Miksette osta suomalaisia tuotteita? Onko se niin vaikeaa suosia suomalaista?
Missä ostajien tuki? Varsinkin näinä aikoina se olisi ehdottoman tärkeää. Jättäkää kerrankin ne esim H&M kledjut kauppoihin ja suosikaa suomalaisia materiaaleja vaatteissa.
Kommentit (1309)
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin vähän hämmästellyt. Tuossa kesällä kävin vanhempieni kanssa kaupassa ja en nyt muista mitä tuotetta oltiin valitsemassa, mutta kun toinen valitsi hyllyltä ruotsalaisen tuotteen, sanoin että tämä viereinen olisi kyllä kotimainen. Vastaus isältä oli ”no mitäs sitten?”.
Toinen mitä en ymmärrä on se, että ihmiset eivät välttele kiinalaisbrändien tuotteiden ostamista. Kiinan synnit tietää kyllä kaikki.
Ostanko Virolaisia herkkusieniä vai Vaasalaisia herkkusieniä. Viljelijät henkilöinä on molemmat minulle täysin tuntemattomia ihmisiä. Maantieteellisesti se Virolainen sienifarmi on itseasiassa lähempänä kuin Vaasalainen.
Minä ostan niitä mitkä maistuu paremmilta ja on hinnaltaan edullisempia.
Ostin Suomessa valmistetun sohvan, sain kallista p*kaa. Ostin Suomessa suunnitellun, Virossa tehdyn, sain laadukkaan huonekalun. Suomessa tehdyssä kun oli päätetty säästää materiaaleissa ilmeisesti jotta saadaan työn hinta kompensoitua.
Onko tuote sitten suomalainen jos pääkonttori on Helsingissä ja tuotanto jossain muussa maassa
Miksi näin pitäisi tehdä? Ostan mitä haluan.
Suomalaisten tuotteiden hinta-laatu-suhde on surkea.
Mistä suomalaisia (= Suomessa valmistettuja) tuotteita saa?
Se ei tee tuottesta vielä suomalaista, että joku liimatukka tuo sen ensin maahan ja myy täällä eteenpäin. Globalisaation hienous on siinä, että myös loppuasiakas voi ostaa tuotteen valmistusketjun alkupäästä, jolloin säästää rahaa.
Jos sattuu olemaan sopivaa kampetta sopivaan hintaan, niin suosin suomalaista. Tuontisukkia en taida enää edes omistaa. Viimeksi ostin suomalaiset kengät. Jalka on sellainen lyhyt ja leveä niin itämaan lesti ei meinaa sopia.
Nehän myy Venäjällä paitsi avustusruuat rahasta niin kopioita kuten otettu kopiot suomalaista tuotteista siis paketti etiketti sisältö on itse tehtyä hinta on suomalainen. Päivän paras suomituote Saarioinen uusi keitto SAKSAN hirveä. Miksei suomenhirveä . Hirviä tarhataan muissa maissa ruuaksi kuten poroja. No miksei suomalainen omena kelpaa ? Eikö meillä ole nytkin myynnissä avomaan kurkkuja Virosta Venäjältä missä Suomessa kasvatetut on ?? Meillä vetää armeija tuolla syömässä riisiä kasvaako riisi Suomessa? Meillä on karpaloita mutta karpalomehut ja kastikkeet tulee muista maista. Tätä pitää oikein miettiä .
Olen yrittänyt katsella suomessa valmistettuja vaatteita, mutta ne ovat suurimmaksi osaksi leggingsejä ja mammatunikoita. Ja usein niissä on joku lapsellinen kuviointi.
Olen vaihtanut Iittalan astiat yksi kerrallaan Villeroy&Bochiin. Iittalassa ei hinta ja laatu täsmää. Lautaset naarmuuntuu hetkessä ja lasit poksahtelee rikki noin vaan. Iittalan tuotteetkin ovat made in ei Suomi.
Villeroyta valmistetaan Saksassa ja on oikeasti laatua.
Ostettaisiin sidoste sukkia ei vaan näy missään. Finlayson lakanassa lukee valmistettu Turkissa. Turkki ei kuulu edes euroon eikä tarvi kuulua eri kulttuuri. Lihatiskillä joku piru voi myydä lehmän lihan sijasta hevosta. Kanan sijasta kania.
Anteeksi, mutta otan esimerkiksi ravintolat ja kahvilat, koska olen tässä ruokaa hakenut usein kotiin ja vertaillut ja tutkinut erilaisia paikkoja ja niiden tarjontaa. Niin otetaan esimerkiksi: haluan burgerin. Suomalaisen ravintolan BBQ burgeri maksaa 24e, kun taas toisen paikan ulkomaalais ravintolan listoilla on myös BBQ burgeri, yhtä hyvä, mutta maksaa 15e, kumman valitsen?
Tai sitten: ostanko suomalaisen kahvilan pakastepullan ja kahvin vai ostanko samaan hintaan ulkomaalaisesta kahvilasta käsinleivotun pullan ja erikoiskahvin samaan hintaan?
Niin?
Minkä takia missään ei myydä suomalaisen kutomia villasukkia pitääkö nekin tehdä joku muumaalainen 20€ pari .
Mikä teitä vaivaa ? kirjoitti:
Minkä takia missään ei myydä suomalaisen kutomia villasukkia pitääkö nekin tehdä joku muumaalainen 20€ pari .
Joka syksy ja erityisesti joulun alla kirppiksillä myydään itse neulottuja villasukkia. Hinnat ovat olleet jotain 7-15 euroa jos muistan oikein.
Kerro joku hyvä kotimainen vaatemerkki jolla on istuvia farkkuja, yksivärisiä paitoja, kivoja neuleita ja hinta kohtalainen.
Nanso, Marimekko eikä Tokmannin valikoima kelpaa.
Miksi suosia kun ne teettetään ulkomailla kuitenkin? Varsin suuri osa. Koko nuoruuteni suosin mutta enää en jaksa. Ostan sen mikä on paras tuote, kansallisuudesta viis.
Ei ole suomalaista.
Tv, tietokone, puhelin, auto, prätkä, elektroniikka, osa vaatteista, hedelmät, kodinkoneet, osa huonekaluista, osa viihde/taide/kirjallisuus..., tietyt ruoka/mausteet, öljy, bensa, ilmanlämpöpumppu, varaosat, ohjelmistot, pelit
Ei ole Suomi vaihtoehtoja. Monessa tuotteessa hinta-laatusuhde.
Kitukasvuisia kasvihuone tomaatteja 6,5€/kg helmikuussa vai ulk makeita ,isoja herkku tomaatteja 3€/kg tai 1,5€ purkista Italialaisia...
Joku määrää täällä, mitä muut saavat ostaa