Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattisi ja kihlasormuksen hintasi

Vierailija
12.09.2014 |

Eli äskeisestä kihlaus-ketjusta sain ajatuksen että tänne nyt kirjoitettaisiin todellinen asian laita. Paljonko oma sormuksesi maksoi ja mikä on sinun ja kumppanisi ammatti? Eli millä sormus kustannettiin? Äskeisessä ketjussa oli paljon alle 1000 euron maksavia sormuksia ja sitten ihmeteltiin että teinit niitä vain ostelee. Äsken puhuimme mieheni kanssa asiasta ja hän oli sitä mieltä että melkein kaikkien sormukset ovat sen alle 1000 euroa maksaneet. Miten on todellisuus?

Nyt galluppia kehiin naiset!

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laborantti, mies yrittäjä. Mun kihla maksoi 640 ja miehen 240. Mies maksoi mun oman ja mä miehen :)

Vierailija
62/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1985 mentiin kihloihin, en muista enää markkoja, oisiko ollut 125 mk kappale. Mies oli saabilla ja mä en missään, vai olinko salcompilla, siis tehtaissa oltiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija, 1300 euroa maksoi kihlasormus.

Vierailija
64/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin opiskelijoita kun kihlauduttiin, sormukset maksoi varmaan noin 100 €, mies maksoi opintolainalla. Naimisiin mentiin heti seuraavana vuonna, vihkisormus maksoi muistaakseni 300€. Olen huolitsija ammatiltani. 10 vuotta naimisissa oltuamme, mies totesi että tarvitsen 10 kertaa kalliimman sormuksen ja osti 3000€ hintaisen.

Kaikkiin olen ollut tyytyväinen ja hinta on sopinut elämäntilateeseemme. Viimeisintä pidin kyllä liian kalliina, mutta mies oli vahvasti tätä mieltä.

Vierailija
65/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ja mies "duunari" ammatissa, jossa tulotaso noin sairaanhoitajan luokkaa. Mun kihla 200e ja vihki 400e. Miehen sormus tonnin luokkaa, vaikea oli halvempaa saada miehelle, kun jalometallia tulee grammoissa enemmän jollei ihan ohutta rimpulaa halua. Tykkään kun ei ole niin paineita, jos sormus häviää. Mä on miettinyt sen niin että liitto on ikuinen, sormuksen voi vaihtaa myöhemmin jos maku muuttuu :)

Vierailija
66/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut sormusta tai muitakaan helyjä, eli 0 e. Minä opiskelija, mies IT-konsultti.

Vierailija
67/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija ja kihlautumisen aikoihin myös vaateliikkeen myyjä, mies myös opiskelija ja myyjä. Minun kihla maksoi reilun 1000 e ja miehen noin 1300 e.

Vierailija
68/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 08:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 00:29"]Ollaan markkinointipäällikkö ja insinööri, kihlasormuksia meillä ei ollut ollenkaan. Vihkisormukset hankittiin, maksoivat kumpikin muistaakseni alle 100 e. Mä olen niin tohelo etten uskaltaisi kallista sormusta pitääkään, hukkaisin sen varmasti! :) Sormukset tarvittiin lähinä hääseremoniaa varten, valittiin huolella ja ajatuksella kuitenkin. [/quote] Missä voi opiskella markkinointipäälliköksi? Ammattia kun kysyttiin...

[/quote]

Ammatti on se millä nimikkeellä tällä hetkellä töitä tekee, koulutus on sitten eri asia. Olet vähän tyhmä...

Vierailija
69/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sormukset maksoivat muutamia vuosia sitten yhteensä n. 2000 euroa.
Miehellä paksu valkokultainen ja itsellä vastaava yhdellä timantilla. Halusimme kotimaiset sormukset, joten olimme valmiita maksamaan vähän enemmän.

Molemmat ollaan keskipalkkaisia työläisiä.

Vierailija
70/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen teollinen pintakäsittelijä ja mies on levyseppä-hitsari, sormukset on teräksiset ja maksoi 16,90 kappale :DD Ai että, no pakkohan se oli teräksiset ottaa kun molemmat työskentelee metallituotteiden parissa! :D

Vierailija
71/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kihlasormus maksoi 200€, ihan perus valkokultainen rinkula, ja miehen titaanisormus 50€. Vihkisormus maksoi 400€. Minä olen lto ja mies metalliteollisuudessa. Mies maksoi kihlat ja yhdessä maksettiin vihki

Vierailija
72/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Human Reources Manager (henkilöstöjohtaja), sormuksen hinta n. 20 dollaria. Vuosi oli 1994 ja Indonesiassa Jaavalla oltiin. Aussimieheni sen osti paikallisesta myymälästä ja vieläkin on sormessa. Heikäläisittäin oli TODELLA kallis sormus. Kaunis on.

Vierailija
73/73 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijoita, minun sormus 200e, miehen 140e :)