Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattisi ja kihlasormuksen hintasi

Vierailija
12.09.2014 |

Eli äskeisestä kihlaus-ketjusta sain ajatuksen että tänne nyt kirjoitettaisiin todellinen asian laita. Paljonko oma sormuksesi maksoi ja mikä on sinun ja kumppanisi ammatti? Eli millä sormus kustannettiin? Äskeisessä ketjussa oli paljon alle 1000 euron maksavia sormuksia ja sitten ihmeteltiin että teinit niitä vain ostelee. Äsken puhuimme mieheni kanssa asiasta ja hän oli sitä mieltä että melkein kaikkien sormukset ovat sen alle 1000 euroa maksaneet. Miten on todellisuus?

Nyt galluppia kehiin naiset!

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ollaan diplomi-insinöörejä ja kihlasormukset maksaneet 500e/kpl.

Kihloihin mentiin opiskeluaikana ja mies maksoi sormukset silloisesta palkastaan. Molemmilla on samanlaiset sormukset.

Vierailija
2/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me menimme kihloihin minulla oli oma kello- ja kultaliike, ja tilasin meidän sormukset suoraan valmistajalta, niiden ulosmyyntihinta oli n. 600€/kpl. Sormukset on melko paksut ja niissä on sekä valkokultaa että keltakultaa. Vihkisormus on samanlainen mutta siinä on timantteja, se maksoi toki sitten yli tonnin, en muista paljonko kun siitä on jo 10 vuotta aikaa.

Ihmiset eivät kyllä mitään tonnin kihlasormuksia osta. Ei silloin, enkä usko että nykyäänkään, vaikka toki kullan hinta on noussut aika paljon. Monet ajattelevat kihlasormuksista että ei ne tarvi mitkään kalliit olla ja ostavat havat rimpulat jotka ei kestä käytössä, ja sama meininki monella myös vihkarin valinnassa, kunhan nyt joku rinkula otetaan. Suurimmalle osalle piti todella perusteellisesti kertoa että miksi kannattaa valita vähän laadukkaampi sormus. Silloin kymmenen vuotta sitten ihmiset ostivat kihlasormukset yleensä n. 150-250€ hintahaarukasta, jotkut halusivat halvemmat, ja hyvin harvat halusivat jotain kalliimpaa. Vihkarit oli yleensä 350-550€ haarukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies paperialalla, itse parturi-kampaaja ja kihlasormusten ylärajaksi sovimme 500e/sormus. Miehen taisi olla 390e ja omani 510e. Vihkisormus on sitten asia erikseen.

Vierailija
4/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 00:01"]

Kun me menimme kihloihin minulla oli oma kello- ja kultaliike, ja tilasin meidän sormukset suoraan valmistajalta, niiden ulosmyyntihinta oli n. 600€/kpl. Sormukset on melko paksut ja niissä on sekä valkokultaa että keltakultaa. Vihkisormus on samanlainen mutta siinä on timantteja, se maksoi toki sitten yli tonnin, en muista paljonko kun siitä on jo 10 vuotta aikaa.

Ihmiset eivät kyllä mitään tonnin kihlasormuksia osta. Ei silloin, enkä usko että nykyäänkään, vaikka toki kullan hinta on noussut aika paljon. Monet ajattelevat kihlasormuksista että ei ne tarvi mitkään kalliit olla ja ostavat havat rimpulat jotka ei kestä käytössä, ja sama meininki monella myös vihkarin valinnassa, kunhan nyt joku rinkula otetaan. Suurimmalle osalle piti todella perusteellisesti kertoa että miksi kannattaa valita vähän laadukkaampi sormus. Silloin kymmenen vuotta sitten ihmiset ostivat kihlasormukset yleensä n. 150-250€ hintahaarukasta, jotkut halusivat halvemmat, ja hyvin harvat halusivat jotain kalliimpaa. Vihkarit oli yleensä 350-550€ haarukassa.

[/quote]

Niin ja mies on valtion virkamies, eli aika köyhiä ollaan aina oltu.

Vierailija
5/73 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs tatuointi kynällä sormeen rinkula

Vierailija
6/73 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihlasormusta eikä  myöskään ammattia.

Vierailija
7/73 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloista maksetaan max 100€, en näe järkeä tuhlata kihlasormukseen tuhottomasti rahaa. Ollaan menossa vuodenvaihteen jälkeen ostamaan, ollaan nyt puhuttu vasta budjetista. Voisihan sitä maksaa useammankin satasen, mutten näe järkeä. Kumpikaan ei edes halua mitään kiviä tai krumeluuria. Minä olen erityisope ammatiltani.

Vierailija
8/73 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, kihlasormukseni maksoi noin 5000€. =)

Vierailija
9/73 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Hintaa en tiedä, mutta vastaavat näyttäisivät maksavan pari kymppiä. Mattapintaista titaania molemmila.

Vierailija
10/73 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijoita molemmat. Oma kihla 120€ ja miehen 250€. Ostimme kihlat toisillemme. Mies sitten myöhemmin maksoi vihkisormukseni.

Vierailija
11/73 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä: liikenneasemalla töissä, sormus vähän vajaa 600€, mies: myyjä, sormus reilu 100€. Mies maksoi molemmat

Vierailija
12/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kihlat taisi olla jotain 250 e/kpl. Kumpikin maksoi omansa. Minun vihkisormus oli 600 e, itse maksoin. Olen lakimies.

Vierailija
13/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä oon puheterapeutti ja mies DI. Mun kihlasormus maksoi jotain 300-400 e, en tiedä tarkkaan kun mies osti sen ilman minun läsnäoloa. Vihkisormus oli vähän kalliimpi.

Vierailija
14/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on lähihoitaja, samoin itse ja sormus maksoi itselläni 1500e jonka mies kustansi. Miehen sormus oli 200e jonka myös itse herrasmiehenä maksoi.

Vierailija
15/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen logistiikan alalla ja mies turvallisuusalalla. Sormukset maksoi yht 500 euroa.
Molemmilla ihan sileät 18k kultaa.

Helpompi sitten yhdistää minkä tahansa vihkin.

Vierailija
16/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormukset oli yhteensä 3000 markkaa ja vihkisormukseni oli 9000 markkaa. 

Vierailija
17/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kihlat maksoi yhteensä muistaakseni 400 markkaa. Ammatti oli tuolloin eri kuin nyt, oltiin silloin vielä nuoria ja köyhiä... :) nyt olen sairaanhoitaja ja mies on yrittäjä. vihkisormus maksoi 159 euroa ja 10v hääpäiväsormus maksoi 500 euroa sekä miehen sormus 390 euroa. Halppja olivat mutta etenkin tuo 10v sormus on kaunis!! ♥

Vierailija
18/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihlasormusta ollenkaan, vihkisormus muistaakseni noin 350 euroa, käytettynä ostettu. Lääkäri ja proviisori.

Vierailija
19/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen diplomi-insinööri, mies tradenomi eikä kihlasormuksia ostettu ollenkaan, ainoastaan vihkisormukset. Omani maksoi n. 400 euroa ja miehen sormus muistaakseni noin 70 euroa. Kustannukset laitettiin puoliksi ts maksettiin meidän ns. perhetililtä.

Vierailija
20/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan markkinointipäällikkö ja insinööri, kihlasormuksia meillä ei ollut ollenkaan. Vihkisormukset hankittiin, maksoivat kumpikin muistaakseni alle 100 e. Mä olen niin tohelo etten uskaltaisi kallista sormusta pitääkään, hukkaisin sen varmasti! :)

Sormukset tarvittiin lähinä hääseremoniaa varten, valittiin huolella ja ajatuksella kuitenkin.