miehen pihiys mun suhteen ottaa päähän!
Olen ollut jo muutaman vuoden yhdessä mieheni kanssa, muttemme kuitenkaan asu yhdessä. Molemmilla on ihan hyvät tulot ja rahaa on myös vapaa-ajan viettoon ja säästöön asti. Käymme joskus ulkona tai harrastamme jotain yhdessä, mutta harvemmin. Minä teen lähes aina aloitteen kaikkeen puuhailuun.
Nyt taas ehdotin, että voisimme mennä syömään yhteen lähiseudun ravintolaan jota kaverini oli suositellut. Hän katsoi netistä hintoja ruokalistasta, pääruoat 11-25 e. Totesi, että aika hintavia on. Täältä seudulta ei tuon alle saa kuin pitsaa tai vastaavaa, joten turhauttaa suunnattomasti miksi pitää aina vetää tuo kortti. Itselleen ostaa kalliin puhelimen, auton yms. Miksei mun kanssa olemiseen voi yhtään käyttää rahaa? :(
Kommentit (112)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 08:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:23"]
Voithan sä vaikka kerran tarjota miehelle.
itselläni on kaveri, joka haluaa aina nähdä lounaalla. Mun mielestä on turhaa maksaa aina n 50 oheiskuluja kaverin näkemisestä, vaikka mulla onkin varaa. Oon siis pihi ulkona syomisen suhteen. Mut maksan kuitenkin.
Ja se 50 e menee Helsingin keskustassa äkkiä parin kolmen tunnin istuskelulla, ruoka 20, juona 5, kahvi 5, jälkkäri 10,mkesällä ehkä siideri tms. Kaveri itse juo aina viiniä, jopa alkudrinkin, ehdottomasti se jälkkäri +'kahvi jne. Mun mielestä ihan silkkaa tuhlausta!
[/quote]
Missä ihmeessä oikein käytte lounaalla? Lounasbuffetit ovat melkein kaikissa ravintoloissa noin kympin, sisältävät usein myös jälkkärit ja ainakin kahvit.
[/quote]
No, viimeksi kävimme Loisteessa, sitä ennen Stockalla ja Kiasmassa. Kaveri ei halua mihinkään buffettiin :)
[/quote]
Elikä kaverisi on idiootti
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:50"]Ok. Ei ole lainkaan tavatonta, että ihminen on valikoivasti pihi. Eli autoon laitettu 50000€ ei tunnu suurelta, mutta ruokaan satsattu raha tuntuu suurelta. Alkoholin suhteenhan tässä on yleisin muoto, ryyppääminen "ei maksa mitään" ja siihen on rahaa, mutta joku muu hankinta ahdistaa tavattomasti. Tämä toteamus alkoholista ei siis liittynyt ap:n mitenkään. -mies- [/quote] Pätee oikein hyvin alkoholiin ja tupakkaan, niitä ei lasketa ollenkaan eikä satunnaista taksimatkaa baarista. Sen sijaan kumppanin valitsema leipä tai jugurtti voi olla liian kallis, kaupasta ostetusta muovikassista puhumattakaan. Ihan tuli exä elävästi mieleen...
[/quote]
Minusta myös alkoholi jatupakka on järjetöntä. Takseja en käytä koskaan.
Se että tienaa hyvin ei tarkoita että rahaa pitää pistää palamaan. Jos ihminen on ennen elänyt hyvää elämään 2500 euron tuloilla niin miksi pitää ruveta kuluttamaan lisää siksi että tienaakin nyt 5000 euroa?
Jos on saanut kaiken haluamansa sillä 2500 eurollakin ja jäänyt vielä säästöön niin on järjetöntä vaan kuluttaa koska voi
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 08:00"]
14: valikoiva pihi olen jonkun verran itsekin. Mielestäni silti menee aivan ylipihiksi jos ei esim kerran kuussa voi käydä ulkona ja käyttää siihen vaikka vain noin 20-30 e per henki. Vuositasollakin tuo on hyvin pieni kustannus. Ja ennen kaikkea jos se tekee toisen iloiseksi :)
[/quote]
Miksi et syö kotona. Tekee vielä iloisemmaksi. Saa olla rauhassa, syödä parempaa ruokaa ja vielä halvemmalla
[/quote]
Jos ap haluaa miehen kanssa syödä jotain itseänsä miellyttävää, ehkä vähän arkista parempaa ruokaa, niin hänen ainoat vaihtoehtonsa on joko laittaa ruoka itse, itse ostamistaan ruokatarvikkeista kotonaan TAI mennä ravintolaan, koska miehen käsitys kotona ruoanlaitosta on hk bleu uuniin ranujen kanssa. Syödään suoraan pelliltä, ettei tuu miehen astiat likaisiksi.
anna mä arvaan. seuraavaksi tähän tulee kommentoimaan se "miehet on lompakkoja" -tyyppi
:-)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:31"]
Onko sulla kivaa ton tyypin kanssa?
[/quote]
Tämä on hyvä kysymys.
Piheys on se arkipiirre, jota taidan kestää huonoiten. Sehän ei usein rajoitu vain rahaan, vaan pihi on pihi tunteissa, ajankäytössä jne.
Vaikka ei viihtyisikään ravintolassa, voi sinne mennä kumppanille mieliksi, ilahduttaakseen häntä. Tuskin ne kaikki autokaupoissa, venemessuilla, rautakaupassa, urheilutapahtumissa notkuvat naiset ovat onnesta soikeina, mutta ovat lähteneet miehensä mukaan kaveriksi kuitenkin.
Jos kallein a la carte-annos on 25 e (kuten ap mainitsi), niin ei ole pahan kallis ravintola.
Ap:n miesystävä kuulostaa ankeuttajalta. Ota hyvästä ruuasta ja rupattelusta innostunut ystävä mukaan ravintolaan ja vietä hauska ilta, ap! :)
[/quote]
25 euroa yhdestä ruoasta on TÄYSIN JÄRJETÖNTÄ!
Miksette laita ruokaa itse? Ei tuollaista summaa kannata syömiseen laittaa, max 2e.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:44"]
Itse en ikinä maksaisi läheskään 20 euroa mihinkään ravintolaan. EN IKINÄ!
Miksi ette itse tee ruokaa?
[/quote]
Toivottavasti olet provo...... Ei kai noin juntteja ihmisiä ole olemassakaan? Ravintolassa syöminen on elämys, jotain extraa arkeen. Voi kokea ja kokeilla uusia makuja, saada ideoita, nauttia siitä että joku muu laittaa ruoan jne. Muuta johonkin maailamn metropoliin ja opit että kotiruoka on jossain paikoissa se harvinaisuus.
[/quote]
Tuo ei ole mitään junttiutta. Opi itse tekemään ruokaa niin huomaat että se voittaa 99.9% minkään ravintolan sapuskoista.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 10:07"]
[/quote]
Toivottavasti olet provo...... Ei kai noin juntteja ihmisiä ole olemassakaan? Ravintolassa syöminen on elämys, jotain extraa arkeen. Voi kokea ja kokeilla uusia makuja, saada ideoita, nauttia siitä että joku muu laittaa ruoan jne. Muuta johonkin maailamn metropoliin ja opit että kotiruoka on jossain paikoissa se harvinaisuus.
[/quote]
Tuo ei ole mitään junttiutta. Opi itse tekemään ruokaa niin huomaat että se voittaa 99.9% minkään ravintolan sapuskoista.
[/quote]
Siis nainen opettelee laittamaan ruokaa kalliista aineksista kotonaan, jotta voi helliä miestä, joka ei viitsi kuunnella naisen toiveita edes sen yhden aterian nauttimiseen ravintolassa - elämyksenä. Varmaankin edellinen kirjoittaja myös haluaa naisen hoitavan tiskit aterian jälkeen kun mies rentoutuu potkupalloa katsellen (uusinta kesältä)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 08:00"]
14: valikoiva pihi olen jonkun verran itsekin. Mielestäni silti menee aivan ylipihiksi jos ei esim kerran kuussa voi käydä ulkona ja käyttää siihen vaikka vain noin 20-30 e per henki. Vuositasollakin tuo on hyvin pieni kustannus. Ja ennen kaikkea jos se tekee toisen iloiseksi :)
[/quote]
Miksi et syö kotona. Tekee vielä iloisemmaksi. Saa olla rauhassa, syödä parempaa ruokaa ja vielä halvemmalla
[/quote]
Jos ap haluaa miehen kanssa syödä jotain itseänsä miellyttävää, ehkä vähän arkista parempaa ruokaa, niin hänen ainoat vaihtoehtonsa on joko laittaa ruoka itse, itse ostamistaan ruokatarvikkeista kotonaan TAI mennä ravintolaan, koska miehen käsitys kotona ruoanlaitosta on hk bleu uuniin ranujen kanssa. Syödään suoraan pelliltä, ettei tuu miehen astiat likaisiksi.
[/quote]
No miksi AP ei laita omaa ruokaa ja mies omaa ja syö sitten yhdessä? Ravintolassa ei edes saa olla rauhassa. Minua ei kiinnosta kuunnella toisten metelöintiä vaan haluan keskustella rauhassa ihmisten kanssa joiden kanssa olen.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 10:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis nainen opettelee laittamaan ruokaa kalliista aineksista kotonaan, jotta voi helliä miestä, joka ei viitsi kuunnella naisen toiveita edes sen yhden aterian nauttimiseen ravintolassa - elämyksenä. Varmaankin edellinen kirjoittaja myös haluaa naisen hoitavan tiskit aterian jälkeen kun mies rentoutuu potkupalloa katsellen (uusinta kesältä)
[/quote]
Onko mies pyytänyt naista laittamaan ruokaa? Minunkin vaimoni teki minulle ruokaa suhteen alussa. Milloin mitäkin ruokia. Hyvä kokki hän on mutta kun minä en kaipaa mitään erikoisia ruokia. Minä nautin yksinkertaisista ruuista. Minä en pidä jostain erikoisista ruuista.
Pidän itseäni aivan riittävän sivistyneenä ihmisen ja ymmärrän sen, että suhtautuminen ruokailuun eri kulttuureissa on erilainen. Mutta en ole koskaan ymmärtänyt tuota, että ruokailuun haaskataan paljon rahaa. Sen voi tehdä kerran vuodessa tai parissa, mutta olen ollut sellaisessakin parisuhteessa, jossa sai kuulla jatkuvaa marmatusta siitä, että pitää päästä ulos syömään ja kuinka pitää syödä päivässä 2 kertaa samaa ruokaa ja kuinka ruoka ei ole koskaan hyvää ja kuinka pitäisi ostaa 5 euroa maksava rasia voikukanlehtiä salaattia varten, jotta olisi erilaista.
Täytyy sanoa, että olen onnellinen, kun sinkkuna saa syödä miten haluaa eikä ole pakko käyttää joka viikonloppu 50 euroa syömiseen siksi, että joku tulee syömisestä niin onnelliseksi.
Ei syömisestä pelkästään tule onnelliseksi, vaan siitä, että kumppani kuuntelee mitä kerron. Jos ilahdun toiveitteni kuuntelemisesta, olen paljon onnellisempi ja ymmärtäväisempi sinun toiveittesi suhteen.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 10:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko mies pyytänyt naista laittamaan ruokaa? Minunkin vaimoni teki minulle ruokaa suhteen alussa. Milloin mitäkin ruokia. Hyvä kokki hän on mutta kun minä en kaipaa mitään erikoisia ruokia. Minä nautin yksinkertaisista ruuista. Minä en pidä jostain erikoisista ruuista.
[/quote]
Minä en kaipaa. Minä pidän. Minä en pidä. Minäminäminä. Mites se vaimo, oletko koskaan kysynyt mistä hän pitää ja mitä hän kaipaisi?
Unohda mies. Itse erehdyin seurustelemaan 3 vuotta pihin miehen kanssa ja kyllästyin olemaan maksumiehenä. Sain itse aina ideoida kaikki tekemiset, joihin mies lähti miellellään mukaan, mutta maksaminen olikin sitten toinen juttu. Kaupassa jouduin aina maksamaan kaikki kalliimmat ruokaostokset ja silloin, kun ostosten loppusumma oli pieni, mies tarjoutui maksamaan. Netit, sähköt ym. jotka olivat minun nimissä, luonnollisesti jouduin maksamaan ja jos pyysin miestä maksamaan jotain, siitä vasta kitinää tuli. Synttärilahjoja tai yleensäkään muistamisia oli turha odottaa. Hän kyllä jaksoi koko vuoden aina muistuttaa, milloin hänellä on syntymäpäivät ja kai keksin jotain kivaa. Samoin jos kävin työmatkalla (vaikka ihan päivän Helsingin reissu), oltiin tuliaisia kärkkymässä, mutta toisinpäin ei koskaan mitään annettu. Samat tulot meillä molemmilla oli ja miehellä ikää silloin 30 vuotta. Onneksi pääsin eroon!
Ootko ap miettinyt, että täytät jotain tyhjyyttä elämässäsi tuolla syömisellä? Elämässä on paljon muitakin asioita, kuten vaikkapa liikunta. Tehkää siitä yhteinen harrastus.
Kuule ap, en usko että voit tulla tyypin kanssa onnelliseksi. Tuo pahenee vain. Jos jotenkin päätyisitte naimisiin ja saisitte ehkä lapsiakin, huomaisit pian olevasi orja joka organisoi ja järjestää kaiken, raataa, väsyy ja katkeroituu. Ja ainoat kivat, kauniit ja elämää ilostuttavat jutut joudut hommaamaan itse. Toista ei kiinnosta, että pahoitit mielesi kun et saanut edes kukkia synttäripäivänäsi. Koskaan et pääse mihinkään, koska lapsenvahti on kallis. Sinusta tulee ankea ja hapan. Etsi mies, joka nauttii elämästä ja näyttää sen. Joka välittää siitä mitä sinä tunnet ja toivot eikä mieti lapsellisesti vain omaa kukkaroaan.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 08:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:23"]
Voithan sä vaikka kerran tarjota miehelle.
itselläni on kaveri, joka haluaa aina nähdä lounaalla. Mun mielestä on turhaa maksaa aina n 50 oheiskuluja kaverin näkemisestä, vaikka mulla onkin varaa. Oon siis pihi ulkona syomisen suhteen. Mut maksan kuitenkin.
Ja se 50 e menee Helsingin keskustassa äkkiä parin kolmen tunnin istuskelulla, ruoka 20, juona 5, kahvi 5, jälkkäri 10,mkesällä ehkä siideri tms. Kaveri itse juo aina viiniä, jopa alkudrinkin, ehdottomasti se jälkkäri +'kahvi jne. Mun mielestä ihan silkkaa tuhlausta!
[/quote]
Missä ihmeessä oikein käytte lounaalla? Lounasbuffetit ovat melkein kaikissa ravintoloissa noin kympin, sisältävät usein myös jälkkärit ja ainakin kahvit.
[/quote]
No, viimeksi kävimme Loisteessa, sitä ennen Stockalla ja Kiasmassa. Kaveri ei halua mihinkään buffettiin :)
[/quote]
Elikä kaverisi on idiootti
[/quot
Ei vaan kaveri on erittäin hyvätuloinen, asuu itse ydiskeskustassa, asioi päivittäin kalliissa paikoissa ja on ehkä vuosien mittaan vähän vieraantunut tavallisen keskituloisen rahankäytöstä. Ja on mulla varaa, välillä vaan vähän harmittaa "turha" rahanmeno. Mielstäni ulkonasyöminen ei ole mikään extraelämys, josta haluaisin maksaa noin paljon.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:50"]Ok. Ei ole lainkaan tavatonta, että ihminen on valikoivasti pihi. Eli autoon laitettu 50000€ ei tunnu suurelta, mutta ruokaan satsattu raha tuntuu suurelta.
Alkoholin suhteenhan tässä on yleisin muoto, ryyppääminen "ei maksa mitään" ja siihen on rahaa, mutta joku muu hankinta ahdistaa tavattomasti. Tämä toteamus alkoholista ei siis liittynyt ap:n mitenkään.
-mies-
[/quote]
Ihan kuin olisit puhunut äidistäni. Kun olin lapsi niin raivosi minulle jopa tarvitsemistani lääkkeistä, taisivat maksaa parikymmentä markkaa. Kaljaan ja tupakkaan löytyi aina rahaa.
Niiden, jotka pitävät satunnaista ravintola-iltaa tai taksimatkaa tolkuttomana tuhlauksena kannattaa muistaa, ettei käärinliinoissa ole taskuja.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 08:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 07:19"]Vaikuttaa fiksulta. Ei paljon jää rahaa jos tuhlaa turhuuksiin kuten ravintolaan.[/quote]
Mutta jos sillä "turhuudella" saa rakastamansa ihmisen onnelliseksi, niin siihen turhuuteen uhrattu muutama kymppi on arvokasta.
[/quote]
Jos ihminen tarvitsee onnellisuuteen jotain ravintoloita niin painukoot helvettiin.