Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksette osta suomalaisia tuotteita? Onko se niin vaikeaa suosia suomalaista?

Vierailija
20.08.2021 |

Missä ostajien tuki? Varsinkin näinä aikoina se olisi ehdottoman tärkeää. Jättäkää kerrankin ne esim H&M kledjut kauppoihin ja suosikaa suomalaisia materiaaleja vaatteissa.

Kommentit (1309)

Vierailija
1/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen kaupassa suomalaisia herkkusieniä latvialaisten sijasta.

Vierailija
2/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta hinta hinta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ajatus kerrassaan, mutta käypi vähän liian painavaksi tavallisen duunarin kukkarolle.

Vierailija
4/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia vaatteita on vaikea löytää omaan makuun. Pienille lapsille on hyvä valikoima ja niitä ostankin. Itselleni ostan lähinnä kirppareilta.

Joskus suomalaisista tuotteista ei löydy mieleistä vaihtoehtoa. Esim ostettiin potta ja korokejakkara, suomalaisia oli vaihtoehtoina valkoinen tai vaaleansininen, ulkomaalaisina oli eri värejä ja kivoja kuvioita joista lapsi piti joten valittiin sellainen. Joissain tuotteissa myös hinta on prosentuaalisesti niin paljon korkeampi ettei vaan raaski maksaa, vaikka ymmärränkin miksi hinta on korkeampi.

Vierailija
5/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin, mutta opiskelijana käy kalliiksi. 

Vierailija
6/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsän värisiä

Vierailija
7/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten vaatteitten suosiminen on mahdottoman vaikeaa. Yritäpä itse löytää suomalainen vaatekappale, jossa hinta ja laatu olisi kohdallaan. Tarkoitan oikeasti Suomessa suomalaisista materiaaleista valmistettuja. Olen itse tilannut mm. Pentikin ja Sievin tavaraa, koska olen itse päässyt käymään niiden tehtailla. Kas kummaa, tuotteet on vain suunniteltu Suomessa, valmistettu ties missä ja ties minkämaalaisesta materiaalista. Mutta onhan sekin jotain, että ne on sentään pakattu ja lähetetty Posiolta ja Sievistä eikä Bangkokista tai Kiinasta, eikä edes Saksasta. 

Ei se ole kuluttajan vika, jos meille ei ole tarjolla kunnollista kotimaista tavaraa. 

Vierailija
8/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ajatus kerrassaan, mutta käypi vähän liian painavaksi tavallisen duunarin kukkarolle.

Toivottavasti palkkasi maksaa ruotsalaiset tai venäläiset.

Vierailija
9/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia tuotteita, kuten mitä? Onko vaikka Halin uote suomalainen vai vain suomalainen nimi? Tai Artek, joka oli aikanaan suomalinen mutta nyt on enää ylihintainen.....

Vierailija
10/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tehdään kuluttajatuotteita hyvin vähän esim. elektroniikkaa ja vaatteita.

Vierailija
11/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala on ostaa suomalaista autoa tai moottoripyörää, kun ei ole vara maksaa muutamaa kymppitonnia laitteista. Aivan kaikkea ei edes ole suomalaisena valmisteena, koska niiden valmistaminen on niin paljon edullisempaa kaukoidässä, ettei niitä ole täällä valmistettu ikinä/aikoihin. Se on silloin aivan turha tulla itkemään, 'miksi et osta suomalaista?'.

Vierailija
12/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan enää marimekkoa tai finlaysonia.

Vierailija
13/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin suomalaista ruokaa. Muut tuotteet joita ostan harvoin sitten ovatkaan suomalaisia. Joitakin tuotteita ei suomessa edes tehdä, ja jotkut taas ovat laadultaan/malliltaan/materiaaliltaan omaan silmään akneita(monet vaatteet)

Vierailija
14/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus eli maksimaalinen kate joka asiassa kertoo sen että suomalaisen suosiminen ei ole kannattavaa

Vierailija
15/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekin vähän hämmästellyt. Tuossa kesällä kävin vanhempieni kanssa kaupassa ja en nyt muista mitä tuotetta oltiin valitsemassa, mutta kun toinen valitsi hyllyltä ruotsalaisen tuotteen, sanoin että tämä viereinen olisi kyllä kotimainen. Vastaus isältä oli ”no mitäs sitten?”.

Toinen mitä en ymmärrä on se, että ihmiset eivät välttele kiinalaisbrändien tuotteiden ostamista. Kiinan synnit tietää kyllä kaikki.

Vierailija
16/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suomalaisia materiaaleja pitäisi suosia? Mitä, Suomessa tuotettua pellavaa ja villaa? Mitä muita vaatteisiin käytettyjä materiaaleja Suomessa tuotetaan?

Vierailija
17/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan enää marimekkoa tai finlaysonia.

Eipä noilla merkeillä juuri nykyisin ole mitään tekemistä Suomessa valmistetun kanssa muutenkaan. Marimekon tuotannosta 90 % on ulkomailla.

Vierailija
18/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta-laatusuhde on yleensä suomalaisten tuotteiden osalta täysin kohtuuton. :/ Ostaisin mieluusti, jos esim. vihannesten ja kasvisten laatu olisi parempi, nyt ei tod. ole. Vaatteita ostan vähän ja todella harkiten, suomalaista joskus ja näissäkin laatu usein ongelma, samoin värit & mallit - en halua ostaa jotain, mitä en sitten käytäkään.

Itse asiassa suomalaisen kuluttajan ostoskäyttäytymisellä ei ole kovinkaan suurta merkitystä. Enemmän asiaan vaikuttaisivat suuryritysten ja valtion / kuntien hankinnat. Mutta koska iso osa Suomen yrityksistä on jo myyty norjalaisille ja kanadalaisille / usalaisille sijoittajille ja globaaleille jättiyritysten alaisille toimijoille, ei meillä ole mitään omaa!

Vierailija
19/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva "suomalainen" tuote on oikeasti suomalainen millään merkityksellisellä tavalla. Ei hirveästi kiinnosta maksaa premiumia tuotteista, jotka on tuotettu kyllä Suomessa mutta käyttäen maahantuotua halpatyövoimaa joille maksetaan nälkäpalkkaa jota täydennetään suomalaisella sosiaaliturvalla, jotka madaltavat palkkatasoa ja luovat siten työttömyyttä suomalaisille ja jotka vievät lopulta rahansa kotimaahansa eivätkä käytä lanttiakaan siitä Suomessa. Koko tämä kuvio on Suomen ja suomalaisten kannalta niin vahvasti miinukselta että ei todellakaan kiinnosta sitä tukea.

Vierailija
20/1309 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan, ja olen alkanut tutkia kaupassa, onko kotimaista vai ulkomaista tavaraa. Esimerkkinä saippuoita ja terveyssiteitä (Vuokkoset) löytyy suomalaisiakin vaihtoehtoja. Mainostavat kyllä harmillisen vähän. Mutta etsivä löytää. Marimekkoa en pidä oikein kotimaisena yrityksenä enää, vaikka heidän pääkonttorinsa taitaa täällä ollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä