Paras mielialalääke?
Olen ollut jo kauan keskivaikeasti masentunut, mutta kieltäytynyt lääkehoidoista, koska olen kuullut niistä kauheista sivuvaikutuksista. Keskusteluapua olen saanut. Nyt alkavat illat kuitenkin pimenemään ja mieli on musta. Luulen, että jotain lääkettä olisi syytä kokeilla.
Mitä suosittelisitte? Sellaista, josta ei mene pää ihan sekaisin tai persoonallisuus muutu kokonaan.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:22"]
Mulla diagnoosina paniikkihäiriö ja keskivaikea masennus ja avun olen saanut sertralinista ja kuntoutuspsykoterapiasta. Pelkkä sertralin vei ahdistukselta ja masennukselta pahimman terän, mutta todellinen toipuminen alkoi vasta kun terapia tuli mukaan. Annos oli suurimmillaan 150 mg, nyt 125 mg. Siinä mielessä lääke on muuttanut persoonallisuuttani, että enää en ole ahdistunut, itkuinen ja toivoton 24/7, vaan nautin elämästä. Sivuvaikutuksia on väsymys ja orgasmin saamisen lievä vaikeutuminen, mutta ne kestää kun muistaa mitä elämä olisi ilman lääkettä.
Kamalia kokemuksia on venlafaxinista, jota syödessä tilani vain huononi. Kurjimpia sivuvaikutuksia oli se, että se teki jalkovälistä tunnottoman ja vei orgasmikyvyn kokonaan. Se ei lupauksista huolimatta myöskään piristänyt, vaan aiheutti suuremmilla annoksilla vain sydämentykytystä. Lääkkeen lopettaminen oli jotain aivan järkyttävää, olin itsemurhan partaalla sen vieroitusoireahdistuksen kanssa. En suosittele.
Jos saisin valita, en tietenkään söisi mitään lääkkeitä, mutta kylmä tosiasia on, ettei mun elämäni olisi hääppöistä ilman niitä.
[/quote]
Hyvä jos elämäsi on hääppöistä lääkkeiden kanssa. Ei ole sivuvaikutuksia. On vain vaikutuksia, joista epätoivotut nimetty "sivuvaikutuksiksi". T: Farmasian opiskelija
Vieläkö joku syö noita, vaikka tutkimustulokset puhuvat omaa karua kieltään? Ja vielä parasta peräänkuulutetaan..:(
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:06"]
"Bupropionilla on jonkin verran väärinkäyttöpotentiaalia, koska sillä on lievästi crack-kokaiinin ja amfetamiinin kaltainen vaikutus murskattuna (depot-rakenteen hajotessa aine vapautuu nopeammin elimistöön)." Av-mammojen peruskauraa..
[/quote]
Ei sitä kuulukaan murskata, pölvästi. Depot-tabut niellään kokonaisina.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:41"]
"Bupropionilla on jonkin verran väärinkäyttöpotentiaalia, koska sillä on lievästi crack-kokaiinin ja amfetamiinin kaltainen vaikutus murskattuna (depot-rakenteen hajotessa aine vapautuu nopeammin elimistöön)." Av-mammojen peruskauraa..
[/quote]
[/quote]
Lähes joka lääkkeellä on "väärinkäyttöpotentiaalia". Mutta Voxra pureskeltuna ei aiheuta kuin hetkellisen energiapiikin, siinä kaikki. Kuin pari kuppia kahvia. Kokeile jos et usko.
Kaipaan parempia provoja, mutta kun trolleille on lusikalla annettu...
No niin. Trolleillä on nyt mennyt lauantai-illan kalsarikännin raivovaihde päälle, joten on pakko tulla tänne haukkumaan masentuneita. Eipä tänne palstalle kannata palata ennen kuin ne nukkuvat krapulaansa pois huomenna. Joillakin tämä laillinen huume alkoholi kun aiheuttaa kiukkupuuskia ja ilkeyttä.
Kiitos asiallisista neuvoista, ja aion tosiaan soittaa lääkärille jo maanantaina ja varata ajan.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:41"]
[/quote]
[/quote]
Lähes joka lääkkeellä on "väärinkäyttöpotentiaalia". Mutta Voxra pureskeltuna ei aiheuta kuin hetkellisen energiapiikin, siinä kaikki. Kuin pari kuppia kahvia. Kokeile jos et usko.
Kaipaan parempia provoja, mutta kun trolleille on lusikalla annettu...
[/quote]
Oletko kenties kokeillut? Vaikutat asiantuntevalta. Oletko kokeillut amfetamiinia ja/tai crack-kokaiinia. En kokeile päänsekoittavia myrkkyjä. En käytä piristeitä. Moni muu palstalainen voi ansaasi laueta. Oletko lääkeyhtiön leivissä, vai hyvää hyvyyttäsikö näitä mömmöjä kehut?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:46"]
No niin. Trolleillä on nyt mennyt lauantai-illan kalsarikännin raivovaihde päälle, joten on pakko tulla tänne haukkumaan masentuneita. Eipä tänne palstalle kannata palata ennen kuin ne nukkuvat krapulaansa pois huomenna. Joillakin tämä laillinen huume alkoholi kun aiheuttaa kiukkupuuskia ja ilkeyttä.
Kiitos asiallisista neuvoista, ja aion tosiaan soittaa lääkärille jo maanantaina ja varata ajan.
ap
[/quote]
Pidä hauskaa ja odota jännityksellä mitä vaikutuksia oma laillinen huumeesi saattaa tulevaisuudessa aiheuttaa. Toivottavasti sait tietoa PARHAASTA mielialalääkkeestä, jotta voit siitä lääkärisi kanssa keskustella. Kannattaa tällaisissa asioissa todellakin konsultoida ensin aina av-palstalaisia. Kyseessä on kuitenkin vain aivokemiaasi vaikuttavat aineet, eli suht simppeli juttu verrattuna vaikka verhojen valintaan. Älä missään nimessä katso linkattuja dokumentteja aiheesta. Äläkä ainakaan lue tätä kirjaa: http://www.atenakustannus.fi/kirjat/kirja/455 Kannattaa myös muistaa, että psyykenlääkkeiden kohdalla uusin ja kallein on yleensä myös paras vaihtoehto. Ps. Hyvä että jo itsekin samaistat masentuneet PARHAIDEN mielialalääkkeiden vertailijoiksi. Hehän ovat yksi ja sama ryhmä.
Mikä ihme siinä on, että toisten lääkärien heille määräämät lääkkeet saavat täysin ulkopuoliset maallikot sellaisen apinanraivon valtaan? Ei kai se teidän persettä kaiva mitä jengi vetää.
Hankkikaa röllit elämä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 00:11"]
Mikä ihme siinä on, että toisten lääkärien heille määräämät lääkkeet saavat täysin ulkopuoliset maallikot sellaisen apinanraivon valtaan? Ei kai se teidän persettä kaiva mitä jengi vetää.
Hankkikaa röllit elämä.
[/quote]
Lääkärit, nuo lääketeollisuuden talutusnuorasta irti olevat pyyteettömät yhteisön palvelijat. Näissä keskusteluissa se raivo yleensä purkautuu nappien popsijoilta. "...mitä jengi vetää..." Kiteytit itse hienosti koko asian ytimen..
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 00:11"]
Hankkikaa röllit elämä.
[/quote]
Lääkärit, nuo lääketeollisuuden talutusnuorasta irti olevat pyyteettömät yhteisön palvelijat. Näissä keskusteluissa se raivo yleensä purkautuu nappien popsijoilta. "...mitä jengi vetää..." Kiteytit itse hienosti koko asian ytimen..
[/quote]
Se on slangia, pikku ystäväiseni. Aika mennä tutumaan jo.
Komppaan Voxraa. Loistava lääke. Ja jos se, että syön sitä, saa täällä jonkun raivon valtaan, niin sen parempi. :) Ihanaa ärsyttää näitä lääkehysteerikkoja.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 00:20"]
Komppaan Voxraa. Loistava lääke. Ja jos se, että syön sitä, saa täällä jonkun raivon valtaan, niin sen parempi. :) Ihanaa ärsyttää näitä lääkehysteerikkoja.
[/quote]
Sääli kuvaa sitä tunnetta enemmän mikä herää kuunnellessa lääketeollisuuden lampaita. Ei ketään ärsytä se jos olet lääkemaanikko, vaan se että pitää muita koittaa vetää samaan suohon.
Minulla oli aiemmin käytössä Olanzapiini joka vei kaikki seksuaaliset halut vaikka muutoin hyvin toimikin (mitä nyt paino nousi). Nykyään on käytössä Abilify mikä toimii mainiosti. Ei huomattavia sivuvaikutuksia ja olokin on tyyni ja tasainen. Hintava lääke tosin, 150e hujakoilla kuukauden pakkaus.
lääkevastaisia ihmisiä löytyy. Olin itsekin kauan..ja osittain olen aina, on paljon p a s k o j a lääkkeitä. sitten törmäsin itse hyvään, nimeltään pertriptyl, vanhemman sukupolven lääke. olin aluksi vähän skeptinen, mutta oikeasti EI tee zombiksi, päinvastoin, teki olon omaksi itseksi. siis tällä hetkellä olo on seesteinen ja positiivinen.! Kokeilla kannattaa, jos kokeiltu on muita keinoja joista ei apua. lääke ei oo onnellisuuspilleri, mutta yksi mahdollinen apukeino. kuten sanoin, riippuu myös lääkkeestä. esim, seroquel prolong vs. pertriptyl, valitsen tokan ehdottomasti. seroquel vetää pöhnään josta ainakaan itse en päässyt pois + lääkkeen lihottava vaikutus, näin se vaan on.pertriptyl ei lukemani mukaan aiheuta myöskään riippuvuutta, ja sen olen testannut, että ei aiheuta.....
Mä sain ekaksi lääkkeekai voxran, keskivaikeaan/vaikeaan masennukseen ja ahdistukseen. Söin kuukauden. Pari ekaa päivää kamalia, sit helpotti. Yöunet meni. 2 viikon jälkeen tuli raivokohtaukset, hakkasin seiniä ja tavarat lenteli. Aloin myös näkemään näkyjä iltaisin ja ahdisti tosi paljon! Mikään ei tuntunu miltään.
Lääke lopetettiin heti kun soitin lääkärilleni ja kerroin oireista. Ei siis sopinu mulle.
Vaihdettiin venlafafiniin, toistaiseksi hyviä kokemuksia siitä!
Mun läääkärikaverivalitti usein turhautuneena, kun potilaat on pöhköjä, kun eivät huoli lääkkeitä, joyka auttaisi. Nyt on itse psykoosissa. Ottaako lääkkeitä. Not.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 00:49"]
Mun läääkärikaverivalitti usein turhautuneena, kun potilaat on pöhköjä, kun eivät huoli lääkkeitä, joyka auttaisi. Nyt on itse psykoosissa. Ottaako lääkkeitä. Not.
[/quote]
Auttaisi kasvattamaan tiliä, vai auttaisi pitämään pois tehokkaampia ja kalliimpia hoitomuotoja esim. terapia itselleen vaatimasta? No miksi ottaisi, kun alan ammattilaisena tietää mitkä hoidot tehoaa ja mitkä ei. Ihmeenä pitäisin, jos joku lääkäri näitä nuppilääkkeitä napsisi. Oikeat ja tehokkaat lääkkeet asia erikseen.
Jos tykkäät tohtoristasi, lääke voi auttaa. Kokenut olen näin.
Ihmisille sopii vähän eri lääkkeet. Toisille tulee sivuvaikutuksia, toisille ei niinkään. Mulle ei ole oikein mikään sopinut. Kaikkia on kokeiltu. Terapiassa käyn. Psykiatri suosittelee Voxraa (mutta en suostu enää kokeilemaan).
Kotimaista tuotantoa.
J-P