Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki vihaavat minua? Siis oikeasti vihaavat

Vierailija
19.08.2021 |

Mulla on tosi vähän kavereita ja kadulla vastaan tulevat sekä kaupan kassat, pankin työntekijät, melkein aivan kaikki ja kaikkialla katsovat ja kohtelevat mua kuin spitaalista. Jotenkin ahdistuvat seurassani. Ja uskokaa kun sanon etten kuvittele. Tässä listaan syitä jotka eivät voi olla kyseessä.
- kauneus ( olen tavallisen näköinen)
- rumuus (lue edelliset sulut)
- rikas ulkonäkö (mulla on tavalliset vaatteet)
- haiseminen (huolehdin hygieniasta)
- ääni (tavallinen ääni)

Eli sen täytyy olla jokin tiedostamaton juttu olemuksessani tai ilmeissäni miksi minua kammoksutaan. Tuleeko kenelläkään mieleen mitään mikä voisi olla syynä?

Kommentit (208)

Vierailija
61/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaluulot ovat mielenterveysongelman oire. Mikä sua siinä suututtaa? Kuka vain voi sairastua ja näistä paranee hoidolla. Ei se ole sen kummempaa. Saattaa johtua ahdistuneisuudesta, joka on todella yleinen vaiva.

Rationaalisesti ajatellen KAIKKI eivät voi mitenkään sua vihata koska itsekin sanoit, ettei sulla edes ole tuttuja.

Joten mars lääkäriin, kouluterkkarille, työterveyteen tai opiskelijaterveydenhoitoon kertomaan tuo murheesi. Apua saa kun myöntää tarvitsevansa sitä. Ellet sitten halua olla luuseri, joka rypee tuossa seuraavat 50 vuotta. En suosittele.

Huomioita näistä kommenteista:

-osa kommentoi ap:ta ulkoisesti ehkä sellaiseksi, että "ansaitsee" kohtelunsa ja samat väittävät, että useampi on samaa mieltä

-toiset pitävät mt-ongelman oireena sellaista, että useampi kohtelisi huonosti

Nuohan ovat ristiriidassa, kun osa myöntää kohtelevansa huonosti sellaista, josta loistaa mt-ongelmat. Sitten jos joku itsekin huomaa tulevansa kohdelluksi huonosti, niin sitä ei saisi sanoa ääneen, koska...tsadaa...se jälleen herättää mt-ongelmaepäilykset

Eli mitä ap voisi tehdä (jos edes on oikea kirjoittaja, eikä pahantahtoinen trolli)?

En ole trolli. Miksi joku trollaisi tämmöisellä ns. tylsällä aiheella? Ap

Jos et ole trolli, mitä mieltä olet saamastasi kommentista muuten?

Tuo oli tosi hyvä pointti! Noin se tuppaa menemään oikeasti. Mt-ongelmaisia halveksutaan mutta jos mt-ongelmainen sanoo siitä niin se onkin yhtäkkiä vaan merkki mt-ongelmasta. Siis jos nyt tajusin tuon kommenttisi oikein. :D Ap

Ok. Ja jos ei ole mitään mt-ongelmaa, niin kukaan ei kuitenkaan usko. Mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä? Ei varmaankaan mitään? Miten itse koet asian?

En tajua sitäkään, miksi mt-ongelmat (tai niiden puute) edes olisi joku syy ihmisen syrjimiseen tai v*ttuiluun ketään kohtaan. Outo maailma.

Itse en kohtele ketään huonommin ulkoisten seikkojen vuoksi, mutta ilmeisesti on ihan yleistä syrjiä joidenkin pikkuseikkojen vuoksi ihmisiä? Vai olenko ihan hakoteillä?

T. Sivukommentoija

Vierailija
62/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on paha resting bitch face ja kestoryppy otsassa, niin voi olla että kadulla vastaan tulevat helposti kuvittelevat että olen ilkeä tai tyly. En tiedä onko sulla joku sellainen tai ns outoja mikroilmeitä jotka aiheuttaa muissa epäluuloisuutta.

Joudun siis erikseen keskittymään siihen että näyttäisin ystävälliseltä, enkä useinkaan jaksa. Tulee naama kipeäksi. Inhottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virnottaa, tää oli uusi termi mulle.

Mä taasen hymyilin täällä itsekseni, koska sana on tuttu mutta en muistanut koko sanaa.

Minusta tuo on jotenkin ihana, virnottaa. Enkä tosiaan ole osannut ikinä edes ajatella, että virnottaminen saisi aikaa muissa ärsytystä ja epäasiallistakin kohtelua.

Tää vähän peitelty vino hymy (ja samaan aikaan kulmien alta katsovat silmät, jotka eivät "hymyile") tosiaan näyttää monien mielestä halveksivalta ilmeeltä, jolloin he ehkä tuntevat tarvetta halveksia "takaisin". Ihmiset kokevat, että heille nauretaan ja heitä pidetään tyhminä tms. Muutenkin olemme lajina sellainen, että näemme asiat itsemme kautta ja tulkitsemme neutraalitkin ilmeet helposti uhkaaviksi tai ilkkuviksi.

Vierailija
64/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se johtuu mulle tyypillisestä ilmeestä, joka ärsyttää ihmisiä suuresti. Minä ns. virnotan herkästi. Ihmiset tulkitsevat sen perusteella minut ylimieliseksi, omahyväiseksi. Vaikka todellisuudessa olen ujo ja epävarma. Nykyään yritän muiden seurassa olla ilmeetön, etten saisi vihamiehiä jo ennen kuin olen aukaissut suuni. Sanomattakin selvää on,  että näin vanhemmiten olen mieluiten omissa oloissani ja niiden muutamien läheisten seurassa.

Mutta kyllä tilanteessa on komiikkaakin, varsinkin kun katsoo asioita näin jälkikäteen. Olin nuorempana töissä lakiasiaintoimistossa ja siellä olin taas se 'ärsyttävä, itserakas nilkki'. Toimiston pidetyin tyyppi oli hurmaava nuori mies, jota kaikki rakasti ja jolle mielellään tehtiin vähän ylimääräistä palvelusta jne. Tämä tyyppi taitaa vieläkin istua kakkuaan vankilassa, talousrikoksia, rattijuoppoutta ja taisi tulla jotain avovaimon pieksämisestäkin. Ja minua inhottiin sen takia, kun virnotan, mutta en ole koskaan vahingoittanut ketään. Semmoista se on. Karismaa joko on tai ei ole, ja tunnetusti joillakin rikollisilla karismaa on vaikka millä mitalla ja ihmiset eivät osaa varoa.

Siis mitä on virnottaminen?

Vierailija
65/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kamalaa monelta osin mutta sen ei pitäisi kestää kauaa kellään.

Vierailija
66/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se mielenterveysongelma näkyy päällepäin?

Millä tavalla se voi näkyä? Ja miksi niin monet ihmiset halveksivat mielenterveysongelmaisen näköistä? Eikö sen luulisi herättävän empatiaa? Ap

Kerro, miltä mt-ongelmaiset näyttävät. Minä en nimittäin tiedä tai osaa tunnistaa heitä. En edes mieti tuollaisia ihmisiä kohdatessani.

Minulle kaikki ihmiset ovat lähtökohtaisesti lähimmäisiä ja arvokkaita sellaisina kuin ovat. Taidan ketjun kommenttien perusteella kuulua harvinaiseen vähemmistöön mielipiteeni vuoksi.

T. Ohis

Vierailija
67/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taasen hymyilin täällä itsekseni, koska sana on tuttu mutta en muistanut koko sanaa.

Minusta tuo on jotenkin ihana, virnottaa. Enkä tosiaan ole osannut ikinä edes ajatella, että virnottaminen saisi aikaa muissa ärsytystä ja epäasiallistakin kohtelua.

Tää vähän peitelty vino hymy (ja samaan aikaan kulmien alta katsovat silmät, jotka eivät "hymyile") tosiaan näyttää monien mielestä halveksivalta ilmeeltä, jolloin he ehkä tuntevat tarvetta halveksia "takaisin". Ihmiset kokevat, että heille nauretaan ja heitä pidetään tyhminä tms. Muutenkin olemme lajina sellainen, että näemme asiat itsemme kautta ja tulkitsemme neutraalitkin ilmeet helposti uhkaaviksi tai ilkkuviksi.

Luonnostaan hieman epäsymmetriset kasvot -> vino hymy -> ihmiset suhtautuvat huonosti -> huonompi itsetunto

Voisiko mennä noin? Homma kiertää periaatteessa kehää pahimmillaan ja huonojen kokemusten vuoksi itsetunto vain laskee.

Vierailija
68/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaluulot ovat mielenterveysongelman oire. Mikä sua siinä suututtaa? Kuka vain voi sairastua ja näistä paranee hoidolla. Ei se ole sen kummempaa. Saattaa johtua ahdistuneisuudesta, joka on todella yleinen vaiva.

Rationaalisesti ajatellen KAIKKI eivät voi mitenkään sua vihata koska itsekin sanoit, ettei sulla edes ole tuttuja.

Joten mars lääkäriin, kouluterkkarille, työterveyteen tai opiskelijaterveydenhoitoon kertomaan tuo murheesi. Apua saa kun myöntää tarvitsevansa sitä. Ellet sitten halua olla luuseri, joka rypee tuossa seuraavat 50 vuotta. En suosittele.

-osa kommentoi ap:ta ulkoisesti ehkä sellaiseksi, että "ansaitsee" kohtelunsa ja samat väittävät, että useampi on samaa mieltä

Nuohan ovat ristiriidassa, kun osa myöntää kohtelevansa huonosti sellaista, josta loistaa mt-ongelmat. Sitten jos joku itsekin huomaa tulevansa kohdelluksi huonosti, niin sitä ei saisi sanoa ääneen, koska...tsadaa...se jälleen herättää mt-ongelmaepäilykset

Eli mitä ap voisi tehdä (jos edes on oikea kirjoittaja, eikä pahantahtoinen trolli)?

Tuo oli tosi hyvä pointti! Noin se tuppaa menemään oikeasti. Mt-ongelmaisia halveksutaan mutta jos mt-ongelmainen sanoo siitä niin se onkin yhtäkkiä vaan merkki mt-ongelmasta. Siis jos nyt tajusin tuon kommenttisi oikein. :D Ap

Ok. Ja jos ei ole mitään mt-ongelmaa, niin kukaan ei kuitenkaan usko. Mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä? Ei varmaankaan mitään? Miten itse koet asian?

En tajua sitäkään, miksi mt-ongelmat (tai niiden puute) edes olisi joku syy ihmisen syrjimiseen tai v*ttuiluun ketään kohtaan. Outo maailma.

Itse en kohtele ketään huonommin ulkoisten seikkojen vuoksi, mutta ilmeisesti on ihan yleistä syrjiä joidenkin pikkuseikkojen vuoksi ihmisiä? Vai olenko ihan hakoteillä?

T. Sivukommentoija

Ei siinä voi oikein mitään tehdä. Olla kai vain välittämättä, jos pystyy. Aika vaikeaa se kyllä on olla välittämättä, jos jatkuvasti ja suurimmalta osalta saa sitä tylytystä. Väkisinkin alkaa etsimään vikoja itsestään. Ja sitten kun sanoo tästä jollekin tutulle niin ne sanoo, että kuvittelen vaan ja olen aivan normaali jne. Aika hämmentävältäkin tämä tuntuu. Onneksi sain tästä ketjusta nyt apua ja koitan taas olla välittämättä niistä ikävistä katseista ja muusta. Sori jos mun vastauksesta ei saa mitään tolkkua, alan olla vähän väsynyt. :/ Ap

Vierailija
69/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sivukommentoija

Miksi alapeukku? Kommenttini oli perusteltu ja rakentava.

Vierailija
70/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se mielenterveysongelma näkyy päällepäin?

Millä tavalla se voi näkyä? Ja miksi niin monet ihmiset halveksivat mielenterveysongelmaisen näköistä? Eikö sen luulisi herättävän empatiaa? Ap

Kerro, miltä mt-ongelmaiset näyttävät. Minä en nimittäin tiedä tai osaa tunnistaa heitä. En edes mieti tuollaisia ihmisiä kohdatessani.

Minulle kaikki ihmiset ovat lähtökohtaisesti lähimmäisiä ja arvokkaita sellaisina kuin ovat. Taidan ketjun kommenttien perusteella kuulua harvinaiseen vähemmistöön mielipiteeni vuoksi.

T. Ohis

Joku alapeukuttaa tätä, mutta en minäkään tunnista ihmisten psyyken ongelmia mitenkään ulkoisesta olemuksesta. Ne katukuvassa selvästi erottuvat ovat yleensä päihdeongelmaisia.

Itse kohtelen heitäkin hyvin ja inhimillisesti. En ole muiden ihmisten yläpuolella, joten ei ole varaa kohdella ketään huonosti. Kaikki ihmiset ovat arvokkaita. Kiinnostaisi kuulla perusteluita heiltä, joiden kanta poikkeaa omastani.

Vierailija
71/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista valtaosa on passiivis-aggressiivisia eli kateellisia siitä, että heidän kykyjänsä ja taitojaan ei "ymmärretä". He eivät ymmärrä olevansa vaikeasti hoidettavan persoonallisuushäiriön kirjoilla tai että heillä on piirteitä siitä. Toinen merkittävä osa on depressiivistä/autistista persoonallisuustyyppiä, jotka eivät tajua vihjeitä ja sarkasmia haudanvakavina ihmisinä. Terveisin itsesarkastinen tunnevammainen luuseri

Vierailija
72/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voi olla joitain porukoita, missä lyöttäydytään mua vastaan ja niitä porukoita yhdistää aina tietynlainen tyhmyys/rikollisuus/moraalin puute ja sellanen yleinen rottamaisuus. :D

Miten enkeli voisi tulla toimeen rottien kanssa? :D Nimittäin mua on nimetty enkeliks varmaan miljoona kertaa. :D Muissa porukoissa ja muualla sitten. :)

Ja etenkin ulkomaalaset suhtautuu positiivisesti, joten osaltaan se on suomalainen jöröluonne sekä epäsosiaalisuus, joka tekee sen että tuntuu ettei ihmiset pidä, ku suomalaiset vaan on sellasia. Tosin oon melko tummapiirteinen, joten ehkä tosiaan haaleat suomalaiset kokee paremmin samaa aaltopituutta haalean väristen kanssa, ja voimakkaamman sävyset suomalaisetkin ulkomaalasten kanssa. :)?!

Vierailija
73/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ihmiset tulkitsevat virnotuksen herkästi 'minäpä tiedän jotain mitä sinä pölvästi ja idiootti et tiedä' -ilmeeksi ja ovat heti karvat pystyssä,  vaikka edessä olisi vain ujo ihminen, joka hämmentyy ollessaan äkkiä huomion kohteena tai joutuessaan asioimaan vieraan ihmisen kanssa.

Vierailija
74/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele rento, ystävällinen katse niin muut tuntee olonsa mukavaksi sinun seurassa. Ei oo helppoa jos se ei tule luonnostaan niin kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Hymyn pitää olla pieni ja suht nopea, ei pitkä virnuilu.

Vierailija
75/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoontuuko täällä joku pienempi (kiusaajien?) piiri vai kuvittelenko vain?

Mitähän nämä ”sivutapahtumat” tässä ketjussa nyt on? Mistä on kyse? Ap

Saamistasi kommenteista suurin osa on kiusaamista puolustavia kommentteja. Etkö huomaa niitä itse?

Yleensä ihmisiä (suurta enemmistöä) inhottaa muiden syrjiminen ja kiusaaminen ja yleensä ihmiset puolustavat sellaista, jolle ollaan ilkeitä. Tosin koko palsta on todella outo ja kaikki negatiivinen saa komppausta. Ei vastaa tosielämän keskimääräistä ajattelua lainkaan.

Vierailija
76/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et hymyile? Mä näytän ihan sarjamurhaajalta jos en hymyile koko ajan. Se on rasittavaa koska perusilmeeni ei tosiaan ole mikään positiivinen hymytyttö. Välillä ihmettelen miksi mua katotaan ja sitten muistan että Ai niin. :/

Samaa olin tulossa sanomaan. Kuulin vasta mun mieheltä, että mulla on tosi pelottava resting bitch face ja asiakaspalvelu- jne-tilanteissa pitää tietoisesti sädehtiä ettei näytä murhaajalta. 

Vierailija
77/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla voi olla joitain porukoita, missä lyöttäydytään mua vastaan ja niitä porukoita yhdistää aina tietynlainen tyhmyys/rikollisuus/moraalin puute ja sellanen yleinen rottamaisuus. :D

Miten enkeli voisi tulla toimeen rottien kanssa? :D Nimittäin mua on nimetty enkeliks varmaan miljoona kertaa. :D Muissa porukoissa ja muualla sitten. :)

Ja etenkin ulkomaalaset suhtautuu positiivisesti, joten osaltaan se on suomalainen jöröluonne sekä epäsosiaalisuus, joka tekee sen että tuntuu ettei ihmiset pidä, ku suomalaiset vaan on sellasia. Tosin oon melko tummapiirteinen, joten ehkä tosiaan haaleat suomalaiset kokee paremmin samaa aaltopituutta haalean väristen kanssa, ja voimakkaamman sävyset suomalaisetkin ulkomaalasten kanssa. :)?!

Oliko ap:n kommentti? Jotenkin epäsynkassa aloituksen kanssa, jos oli. Jos ap olisi noin sosiaalinen, niin ei hän varmaan välittäisi niistä inhottavista reaktioista, vaan olisi omien kavereittensa kanssa.

Ap:n kuvaamaan tilanteeseen vain ei sovi yhteen se, että itsetunto olisikin noin hyvä ja muita kavereita olisi paljon. Nimittäin hyväitsetuntoista ja sosiaalista kantavat ne omat kaveripiirit niin hyvin, ettei tuntemattomista tarvitse välittää.

Ap:n kuvaama tilanne sopisi paremminkin jollekin sosiaalisesti hieman syrjåytyneelle ja lähes erakolle, jolle jokainen sosiaalinen kontakti on kullanarvoinen. Tai sitten tulkitsen vain koko ketjua väärin.

Vierailija
78/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin vihataan ja halveksitaan joka paikassa, minne menen. Syynä on ujouteni. Huomaan selvästi muiden katseet ja ilmeet. Olen epätoivottu ihminen joka paikassa. Minua on vihattu ujouteni takia lapsesta asti. En ole onnistunut muuttamaan itseäni paremmaksi, vaikka kaikki ovat huomautelleet siitä aina.

Vierailija
79/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko todella, että vastaantulevat ihmiset kiinnittävät sinuun niin paljon huomiota, että he ehtivät alkaa vihata sinua lyhyen kohtaamisenne aikana? Voin vannoa, että suurin osa näistä "sinua vihaavista" ihmisistä ei ole todellisuudessa huomannut sinua ollenkaan. Olet heille vain osa ihmismassaa. Sinulla on selvästi todella vilkas mielikuvitus.

Vierailija
80/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista valtaosa on passiivis-aggressiivisia eli kateellisia siitä, että heidän kykyjänsä ja taitojaan ei "ymmärretä". He eivät ymmärrä olevansa vaikeasti hoidettavan persoonallisuushäiriön kirjoilla tai että heillä on piirteitä siitä. Toinen merkittävä osa on depressiivistä/autistista persoonallisuustyyppiä, jotka eivät tajua vihjeitä ja sarkasmia haudanvakavina ihmisinä. Terveisin itsesarkastinen tunnevammainen luuseri

Ai piru. Kuvasit juuri mieheni ja minut. Arvaa menikö liittomme mönkään....