Miksi kaikki vihaavat minua? Siis oikeasti vihaavat
Mulla on tosi vähän kavereita ja kadulla vastaan tulevat sekä kaupan kassat, pankin työntekijät, melkein aivan kaikki ja kaikkialla katsovat ja kohtelevat mua kuin spitaalista. Jotenkin ahdistuvat seurassani. Ja uskokaa kun sanon etten kuvittele. Tässä listaan syitä jotka eivät voi olla kyseessä.
- kauneus ( olen tavallisen näköinen)
- rumuus (lue edelliset sulut)
- rikas ulkonäkö (mulla on tavalliset vaatteet)
- haiseminen (huolehdin hygieniasta)
- ääni (tavallinen ääni)
Eli sen täytyy olla jokin tiedostamaton juttu olemuksessani tai ilmeissäni miksi minua kammoksutaan. Tuleeko kenelläkään mieleen mitään mikä voisi olla syynä?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoontuuko täällä joku pienempi (kiusaajien?) piiri vai kuvittelenko vain?
Mitähän nämä ”sivutapahtumat” tässä ketjussa nyt on? Mistä on kyse? Ap
Saamistasi kommenteista suurin osa on kiusaamista puolustavia kommentteja. Etkö huomaa niitä itse?
Yleensä ihmisiä (suurta enemmistöä) inhottaa muiden syrjiminen ja kiusaaminen ja yleensä ihmiset puolustavat sellaista, jolle ollaan ilkeitä. Tosin koko palsta on todella outo ja kaikki negatiivinen saa komppausta. Ei vastaa tosielämän keskimääräistä ajattelua lainkaan.
Samaa olin kommentoimassa. Ettei vaan oli koko ketju harvojen näppäimistöltä. Uskon kuitenkin ihmisten hyvyyteen 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoontuuko täällä joku pienempi (kiusaajien?) piiri vai kuvittelenko vain?
Mitähän nämä ”sivutapahtumat” tässä ketjussa nyt on? Mistä on kyse? Ap
Saamistasi kommenteista suurin osa on kiusaamista puolustavia kommentteja. Etkö huomaa niitä itse?
Yleensä ihmisiä (suurta enemmistöä) inhottaa muiden syrjiminen ja kiusaaminen ja yleensä ihmiset puolustavat sellaista, jolle ollaan ilkeitä. Tosin koko palsta on todella outo ja kaikki negatiivinen saa komppausta. Ei vastaa tosielämän keskimääräistä ajattelua lainkaan.
Samaa olin kommentoimassa. Ettei vaan oli koko ketju harvojen näppäimistöltä. Uskon kuitenkin ihmisten hyvyyteen 🤔
olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se mielenterveysongelma näkyy päällepäin?
Millä tavalla se voi näkyä? Ja miksi niin monet ihmiset halveksivat mielenterveysongelmaisen näköistä? Eikö sen luulisi herättävän empatiaa? Ap
Epämukava tunne tarttuu, ja jos ilmehtimisesi vaikuttaa omituiselta se herättää huolta. Toiset ottavat vaistomaisesti etäisyyttä koska häiritset heidän tasapainotilaansa ja se pakottaa heidät ratkaisemaan, oletko uhka. Oman rauhallisuudentilan menetys on ärsyttävää ja ärtymys ja epävarmuus varmaankin näkyvät. Mutta että se olisi vihaa - joidenkin kasvoilla voi olla ja kertoo heidän ongelmistaan, mutta ei mitenkään kaikkien.
Mielenterveysongelmista kertovaa ristiriitaista ilmehtimistä kavahdetaan juuri siksi, että normaali empaattinen reaktio estyy koska toisen ilmeitä ei pysty tulkitsemaan. Empaattinen reaktio vaatisi silloin sitä, että sinut pystytään tulkitsemaan - toinen joko tuntee sinut, tai on erittäin taitava lukemaan ilmeitä ja hyväksyvä, rohkaiseva luonne, tai hänellä on esim. ammatin tuomaa varmuutta tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamisketju--> Poistoon!!!
Miksi pitäisi, ap on havahtunut ongelmaansa ja saanut paljon ystävällisiä vastauksia. Miksi ne pitäisi kätkeä siksi jos joku on kirjoittanut jotain tympeää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se voi näkyä? Ja miksi niin monet ihmiset halveksivat mielenterveysongelmaisen näköistä? Eikö sen luulisi herättävän empatiaa? Ap
Epämukava tunne tarttuu, ja jos ilmehtimisesi vaikuttaa omituiselta se herättää huolta. Toiset ottavat vaistomaisesti etäisyyttä koska häiritset heidän tasapainotilaansa ja se pakottaa heidät ratkaisemaan, oletko uhka. Oman rauhallisuudentilan menetys on ärsyttävää ja ärtymys ja epävarmuus varmaankin näkyvät. Mutta että se olisi vihaa - joidenkin kasvoilla voi olla ja kertoo heidän ongelmistaan, mutta ei mitenkään kaikkien.
Mielenterveysongelmista kertovaa ristiriitaista ilmehtimistä kavahdetaan juuri siksi, että normaali empaattinen reaktio estyy koska toisen ilmeitä ei pysty tulkitsemaan. Empaattinen reaktio vaatisi silloin sitä, että sinut pystytään tulkitsemaan - toinen joko tuntee sinut, tai on erittäin taitava lukemaan ilmeitä ja hyväksyvä, rohkaiseva luonne, tai hänellä on esim. ammatin tuomaa varmuutta tilanteessa.
Aika harva mt-ongelmainen tietääkseni näyttää mitenkään erikoiselta ulospäin. Poikkeuksena ovat psykoottiset. Mitä ristiriitaisia signaaleja antaa joku masentunut esim.?
Sori, että kirjoitin tylyn arvion suomalaisten persoonallisuudesta. Mutta tärkeintä onkin taistella omia paskoja/heikkoja piirteitään vastaan. Sillä tavalla kehittyy ihmisenä ja osaa oikeasti pikkuhiljaa oppia arvostamaan itseään. Täten positiivisuus lisäntyy ja paha olo helpottuu. Myös narsistien, kunhan lopettavat jatkuvan manipuloinnin ja alkavat vaalimaan rehellisyyttä eli itsetietoisuutta.
Suomessa on niin paljon narskuja, psykoja, mitä liekään sosiopaatteja, että tuota tapahtuu paljon muillekin, ainakin minulle. Missähän maassa olisi yleisesti ystävällisempiä ihmisiä? Joojoo, mulqquja on kaikkialla, mutta kyllä kulttuurikin vaikuttaa. Suomessa tunnutaan vi**avan kaikkia paitsi itseään ja muutamaa läheistä, ja toisaalta taas oma perhe voi just olla se pahin. Omien kokemusteni mukaan esim. Hollanti ja Japani, mutta ei taida olla varaa muuttaa niihin valitettavasti, ja Suomi olisi asuinmaana muuten ihan hyvä, mutta ihmiset ei, ovat /c:stä täällä valtaosa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamisketju--> Poistoon!!!
Miksi pitäisi, ap on havahtunut ongelmaansa ja saanut paljon ystävällisiä vastauksia. Miksi ne pitäisi kätkeä siksi jos joku on kirjoittanut jotain tympeää?
Aloituksesta tuli sellainen vaikutelma, että oli kirjoitettu ikäänkuin toisen (ehkä kiusaajan oletetun uhrin tai inhokin?) "nimissä" ja ekan sivun kommentit olivat ihan hirveitä kiusaamis- ja syyllistämiskommentteja, joissa vihjaistiin, että tuntee ap:n muuta kautta ja kommentit ilkkuivat häntä tavalla, joka ei täsmää ap:n kirjoittamien asioiden kanssa.
Sitten ehkä toisen ja kolmannen sivun kohdalla tuli niitä normaaleja, empaattisia ja inhimillisiä kommentteja. Tosin edelleenkin haiskahtaa trollaus siitä ap:n omasta kommentoinnista jotenkin. Aihe sinänsä on tärkeä, trollauksesta viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva mt-ongelmainen tietääkseni näyttää mitenkään erikoiselta ulospäin. Poikkeuksena ovat psykoottiset. Mitä ristiriitaisia signaaleja antaa joku masentunut esim.?
Voisiko joku kertoa konkreettisesti alapeukuttamisen sijaan? Pari läheistä tuttuani on syönyt puolet elämästään psyykenlääkkeitä ja olleet paljon terapioissa. Näyttävät ihan normaaleilta ja ovat sosiaalisia + paljon kavereita on heillä. Hymyilevät, ovat rentoja ja hauskoja sekä seurustelevat tai ovat parisuhteissa käytännössä aina.
Sen sijaan joku ihan psyykkisesti tasapainoinen, mutta luonteeltaan hyvin ujo voi näyttää vähän erikoiselta ja herättää ristiriitaisia tunteita siksi joissain. Siksi en ymmärrä tuota ennakkoluuloa siitä, että psyyken ongelmat näkyisivät päälle päin. Voisiko joku vääntää aiheesta minulle rautalankaa lisää?
Suomi on kiusaamisen kärkimaita ja huomaa kyllä taas tästäkin ketjusta! Ja toki uhri on aina vain h*llu ja kuvitellut itse kaiken ja oikein porukalla hyökätään kimppuun ja ruoditaan mikä kaikki uhrissa voikaan olla vialla, että ihan oikein onkin sulle, että tulet kiusatuksi! Antoisaa long- Covidia kaikille kiusaajille, toivotaan!
Vierailija kirjoitti:
Opettele rento, ystävällinen katse niin muut tuntee olonsa mukavaksi sinun seurassa. Ei oo helppoa jos se ei tule luonnostaan niin kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Hymyn pitää olla pieni ja suht nopea, ei pitkä virnuilu.
Vain epävarmat ihmiset tarvitsevat sitä, että heille hymyillään.
Kaupan kassahenkilöt ovat kohta historiaa ja automatisoidaan pois -> Ongelma korjattu.
Suomen palvaelukulttuurikin on oikeasti just aika tyly, vähän kuin jossain Puolassa. Suosi vaikka aasialaisia ravintoloita ja kauppoja, jos mahdollista, aasialaiset on monesti todella kohteliaita ja ystävällisiä<3 Tylyttävät hapanaamat voisi ottaa vähän mallia...
Vaikea sanoa, miksi sinua vihataan, kun et kerro oikeita syitä. Tiedät kyllä hyvin ne itse vaikka et kerrokaan
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassahenkilöt ovat kohta historiaa ja automatisoidaan pois -> Ongelma korjattu.
Pankeistakaan ei ole saanut palvelua enää vuosiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelma sinulla on
Miten niin? Siis voisitko perustella miksi ajattelet noin? Ap
Persu "Kaikki vihaavat minua koska olen vainoharhainen".
Olet itserakas ja kuvittelet, että olisit merkittävä henkilö kaikille.
Ap, kun minulla oli masennus ajattelin juuri noin. Oikeasti luulin, että jopa kaupan kassat vihaavat minua. En koskaan pitänyt itseäni varsinaisesti masentuneena, mutta kun myöhemmin työstä uupuneena otin käyttöön masennuslääkkeet, nuo ajatukset vihattuna olemisesta haihtuivat.
Sanoisin, että tuntemattomat ihmiset eivät sinuakaan vihaa. Kyseessä on tunneharha.