Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amlodipin verenpainelääke kokemuksia?

Vierailija
20.08.2021 |

Itselle pahoinvointi ja päänsärky.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin yhden dokumentin jossa kerrottiin että kun syö paljon mustikoita ne auttavat verenpaineeseen. Taidettiin siinä mainita että voivat jopa korvata verenpainelääkkeen. Itse kokeilisin jos olisin esim lopettanut lääkkeet sivuvaikutusten vuoksi tms.

Kyllähän terveellisellä ruokavaliolla on jonkun verran vaikutusta verenpaineeseen. Aina se ei kuitenkaan riitä, jolloin on pakko turvautua lääkkeisiin.

Sukurasitus se on yksi pirulainen. Itsellekin lääkkeet alle 40-vuotiaana normaalipainoisena, joka ei juo (no okei, varmaan kännit kaksi kertaa vuodessa tuolloin) eikä polta. Vanhemmilla oli paineet, samoin muutamalla isovanhemmalla ainakin.

Mulla myös sukurasite. Sain verenpainelääkkeet 21-vuotiaana.

Vierailija
22/50 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin yhden dokumentin jossa kerrottiin että kun syö paljon mustikoita ne auttavat verenpaineeseen. Taidettiin siinä mainita että voivat jopa korvata verenpainelääkkeen. Itse kokeilisin jos olisin esim lopettanut lääkkeet sivuvaikutusten vuoksi tms.

Kyllähän terveellisellä ruokavaliolla on jonkun verran vaikutusta verenpaineeseen. Aina se ei kuitenkaan riitä, jolloin on pakko turvautua lääkkeisiin.

Sukurasitus se on yksi pirulainen. Itsellekin lääkkeet alle 40-vuotiaana normaalipainoisena, joka ei juo (no okei, varmaan kännit kaksi kertaa vuodessa tuolloin) eikä polta. Vanhemmilla oli paineet, samoin muutamalla isovanhemmalla ainakin.

Mulla myös sukurasite. Sain verenpainelääkkeet 21-vuotiaana.

Itselläkin oli varmaan paineet kehittyneet vuosien aikana tappiinsa jo ennen tuota. Menin sitten päivystykseen pyörrytys- ja sykekohtauksen takia, jossa asia selvisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos tämä se, mitä määrätään aina ensimmäisenä. Sivuoireita itsellä kuiva yskä ja miehellä impotenssi.

Vierailija
24/50 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turposi nilkat ilman hellettäkin. Vaihdettiin toiseen valmisteeseen ja ei mitään sivuvaikutuksia enää.

Vierailija
25/50 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amlodipin ja cardace ollut vajaan vuoden käytössä. Ei sivuvaikutuksia mutta verenpaine voisi olla matalampikin. Alussa oli säätämistä.

Vierailija
26/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te olette? 

Vierailija
27/50 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kumma olo koko ajan. Mulla aloitettiin losartanin kanssa amlodipin 5mg. Kauhea ylävatsaturvotus ja närästys. Ei oikeen tiedä huomaatko vai mikä on. Outo kokonaisuudessaan. Oon vasta 4päivää ottanu, kuinka nopeesti muilla sivuoireet on loppuneet tai lääke vaihdettu? Osui lomaan tää lääke, ei ois pystynyt töissä olemaan

Vierailija
28/50 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sivuvaikutuksia, lisättiin Cardacen rinnalle ja paineet sen jälkeen kunnossa. Ollut käytössä jo useamman vuoden. 

Vierailija
29/50 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteillä turpoaa jalat.

Ei tarvitse olla helle, kun nilkat turpoaa. Itsellä ja monella tutulla tuli tuo haitta. Lääke vaihdettiin toiseen ja turvotus hävisi pian.

Vierailija
30/50 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baska lääke !    Jos vähänkin taipumusta  jalkakramppeihin ,  niin tämä ei ainakaan vähennä niitä !!      Saat  lisää niitä !      

Vierailija
31/50 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain psykoosin ja kuolin

Vierailija
32/50 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään sivuoireita ei ole itselleni tullut. Olen käyttänyt lääkettä nyt yli vuoden.

Vierailija
33/50 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin käytön aiheutti huimausta

Vierailija
34/50 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutteko riittävästi ?

Vierailija
35/50 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllinen liikunta & terveellinen ruokavalio auttaisi suurinta osaa. Itse teen paljon töitä päivittäin, ettei vaan tarvitse pillereitä. Yhtä kun alat syömään tarvitset toista sivuvaikutuksiin ja siitä se terveys sitten lähtee luisuun.

Vierailija
36/50 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkalaisilla rr - arvoilla ootte tämän lääkityksen aloittaneet?  Itse aloitin tämän tänään ja paineet olleet 145-165/90-95 luokkaa. Käsittääkseni ei niin pahat paineet, mutta toivon pääseväni jatkuvasta pään jomotuksesta eroon. Toivottavasti ei tuu mitään sivuoireita. Aina näyttää kuis käy. 

Vierailija
37/50 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä verenpaineen syyt, poista ne mitkä mahdollisia.

Tupakointi.

Ylipaino.

Alkoholin ja suolan runsas käyttö

Liikunnan vähäinen määrä

Stressi.

Unihäiriö tai uniapnea.

Hormonilääkitys, kuten ehkäisypillerit tai vaihdevuosien hormonihoito.

Vierailija
38/50 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amlodipinistä ei tullut muita sivuoireita, mutta jalat turposivat niin että kengät eivät meinanneet mahtua jalkaan. Se vaihdettiin sitten Losartaniin ja Zanidipiin ja ne ovat toimineet ilman ongelmia.

Vierailija
39/50 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta syönyt, ei mitään ongelmia.

Tosin kestän yleensäkin lääkkeitä hyvin.

Vierailija
40/50 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosihoitoa en jätä. Verenpaineeni oli koholla ennen tämän hoidon aloitusta. Ehkä hitusen noussut sen jälkeen. Hyöty vaan on niin iso, että mielummin otan pienen määrän verenpainelääkettä.

Ajoittainen stressi, no se vaan on osa elämää :/  

Millaiset vasteet teillä on ollut tähän lääkkeeseen? Kuinka pian aloituksesta alkoi paineet laskemaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi