Hyyyyyyyyi, ihrakuoriainen käveli pitsiverhossa!
Voi jumankauta, että olen yrittänyt päästä noista eroon, mutta elävät kai listojen takana tai kattorakenteissa, ties missä. Eikä auta kotikutoinen myrkky. Tein juuri pintaremonttia, jonka myötä revin jopa katto- ja lattialistat irti. Ennenkuin kiinnitin ne takaisin, suihkuttelin runsaasti Baygonia joka millimetrin täyteen.
Kesän aikana ei ole näkynyt kuin 1kpl vessassa. Arvasin että olin menettänyt pelin. Kun yksi näkyy, niitä on hittu sata muutakin. Tänään verhoa pitkin kiipesi toinen mokoma ja kokeilin miten tuo Baygon-torjuntani tehoaa: suihkutin sen elukan päälle ensin 30cm etäisyydeltä. Kiipesi vaan. Suihkutin 10cm etäisyydeltä - ei mitään tehoa. Suihkutin 10cm etäisyydeltä litimäräksi niin, että elukka huurustui ponnekaasun kylmyydestä: ei mitään tehoa. Kannoin koppiksen ulos.
Siis noihin ei tehoa MIKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄN!
Älkää ostako vaatteita kirppiksiltä tai mistä vit**ta nuo on ikinä tulleetkaan, älkää luulko että siivoaminen auttaa. Mikään ei auta!
*itkee*
Kommentit (53)
Siis ei ole vielä lutikoita, mut jos tulee, miten niistä eroon, kun vanha ok-talo.
17, se on tuo ihrakuoriainen, eli harmaa karvainen raita. En ole varma oliko noita kahta pistettä selässä, mutta ehkä nuoremmilla yksilöillä ei ole. Syövätkö nuo trikoovaatteita, vai onko meillä kaiken lisäksi vielä joku turkiskuoriainenkin??
Talo on kyllä ostettu perheeltä, joilla oli erilaisia eläimiä marsuista koiriin ja harrastivat myös hevosia. Tuleeko lemmikkieläinten tai näiden tarvikkeiden (ruokien, purujen, tassujen, harrastusvaatteiden) mukana taloon tuholaisia? MItä mä teen...Tiedän, että meillä on PUHDASTA, mutta noita elukoita olen nähnyt. Älkää tulko meille kylään, ihan kamalaa :(
ap
20, minusta reiät eivät tule pesukoneesta. Ne ovat tietynlaisten trikoovaatteiden tai miesten puuvillaisten T-paitojen mahapuolella. Ei siis mitenkään minkään hinkkauksen alaisina, ei edes vyön kohdalla.
Olen kolunnut läpi kuivaruokakaapit ja hellantaukset, siellä ei näy mitään, ei edes toukan kuoria. Huonekalutekstiileissä ei ole mitään. Villalankakoreissa ei ole mitään. Vaatteissa vain on ihan yhtäkkiä reikiä ja noita koppanoita olen tavannut veskin lattialla, keittiön tasolla ja nyt sitten olkkarin verhossa. Mikään peseminen ja kaappiraivaus ei auta.
Voiha se tietty olla että ihrakuoriainenkin syö vaatteita, en ole siihen niin perehtynyt, olen ollut vain siinä luulossa että se syö ruoan jämiä yms.
Turkiskuoriaisten toukat näyttää tältä: http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/13086/normal_DSC_5903.jpg ( aikuinen kuoriainen ei syö mitään, mutat nuo toukat syö.) Nuo on siis max. sentin pituisia ja jättävät raidallisia kuoria jälkeensä.
Ihrakuoriaisen toukat taas on tämän näköisiä: http://www.uku.fi/~holopain/stt/ihrak.jpg
-17
Ihrakuoriaiset (vyöihrakuoriaiset) lisääntyy myös kärpäsen raadoissa. Jos niitä on vaan muutamia yksilöitä silloin tällöin, en olis kauheen huolissani. Meillä niitä on uudessa talossa ja litsaan aina nähdessäni. En ole huomannut vaatteissa reikiä ainakaan paljoa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:11"]
Hyiiio! Minustakin pitsiverhot ovat ällöttäviä.
[/quote]
Joo, kiiiiitti. Jospa rupean huolehtimaan tuosta siustuksesta sitten enemmän. Poistan myös räsymatot ja pirttipenkit sekä puolipanelit. Nyt kyllä helpotti.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:00"]
Voiha se tietty olla että ihrakuoriainenkin syö vaatteita, en ole siihen niin perehtynyt, olen ollut vain siinä luulossa että se syö ruoan jämiä yms.
Turkiskuoriaisten toukat näyttää tältä: http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/13086/normal_DSC_5903.jpg ( aikuinen kuoriainen ei syö mitään, mutat nuo toukat syö.) Nuo on siis max. sentin pituisia ja jättävät raidallisia kuoria jälkeensä.
Ihrakuoriaisen toukat taas on tämän näköisiä: http://www.uku.fi/~holopain/stt/ihrak.jpg
-17
[/quote]
Ihrakuoriaisia ovat kuviesi perusteella. Huokaus. ap
Rakenteissa ne ovat, eli yhteys talonyhtiöön
Hyi hitto, luettunani tämän ketjun nyt tajuan, mitä meillä nyt pari päivää lennelleet siipeilijät ovat. Luulin, että ulkoa tullut jotain öttiäisiä syksyä pakoon, mutta ne onkin noita. Kaikkein ällöintä oli äsken tajuta, että niitä on ruokakaapissa ruoka-ainepusseissa, kun vähän tongin. Ja sellaisissa, joista olen tänään syönyt, hyyyyyi. Just kävin kiikuttamassa kuiva-ainekaapin sisällön roskiin. Hyi helvetti, puistattaa. Mitähän seuraavaksi pitäisi siivota?
Käsittääkseni ne torakat eivät syö tekstiilejä, vaan niiden toukat. Vai puhunko nyt turkiskuoriaisista?
Mietipä, mitä olisi luteet, torskat ysi kirput tai tupajumit.
Noita tulee ulkoa, kun on lämpimät ilmat ja ikkunat auki. Eilen äkkäsin ison pitkäjalkaisen lukin olkkarin ikkunalaudalla. Tullut varmaan parvekkeelta, kun ovi oli päivän auki. Annoin olla ja kipittää patterin taa. :)
Hämppärit ovat hyönteisten biotuhoojia!
HYYYIII, ap:n ihrat käveli pitsiverhossa
Osta Raid Super tai Bio kill, niissä permetriiniä joka tehoaa. Baygonissa sitä ei ole.
Ihrakuoriaiset tulee ulkoa. No panic. Jos siis ovat ihrakuoriaiisia. Kannattaako myrkyttää itsensä?
Oon saanu trauman noista. Kerran join lapsena kaakaota ja mun suuhun tuli tommonen ;(((((( mä vihaan vihaan noita myös. Ainoa lohtu on että ne ei ole oikeasti vaarallisia. Nyt asutaan uudessa talossa eikä meillä ole noita <3
Meillä kanssa nimenomaan ihrakuoriaisia kuten aiemmissa kuvalinkeissä eroteltiin ja kyllä tuöee trikoovaatteisiin reikiä. Ihan uusiinkin jotka ovat vaatekoreissa joten ei varmasti ole käyyössä jäänyt kiinni mihinkään tms. Eipä tule tuhlattua enää vaatteisiin ja joo.... ei osteta mtn kirpparilta tai oteta kebwltäkään vastaan yhtään mtn.
hauskinta oli ehkä sänkykaupasta uudet sängyt... kun purin muoveista kas, lutikka kipitteli lattialla. Voi jumqtsukka. Tosi tarkkana saa ola nykyään ettei tuleötököitä ja silti niitä tulee...
Kiitos kuvista. Meillä on noita kaikkia omakotitalossa. Joku niistä syö villaan reikiä. Joku söi itsensä läpi paksusta muovikannesta. Tosin olisi päässyt vierestäkin, kun purkki ei ollut kiinni. Oikeesti pelkään lutikoita. Ne on oikeesti kamalia.