Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattisi ja kihlasormuksen hintasi

Vierailija
12.09.2014 |

Eli äskeisestä kihlaus-ketjusta sain ajatuksen että tänne nyt kirjoitettaisiin todellinen asian laita. Paljonko oma sormuksesi maksoi ja mikä on sinun ja kumppanisi ammatti? Eli millä sormus kustannettiin? Äskeisessä ketjussa oli paljon alle 1000 euron maksavia sormuksia ja sitten ihmeteltiin että teinit niitä vain ostelee. Äsken puhuimme mieheni kanssa asiasta ja hän oli sitä mieltä että melkein kaikkien sormukset ovat sen alle 1000 euroa maksaneet. Miten on todellisuus?

Nyt galluppia kehiin naiset!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 1750e ja mieheni 400e. Olen kosmetiikkamyyjä ja mieheni rauhanturvaajana.

Vierailija
22/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erikoislääkäri. Mieheni on lukion opettaja. Kihlasormukseni maksoi muistaakseni n. 400 markkaa aikanaan, vihkisormukseni 1600mk. Miehen kihla taisi maksaa 500 euroa. Tosin opiskelijoita oltiin molemmat silloin kun sormukset ostettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sormus 2500, miehen 1500. Valkokaulustyöläisiä.

Vierailija
24/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logistiikka alan spesialisti, ei kihlasormusta. Vihkisormus 500€. Sen kalliimpaa en uskaltaisi pitää sormessa.

Vierailija
25/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 05:54"]

Logistiikka alan spesialisti, ei kihlasormusta. Vihkisormus 500€. Sen kalliimpaa en uskaltaisi pitää sormessa.

[/quote]

Ja vielä loput vastaukset. Mies on projektipäällikkö it-alalla. Sormukset ostettiin käteisellä/pankkikortilla. Miehen sormus taisi olla jotain 300€

Vierailija
26/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuvittaja, mies professori. Sattumalta löysin hienoimman ja arkikäyttöön sopivimman kulta-timanttisormuksen alennuksella 700€, "tonnin sormus" siis. Täällä päin maailmaa ei ole tapana ostaa kihla- ja vihkisormuksia erikseen, eikä tuohon enää toista mahtuiskaan eli halvalla päästiin vaikkei rahasta ollutkaan kiinni. Mies oli koruliikkeestä poistuttua yllättynyt, sillä oli varautunut vähintään nelinumeroiseen summaan. :)

Vierailija
27/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormuksetnon perinteiset rinkulat. Maksoivat 300 markkaa kappale, ja maksoimme ne yhdessä. Toimittaja ja lukion ope.

Vierailija
28/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka kihla jonka hukkasin maksoi n.400 e valkokultaa/timantteja ja miehen n.200 e. Uusi kihla n. 250 e valkokultaa sekin. Vihki maksoi 600 e valkokultaa ja pari pientä timanttia.

Mies proviisori ja minä opiskelen vielä yliopistossa.

Vierailija
29/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tittelit ovat minulla puheterapeutti ja miehellä principal scientist. Kihlasormukset ovat perinteiset kultaiset rinkulat. Maksoivat joitakin satoja markkoja (eivät olleet ihan kaupan halvimmat, mutta melkein). Vihkisormus oli n. 350 e. 

Itse asiassa nämä sormusten hinnat eivät olleet minulle kovin tärkeitä, joten en niitä erityisesti ole mieleeni pistänyt.

Vierailija
30/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mentiin kihloihin oltiin opiskelijoita. Jotkut halvimmat 2 yhden hinnalla sormukset ostettiin.
Naimisiin mennessä olin kotiäiti ja vihkisormukseni maksoi n.400€ (tosin nykyisin samanlainen sormus maksaa n.tonnin). En ole mikään koruihminen, mutta vihkisormus mulla kyllä sormessa on.
Mies ei yleensä sormusta edes käytä.

Tuosta kihlauksesta on aikaa nyt 17v. Ja suhteemme voi erittäin hyvin. Joten sillä sormuksen arvolla ei ole mitään väliä.

Tuntuu että ne jotka haluaa ne hirveän kalliit sormukset ja prameat häät menevät naimisiinkin juuri näiden asioiden vuoksi ja liitöt ei sitten kuitenkaan kestä.

Vierailija
31/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastovastaava ja ammattiautoilija, minun kihlasormus maksoi 350e, miehen 400e. Vihkisormukseni oli 1500e, mies maksoi kaikki sormukset.

Vierailija
32/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aika teinejä kihloihin mennessä, sormukset olivat yksinkertaiset kultaiset perusrinkulat. Maksoi n. 200 mk. Vihkisormus alle 400 mk.
Tuosta on aikaa jo kohta 20 vuotta, samat sormukset yhä käytössä. Silloin oltiin lukiossa olevia opiskelijoita, nykyisin ylemmät korkeakoulututkinnot molemmilla, itselläni kohta toisetkin maisterin paperit.
Välillä on ollut puhetta sormusten päivittämisestä, mutta nuo ovat minulle rakkaat. Pihinä ihmisenä myös hirvittää sormusten hinnat - usein olenkin sanonut että ennemmin käytän rahaa matkustamiseen.

Vierailija
33/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostohetkellä opiskelija. Olisko sormukset maksaneet 50-100e/kpl. Sama tilanne naimisiin mennessä. Edullisista sormuksista huolimatta avio-onnea on kestänyt jo 14 vuotta.

Vierailija
34/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihla mulla 750 , miehen 200. Vihki mulla 990 ja miehellä 200. Molemmat tuohon aikaan opiskelijoita yliopistossa ja sormukset maksettiin puoliksi, kesätöistä kertyneistä säästöistä. Mun molemmat sormukset valkokultaisia pienillä timanteilla, miehen kihlasormus valkokultainen sileä ja vihki keltakultainen sileä. Hinnat oli nousseet aikalailla meidän 4 vuotisen kihlauksen aikana.

Vierailija
35/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kihla 800 e ja miehen 400 e. Olen sanomalehden toimittaja, YTM, ja mies hoitoalalla.

Vierailija
36/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettaja, mies paperityöläinen. Kihlat ostettiin vuosi sitten. Minun sormukseni maksoi 3500 ja miehen 1000.

Vierailija
37/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat lakimiehiä, ja kummankin sormus maksoi aika tarkalleen tonnin. Ostettiin ne toisillemme. Vihkisormusta ei hankittu ollenkaan, en halunnut.

Vierailija
38/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on vain yksi sormus (ei siis erillistä vihkisormusta) ja maksoi n 1600e. Valkokultaa ja 11 timanttia ja ihan hurjan kaunis. Miehen sormus tehtiin vanhasta sormuksesta ja en tiedä paljon muokkaus maksoi, veikkaan 100-200e. Saatiin asunnon myynnistä reippaasti voittoa ja siksi ostettiin vähän kalliimpi sormus. Ammatit opiskelija.

Vierailija
39/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihlasormusta, kun kihloihin ei erikseen menty. Vihkisormus maksoi n. 1500€, miehen 700€. FM ja DI

Vierailija
40/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on menty kihloihin kohta 20 vuotta sitten opiskelijoina ja tosiaan halvimmat kultasormukset, olisiko olleet jotain 200 mk kappale. Vihkisormuksessa on sentään yksi timantti, tosin hyvin pieni. Sitten kun ikää ja rahaa on tullut, niin on annettu arvokkaitakin lahjoja. Mutta yhteen mentiin nuorina ja köyhinä.

Johtavat asemat ja hyvät tulot meillä.