Mua kiusataan koulussa enkä jaksa enää
Mun kuvia somesta tulostetaan ja kirjoitetaan täyteen kaikkea kamalaa ja levitetään koulun käytäville. Siinä vain yksi esimerkki. Opettajat ei tee mitään, ne vaan huutaa mulle, kun on luvattomia poissaoloja Kerran olen kertonut vanhemmille, ne soitti opettajalle ja sit olen edessä kiusaajien piti pyytää multa anteeksi. Siinä se. Se oli virhe, mun elämä on aivan kamalaa. Olen viillellyt itseäni sellaisiin paikkoihin, että kukaan ei näe. Mä en pysty tähän enää kauaa. Mitä mä teen? Onneksi kesäloman sain olla rauhassa.
Kommentit (150)
Mä en rukoile. Mene reksin puheille heti
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen sun puolesta! Jeesus rakastaa sua ja haluaa auttaa sua tässä kiusaamisasiassa!
Mulla on kokemusta, olin itekki kiusattu.
Rukoile säkin, Jeesus kuulee sua ❤️
Mene nukkumaan ja vedä peitto korville
Välttele kiusaajia aina kun mahdollista. Jos tiedät missä he liikkuvat, kierrä se paikka. Älä reagoi mitenkään kiusaajien sanomisiin ja tekemisiin. Puhu opettajille ja rehtorille kiusaamisesta niin pitkään, että tilanteeseen puututaan.
Hurjasti jaksamista sinulle! Muista että sinä saat olla sinä, kiusaajilla on luultavasti ongelmia itsensä kanssa ja korvaavat pienuuttaan alistamalla muita.
Kiusaaminen varmaan saadaan loppumaan kunhan asia viedään riittävän pitkälle, poliisille tarvittaessa.
Ehkä ne kiusaa mua siksi, kun olen kehityksestä vähän jäljessä. Olen hoikka, rinnat eivät ole juurikaan kasvaneet vielä, kuukautiset eivät ole vielä alkaneet. Jokin lääkitys aloitetaan,
jos ei vielä ysin jälkeenkään. Kasvoiltani olen kyllä ihan sievä.
Tuo kertomasi edimerkki täyttää rikoksen tunnusmerkit. Nyt kerrot vanhemmillesi tai koulun terkkarille tai kuraattorille. He auttavat asiassa eteenpäin. Tuo asia kannattaa viedä koulupoliisille.
Soita maksuttomaan auttavaan puhelimeen, heille ei tarvitse kertoa edes omaa nimeä. He ovat myös vaitiolovelvollusia, ei siis tarvitse pelätä, että asiat vuotaisivat ulkopuolisille.
Ja sitten VANHEMMAT: se esimerkki kiusaamiseen tulee kotoa. Te suureen ääneen arvostelette julkkisten ym. edesottamuksia, haukutte, nälvitte ja arvostelette samalla kun kauhistelette koulukiusaamista. Menkää itseenne. Ja katsokaa peiliin. Ei toista osaa kunnioittaa jos ei ensin kunnioita itseään.
Miettikää vähän minkä esimerkin annatte nuorille.
Artisti kirjoitti:
”Kerro luokanvalvojalle.
Kerro opinto-ohjaajalle.
Kerro rehtorille.
Kerro koulun terveydenhoitajalle.
Kerro koulupsykologille.
Kerro poliisille....”
Olen samaa mieltä! Tässä parhaat ohjeet. Sinun on VOITAVA käydä koulusi rauhassa!
Mä kans peräänkuulutan vanhempien vastuuta. Hävetkää.
Ja ap, rohkeasti kertomaan asiasta jollekin luotettavalle aikuiselle.
Ap. Älä viiltele itseäsi, vaan kerro poliisille. Sano rehtorille, että teet kantelun poliisille ja asia menee julkisuuteen. Sinulla on oikeus puolustautua.
Julkaise tää kaikki ja open & reksin laiminlyönnit nimien ja naamojen kanssa fb-seinälläsi! Kiusaajien nimet ja naamat sinne kans ja mielellään video kiusaamistilanteesta! Tämä auttaa sossuja vastaan erittäin tehokkaasti, joten tiedän että tehoaa kaikkiin muihinkin kiusaajiin ja jaskahousuihin!!
Sanot vanhemmille että sä haluat toiseen kouluu, sä voit kulkea vaikka bussilla jos koulu on kauempana ja se ois varmaa hyvä niin että pääsis kiusaajista kokonaan eroon.
Tosiaankin aina kun tulee nää paskiaiset aukomaan päätään, niin kaivat kännysi esille ja alat kuvata ja julkaiset myös! Sinun kiusaamisesta ei TODELLAKAAN ole mitään heidän stanan yksityiselämäänsä! Tää toimii!
Tai sit vaan et mene kouluun niin kauan kuin antavat kiusaamisen jatkua! Poliisi ja media kuvan mukaan!
Vaihdoin ite koulua huonon ilmapiirin takia 9 luokan alussa aikoinaan. Oli hyvä päätös!
* siis sinun kiusaamisesi eikä kiusaamisesta...
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne kiusaa mua siksi, kun olen kehityksestä vähän jäljessä. Olen hoikka, rinnat eivät ole juurikaan kasvaneet vielä, kuukautiset eivät ole vielä alkaneet. Jokin lääkitys aloitetaan,
jos ei vielä ysin jälkeenkään. Kasvoiltani olen kyllä ihan sievä.
Sä kuvailet just mun ruumiinrakennetta ja oon 35v, ei kaikista vaan tule saman mallisia, mä saatan edelleen ostaa vaatteita lasten puolelta, koska ne on sopivia ja edullisia eikä naisten vaatteista välttämättä löydy edes kokoja, mun sukat on kokoa 34/36 ja naisten osastolla koot ovat yleensä niissäkin alkaen kokoa 36/38. Menkat alkaa jokaisella tosi yksilöllisesti, se että niitä ei vielä ole vaikuttaa tietysti siihen miks muu kroppa ei ole kehittynyt, se saattaa muuttua vielä paljonkin.
... ja siis tietenkään ei ole pakko julkaista sitä videota, jos jo kuvaaminen saa kiusaajat lopettamaan kiusaamisen niin kuin yleensä tekee! Ja muutenkin tietenkin teet kuten itse tahdot, tämä on vain vinkki mutta hyvä sellainen!
Ei kannata alkaa itse kuvaamaam ja julkaisemaan mitään muista, koska silloin syyllistyy itse rikokseen. Asian julkiseksi tuominen siten, että siihen voidaan puuttua kunnolla on ainut keino ja tarkoitan sillä nimenomaan, että kiusattu kertoo tilanteesta usealle koulun aikuiselle ja vanhemmilleen ja vie asian koulupoliisille. Eli ei siis mitään koulun omia lässytyskeskusteluita vaan kunnolla heti luu kurkkuun ja poliisin pakeille.
Rukoilen sun puolesta! Jeesus rakastaa sua ja haluaa auttaa sua tässä kiusaamisasiassa!
Mulla on kokemusta, olin itekki kiusattu.
Rukoile säkin, Jeesus kuulee sua ❤️