Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua kiusataan koulussa enkä jaksa enää

Vierailija
19.08.2021 |

Mun kuvia somesta tulostetaan ja kirjoitetaan täyteen kaikkea kamalaa ja levitetään koulun käytäville. Siinä vain yksi esimerkki. Opettajat ei tee mitään, ne vaan huutaa mulle, kun on luvattomia poissaoloja Kerran olen kertonut vanhemmille, ne soitti opettajalle ja sit olen edessä kiusaajien piti pyytää multa anteeksi. Siinä se. Se oli virhe, mun elämä on aivan kamalaa. Olen viillellyt itseäni sellaisiin paikkoihin, että kukaan ei näe. Mä en pysty tähän enää kauaa. Mitä mä teen? Onneksi kesäloman sain olla rauhassa.

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata alkaa itse kuvaamaam ja julkaisemaan mitään muista, koska silloin syyllistyy itse rikokseen. Asian julkiseksi tuominen siten, että siihen voidaan puuttua kunnolla on ainut keino ja tarkoitan sillä nimenomaan, että kiusattu kertoo tilanteesta usealle koulun aikuiselle ja vanhemmilleen ja vie asian koulupoliisille. Eli ei siis mitään koulun omia lässytyskeskusteluita vaan kunnolla heti luu kurkkuun ja poliisin pakeille.

Höpönpöpön, ei ole rikos tai kaivapa se kohta esille lakikirjasta kiitos! Tai ole hiljaa.

Vierailija
42/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jo hautoo itsemurhaa niin mikä vaan on pienempi paha, kuten asian esille tuominen somessa joka on nopein ja tehokkain media! Videot kiusaajista päätään aukomassa yleiseen levitykseen ehdottomasti, mitä pikemmin sen parempi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on heille itselleenkin parhaaksi kun pakottaa tervehenkiseen ryhtiliikkeeseen!

Vierailija
44/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettajalle? Itse olen yläkoulun erkka ja luokassani on vuosittain kiusattuja. Olen tosi vihainen näistä jutuista, mutta jossain pisteessä nuori ei vaan enää kykene olemaan edes samassa tilassa kiusaajiensa kanssa. Minä pystyn suojelemaan tuolla pienessä ryhmässä ja minun oppilaani eivät kiusaa toisiaan. Kyse ei ole siis pienluokasta vaan osa-aikaisesta erityisopetuksesta, jossa käy vaihtelevasti oppilaita. On pystytty jopa sopimaan käytäntöjä, että saa tulla myöhässä kouluun ja lähteä vähän aiemmin, ettei törmää niihin tyyppeihin käytävälillä. Ja saa olla välitunnit luokassa ja jos on kaveri, niin kaveri saa tulla hengaamaan seuraksi ja keittelemään kahvia. Tiedän myös kiusaajat ja kiusaajaluokan, joten sieltä ei tule kukaan minulle tunniksikaan, koska siihen en lähde, että ne kiusaajat saisi tulla turvapesään. Meillä on muitakin erkkoja, joille mennä, jos tarvitsee.

Tiedän, ei ole reilua, että kiusatun pitää väistää ja eristäytyä, mutta minun tullessa kuvioon on tilanne vaan jo niin paha, ettei ole vaihtoehtoja.

Sen verran lisään tähän, että tavallaan on väärin puhua koulukiusaamisesta suoraan. Kiusaaminen on nykyään aiempaa rajattomampaa, koska se ulottuu vapaa-aikaan somen kautta. Ennen ei tarvinnut iltaisin kärvistellä sentään, jos ei mennyt kiusaajiensa kanssa samaan paikkaan. Nyt sekään ei auta. Sanoisin, että oikea termi on kokoaikainen kiusaaminen, jolla ei ole rajoja ajallisesti ja paikallisesti.

Vierailija
45/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ketään kaveria? Joka voisi jotenkin auttaa tässä kiusaamisasiassa. Olemalla esim. tukena kiusaajien kuvaamisessa? Voi tuntua rajulta ehdotuksesta, mutta täysin lain sallimatta juttu tämä on ja meidän maassahan kaikki on sallittua alaikäisille joka tapauksessa. Ehdotan näitä, koska puhuit jo ettet jaksa. Tai olisiko jokin turvapaikka tyyliin mummola Virossa, jonne voisit hatkata tilanteesta pois? Nää kaikki on kevyttä hyttysen ininää esim. itsetuhoisuuteen verrattuna.

Vierailija
46/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisopettajalle? Itse olen yläkoulun erkka ja luokassani on vuosittain kiusattuja. Olen tosi vihainen näistä jutuista, mutta jossain pisteessä nuori ei vaan enää kykene olemaan edes samassa tilassa kiusaajiensa kanssa. Minä pystyn suojelemaan tuolla pienessä ryhmässä ja minun oppilaani eivät kiusaa toisiaan. Kyse ei ole siis pienluokasta vaan osa-aikaisesta erityisopetuksesta, jossa käy vaihtelevasti oppilaita. On pystytty jopa sopimaan käytäntöjä, että saa tulla myöhässä kouluun ja lähteä vähän aiemmin, ettei törmää niihin tyyppeihin käytävälillä. Ja saa olla välitunnit luokassa ja jos on kaveri, niin kaveri saa tulla hengaamaan seuraksi ja keittelemään kahvia. Tiedän myös kiusaajat ja kiusaajaluokan, joten sieltä ei tule kukaan minulle tunniksikaan, koska siihen en lähde, että ne kiusaajat saisi tulla turvapesään. Meillä on muitakin erkkoja, joille mennä, jos tarvitsee.

Tiedän, ei ole reilua, että kiusatun pitää väistää ja eristäytyä, mutta minun tullessa kuvioon on tilanne vaan jo niin paha, ettei ole vaihtoehtoja.

Sen verran lisään tähän, että tavallaan on väärin puhua koulukiusaamisesta suoraan. Kiusaaminen on nykyään aiempaa rajattomampaa, koska se ulottuu vapaa-aikaan somen kautta. Ennen ei tarvinnut iltaisin kärvistellä sentään, jos ei mennyt kiusaajiensa kanssa samaan paikkaan. Nyt sekään ei auta. Sanoisin, että oikea termi on kokoaikainen kiusaaminen, jolla ei ole rajoja ajallisesti ja paikallisesti.

Oi ootpa ihana ja ymmärtäväinen ope!

Vierailija
48/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet jo ysillä, niin en suosittele radikaaleja toimenpiteitä kuten koulun vaihtamista. Lukiossa asiat yleensä helpottaa kun pahimmat kiusaajat ei sinne yleensä pääse ja kulttuuri on muutenkin siellä erilainen. Mutta kannattaa kyllä puhua asiasta rehtorin ja miksei vaikka poliisin kanssa. Sinulla on myös oikeus nauhoittaa kaikki tilanteet joissa olet itse osallisena. Osta halpa digitaalinen kannettava ääninauhuri ja nauhoita koko koulupäivä. Jos sitten tulee joku rankempi kiusaamistilanne, on sinulla selkeät todisteet asiasta.

Vierailija
49/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilen sun puolesta! Jeesus rakastaa sua ja haluaa auttaa sua tässä kiusaamisasiassa!

Mulla on kokemusta, olin itekki kiusattu.

Rukoile säkin, Jeesus kuulee sua ❤️

Lisään vielä, että puhuminen todella kannattaa myös, älä jää yksin.

Minä ehkä tein sen virheen että häpeissäni en voinut puhua.

Kannoin tuota hirveää häpeän tunnetta vielä aikuisiälle asti, kunnes Jeesus on uskoontuloni jälkeen alkanut parantaa näistä sisäisistä haavoista.

Mutta koin silloin koulussa ihmeellisen jutun, kun olin rukoillut apua Jeesukselta, kun pelotti mennä kouluun. Hän auttoi silloin.

Jos asut Etelä-Karjalan suunnilla, niin voin tulla sun avuksi, jos tahdot, puhumaan rehtorille ja vanhemmille.

Olen itekkin äiti, ja olet samanikäinen kun mun esikoinen.

Muista että oot äärettömän rakas ja arvokas, kenelläkään ei ole oikeutta kiusata sua.

❤️

Vierailija
50/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene kouluun. Pysy kotona. 

Kun pysyt kotona tarpeeksi pitkään, lastensuojelu puuttuu asiaan. Ja se on sinun pelastuksesi. 

Kyllä tässä ensisijaisesti otetaan yhteyttä lastensuojeluun kiusaajien osalta. Yllä olevasta neuvosta joutuu kiusattu tekemisiin lastensuojelun kanssa. Pelastuksesi todellakin on terveys- ja sosiaalialan ammattilainen.

On kuitenkin varauduttava siihen, että kiusaajat voivat "kostaa" lastensuojeluilmoituksen.

Keskustele vanhempiesi kanssa. He voivat olla joko rehtoriin tai yllämainittuihin ammatti henkilöihin yhteydessä. Viiltely on vakava oire.

Vierailija
51/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos nostat pääsi ylös ja suoristat ryhdin. Kävelet sinne minne haluat selkä suorana ja vain hymyilet muille. Pahinta mitä voit tehdä, on antautua ja luimia seinän vieriä. Sinä olet sinä ja kukaan ei voi kävellä sinun ylitse. Kukaan koulumaailmassa ei voi sinua fyysisesti satuttaa ilman poliisien puuttumista. Puolusta itseäsi kuten puolustaisit parasta ystävääsi. Sanat on sanoja ja mitä paskempi 'läppä' , nostat vain keskisormea ja naurat. Ylimielisyys on hyvä taito, opettele se. Ja jos on pakko, vedä turpiin. Itseään pitää puolustaa.

Minun lapseni on ollut koulukiusattu, en ikinä neuvonut olemaan ylimielinen saatikka näyttämään keskaria. Tästä kiusaaja/kiusaajat provosoituu. Toivon, että saat vanhempiesi kanssa asiat hoidettua asianmukaisesti ❤️

Vierailija
52/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on väärä sana, sillä vähätellään toiminnan vakavuutta. Kyse on henkisestä väkivallasta ja se on rikos. Ota ap yhteyttä koulukuraattoriin tai -psykologiin. Kerro uudestaan vanhemmille että kiusaaminen vaan jatkuu. Tuo viiltely on tosi vakava asia ja kiusaamiselle pitää laittaa stoppi NYT.

Jos muu ei auta niin pyydä vanhempiasi tekemään kiusaajista rikosilmoitus ja lastensuojeluilmoitus. Se havahduttaa myös ne kiusaajien vanhemmat kunnolla, eivät voi enää lakaista asiaa maton alle. Myös koulu joutuu tiukempaan vastuuseen ja sen on pakko toimia tehokkaammin asiassa. Tsemppiä! Muista että täällä on kokonainen äitien armeija sun puolella.

Vierailija
53/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos nostat pääsi ylös ja suoristat ryhdin. Kävelet sinne minne haluat selkä suorana ja vain hymyilet muille. Pahinta mitä voit tehdä, on antautua ja luimia seinän vieriä. Sinä olet sinä ja kukaan ei voi kävellä sinun ylitse. Kukaan koulumaailmassa ei voi sinua fyysisesti satuttaa ilman poliisien puuttumista. Puolusta itseäsi kuten puolustaisit parasta ystävääsi. Sanat on sanoja ja mitä paskempi 'läppä' , nostat vain keskisormea ja naurat. Ylimielisyys on hyvä taito, opettele se. Ja jos on pakko, vedä turpiin. Itseään pitää puolustaa.

Minun lapseni on ollut koulukiusattu, en ikinä neuvonut olemaan ylimielinen saatikka näyttämään keskaria. Tästä kiusaaja/kiusaajat provosoituu. Toivon, että saat vanhempiesi kanssa asiat hoidettua asianmukaisesti ❤️

...soitin rehtorille ja tein myös lastensuojeluilmoituksen kiusaajista.

Vierailija
54/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että lukiossa saan ella rauhassa. Olen kympin tyttö, pääsen varmaan mihin lukioon vaan. Haaveammattini on psykiatrian erikoislääkäri.

❤️

Vierailija
55/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä tämä viestiketju vanhemmillesi niin tajuavat tilanteesi vakavuuden ja näkevät miten muut vanhemmat suosittelevat toimimaan asiassa. Voimia nyt sinulle kovasti - olet arvokas ja tärkeä, haluan että sisäistät sen ajatuksen koska se on totuus sinusta ❤️

Vierailija
56/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto vanhemmille. Vanhemmat ottaa yhteyttä kouluun. Koulusta otetaan yhteys eri osapuoliin ja kutsutaan koolle. Rehtori paikalle myös. Asiat alkavat selviin toimimalla näin.

Vierailija
57/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että sinulla on tulevaisuuden suunnitelmia ja tavoitteita! Pidä niistä kiinni, vaikka nyt vaikealta tuntuisikin. Kiusaamiseen puuttuminen vaatii valitettavasti turnauskestävyyttä, joten nyt vaan uudestaan kerrot vanhemmillesi asiasta ja pyydät heitä ottamaan yhteyttä rehtoriin ja koulutoimenjohtajaan. Uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Jos vanhemmat eivät auta, niin varmasti täällä joku auttaa. Kuten tuolla joku ihanasti sanoikin, täällä on kokonainen äitien armeija sinun puolellasi! ❤️

Vierailija
58/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko käydä kotikoulua?

Vierailija
59/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
60/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokan pystyy käymään uusiksi. Vanha koulukaveri joutui jättämään kesken ja kävi koulun aikuispuolella.

Älä menetä toivoa! Et ole eka etkä vika, jolla menee huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi