Miksi kaikki vihaavat minua? Siis oikeasti vihaavat
Mulla on tosi vähän kavereita ja kadulla vastaan tulevat sekä kaupan kassat, pankin työntekijät, melkein aivan kaikki ja kaikkialla katsovat ja kohtelevat mua kuin spitaalista. Jotenkin ahdistuvat seurassani. Ja uskokaa kun sanon etten kuvittele. Tässä listaan syitä jotka eivät voi olla kyseessä.
- kauneus ( olen tavallisen näköinen)
- rumuus (lue edelliset sulut)
- rikas ulkonäkö (mulla on tavalliset vaatteet)
- haiseminen (huolehdin hygieniasta)
- ääni (tavallinen ääni)
Eli sen täytyy olla jokin tiedostamaton juttu olemuksessani tai ilmeissäni miksi minua kammoksutaan. Tuleeko kenelläkään mieleen mitään mikä voisi olla syynä?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se mielenterveysongelma näkyy päällepäin?
Millä tavalla se voi näkyä? Ja miksi niin monet ihmiset halveksivat mielenterveysongelmaisen näköistä? Eikö sen luulisi herättävän empatiaa? Ap
Virnottaa, tää oli uusi termi mulle.
AP, tule tänne, minä en sinua vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kiusaajan maine.
Ei ole. Ja kun ei kaikki nuo edes tunne minua ketkä katsovat halveksuen. Ap
Maine on kiirinyt ja sut tiedetään ulkonäöltä. Ei mikään mairitteleva maine se kiusaajan maine. Häpeäisin.
Kellä on kiusaajan maine ja missä? Miten on kiusattu? Entäpä, jos "kiusaaja" onkin oikeasti itse kiusattu?
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se voi näkyä? Ja miksi niin monet ihmiset halveksivat mielenterveysongelmaisen näköistä? Eikö sen luulisi herättävän empatiaa? Ap
Jos näyttää esim psykopaatilta tai pedofiililta, niin tuskin herättää empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua myös aletaan kiusaamaan _melkein_ joka yhteisössä ja tätä on ollut jo lapsesta asti.
Opettajat lähinnä kiusasivat tai oikeastaan syrjivät ja pitivät silmätikkuna. Myös hoitopaikoissa ja sairaaloissa henkilökunta kohtelee epäasiallisesti. Koulussa ei muut lapset kiusanneet juurikaan eikä hoitopaikoissa muut potilaat. ApKoska alistut. Pidät puolesi ja rajasi! Mitä sinulle on tapahtunut varhaislapsuudessa, että annat kohdella itseäsi noin?
Henkistä ja fyysistä väkivaltaa koin lapsena. Ap
Täällä joku iso kiusaajajengi epäilee, että ap on se heidän kollektiivisen inhonsa kohde. Menikö oikein? Ap voi olla trolli tai joku ihan muu kuin se, joksi häntä luullaan. Mullekin on kommentoitu leukajuttuja, vaikka olen eri henkilö kuin tämän ketjun ap.
T. Sivustaseuraaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näyttää esim psykopaatilta tai pedofiililta, niin tuskin herättää empatiaa.
Millä perusteella joku näyttää mainitsemasi tyyppisiltä henkilöiltä? Mikä käytännössä antaa sellaisen vaikutelman?
Harhaluulot ovat mielenterveysongelman oire. Mikä sua siinä suututtaa? Kuka vain voi sairastua ja näistä paranee hoidolla. Ei se ole sen kummempaa. Saattaa johtua ahdistuneisuudesta, joka on todella yleinen vaiva.
Rationaalisesti ajatellen KAIKKI eivät voi mitenkään sua vihata koska itsekin sanoit, ettei sulla edes ole tuttuja.
Joten mars lääkäriin, kouluterkkarille, työterveyteen tai opiskelijaterveydenhoitoon kertomaan tuo murheesi. Apua saa kun myöntää tarvitsevansa sitä. Ellet sitten halua olla luuseri, joka rypee tuossa seuraavat 50 vuotta. En suosittele.
He tekevät sen lähes kaikille, myyjät ja toimistontädit ovat tympeitä, ainakin monet. Se ei ole aina sinusta kiinni, vaan siitä toisesta ja hänen arvomaailma vai stressi. Tai joskus toinen kokee olevansa eri tyyppinen tai kiire. On vielä mukavia ihmisiä, jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sellainen näkyy?!? Suomalaisista merkittävä prosentti popsii pillereitä ja käy terapiassa. Miten sen erottaa vedenpitävästi ulkonäöstä? Kuulostaa aika epä-älylliseltä argumentoinnilta.
Outo käytös on se mikä kiinnittää ihmisten huomion eli olet luultavasti oikeassa, että se johtuu ilmeistäsi ja olemuksestasi eikä niinkään ulkonäöstä. Millä mielin olet ihmisten ilmoilla? Oletko vihainen, pelokas, pälyilevä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä vaan tulkitset ihmisiä jotenkin puutteellisesti tai ennakoit väärin? Suurin osa ihmisistä kun ajattelevat 99%:a ajasta ihan vain itseään ja omia asioitaan.
Tuo on totta, mutta silti siitä ei vaan erehdy kun vieraskin ihminen katsoo halveksien ja nokkavarttaan pitkin. Saati sitten kun tavallisesti muille puhuva ihminen vaan ärähtelee ja on tyly kun olet itse siinä kassalla..
En ole ap, mutta tiedän mistä ap puhuu. Ja se on oikeasti hirveää, kun olet ihan normaali, kiva ja tavallinen mutta jokin olemuksessa saa ihmisillä piikit pystyyn välittömästi. Olen miettinyt oikeasti paljon mikä se syy voi olla, enkä sitä ole keksinyt, mutta jokin minussa saa ihmisen puolustautumaan hyökkäämällä heti. Jokin siis ärsyttää ja/tai on jotenkin uhkaavaa.
Ja jos jokin sana oikeasti kuvaa minua mahdollisimman huonosti niin se on juurikin tuo uhkaava.
Vierailija kirjoitti:
Harhaluulot ovat mielenterveysongelman oire. Mikä sua siinä suututtaa? Kuka vain voi sairastua ja näistä paranee hoidolla. Ei se ole sen kummempaa. Saattaa johtua ahdistuneisuudesta, joka on todella yleinen vaiva.
Rationaalisesti ajatellen KAIKKI eivät voi mitenkään sua vihata koska itsekin sanoit, ettei sulla edes ole tuttuja.
Joten mars lääkäriin, kouluterkkarille, työterveyteen tai opiskelijaterveydenhoitoon kertomaan tuo murheesi. Apua saa kun myöntää tarvitsevansa sitä. Ellet sitten halua olla luuseri, joka rypee tuossa seuraavat 50 vuotta. En suosittele.
Huomioita näistä kommenteista:
-osa kommentoi ap:ta ulkoisesti ehkä sellaiseksi, että "ansaitsee" kohtelunsa ja samat väittävät, että useampi on samaa mieltä
-toiset pitävät mt-ongelman oireena sellaista, että useampi kohtelisi huonosti
Nuohan ovat ristiriidassa, kun osa myöntää kohtelevansa huonosti sellaista, josta loistaa mt-ongelmat. Sitten jos joku itsekin huomaa tulevansa kohdelluksi huonosti, niin sitä ei saisi sanoa ääneen, koska...tsadaa...se jälleen herättää mt-ongelmaepäilykset
Eli mitä ap voisi tehdä (jos edes on oikea kirjoittaja, eikä pahantahtoinen trolli)?
Vierailija kirjoitti:
Outo käytös on se mikä kiinnittää ihmisten huomion eli olet luultavasti oikeassa, että se johtuu ilmeistäsi ja olemuksestasi eikä niinkään ulkonäöstä. Millä mielin olet ihmisten ilmoilla? Oletko vihainen, pelokas, pälyilevä?
Olen kyllä pelokas ja pälyilevä, koska jännitän ihmisten ilmoilla olemista. Tämä se varmaan on koska joskus kun minua ei jännitä ja keskityn täysillä omiin asioihini niin minua ei katsota mitenkään ja esim. ne kassatyöntekijät ovat aivan tavallisia ja ystävällisiä. Tuo voisi olla se syy! Ap
Vierailija kirjoitti:
Et hymyile? Mä näytän ihan sarjamurhaajalta jos en hymyile koko ajan. Se on rasittavaa koska perusilmeeni ei tosiaan ole mikään positiivinen hymytyttö. Välillä ihmettelen miksi mua katotaan ja sitten muistan että Ai niin. :/
Sama. Ja nyt maskiaikana on ollut ihanaa kun ihan naama peruslukemillakin on tullut kohdelluksi kuin normaali ihminen.
Ja toinen huomio maskiajalta on se kuinka hurjan kauniit silmät tosi monella suomalaisella onkaan. Niin naisilla kuin miehilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Muutamat ketjussa myönsivät ajattelevansa jostain ihmisestä juuri siten kuin ap pelkää, että hänestä ajatellaan. Eli siis ainakin noiden ketjussa hyljeksimisensä (esim. muka "mt-ongelmista henkivä olemus") myöntäneiden uhrille se on ihan oikeaa elämää ja totta. Kuka onkaan muna ja kuka kana siinä kuviossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioita näistä kommenteista:
-osa kommentoi ap:ta ulkoisesti ehkä sellaiseksi, että "ansaitsee" kohtelunsa ja samat väittävät, että useampi on samaa mieltä
-toiset pitävät mt-ongelman oireena sellaista, että useampi kohtelisi huonosti
Nuohan ovat ristiriidassa, kun osa myöntää kohtelevansa huonosti sellaista, josta loistaa mt-ongelmat. Sitten jos joku itsekin huomaa tulevansa kohdelluksi huonosti, niin sitä ei saisi sanoa ääneen, koska...tsadaa...se jälleen herättää mt-ongelmaepäilykset
Eli mitä ap voisi tehdä (jos edes on oikea kirjoittaja, eikä pahantahtoinen trolli)?
En ole trolli. Miksi joku trollaisi tämmöisellä ns. tylsällä aiheella? Ap
Vierailija kirjoitti:
Hmm asutko Helsingissä? Siellä ollaan aika tylyjä, etenkin jos olet kassajonossa hidas tmv. yhtään tiellä. Sinulla korostuu tuo käsitys, koska pitkäaikaisia suhteita on vähän ja useimmat kohtaamisesi on noita lyhytaikaisia, missä pinna on kireällä juuri esimerkiksi kassahenkilöllä ja se ei jaksa vääntää hymyä sinua varten kun et ole komea/kaunis etkä uhkaava asiakas.
En asu Helsingissä. Ap
Älä välitä minuakin ihmiset katsovat noin enkä välitä pas kaakaan