Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksette osta suomalaisia tuotteita? Onko se niin vaikeaa suosia suomalaista?

Vierailija
20.08.2021 |

Missä ostajien tuki? Varsinkin näinä aikoina se olisi ehdottoman tärkeää. Jättäkää kerrankin ne esim H&M kledjut kauppoihin ja suosikaa suomalaisia materiaaleja vaatteissa.

Kommentit (1309)

Vierailija
41/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vaivaa ? kirjoitti:

Minkä takia missään ei myydä suomalaisen kutomia villasukkia pitääkö nekin tehdä joku muumaalainen 20€ pari .

Joka syksy ja erityisesti joulun alla kirppiksillä myydään itse neulottuja villasukkia. Hinnat ovat olleet jotain 7-15 euroa jos muistan oikein.

Tämä! Kannattaa ostaa kirppiksiltä. Sieltä voi löytää jopa kestävämpiä villasukkia kuin kaupasta.

Vierailija
42/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suosia kun ne teettetään ulkomailla kuitenkin? Varsin suuri osa. Koko nuoruuteni suosin mutta enää en jaksa. Ostan sen mikä on paras tuote, kansallisuudesta viis.

"Miksi suosia kun ne teetetään ulkomailla kuitenkin?"

Juurikin näin. Ei minua kiinnosta maksaa niille muutamille tyypeille täällä Suomessa. Työnimike joku taiteellinen johtaja tms. Itse tuotteet tehdään sitten ulkomailla. Ei siinä kovin moni suomalainen työntekijä saa palkkaa. Tuotteet tietenkin myydään korkealla hinnalla koska ovathan ne suomalaisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suomalaisia, kun löytyy vaihtoehto.

Jo suolakurkkuja on hankala löytää (Sauvo, mutta en muuta löytänyt)

Muumivaipat, kiilto-tuotteet, vuokkoen siteet ovat käytössä ihan laadunkin takia.

Lasten sukkahousuja ei taida tehdä enää kukaan Suomessa. Muuten Sampsukka, PaaPii jne. verkkokaupoista tulee tilattua iso osa lapsen vaatteista. PaaPiilta tuli nyt otettua itsellekin paita ja neule.

Vierailija
44/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Suomalaisessa” Vaeltaja-merkin collegepaidassa luki: Made in Bangladesh. Miten ostaa täysin kotimaista, kun ei ole?

Vierailija
45/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki elävästä elämästä: ostaisin hylsytöntä vessapaperia, koska minua häiritsevät tyhjät hylsyt vessassa enkä halua yhtään enempää kiintoainetta omaan jätevesisäiliöön huuhdeltavista. Mutta ei löydy enää suomalaista vaan ainoa hylsytön on valmistettu Ranskassa.

En sitten osta suomalaista, enää.

Suomalaista posliinia sentään vielä löytyy, vaikka Arabia ja Iittala valmistuttavat tuotteensa muualla.

Vierailija
46/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kyllä suomalaisia tuotteita, jos niitä olisi suomalaisina. Ja ostaisin myös mielelläni suomalaiselta jälleenmyyjältä, jos haluamaani tuotetta olisi suomalaisilla jälleenmyyjillä. Mutta moni tuote on pakko ostaa ulkomaisena tai tilata suoraan ulkomailta.

Vierailija
47/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa suunniteltu ja Turkissa valmistettu mekko 298e.

Juu en osta.

Vierailija
48/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia missään ei myydä suomalaisen kutomia villasukkia pitääkö nekin tehdä joku muumaalainen 20€ pari .

Kyllä kotimaisia villasukkia myydään. Hinta niillä ei ole 20 € pari. Kotimaiset villasukat maksaa halvimmillaankin 30 € pari. Usein jopa 50 € pari jos on käsintehdyt ja laadukkaat. Siinä on tuotteella vähintään puolet lisähintaa kotimaisuudesta. Arvaa vaan kumpaan vaihtoehtoon kuluttajat kallistuu?

Vierailija
49/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka syksy ja erityisesti joulun alla kirppiksillä myydään itse neulottuja villasukkia. Hinnat ovat olleet jotain 7-15 euroa jos muistan oikein.

Ei tasan varmaan kukaan myy kotimaisia itse tekemiä villasukkia tuolla hinnalla. Pelkästään jo sukkalangat kotimaisesta villasta maksaa tuon verran. Jos kymmenellä eurolla saa langat niin se on jo kohtalaisen edullinen hinta.

Vierailija
50/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikästä, klassista vaatetta sais joku alkaa maassamme tekeen. Sitte ostaisin. Ei trikoota ja tunika/legginsiä, vaan oikeita vaatteita. Ja ei karmeella katteella maha pystyssä vaan kohtuuhinnalla laatua. Ei nopeesti hutkimalla huonoa vaan huolella tehtyä.

Vierailija
51/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen, miksi suomalaiset ostavat niin paljon ulkomaista kosmetiikkaa, vaikka Suomessa valmistettua saa ihan yhtä edullisesti. Esim. shampoota löytyy varmasti joka hiustyypille.

Vierailija
52/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kotimaisia tuotteita (tehty Suomessa) jonkin verran ja myös tuotteita joiden brändi on suomalainen mutta tehdään jossain muualla. Kaikkea ei kuitenkaan vaan löydy niin että menisi yksiin oman maun kanssa tai ole edes saatavilla kotimaisena.

Vierailija
53/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, miksi suomalaiset ostavat niin paljon ulkomaista kosmetiikkaa, vaikka Suomessa valmistettua saa ihan yhtä edullisesti. Esim. shampoota löytyy varmasti joka hiustyypille.

Mulle ei esim. sovi monet shampoot ja en viitsis ostaa isoa kasaa turhaan periaatteella jos joku sattuis sopimaan.

Vierailija
54/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jonkin verran. Hiljattain ostin esim. Nousu-merkin collegehousut

Vierailija
55/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä hinnat on naurettavia. Tavote on muuttaa pysyvästi pois viiden vuoden sisään. Sen ajan ostan reissuilta kaikki vaatteet,kosmetiikan, lääkkeet yms.

Vierailija
56/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut Iittalan astiat yksi kerrallaan Villeroy&Bochiin. Iittalassa ei hinta ja laatu täsmää. Lautaset naarmuuntuu hetkessä ja lasit poksahtelee rikki noin vaan. Iittalan tuotteetkin ovat made in ei Suomi.

Villeroyta valmistetaan Saksassa ja on oikeasti laatua.

Laatuun en ota kantaa, itsellä kestänyt kuitenkin aina hyvin. Käyttäjässäkin voi olla vikaa jos ei kestä😁 mutta Iittalan lasitavara tehdään Suomessa, Iittalassa. Kuuluu nykyään Hämeenlinnan kaupunkiin. Mun mies on siellä töissä joten on ihan varman käden tietoa.

Vierailija
57/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin suosimaan suomalaista, mutta en kuitenkaan halua tukea sellaista suomalaista, jonka tuotteet valmistetaan kaukana ulkomailla. Ruoka jonka ostan on aina suomalaista ja mieluiten lähituotantoa, mutta tavaroiden suhteen on hankalampaa, kun monet ovat siirtäneet valmistuksen Aasiaan.

Olen myös köyhä, joten suomalaisen ruoan jälkeen ei kauheasti jää rahaa ostaa suomalaisia vaatteita tai tavaroita, kuin harvoin.

Vierailija
58/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut Iittalan astiat yksi kerrallaan Villeroy&Bochiin. Iittalassa ei hinta ja laatu täsmää. Lautaset naarmuuntuu hetkessä ja lasit poksahtelee rikki noin vaan. Iittalan tuotteetkin ovat made in ei Suomi.

Villeroyta valmistetaan Saksassa ja on oikeasti laatua.

Laatuun en ota kantaa, itsellä kestänyt kuitenkin aina hyvin. Käyttäjässäkin voi olla vikaa jos ei kestä😁 mutta Iittalan lasitavara tehdään Suomessa, Iittalassa. Kuuluu nykyään Hämeenlinnan kaupunkiin. Mun mies on siellä töissä joten on ihan varman käden tietoa.

Olen eri ja olen myös eri mieltä tuosta käyttäjästä. Iittalan astioita on minulla mennyt rikki astianpesukoneessa, mikrossa ja uunissa vaikka ovat olevinaan kaikkien noiden kestäviä. Samassa koneellisessa ja käytössä myös muun merkkisiä astioita ja hyvin ovat kestäneet. Vanhat Iittalat kestävät hyvin.

Nämä uuden tuotannon Iittalat ovat vaan surkeampia laadultaan.

Vierailija
59/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista ruokatuotteista jää hyllylle, koska

- korkea hinta

- maatalouden tukiaiset

- tylsyys ja mauttomuus

Vierailija
60/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan välittömästi ostaa suomalaisia vaatteita sitten kun ne vaatteet eivät näytä lastentarhan hoitajien paituleilta ja muodottomilta kaavuilta. Tällä hetkellä järjestäen järkyttäviä luomuksia tarjolla, joita en ottaisi edes ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän