Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki vihaavat minua? Siis oikeasti vihaavat

Vierailija
19.08.2021 |

Mulla on tosi vähän kavereita ja kadulla vastaan tulevat sekä kaupan kassat, pankin työntekijät, melkein aivan kaikki ja kaikkialla katsovat ja kohtelevat mua kuin spitaalista. Jotenkin ahdistuvat seurassani. Ja uskokaa kun sanon etten kuvittele. Tässä listaan syitä jotka eivät voi olla kyseessä.
- kauneus ( olen tavallisen näköinen)
- rumuus (lue edelliset sulut)
- rikas ulkonäkö (mulla on tavalliset vaatteet)
- haiseminen (huolehdin hygieniasta)
- ääni (tavallinen ääni)

Eli sen täytyy olla jokin tiedostamaton juttu olemuksessani tai ilmeissäni miksi minua kammoksutaan. Tuleeko kenelläkään mieleen mitään mikä voisi olla syynä?

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään mairitteleva maine se kiusaajan maine. Häpeäisin.[/quote]

Valehdeltu kiusaaja: mustamaalattu! Ei ole mitään hävettävää!

Vierailija
42/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virnottaa, tää oli uusi termi mulle.

Virnottaminen on sellaista vinoa, hieeman peiteltyä hymyä, joka tosiaan on yleistä ujoilla ihmisillä. Jos vanhemmat huomaavat lapsellaan tällaista, kannattaisi kannustaa hellästi avoimempaan ilmeeseen. Sillä virnottaminen tulkitaan herkästi ylimielisyydeksi, omahyväisyydeksi ja jopa epärehellisyydeksi.

On tosin esimerkkejä palvotuista julkkiksista, jotka virnottavat tai virnottivat. Prinsessa Diana virnotti nuorempana, tämä koulittiin selvästikin pois, alta kulmain katselu jäi. Elvis Presley teki puolestaan virnottamisesta eli vinosta hymystä tavaramerkkinsä, mutta sitä ei karsastettu, vaan se katsottiin erittäin sopivaksi yli-itsevarmalle rokkistaralle. Sinne maailmaan se sopii ihmisten mielestä, mutta ei työkaverille konttoriin tai naapurille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaluulot ovat mielenterveysongelman oire. Mikä sua siinä suututtaa? Kuka vain voi sairastua ja näistä paranee hoidolla. Ei se ole sen kummempaa. Saattaa johtua ahdistuneisuudesta, joka on todella yleinen vaiva.

Rationaalisesti ajatellen KAIKKI eivät voi mitenkään sua vihata koska itsekin sanoit, ettei sulla edes ole tuttuja.

Joten mars lääkäriin, kouluterkkarille, työterveyteen tai opiskelijaterveydenhoitoon kertomaan tuo murheesi. Apua saa kun myöntää tarvitsevansa sitä. Ellet sitten halua olla luuseri, joka rypee tuossa seuraavat 50 vuotta. En suosittele.

Muutamat ketjussa myönsivät ajattelevansa jostain ihmisestä juuri siten kuin ap pelkää, että hänestä ajatellaan. Eli siis ainakin noiden ketjussa hyljeksimisensä (esim. muka "mt-ongelmista henkivä olemus") myöntäneiden uhrille se on ihan oikeaa elämää ja totta. Kuka onkaan muna ja kuka kana siinä kuviossa?

Ellei sitten ketju pääosin ole saman tyypin yksinpuhelua? Tai osin matki joitain oikeita kirjoittajia, jotka hädissään miettivät elämänsä ongelmia? Siinä tapauksessa ketju olisi vain julmaa pilaa ja vaikuttaisi tulevan ehkä mahdollisen kiusaajan omalta näppikseltä. Mielestäni ap:n teksti on osin epäuskottavaa, joten tarkennukset yksityiskohtiin kiinnostaisivat.

Vierailija
44/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns hullunkiilto silmissä?

Vierailija
45/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään mairitteleva maine se lkiusaajan maine. Häpeäisin.[/quote]

Valehdeltu kiusaaja: mustamaalattu! Ei ole mitään hävettävää!

Vierailija
46/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaluulot ovat mielenterveysongelman oire. Mikä sua siinä suututtaa? Kuka vain voi sairastua ja näistä paranee hoidolla. Ei se ole sen kummempaa. Saattaa johtua ahdistuneisuudesta, joka on todella yleinen vaiva.

Rationaalisesti ajatellen KAIKKI eivät voi mitenkään sua vihata koska itsekin sanoit, ettei sulla edes ole tuttuja.

Joten mars lääkäriin, kouluterkkarille, työterveyteen tai opiskelijaterveydenhoitoon kertomaan tuo murheesi. Apua saa kun myöntää tarvitsevansa sitä. Ellet sitten halua olla luuseri, joka rypee tuossa seuraavat 50 vuotta. En suosittele.

Huomioita näistä kommenteista:

-osa kommentoi ap:ta ulkoisesti ehkä sellaiseksi, että "ansaitsee" kohtelunsa ja samat väittävät, että useampi on samaa mieltä

-toiset pitävät mt-ongelman oireena sellaista, että useampi kohtelisi huonosti

Nuohan ovat ristiriidassa, kun osa myöntää kohtelevansa huonosti sellaista, josta loistaa mt-ongelmat. Sitten jos joku itsekin huomaa tulevansa kohdelluksi huonosti, niin sitä ei saisi sanoa ääneen, koska...tsadaa...se jälleen herättää mt-ongelmaepäilykset

Eli mitä ap voisi tehdä (jos edes on oikea kirjoittaja, eikä pahantahtoinen trolli)?

En ole trolli. Miksi joku trollaisi tämmöisellä ns. tylsällä aiheella? Ap

Jos et ole trolli, mitä mieltä olet saamastasi kommentista muuten?

Vierailija
47/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo käytös on se mikä kiinnittää ihmisten huomion eli olet luultavasti oikeassa, että se johtuu ilmeistäsi ja olemuksestasi eikä niinkään ulkonäöstä. Millä mielin olet ihmisten ilmoilla? Oletko vihainen, pelokas, pälyilevä?

Olen kyllä pelokas ja pälyilevä, koska jännitän ihmisten ilmoilla olemista. Tämä se varmaan on koska joskus kun minua ei jännitä ja keskityn täysillä omiin asioihini niin minua ei katsota mitenkään ja esim. ne kassatyöntekijät ovat aivan tavallisia ja ystävällisiä. Tuo voisi olla se syy! Ap

Se on se syy. Olen itse ihan samanlainen pelokas ja pälyleivä jännittäjä ja olen huomannut myös tuon saman, että kun en jännitä ja keskityn omiin asioihin niin silloin muut kohtelevat minua ihan normaalisti niin kuin muitakin.

Vierailija
48/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla myös se itsetuntovaurio ja paha sellainen. En silti kuvittele niiden ihmisten ilmeitä ja reagointia. Kyllähän minäkin näen toisten ilmeet ihan normaalisti. Mutta koitan aina muistaa ettei mun tarvi niistä välittää, koska vain ikävät ihmiset katsoo vierasta ihmistä halveksuen tai ovat tylyjä. Kun tosiaan niitä mukaviakin tulee vastaan ainakin jonkin verran ja koitan välittää vain mukavien ja fiksujen ihmisten mielipiteistä, koska sellaisten seuraa kaipaan, enkä niiden ikävien. Ap

Vierailija
49/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua myös aletaan kiusaamaan _melkein_ joka yhteisössä ja tätä on ollut jo lapsesta asti.

Opettajat lähinnä kiusasivat tai oikeastaan syrjivät ja pitivät silmätikkuna. Myös hoitopaikoissa ja sairaaloissa henkilökunta kohtelee epäasiallisesti. Koulussa ei muut lapset kiusanneet juurikaan eikä hoitopaikoissa muut potilaat. Ap

Koska alistut. Pidät puolesi ja rajasi! Mitä sinulle on tapahtunut varhaislapsuudessa, että annat kohdella itseäsi noin?

No ei muutkaan ihmiset erikseen pidä puoliaan ja pistä rajoja vaan se asiallinen kohtelu tulee ihan automaattisesti.

Vierailija
50/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virnottaminen on sellaista vinoa, hieeman peiteltyä hymyä, joka tosiaan on yleistä ujoilla ihmisillä. Jos vanhemmat huomaavat lapsellaan tällaista, kannattaisi kannustaa hellästi avoimempaan ilmeeseen. Sillä virnottaminen tulkitaan herkästi ylimielisyydeksi, omahyväisyydeksi ja jopa epärehellisyydeksi.

On tosin esimerkkejä palvotuista julkkiksista, jotka virnottavat tai virnottivat. Prinsessa Diana virnotti nuorempana, tämä koulittiin selvästikin pois, alta kulmain katselu jäi. Elvis Presley teki puolestaan virnottamisesta eli vinosta hymystä tavaramerkkinsä, mutta sitä ei karsastettu, vaan se katsottiin erittäin sopivaksi yli-itsevarmalle rokkistaralle. Sinne maailmaan se sopii ihmisten mielestä, mutta ei työkaverille konttoriin tai naapurille. 

Minusta nuoren prinsessa Dianan virnotus oli söpöä. Olin silloin nuori ja ujo itsekin.

Vierailija
51/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoontuuko täällä joku pienempi (kiusaajien?) piiri vai kuvittelenko vain?

Vierailija
52/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuoren prinsessa Dianan virnotus oli söpöä. Olin silloin nuori ja ujo itsekin.

Onko tuo sana murretta vai joku itse keksimäsi juttu?

Vierailija
53/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioita näistä kommenteista:

-osa kommentoi ap:ta ulkoisesti ehkä sellaiseksi, että "ansaitsee" kohtelunsa ja samat väittävät, että useampi on samaa mieltä

-toiset pitävät mt-ongelman oireena sellaista, että useampi kohtelisi huonosti

Nuohan ovat ristiriidassa, kun osa myöntää kohtelevansa huonosti sellaista, josta loistaa mt-ongelmat. Sitten jos joku itsekin huomaa tulevansa kohdelluksi huonosti, niin sitä ei saisi sanoa ääneen, koska...tsadaa...se jälleen herättää mt-ongelmaepäilykset

Eli mitä ap voisi tehdä (jos edes on oikea kirjoittaja, eikä pahantahtoinen trolli)?

En ole trolli. Miksi joku trollaisi tämmöisellä ns. tylsällä aiheella? Ap

Jos et ole trolli, mitä mieltä olet saamastasi kommentista muuten?

Tuo oli tosi hyvä pointti! Noin se tuppaa menemään oikeasti. Mt-ongelmaisia halveksutaan mutta jos mt-ongelmainen sanoo siitä niin se onkin yhtäkkiä vaan merkki mt-ongelmasta. Siis jos nyt tajusin tuon kommenttisi oikein. :D Ap

Vierailija
54/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelma ei ole vain kuvittelemaasi, syyn täytyy olla jollain tavalla tympeä ja ylimielinen ilme ja käytös. Katso peilistä ja harjoittele leppoisa mukava hymy. Älä meikkaa kulmakarvoja liian voimakkaiksi, vaan koita löytää niihin mieluummin pyöreämpi kaari ja nypi ne niin, että väliin jää enemmän tyhjää. Hiuksiin voi kokeilla tyttömäistä otsatukkaa tai pehmeitä kiharoita. Etsi vaatteisiin jotain iloisuutta tai lämpimiä värejä. Tervehdithän reippasti ja ystävällisen oloisesti uusia ihmisiä?

Oletin, että olet nainen. Miehille en suosittele samoja meikkivinkkejä.

Vierailija
55/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taasen hymyilin täällä itsekseni, koska sana on tuttu mutta en muistanut koko sanaa.

Minusta tuo on jotenkin ihana, virnottaa. Enkä tosiaan ole osannut ikinä edes ajatella, että virnottaminen saisi aikaa muissa ärsytystä ja epäasiallistakin kohtelua.

Vierailija
56/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo käytös on se mikä kiinnittää ihmisten huomion eli olet luultavasti oikeassa, että se johtuu ilmeistäsi ja olemuksestasi eikä niinkään ulkonäöstä. Millä mielin olet ihmisten ilmoilla? Oletko vihainen, pelokas, pälyilevä?

Olen kyllä pelokas ja pälyilevä, koska jännitän ihmisten ilmoilla olemista. Tämä se varmaan on koska joskus kun minua ei jännitä ja keskityn täysillä omiin asioihini niin minua ei katsota mitenkään ja esim. ne kassatyöntekijät ovat aivan tavallisia ja ystävällisiä. Tuo voisi olla se syy! Ap

Se on se syy. Olen itse ihan samanlainen pelokas ja pälyleivä jännittäjä ja olen huomannut myös tuon saman, että kun en jännitä ja keskityn omiin asioihin niin silloin muut kohtelevat minua ihan normaalisti niin kuin muitakin.

Kurjaa on, kun tapaa ihmisen, joka käyttäytyy jotenkin hämmentävästi, joka heittää jotain mustaa huumoria heti ensi tapaamisella tai vaikuttaa tylyltä. Sitä alkaa jännittää hänen tapaamistaan ja asioiden hoitamista hänen kanssaan niin, että on itse ihan epäluonteva eikä tiedä, miten siihen ihmiseen pitäisi suhtautua ja miten hänelle pitäisi tai voisi puhua. Seuraa monenlaista väärinkäsitystä.

Vierailija
57/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et hymyile? Mä näytän ihan sarjamurhaajalta jos en hymyile koko ajan. Se on rasittavaa koska perusilmeeni ei tosiaan ole mikään positiivinen hymytyttö. Välillä ihmettelen miksi mua katotaan ja sitten muistan että Ai niin. :/

Miltä sellainen näyttää muka? Onko joku tietty piirre tai ulkonäöllinen ominaisuus?

Vierailija
58/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoontuuko täällä joku pienempi (kiusaajien?) piiri vai kuvittelenko vain?

Mitähän nämä ”sivutapahtumat” tässä ketjussa nyt on? Mistä on kyse? Ap

Vierailija
59/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin liikkeelle siitä vanhasta viisaudesta, ettei kannata miettiä mitä muut ihmiset susta ajattelee. Kolmasosa tykkää, kolmasosa ei tykkää ja kolmatta osaa ei kiinnosta.

Sulla vanhat traumat aiheuttaa kuvitelmia siitä kuinka ihmiset sua silmäilee. Kassat, bussikuskit ja muut satunnaiset ihmiset on useinkin töykeän oloisia. Saattavat olla väsyneitä, omissa huolissaan tai mitä tahansa. Todennäköisesti olet heille ihan yhdentekevä.

Mulle tuli aikanaan jokunen ihminen huutamaan kun olin kohdellut heitä tai lapsiaan palveluammatissa vihaisesti. En ollut kiinnittänyt huomiota ja olin ollut mielestäni ihan ystävällinen kaikille tasapuolisesti. Joku perusilme varmaan sitten.

Vierailija
60/208 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että syynä voi olla se ettet näytä niin itsevarmalta ja rohkealta kuin joku muu niin muut purkavat mielipahansa sinuun, kun olet helppo kohde siihen. Olet ehkä epävarman tai liian kiltin oloinen. Tai sitten olet muista liiankin kaunis, itsevarma tai rohkean tuntuinen ja kadehtivat sinua jotenkin. Yksi syy voi olla vielä se, ettet ole ihan tavallisen oloinen vaan eroat jotenkin muista mikä ikävästi ärsyttää heitä ja purkavat sen kaiken sitten ilkeilynä. Itselle tuli nämä mieleen.

Olen huomannut vähän samaa ja itsellä tämä johtuu siitä, että olen epävarma, ujo sekä aika hiljainen ihminen. Minusta ei ole kouluissa pidetty. Tämä varsinkin oppilaisen keskuudessa. Kiusattiin myös ja tämä pahensi vielä sitä kaikkea ja vei rohkeutta pois. Samalla jotkut opettajat eivät vielä lukiossakaan pitäneet minusta. Olin se hiljainen porukasta jäänyt jolla ei ollut useinkaan paria tunneilla. Jotkut opettajat pitivät varmaan minua ikävänä ja muuten liian arkana yms tyyppinä ja jotenkin menivät päätelmissään niiden oppilaiden puolelle. Eli jos oppilaiden mielestä minussa vikaa niin hekin alkoivat ehkä jo niin ajatella. Jotkut todellakin jo tekivät ikäviä juttuja tunneillakin. Minä esim myöhästyin kerran niin sain heti kauheat torut ja monet saivat mennä miten vaan. Joskus taas opettajalla oli hauskaa, kun ne että piirsin tunnilla  ja piti esitellä koko luokalle, että mitä piirrän ja kertoa se tarkkaan. Oli muilla hauskaa.