Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyyyyyyyyi, ihrakuoriainen käveli pitsiverhossa!

Vierailija
12.09.2014 |

Voi jumankauta, että olen yrittänyt päästä noista eroon, mutta elävät kai listojen takana tai kattorakenteissa, ties missä. Eikä auta kotikutoinen myrkky. Tein juuri pintaremonttia, jonka myötä revin jopa katto- ja lattialistat irti. Ennenkuin kiinnitin ne takaisin, suihkuttelin runsaasti Baygonia joka millimetrin täyteen.

Kesän aikana ei ole näkynyt kuin 1kpl vessassa. Arvasin että olin menettänyt pelin. Kun yksi näkyy, niitä on hittu sata muutakin. Tänään verhoa pitkin kiipesi toinen mokoma ja kokeilin miten tuo Baygon-torjuntani tehoaa: suihkutin sen elukan päälle ensin 30cm etäisyydeltä. Kiipesi vaan. Suihkutin 10cm etäisyydeltä - ei mitään tehoa. Suihkutin 10cm etäisyydeltä litimäräksi niin, että elukka huurustui ponnekaasun kylmyydestä: ei mitään tehoa. Kannoin koppiksen ulos.

Siis noihin ei tehoa MIKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄN!

Älkää ostako vaatteita kirppiksiltä tai mistä vit**ta nuo on ikinä tulleetkaan, älkää luulko että siivoaminen auttaa. Mikään ei auta!

*itkee*

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat niin vittumaisia otuksia. Meillä ei lähdetä edes myrkytystä tekemään kerrostaloon, kun kuulemma koko kaupunginosa on täynnä noita. Olen saanut oman kämppäni pidettyä ötökkävapaana Super-Raidilla (kuolevat kun suihkuttaa, lisäksi ennaltaehkäisen käyttämällä tököttiä säännöllisesti), kipittävät ilmeisesti naapuriin paremmille apajille.

Vierailija
2/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös jotain yksittäisiä soikionmuotoisia noin 2mm kuoriaisia. Yksi löytyi sängyn alta, yksi lapsen sängyn alta, yksi keittiön tasolta. Musta, pieni kuoriainen, jolla ruskeat siivet, ei juurikaan lentänyt kyllä..

Yritin googlailla, mutta kuoriaisia niin monta, en löytänyt oikeeta otusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen, uskon että taistelu on mahdoton. Olen pessyt oikeasti tosi kovilla aineilla roskiskaappia, suihkuttanut puoli pulloa myrkkyä liesituulettimen imuun. Hinkannut kosteita tiloja kloriitilla ja juuriharjalla. Pitänyt pyykit pois lattialta ja tarkistanut pyykkiorien pohjat usein. Tarkistanut sohvatyynyjen aluksia, poistanut heti lasten näkkärinmurut lattioilta, inuroinut hellojen ja jääkapin taukset. Lopettanut kirppistavaroiden tuomisen kotiin. Kynsinyt listoja. Avannut sokkelit keittiön kaappien alta, myrkyttänyt ja pessyt. Vienyt imuripussia nopeasti roskikseen. Ihan kaikkea, jota voi ajatella hygieeniseksi ja jopa ylihygieeniseksi kodinpidoksi.

Olen taistellut, mutta ei tästä tule mitään. Vaatteissa on kuitenkin taas yhtäkkiä reikiä. Oikeasti itkettää, meidän talo on ihan pilalla. tai se on pilalla, koska minä olen ötökkä-oksetus-kammoinen. ap

Vierailija
4/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa hysteriaa. Ei noista mitään oikeaa haittaa ole. 

Muuttakaa vähäksi aikaa eteläisemmille leveysasteille. Sen jälkeen Suomi tuntuu ötökkävapaalta! 

Vierailija
5/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niistä haittaa!! Trikoopuseroihin varsinkin tulee reikiä. Oksettaa tuo, tuntuu niin likaiselta!

Vierailija
6/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:57"]

Meillä on myös jotain yksittäisiä soikionmuotoisia noin 2mm kuoriaisia. Yksi löytyi sängyn alta, yksi lapsen sängyn alta, yksi keittiön tasolta. Musta, pieni kuoriainen, jolla ruskeat siivet, ei juurikaan lentänyt kyllä..

Yritin googlailla, mutta kuoriaisia niin monta, en löytänyt oikeeta otusta.

[/quote]

Olisiko ruskoturkiskuoriainen? Jos on, niin otan osaa. :(

Vierailija
7/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Bio Kill -nimistä ainetta? Sillä oikeasti pääsee monista ötököistä. Ei haise, ei tahraa, voit suihkia listat yms moneen kertaan eikä ole vaarallista lapsille tai lemmikeille.

Vierailija
8/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tilaisit myrkytyksen? Ei tietenkään lähde omilla myrkyillä. Vaatii ammattilaisen.

Vierailija
9/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikon perusteella laihdutuskeskusteluksi. :D

Vierailija
10/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 20:00"]Kakkonen, uskon että taistelu on mahdoton. Olen pessyt oikeasti tosi kovilla aineilla roskiskaappia, suihkuttanut puoli pulloa myrkkyä liesituulettimen imuun. Hinkannut kosteita tiloja kloriitilla ja juuriharjalla. Pitänyt pyykit pois lattialta ja tarkistanut pyykkiorien pohjat usein. Tarkistanut sohvatyynyjen aluksia, poistanut heti lasten näkkärinmurut lattioilta, inuroinut hellojen ja jääkapin taukset. Lopettanut kirppistavaroiden tuomisen kotiin. Kynsinyt listoja. Avannut sokkelit keittiön kaappien alta, myrkyttänyt ja pessyt. Vienyt imuripussia nopeasti roskikseen. Ihan kaikkea, jota voi ajatella hygieeniseksi ja jopa ylihygieeniseksi kodinpidoksi.

Olen taistellut, mutta ei tästä tule mitään. Vaatteissa on kuitenkin taas yhtäkkiä reikiä. Oikeasti itkettää, meidän talo on ihan pilalla. tai se on pilalla, koska minä olen ötökkä-oksetus-kammoinen. ap
[/quote]

Varmasti alkaa talo olla pilalla mokoman myrkkyjen kylvön takia. Vaarannar perheesi terveyden harmittomien hyönteisten takia

Vierailija
11/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyiiio! Minustakin pitsiverhot ovat ällöttäviä.

Vierailija
12/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattokaa ettei välikatossa ole linnunpesiä tai amppareiden pesiä, viihtyvät niissä. Ja suihkuttakaa sitä myrkkyä ilmastointikanavaan, listojen väliin, viemäriin, koko kämppään. Sen jälkeen kannattaa olla hetki pois kotoa.

Vierailija
13/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihrakuoriaiset ei syö vaatteita, ne on turkiskuoriaisia jotka syö. Ja Raid Super on parempaa kuin Baygon.

Vierailija
14/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanha puutalo ja aina välillä noita näkyy. Ongelmaa ei saa poistettua, koska todellakin ovat varmaan rakenteissa ja sanotaan, että ihan ulkootakin voivat tulla. Meillä ei ainakaan resursseja riitä syynäämään kaikkia räystäitä, ullakkotilan jokaista nurkkaa jne. Ei ne kyllä ole meillä mitenkään paljon mitään reikiä tehneet, onko niillä sitten niin paljon murusia syötävänä. 

Mutta ymmärtääkseni siis kyse on todella laajasta ongelmasta, joka ei kovin helposti häviä... siksi en ole oikeastaan edes yrittänyt. Jos ötökän näen, sen tapan ihan käsin.

Vierailija
15/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriaisia?! Voi itku että oksettaa!!

Kumma kun tuo Baygon ei tehnyt mitään, vaikka elukka oli ihan jääkylmässä huurteessa. Olen myös teettänyt ilmanvaihtohormien pesun samalla kun talon ilmanvaihto paineistettiin uudelleen. Tosi kivaa kun alapeukutatte, samat on fiilikset täälläkin. Ihan kuin koti olisi pilalla. Oletteko oikeasti saaneet muka pois elukat kotikonstein? Tiedän, että 1-2 elukkaakin on hävitty tappelu.

Välikatolle täytyy mennä katsomaan lintujen pesät... Hiiriä en ole talossa kuullut. Suihkutukset olen tehnyt kolmeen kertaan Baygonilla ja niin, että akvaario on peitetty hoidon ajaksi, mutta kokeilen sitten tuota Raidia. Ihan kamalaa, kun tietää että niille riittää vaikka 10x10cm kokoinen alue muhia. En saa ikinä tapettua noita :(

Onko kukaan tilannut omakotitaloon tuholaistorjuntaa? Paljonko se maksoi ja katosivatko ihra- tai turkiskuoriaiset?

ap *itkee lisää*

Vierailija
17/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kuvista! Mä juuri tajusin että minulla oli pienenä lapsena "lemmikkinä" tommonen ihrakuoriainen. Pidin purkissa ja annoin sille vettä, sokeria ja leivänmuruja ruuaksi....

Vierailija
18/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihrakuoriainenkin voi syödä vaatteita - ainakin tässä on mainittu nahka, villa ja silkki. http://www.siivous.info/tuholaistorjunta/ihrakuoriainen-torjunta-toukka-vyoihrakuorianen

Vierailija
19/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, että pienet reiät vaatteissa ovat ötökän jäljiltä. Mulla tulee juuri trikoovaatteisiin pesukoneessa niitä - kun lasten vaatteiden kanssa aina yksi tai kaksi pientä terävää kiveä joutuu mukaan myös - kuivausrummusta niitä sitten löydän.

Vierailija
20/53 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:41"]

Kiitos kuvista! Mä juuri tajusin että minulla oli pienenä lapsena "lemmikkinä" tommonen ihrakuoriainen. Pidin purkissa ja annoin sille vettä, sokeria ja leivänmuruja ruuaksi....

[/quote]

Joo, niitä on Suomen luonnossa aika paljon kans tai maalla ainakin. Noita ylempiä turkiskuoriaisia taas ei ole Sumen luonnossa ollenkaan, ne on jostain ulkomailta peräsin ja asuvat lämpimissä rakennuksissa

-17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme