Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amlodipin verenpainelääke kokemuksia?

Vierailija
20.08.2021 |

Itselle pahoinvointi ja päänsärky.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokeillut 3 viikkoa ja väsyttää ihan sikana päivällä, en jaksa tehdä mitään silmät turvonneet ja yöllä janottaa ja pissittä'ä', vi t t u heitän roskiin ja alan elämään lenkkeilemällä ja olkoon korkea verenpaine, ainakin on virtaa ELÄMÄSSÄ stana

Pyydä lääkäriltä toinen verenpainelääke, jolla on erilainen vaikutustapa. Aika älytöntä jättää verenpaine hoitamatta, jos yksi lääke aiheuttaa sivuvaikutuksia, kun vaihtoehtoja on monta.

Vierailija
62/69 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 5mg marraskuulta saakka. Aiemmim oli betasalbaaja joka aiheutti jatkuvan palelun. Alkuun hieman päkiät turposi. Saa nähdä mitä kesällä. Pitäis ehkä olla jotain rinnalla, yläpaine hieman korkealla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin käytön aiheutti huimausta

Aluksi. Vähän aikaa. Mutta loppuu! Ei sen takia lääkettä lopeteta!

Vierailija
64/69 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos tämä se, mitä määrätään aina ensimmäisenä. Sivuoireita itsellä kuiva yskä ja miehellä impotenssi.

Niin tai ramipril 

amlodipin aiheuttaa myös yskää mikä ärsyttää!

Oli alussa. Jää pois. Ei ylitä enää vaikka lääke päivittäin.

Vierailija
65/69 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän tässä kysyttiin. Eiku. Mutta:

Losartan on ihana lääke. Mulla siis lähes alipainoa, urheillut koko ikäni, en juo alkoholia, en polta, syön vain vähän punaista lihaa, syön marjoja ja kolesteroliarvot on hyvät jne ja niin vaan oli aamuisin kammottavat päänsäryt. Paineet oli tapissa, sukurasitteen vuoksi. En tiedä vaikuttaako vuosia jatkunut työstressikin, todennäköisesti. 

Losartania naamariin ja pääkivut katosivat, ja mikä ihmeellsintä, turvotus katosi nilkoista ja NAAMASTA. Mun silmät suorastaan meni kuoppiinsa ja silmäluomet silisivät. Aiemmin siis yläluometkin oli turvonneet. Olin luullut, että minä vaan olen tällainen. Mutta mun päästä tuli jotenkin paljon "kuivemman" näköinen enkä ole ikinä voinut näin hyvin. 

Vierailija
66/69 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi reilu viikko sitten uutena lääkkeenä. Aiheuttaa älytöntä kutinaa, eniten silmäluomissa.

Vierailija
67/69 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

100mg losartaania aamuisin ja iltaisin 10mg amlodipiinia pitää miehen sorvin ääressä heh. Ennen lääkitystä kärsin aamuhedareista ja paineet oli 200/160 huh huh ja oon vasta 37 vuotias

Vierailija
68/69 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt amlobiä n.10vuotta ja sairastanut aivoverenvuodon keväällä2023 lääkärit eivät ota tosissaan kun valitan että minua huimaa aina ja nukun huonosti herään yöllä 3-4 kertaa  joudun aina käymään samalla vessassa. Sitten olen väsynyt koko päivän. Ikäni on 87 vuotta. Polvet molemmat kipeät sen vuoksi liikkuminen hankalaa

Kun jatkuvasti särkee polvia ja selkää.

Vierailija
69/69 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus nilkoissa, ienten liikakasvu... meni lääke vaihtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi