Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehen pihiys mun suhteen ottaa päähän!

Vierailija
13.09.2014 |

Olen ollut jo muutaman vuoden yhdessä mieheni kanssa, muttemme kuitenkaan asu yhdessä. Molemmilla on ihan hyvät tulot ja rahaa on myös vapaa-ajan viettoon ja säästöön asti. Käymme joskus ulkona tai harrastamme jotain yhdessä, mutta harvemmin. Minä teen lähes aina aloitteen kaikkeen puuhailuun.
Nyt taas ehdotin, että voisimme mennä syömään yhteen lähiseudun ravintolaan jota kaverini oli suositellut. Hän katsoi netistä hintoja ruokalistasta, pääruoat 11-25 e. Totesi, että aika hintavia on. Täältä seudulta ei tuon alle saa kuin pitsaa tai vastaavaa, joten turhauttaa suunnattomasti miksi pitää aina vetää tuo kortti. Itselleen ostaa kalliin puhelimen, auton yms. Miksei mun kanssa olemiseen voi yhtään käyttää rahaa? :(

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niihin autoihin ja puhelimiin menee niin paljon rahaa, ettei riitä enää ulkona syömiseen?

Vierailija
2/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene, suunnittelee vaan seuraavia kalliita hankintoja ja ylimääräisiä lyhennyksiä kun jäi niin ja niin paljon rahaa edellisestä tilistä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla on pihi aviomies. Koskaan, en koskaan ole saanut mitään yllätyslahjaa, kukkapuskaa, edes suklaata kauppareissulta. Olen jo niin tottunut, vaikka välillä vituttaakin armottomasti. Tienaamme saman verran, ihan kohtuullisen hyvin ja rahaa on kyllä.

Minusta kyse on meillä ainakin siitä, että arvostamme eri asioita. Itse huomioin miestäni pienillä teoilla lähes päivittäin, esim teen hänelle aamiaisen jos hän on se joka käyttää aamulla koiraa, minulle mies ei edes teevettä saa sinä aikana keitettyä, jos olen koiran kanssa aamulenkillä. Ja sanottu on. Hän ei vain tajua, vaikka muuten ihan hyvä mies onkin.

Vierailija
4/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en oleta, että mieheni tarjoaisi minulle ruoat yms vaan maksan kyllä osuuteni itse kunhan vain lähtee mukaan. Olen joskus tarjonnut hänellekin kun olen halunnut syödä hyvässä paikassa pitkän kaavan mukaan, mies joskus tarjoaa pitsat :/ Ap

Vierailija
5/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä vaikka kerran tarjota miehelle.

itselläni on kaveri, joka haluaa aina nähdä lounaalla. Mun mielestä on turhaa maksaa aina n 50 oheiskuluja kaverin näkemisestä, vaikka mulla onkin varaa. Oon siis pihi ulkona syomisen suhteen. Mut maksan kuitenkin.

Ja se 50 e menee Helsingin keskustassa äkkiä parin kolmen tunnin istuskelulla, ruoka 20, juona 5, kahvi 5, jälkkäri 10,mkesällä ehkä siideri tms. Kaveri itse juo aina viiniä, jopa alkudrinkin, ehdottomasti se jälkkäri +'kahvi jne. Mun mielestä ihan silkkaa tuhlausta!

Vierailija
6/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas kivaa. Minulla mies kysyy viikon verran ennen palkkapäivääni, kuinka paljon rahaa on tililläni ja siirtää sinne pyytämättä lisää jos tarttee (ja yleensä tarttee) :D Molemmat käymme töissä ja miehelläni on huomattavasti parempi palkka.

Mitään ei tarvitse ruinata, pyytää, anella, rahat on yhteisiä oli ne kumman tilillä tahansa. Toki minä ostan varmaan 90% päivittäisostoksista, joten en koe käyttäväni hänen hyvätahtoisuuttaan mitenkään hyväksi.

En voisi kuvitella eläväni ihmisen kanssa, jonka kanssa pitää riidellä/kinastella/päivitellä rahan käyttöä.

Vierailija
7/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et asu tuollaisen miehen kanssa. Älä suunnittelekaan yhteistä elämää, sillä kohta olet maksumiehenä miehen kilpavarustelulle, ja maksat omat ja lastenne kulut kotihoidontuesta sillä aikaa kun mies kasvattaa osakesalkkuaan.

Vierailija
8/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:22"]

Ja siis en oleta, että mieheni tarjoaisi minulle ruoat yms vaan maksan kyllä osuuteni itse kunhan vain lähtee mukaan. Olen joskus tarjonnut hänellekin kun olen halunnut syödä hyvässä paikassa pitkän kaavan mukaan, mies joskus tarjoaa pitsat :/ Ap

[/quote]

Onko kysymys vain rahasta vai siitä, että mies ei viihdy ulkona syömässä? Itse olen sellainen juntti, että en käy ulkona syömässä vaan syön mielummin kotona maksalaatikkoa, ja kyse ei ole rahasta vaan en vain viihdy ravintoloissa.

-mies-

Vierailija
9/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisen ihmisen pihiys on sairautta.

Vierailija
10/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9: mies kyllä monesti sitten ravintolassa tai kotimatkalla myöntää, että olipa kiva käydä ja ruoka oli onnistunutta tai vastaavaa. Ilmeisesti vaan hirvittää se kun joutuu maksamaan ruoasta enemmän kuin mitä kotona laitettu olisi maksanut. Samaa hommaa on kotiruuassakin. Jos laitamme ruokaa luonani, voin suunnitella hieman kalliimman ruoan ja ostaa ainekset siihen. Miehen luona mennään enemmän peruslinjalla. Ap

Vierailija
11/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: tuota yhdessä asumista ja lasten hankintaa olen miettinyt ja siksi haluankin tähän muutosta. Haluan mieheni tajuavan, että hän ei loputtomiin voi olla itsekäs tai jää lopulta yksin. Itsekin olen joissain asioissa hyvin säästäväinen, mutta sen teen jotta voin sitten panostaa esim. yhteiseen aikaan läheisteni kanssa.

Vierailija
12/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 siis ap

Vierailija
13/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ei ole lainkaan tavatonta, että ihminen on valikoivasti pihi. Eli autoon laitettu 50000€ ei tunnu suurelta, mutta ruokaan satsattu raha tuntuu suurelta.

Alkoholin suhteenhan tässä on yleisin muoto, ryyppääminen "ei maksa mitään" ja siihen on rahaa, mutta joku muu hankinta ahdistaa tavattomasti. Tämä toteamus alkoholista ei siis liittynyt ap:n mitenkään.

-mies-

Vierailija
14/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette halua sanoja asioita ja kun pitää koti olla sä maksat

Vierailija
15/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies vaan katsoo, että turhasta maksaa jos menee ravintolaan? Saahan sillä mahansa täyteen ja niinhän se on tarkoitus, mutta eihän se halpaa lystiä ole ja kotona saa tehtyä yhtä hyvää edullisemmin. Ja jostainhan se on pakko säästää. :)

Vierailija
16/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: valikoiva pihi olen jonkun verran itsekin. Mielestäni silti menee aivan ylipihiksi jos ei esim kerran kuussa voi käydä ulkona ja käyttää siihen vaikka vain noin 20-30 e per henki. Vuositasollakin tuo on hyvin pieni kustannus. Ja ennen kaikkea jos se tekee toisen iloiseksi :)

Vierailija
17/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:23"]

Voithan sä vaikka kerran tarjota miehelle.

itselläni on kaveri, joka haluaa aina nähdä lounaalla. Mun mielestä on turhaa maksaa aina n 50 oheiskuluja kaverin näkemisestä, vaikka mulla onkin varaa. Oon siis pihi ulkona syomisen suhteen. Mut maksan kuitenkin.

Ja se 50 e menee Helsingin keskustassa äkkiä parin kolmen tunnin istuskelulla, ruoka 20, juona 5, kahvi 5, jälkkäri 10,mkesällä ehkä siideri tms. Kaveri itse juo aina viiniä, jopa alkudrinkin, ehdottomasti se jälkkäri +'kahvi jne. Mun mielestä ihan silkkaa tuhlausta!

[/quote]

Missä ihmeessä oikein käytte lounaalla? Lounasbuffetit ovat melkein kaikissa ravintoloissa noin kympin, sisältävät usein myös jälkkärit ja ainakin kahvit.

Vierailija
18/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kirjoittanut lounaasta.

Vierailija
19/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:19"]Ei mene, suunnittelee vaan seuraavia kalliita hankintoja ja ylimääräisiä lyhennyksiä kun jäi niin ja niin paljon rahaa edellisestä tilistä. Ap
[/quote]
Vaikuttaa fiksulta. Ei paljon jää rahaa jos tuhlaa turhuuksiin kuten ravintolaan.

Vierailija
20/112 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:19"]Vaikuttaa fiksulta. Ei paljon jää rahaa jos tuhlaa turhuuksiin kuten ravintolaan.[/quote]

Mutta jos sillä "turhuudella" saa rakastamansa ihmisen onnelliseksi, niin siihen turhuuteen uhrattu muutama kymppi on arvokasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi