Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki vihaavat minua? Siis oikeasti vihaavat

Vierailija
19.08.2021 |

Mulla on tosi vähän kavereita ja kadulla vastaan tulevat sekä kaupan kassat, pankin työntekijät, melkein aivan kaikki ja kaikkialla katsovat ja kohtelevat mua kuin spitaalista. Jotenkin ahdistuvat seurassani. Ja uskokaa kun sanon etten kuvittele. Tässä listaan syitä jotka eivät voi olla kyseessä.
- kauneus ( olen tavallisen näköinen)
- rumuus (lue edelliset sulut)
- rikas ulkonäkö (mulla on tavalliset vaatteet)
- haiseminen (huolehdin hygieniasta)
- ääni (tavallinen ääni)

Eli sen täytyy olla jokin tiedostamaton juttu olemuksessani tai ilmeissäni miksi minua kammoksutaan. Tuleeko kenelläkään mieleen mitään mikä voisi olla syynä?

Kommentit (208)

Vierailija
101/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki vihaa sinua, sillä kaikki eivät tunne sinua.

Vitsit sikseen, suurin osa asioista, joita meille tapahtuu, tapahtuu oman pään sisällä eli tulkitsemme muiden sanoja, tekoja ja ilmeitä omista lähtökohdistamme. Jos sinusta tuntuu, että kaikki vihaavat sinua, se heijastuu käytökseesi, eleisiisi, ilmeisiisi ajan kanssa. Osalla ihmisistä on ns. resting bitch face, kannattaa ottaa se huomioon. 

Kaikessa EI OLE kyse SINUSTA. Ihmisillä voi olla huono päivä, kipua, surua jne. jonka koet olevan vihaa sinua kohtaan. 

Vierailija
102/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virnottaa, tää oli uusi termi mulle.

Virnottaminen on sellaista vinoa, hieeman peiteltyä hymyä, joka tosiaan on yleistä ujoilla ihmisillä. Jos vanhemmat huomaavat lapsellaan tällaista, kannattaisi kannustaa hellästi avoimempaan ilmeeseen. Sillä virnottaminen tulkitaan herkästi ylimielisyydeksi, omahyväisyydeksi ja jopa epärehellisyydeksi.

On tosin esimerkkejä palvotuista julkkiksista, jotka virnottavat tai virnottivat. Prinsessa Diana virnotti nuorempana, tämä koulittiin selvästikin pois, alta kulmain katselu jäi. Elvis Presley teki puolestaan virnottamisesta eli vinosta hymystä tavaramerkkinsä, mutta sitä ei karsastettu, vaan se katsottiin erittäin sopivaksi yli-itsevarmalle rokkistaralle. Sinne maailmaan se sopii ihmisten mielestä, mutta ei työkaverille konttoriin tai naapurille. 

Minusta nuoren prinsessa Dianan virnotus oli söpöä. Olin silloin nuori ja ujo itsekin.

Virnotus ei tarkoita  ollenkaan Dianan tyyppistä ujoa aitoa hymyä, vaan sellaista ilkeämielistä aiheetonta tahallista hymyilyä henkilöille joille halutaan osoittaa halveksuntaa hienovaraisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki vihaa sinua, sillä kaikki eivät tunne sinua.

Vitsit sikseen, suurin osa asioista, joita meille tapahtuu, tapahtuu oman pään sisällä eli tulkitsemme muiden sanoja, tekoja ja ilmeitä omista lähtökohdistamme. Jos sinusta tuntuu, että kaikki vihaavat sinua, se heijastuu käytökseesi, eleisiisi, ilmeisiisi ajan kanssa. Osalla ihmisistä on ns. resting bitch face, kannattaa ottaa se huomioon. 

Kaikessa EI OLE kyse SINUSTA. Ihmisillä voi olla huono päivä, kipua, surua jne. jonka koet olevan vihaa sinua kohtaan. 

Ap vaikuttaa älykkäältä joten hän ihan varmasti pystyy arvioimaan miten häneen suhtaudutaan. Oliko niin että tummat piirteet ja tukka, muuta ei halveksimiseen yleensä Suomessa tarvitakaan, selitys on jo siinä.

Vierailija
104/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, miksi sinua vihataan, kun et kerro oikeita syitä. Tiedät kyllä hyvin ne itse vaikka et kerrokaan

ap tietää itse, mikä hänessä on vikana, mutta kalastelee täällä vaihtoehtoja, että voisi syyttää muita

Vierailija
105/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha luo vihaa. Jos käyttäydyt feminististi saat varmasti samanlaista vihaa itseäsi kohtaan

Vierailija
106/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ilmaa monille ihmisille, varsinkin miespuolisille,myös uskon piireissä minua syrjitään ja olen ilmaa monille.

Ja mullakin on päiviä jolloin tuntuu että kaikki vihaa mua,minuakin kyräillään ja tuntuu että kaikki tuijottaa. Näin on ollut aina. Ja joskus yritin vaihtaa luonnettani sillain että nauroin,olin positiivinen ja iloinen,mutta huomasin ettei se toimi. Nyt yksin intoverttina,ilta töitä jossa ei paljon ihmisiä liiku teen..vapaa ajat menee kännykällä ollessa ja elokuvia katsellessa.

Vierailija
107/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, tule tänne, minä en sinua vihaa.

Lupaatko ettet vihaa AP:ta, jos hän ihan soma nuorehko burkhaan pukeutunut 146 sm pitkä somali neitonen ?

Vierailija
108/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelma sinulla on 

Miten niin? Siis voisitko perustella miksi ajattelet noin? Ap

Ventovieraat ihmiset eivät VIHAA satunnaisia asiakkaita tai muuten vain vastaantulevia. Voi olla, että eivät sen kummemmin kiinnitä huomiota, mutta eivät myöskään VIHAA!

Se, että joku kuvittelee kaikkien muiden vihaavan itseään, on mielen tekemä tepponen ja siihen pitää hakea apua.

Vierailija
109/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jovain on taas ongelma. Jospa sun maski on ruma?

Vierailija
110/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelma sinulla on 

Miten niin? Siis voisitko perustella miksi ajattelet noin? Ap

Ventovieraat ihmiset eivät VIHAA satunnaisia asiakkaita tai muuten vain vastaantulevia. Voi olla, että eivät sen kummemmin kiinnitä huomiota, mutta eivät myöskään VIHAA!

Se, että joku kuvittelee kaikkien muiden vihaavan itseään, on mielen tekemä tepponen ja siihen pitää hakea apua.

No ei todellakaan ole noin, on sellaisia ummehtuneita paikkakuntia joissa jokainen ulkopuoliseksi koettava mistä syystä vaan otetaan mulkoilun kohteeksi. Ja sitä tekevät ihan tuntemattomatkin.

Vierailija
111/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap herkkä ihminen ja joutunut aiemmin kiusatuksi? Itse olin kiusattu koulussa ja minulla oli kuvaamiasi tuntemuksia vielä parikymppisenäkin, vaikka tiesin sen olevan älytöntä. Terapeutilla selvisi, että olen erityisherkkä: koen tapahtumat, tunteet, muistot jne. voimakkaasti, ja annan muistojen vaikuttaa nykyisyyteen. Tulkitsin siis voimakkaasti myös ihmisten ilmeitä ja sanoja, ja peilasin niitä vanhoihin huonoihin kokemuksiini. Tuon tajuaminen oli avasi silmät ja nykyisin en enää suhtaudu ihmisiin niin varautuneesti ja negatiivisesti.

Vierailija
112/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele rento, ystävällinen katse niin muut tuntee olonsa mukavaksi sinun seurassa. Ei oo helppoa jos se ei tule luonnostaan niin kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Hymyn pitää olla pieni ja suht nopea, ei pitkä virnuilu.

Vain epävarmat ihmiset tarvitsevat sitä, että heille hymyillään.

Selvennyksenä, että tämä ei ollut suunnattu ap:lle, vaan niille, jotka vaativat, että esim. ap:n pitää hymyillä enemmän tms.

Jos tarvitsee sosiaalisissa tilanteissa olonsa mukavaksi tunteakseen toisilta hymyilyä, niin se on osoitus omasta epävarmuudesta, ja ongelma ei ole niissä hymyttömissä, vaan itsessä.

Vierailija
113/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin vihataan ja halveksitaan joka paikassa, minne menen. Syynä on ujouteni. Huomaan selvästi muiden katseet ja ilmeet. Olen epätoivottu ihminen joka paikassa. Minua on vihattu ujouteni takia lapsesta asti. En ole onnistunut muuttamaan itseäni paremmaksi, vaikka kaikki ovat huomautelleet siitä aina.

Se että olet ujo, siksi monet ihmiset eivät koe sua millään tavalla uhkana, eivät koe kilpailijana, ajattelevat sinusta kaikkea hyvää. Ihmiset ovat joskus varovaisia ilmaisemaan myönteisiä ja kauniita tunteitaan toisille ihmisille.

Jos näet edessäsi ihmisen, joka ei hymyile sinulle, hän voi silti omassa mielessään kunnioittaa ja arvostaa sinua. Hän tahtoisi sanoa jotakin, mutta hän voi pelätä sitä, miten siihen suhtauduttaisiin. Kyse ei ole vihasta, eikä halveksunnasta.

Uskon, että sinä tiedät, että ujoutesi, on joidenkin ihmisten mielestä kaunista ja puoleensa vetävää.

Vierailija
114/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mielenterveysongelmia, mutta minustakaan ei tykätä. Minua ei kutsuta kylään, vaikka itse esitän kutsuja. Erittäin harvoin ne otetaan vastaan.

Isossa joukossa kukaan ei huomio minua.

Olen kanssa tätä miettinyt, mistä johtuu. Sen täytyy olla ulkonäöstä johtuvaa. Nuorempana olin ihan nätti, nyt täyttä massaa, ehkä liian lihava.

Vierailija
115/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ap on kusipää, mutta ei tietenkään itse tajua asiaa?

Tämä lause niittaa sen epäilyn että täällä on kiusaajarinki kokoontuneena jälleen kerran. Joita kukaan ei hoida kuten kuuluisi.

Vierailija
116/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samanlaisia kokemuksia. 

Esim mulla tapahtuu usein niin että pukuhuoneessa tyypit alkavat keskustelemaan ja kun yritän sanoa jotain he ovat ihan todella törkeitä.  Puhuvat vaikkapa vaan sellaisesta treenistä jota en osaa tai muuten vaan sulkevat mut pois.  Hiljattain kun yritin yhdelle tädille jotain ja kiva että sinäkin... hän mutisi ja käänsi selkänsä.  On paljon sellaista että huomaa, kuinka jotain ärsyttää että ylipäätään olen siinä pukkarissa. 

Mulla ollu niin paljon töykeyksiä etenkin tänä vuonna, että alan tästä pikku hiljaa vetäytymään kaikesta. Ihme kyllä eilen tapasin ystävällisen tuttavan :) mutta kaikkea ihmeellistä, esim kun kyselin yhdestä tyypistä josta olen kiinnostunut, niin yhteinen tuttumme oli ihan sairaan vaivautunut ja kiemurteli. En siis saanu koskaan tietää, johtuiko sittä että ajatteli minun olevan hirveä vai että tämä mun kiinnostuksen kohde on pimeä. Yritin jopa tivata, mutta ei vastattu. 

Ja kun muutin muutama v sitten nykyiseen asuntoon, niin heti alkoi naapurit ja huoltomies vihata. Vaikka mitään en tehnyt tai sanonut. Kun että yritin ehkä jutella. 

Koska en oikein viihdy talossa niin kerran myös yksi kiinteistövälittäja alkoi ihan pimeeksi puhelimessa. Kun vaan olin sanonut että olin kiinnostunut yhdestä kämpästä, hän soitti minulle ja sano että se meni jo MUTTA; tajuatko olevasi idootti, älykääpiö, varaton tms. Vaikka siis ei tienny musta mitään.  Soitti vaan kertoaksen tämän.  jep, tietty voi sanoa että sillä on joku ongelma koska olisi vain voinu s-postitse ilm kyseisen asunnon myydyn. Eikä soittaa ventovieraalle luennoimaan asuntokapoista tms (aika monta asunto/kiinteistökauppaa tässä on jo tullut tehtyä). Mutta, se että meille joillekin tätä aina tapahtuu!?

Ja ehkä paras. Kyselin sukulaisen mieheltä, jolla vene ja joka aina kehuu että ottaa kaikki kaverit mukaan koska veneilee paljon. Rohkaisin itseni ja kysyin pääsiskö mukaan. Vastasi textarilla, että voin kattoa niitä veneitä netistä, laittoi linkinkin, ystävälliseen sävyyn vielpä.  Tuli mieleen, että kostaako se jostain 20 vuoden takaisesta pilasoitosta, josta ollu kaikki nää vuodet hiljaa?

eli I feel for you. et ole yksin.

Vierailija
117/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletat siis tietäväsi mitä muut ajattelevat sinusta? Ja toimit sen ennakko-oletuksen mukaisesti. Näkyykö omasta käytöksestäsi, ilmeistäsi, eleistäsi jne. että oletat kaikkien vihaavan sinua? Ehkä muut vain peilaavat sinun käytöstäsi.

Vierailija
118/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sinulla on huono itsetunto. Et usko itseesi ja se loistaa päälle päin sillä epävarmuuden aistii. Lisäksi tulkitset liikaa ja kun etsit kielteistä löydät sitä. Ala kehittämään itsevarmuuttasi. Olet yhtä hyvä kuin kuka tahansa eikä kukaan vihaa sinua. Sinua ”vihataan” niin kauan kuin syötät itse itsellesi tuota pajunköyttä.

Vierailija
119/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista ottaa tänään lääkkeesi ja huolella.

Kas , kun minua ei ole kukaan ikinä kiusannut eikä vihannut ja ikääkin on jo 67v.

Vierailija
120/208 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia hulluja. Miksi arvelet olevasi muiden huomion ja vihan arvoinen? Oikeasti ketään ei kiinnosta joku megalomaaninen hullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi