta vastaava märä pitäisi olla.

Ja nipottavat jopa penisiliineistä, pitäisi mennä just sinä päivänä hakeen kun edellinen pilleri on loppu!??!!!!

EI    H E L V E T T I TEITÄ 

Hävetkää.

Enemmän olisin huolissani, jos päivittäin syöt penisilliiniä.

Vierailija
150/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni oli ostamassa puolestani seleeniä. Tuotetta, joka on siis reseptivapaa. Minulta ei ikinä ole kysytty mihin tarkoitukseen seleeniä ostan. Puolisoltani oli kysytty. Hän sanoi että vaimolle kilpirauhasvaivoihin. Itse seleenipurkissakin lukee että se on kilpirauhasantioksidantti. Siis häh, voihan miehilläkin olla kilpirauhasvaivaoja, vaikka nyt tuntuu olevankin naisten juttu. Itse syön sitä basedowin taudin silmävaivoihin joka liittyy kilpirauhasen liikatoimintaan. 

Vierailija
151/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nykyään netistä kaikki apteekkituotteeni, jotka voin. Inhoan apteekkien kyyläysmentaliteettia. Toki kaikkia lääkkeitä ei netin kautta voi ostaa.

Vierailija
152/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni oli ostamassa puolestani seleeniä. Tuotetta, joka on siis reseptivapaa. Minulta ei ikinä ole kysytty mihin tarkoitukseen seleeniä ostan. Puolisoltani oli kysytty. Hän sanoi että vaimolle kilpirauhasvaivoihin. Itse seleenipurkissakin lukee että se on kilpirauhasantioksidantti. Siis häh, voihan miehilläkin olla kilpirauhasvaivaoja, vaikka nyt tuntuu olevankin naisten juttu. Itse syön sitä basedowin taudin silmävaivoihin joka liittyy kilpirauhasen liikatoimintaan. 

"1. Yhdessä parapähkinässä on päivän seleeniannos

Parapähkinät sisältävät runsaasti seleeniä. Niitä ei voi kuitenkaan napostella mielin määrin, sillä jo yksi parapähkinä voi sisältää päivän seleenitarpeen. Turvallisen seleeninsaannin yläraja on 300 µg päivässä, ja tämä määrä voidaan saavuttaa jo 4-5 parapähkinällä."

Lähde: https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/ihmetteletko-paino-putoa-parapahkin…

Vierailija
153/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paha seksuaalinen toimintahäiriö ja kyetäkseni seksiin joudun syömään lääkkeitä. Koko prosessi näiden lääkkeiden saamiseksi on aivan liian monta kertaa ollut minulle uskomattoman nöyryyttävä tapahtuma.

Ensin joudun käymään lääkärissä hakemaan reseptin erektiolääkkeisiin, jossa olen tyypillisesti pakotettu kuuntelemaan ensimmäiset avoimet epäilyt siitä tarvitsenko edes kyseistä lääkettä. Jos resepti suostutaan kirjoittamaan, niin minkäänlaista kelakorvausta en lääkkeisiin kuitenkaan saa (erektiohäiriö syntyi "vaarattomaksi" luvatuista masennuslääkkeistä, mutta tämänlaista diagnoosia ei kukaan tietenkään suostu tekemään), ja lääkkeet maksoivat pahimmillaan minulle toista tuhatta euroa vuodessa.

Todellinen nöyryytys tosin alkaa usein vasta apteekin tiskille päästessä. Ylivoimaisesti kauheimmassa kokemuksessa apteekkari ei suostunut antamaan minulle kerralla kaikkia reseptiin kirjoitettuja lääkkeitä, vaan alkoi kovaan ääneen tivaamaan mihin erektiolääkkeitä tarvitsen ja syyttämään minua niiden jonkinlaisesta jälleenmyynnistä. Apteekki oli täynnä muuta henkilökuntaa ja asiakkaita, jotka kuulivat aivan selvästi koko keskustelumme.

Pyysin häntä monta kertaa madaltamaan ääntään, ja välillä hän kävikin kuiskailemassa muun henkilökunnan kanssa, ja osoittelemassa sormella minua. Reseptin määräämät lääkkeet hän suostui pitkän jankkauksen jälkeen antamaan vasta kun onnistuin selittämään hänelle, että haluan koko vuoden lääkkeet nimenomaan sen takia, että en joudu kokemaan tämänlaista nöyryytystä yhtään enempää.

Tämän kaiken jälkeen jouduin vielä maksamaan kalliit ostokset eri ihmiselle erilliselle kassalle, joka taas ihmetteli suureen ääneen kuinka ostan yli tuhannella eurolla erektiolääkkeitä.

En ole ikinä kokenut itseäni niin nöyryytetyksi kuin sinä päivänä, kun koitin hakea apua tähän vaikeaan ja häpeälliseen vaivaan kyseisestä apteekista. Koko apteekkijärjestelmä pitäisi romuttaa mielestäni täysin.

Sympatiat ovat puolellasi ja lähetän mielessäni sinulle halauksen. Halutessasi voit katsoa onko asian tiimoilta joukkokanteita esim USA:ssa - saisi olla täälläkin; ongelma on niin yleinen.

Vierailija
154/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Alan koulutus, enkä muuten olisi ihan niin vain itsekään niellyt sitä reseptiä aitona, jos se olisi minulle näytetty. Se oli todella sen näköinen, että oli itse tehty. No se asia tarkistettiin ja kaikkihan oli kunnossa.

Säilytin reseptin ihan esimerkkinä tuleville opiskelijoille ”Aito vai väärennös” -leikkiin.

Vierailija
155/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin melatoniinia apteekista ja menin hakeen sitä vauva rattaissa. Myyjä ei meinannut kassalla antaa pakkausta minulle eikä meinannut ottaa maksua, vilkuili vain vauvaa ja oli jotenkin hämillään. Oli hämmentävä tilanne ja jälkikäteen pohdin luuliko hän etten herää vauvan itkuun öisin mikäli myy minulle melatoniinia vai mistä oli kyse. Olin vuosikausia syönyt melatoniinia, mutta heti kun mukana oli vauva niin tilanteesta tuli erikoinen.

Melatoniinia muuten saa ihan marketeista, Tokmannilta ym. Hinta varmasti apteekkia edullisempi myös.

Vierailija
156/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekit on kyllä ihme kyyläys paikkoja.

Naisvaltainen ala, siinä syy?

Pääsevät käyttämään "valtaansa" ja hykertelevät kun pääsevät näyttään hallintoalamaisille paikkansa.

Ehei, kyllä ongelma johtuu itsestäsi. Mikäs naisissa noin paljon pelottaa, onko nainen raiskannut tai pahoinpidellyt sinut?

Aika usein naisvaltaiset alat ovat aivan hirveitä työpaikkoja.

Nainen yhtiön toimitusjohtajana on varma signaali myydä firman osakkeet,

tulosta ei tule, pelkkiä ongelmia.

Suomi Oykin menossa bankrottiin, tytöt tykkää soppailla (miesten tienaamilla rahoilla).

No esim. Marimekolla menee ennätyshyvin ja toimari on nainen.

Vierailija
157/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh en tajua. Jos ei ruiskuja saa ostaa huumeiden käyttämiseen niin mistä narkit saa puhtaita ruiskuja?

Vierailija
158/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luullut. Kela maksaa antihistamiineistasi ja perusvoiteistasi 40 % ja itse ainakin ymmärrän, että silloin on ok vaatia myös jonkinlaista säätelyä lääkkeiden käyttöön. Sinulla oli vielä lääkkeitä jäljellä, joten et ollut hädässä. Kela määrittelee nämä säännöt ja farmaseutin kuuluu niitä noudattaa. Apteekki saa 50 e sakon jokaisesta virheellisestä toimituksesta ja useampi 50 euron sakko ei ketään yksityisyrittäjää jaksa naurattaa. Osta lääkkeesi ilman kelakorvausta niin olet oikeutettu ostamaan vaikka koko reseptin tyhjäksi kerralla.

Joo, ymmärrän. Mutta jostain muutamasta tabletista nipottaminen on mielestäni vain nipotusta eikä mitään muuta. Jos mulla on aikaa käydä apteekissa nyt, mutta ei viikon päästä, niin miksen voi saada sitä hiivatin antihistamiinia nyt? Kun kyse ei ole mistään 2 kk liian aikaisin ostamisesta.

Vierailija
159/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein apteekissa toimittu. Itseltäni joku nisti varasti kelakortin ja väärinkäytti sitä opiaatteihin tms vastaaviin ja ravaten yksityisellä lääkäriasemalla. Noi terveystietojen poistamiset ei ole mikään simppeli juttu... että hyvä vaan, että ovat apteekissa varuillaan..

Vierailija
160/225 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh en tajua. Jos ei ruiskuja saa ostaa huumeiden käyttämiseen niin mistä narkit saa puhtaita ruiskuja?

Niinpä. Narkkaria pitäisi palvella kuten muitakin asiakkaita.

Mutta onhan ne ruutat ihan pestäviä. Eikös neuloja saa niistä neulojenvaihtopisteistä ja ne on niitä, jotka on vaarallisia likaisina ja uudestaan käytettyinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi