Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisistä, jotka vetoaa terveydelliseen esteeseen välttyäkseen käyttämästä maskia?

Vierailija
19.08.2021 |

Joissain paikoissa on maskipakko, josta voi kuitenkkn vapautua terveydellisen esteen takia. Mitä ajattelet ihmisistä, jotka vetoaa terveydelliseen esteeseen vaikkei siihen ole todellista tarvetta? Syynä voi olla esim. maskeista tuleva allerginen ihottuma, keskittymisvaikeudet, paniikkikohtauksen pelko, usko maskien vaarallisuuteen tai ihan vaan puhdas mukavuudenhalu.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin maskia 6h ekana päivänä uudessa työssä, jossa kävellään koko ajan. Sen jälkeen seurasi raju 24h kestävä migreenikohtaus. Sain myös lukuisia paniikkikohtauksia päivän aikana, koska en saanut happea.

Lopetin työt samana päivänä. Odotan vaikka kotona että tämä pelleily on ohi. Ja käyn vain paikoissa missä sitä ei tarvitse käyttää.

Sitä ei tarvitse käyttää missään.

Vierailija
62/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

just nämä en voi käyttää maskia koska astma mutta pystyn polttamaan röökiä

Mä oon tää! Tosin poltan vain vähän, mutta ahdistaahan sekin jo henkeä. En siihen ylimääräistä ahdistusta maskista ota, kyllä nää röökit riittää terveysriskiksi ja niistäkin aion hankkiutua eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta 9/10 käyttää maskia niin mitä väliä jos juuri sillä yhdellä ei ole. Ei voisi vähempää kiinnostaa kuka käyttää ja kuka ei.

Vierailija
64/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulainen on astmaansa vedoten kieltäytynyt käyttämästä maskia koko pandemian ajan. Kummasti vaan Espanjan lämpöön lentäessään hän pystyi käyttämään maskia koko neljän ja puolen tunnin lennon ajan ongelmitta. Eli maskin käyttö on ongelma tasan niin pitkään, kunnes se oikeasti estää johonkin omasta mielestä kivaan asiaan osallistumisen.

Oisko samanlainen maski kun mulla lentäessä. Ikkunapaikka ja maskissa ikkunanpuoleisella sivulla halkaisijaltaan kolmen sentin reikä.

Vierailija
65/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kas, toinen "itsenäisesti ajatteleva" lumihiutale "

Asiantuntijoidenko pitäisi ajatella ihmisten puolesta, eikä itsenäinen ajattelu olekaan hyvästä?

Ajattele itse, mutta älä sittenkään.

joka ei osaa edes lainata 🤣🤣

Vierailija
66/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim. kaupassa asioidessa on suunnilleen juostava etsimässä tavarat ja sitten suorinta tietä kassalle. Välillä on hyllyjen välissä pakko vetää maskia sen verran alemmas, että pystyy hengittämään nenän kautta ilman "välikäsiä".

Mene vaan kauppaan ihan reilusti ilman maskia, turha kiusata itseään naamavaipoilla. Jätin itse maskit pois keväällä. Hyvin on asiointi onnistunut. Eikä ole koronatartuntaakaan ollut. Nyt 2x rokotettuna olisi jo melkoinen kynnys enää vetää maskia naamalle.

pelle.

Vierailija
67/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekeskeiset Loserit ei käytä maskeja. fakta.

Vierailija
68/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta maskiin käyttämiseen tai hyötyihin kantaa, väitän että 90% esitetyistä syistä on yleensä mukavuudenhalua ja suoranaista p:skapuhetta.

Vierailija
69/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkareita ne on.

Vierailija
70/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelläkään ihmisellä ei voi olla terveydellistä syytä olla käyttämättä sekä maskia että visiiriä.

Mutta tiedoksi, paniikkihäiriön aiheuttama paniikkikohtaus on fysiologinen kohtaus, samalla tavalla kun esim. epilepsiakohtaus, eli se on ihan käypä syy olla käyttämättä maskia (muttei visiiriä).

Paniikkikohtauksessa ihmisen hengitykseen käytettävät kaulalihakset saattavat krampata, sydän lyö nopeammalla tahdilla ja moni pyörtyy tai saa pahan huimauskohtauksen, kun nämä edellä mainitut estävät hapen normaalia kulkemista esim. aivoihin. Kohtauksen laukaisee usein psyykkinen triggeri, jonka teoriassa voisi pysäyttää, mutta harvoin se onnistuu. Jos onnistuisi noin vain, ei ihmisillä olisi kohtauksia.

Jos henkilö saa paniikkikohtauksen, ei kohtausta kesken kaiken voi pysäyttää kuten ei myöskään epilepsiakohtausta, vaan pitää odottaa, että kohtaus itsestään loppuu. Tähän menee useimmiten 2-10 minuuttia. Kohtauksen jälkeen henkilö on usein väsynyt ja heikossa kunnossa.

Halusin vain kertoa tämän, sillä moni edelleen luulee paniikkikohtauksen olevan sama kun hysteria, eli täysin psyykkinen kohtaus. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa.

T. Psykiatrinen sairaanhoitaja

Lähinnä ihmettelen tässä, että miten esimerkiksi hoitohenkilökunta on voinut käyttää maskeja jo ennen koronaa. Onko niin, hoitohenkilökunta ei sairasta paniikkikohtausta, astmasta tai allergiasta? Kun jotenkin olettaisi, että tämä on ollut osalle arkipäivää aina, mutta nyt yhtäkkiä koronan myötä kadut ovat täynnä astmaatikko ja paniikkihäiriöisiä ihmisiä, jotka eivät pysty käyttämään maskia.

Vierailija
71/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää maskia, joten en käytä sitä. Kenellekään minun ei tarkemmin tarvitse selvittää syytä, miksen voi käyttää. Ja saa ajatella ihan mitä halua, ei kiinnosta.

Vierailija
72/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillain saattaa olla oikea ongelma

mutta suurin osa ei vaan viitsi tehä mitään yhteiskunnan muiden jäsenten puolesta

oma napa tärkein

kun MINULLA on oikeus!!!  nääs

Vierailija
73/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käyttää maskia, joten en käytä sitä. Kenellekään minun ei tarkemmin tarvitse selvittää syytä, miksen voi käyttää. Ja saa ajatella ihan mitä halua, ei kiinnosta.

Voisit silti suojautua muuten, vaikka käyttää visiiriä. Mutta et varmaan sitä kään voi. Tekosyitä sulta löytyy aina.

Vierailija
74/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit silti suojautua muuten, vaikka käyttää visiiriä. Mutta et varmaan sitä kään voi. Tekosyitä sulta löytyy aina.

Jos hitsaisin tms., niin silloin visiiri suojaisi. Mutta ei se oikein koronaviruksen torjumiseen sovellu. Miksi ihmeessä kukaan sellaista hökötystä pitäisi päässä huvikseen?

Vierailija
75/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hitsaisin tms., niin silloin visiiri suojaisi. Mutta ei se oikein koronaviruksen torjumiseen sovellu. Miksi ihmeessä kukaan sellaista hökötystä pitäisi päässä huvikseen?

oletpas sinä daiju.

Vierailija
76/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun positiivisesti. Itse en käytä maskia missään.

Vierailija
77/79 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viitsisi asiasta ottaa selvää. Niin ymmärtäisi että maskin käyttö on pitkään käytettynä epäterveellistä, epähygieenistä ja se ei suojaa korona virukselta. Maskit keräävät bakteereita, ennen maskin laittoa pitäisi pestä kädet ja jos siihen koskee kerran tai asettelee uudelleen siitä tulee hyödytön. Miten moni ihminen tekee tämän ennen maskin laittoa ja miten moni ei sitä päivän aikana räplää tuhatta kertaa.

Vierailija
78/79 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on astma ja eräs harvinaisempi kurkunpään sairaus. Maskit laukaisevat minulla astmakohtauksen. Pef-arvot olivat maskia käytäessä noin 350, ilman maskia 500. Kärsin lisäksi päivittäisestä migreenistä ja krampeista kunnes lopetin maskin käytön.

Visiirihän on vain silmänlumetta hysteerisimpien rauhoittamiseksi, joten sellaista pidän töissä.

Vierailija
79/79 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on astma ja eräs harvinaisempi kurkunpään sairaus. Maskit laukaisevat minulla astmakohtauksen. Pef-arvot olivat maskia käytäessä noin 350, ilman maskia 500. Kärsin lisäksi päivittäisestä migreenistä ja krampeista kunnes lopetin maskin käytön.

Visiirihän on vain silmänlumetta hysteerisimpien rauhoittamiseksi, joten sellaista pidän töissä.

Korjaus omaan tekstiini:

Visiirihän on vain toinen silmänlumeen muoto hysteerisimpien rauhoittamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan