Onko joku oikeasti nähnyt kummituksen/kuolleen haamun?
Yritän kovasti uskoa kummituksiin mutta kun en niitä näe..
Kommentit (183)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:07"]
Ei, kukaan ei ole oikeasti nähnyt sellaista. Monilla kyllä vahva luulo siitä.
[/quote]
Millainen yli-ihminen voi totena väittää, ettei kukaan oikeasti ole nähnyt haamua?
[/quote]
Kuka tahansa länsimaisia kouluja käynyt normaali ihminen. Heille on selvää että moisia satuolentoja ei ole olemassa.
[/quote]
Ei se kuule liity kouluihin ollenkaan.
Miljoonilla ihmisillä on monia kokemuksia ja sä oot kaikkitietävä?
Kyllä minullekin on muodostunut sellainen kuva, että joku edesmennyt kristitty saattaa kerran kuolemansa jälkeen Jumalan luvalla käydä tervehtimässä vaikka sitten unessa. Mitään okkultistista "henkiopasta" tai muuta neuvonantajaa hänestä ei kuitenkaan tule, vaan hän jatkaa elämäänsä iänkaikkisuudessa Jumalan luona. Jos jotain muuta sanomaa yritetään "rakkaudellisilla" valoilmiöillä vakuutella, niin silloin on kyse pimeyden puolen eksytyksistä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:37"]
Jos lemmikkieläimetkin kummittelevat, niin miten on teuraseläinten, luonnon eläinten, kalojen tai matelijoiden laita? Onko bakteereilla sielua? Virukset? Sienet? Kasvit? Miettikääpä!
[/quote]
Eiköhän ole niin, että jos jollain elävällä on sielu, niin kaikella elävällä on. Itse uskon ja koen jopa elottomilla esineillä ja asioilla olevan hengen tai sielun. Sellainen samantapainen kokemus kuin olen lukenut intiaanikansoilla joskus olleen, että kaikki kivistä ja vedestä alkaen on pyhää ja "täynnä sielua", jollain tapaa tiedostavaa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:00"]
Yritän kovasti uskoa kummituksiin mutta kun en niitä näe..
[/quote]
Miksi muuten yrität uskoa niihin? En oikein tiedä mitä hyötyä sellaisesta uskomisesta olisi, joskaan ei haittakaan. Toki siinä mielessä, että jos ennestään ei usko sielun kuolemattomuuteen ja kummituksiin uskomisen kautta uskoisi, voisi se olla lohduttavaa toki uskoa.
Itse olen nähnyt ja uskon, ja oma uskomukseni on että se on jonkinlalinen erityiskyky. Olen muutenkin äärimmäisen herkkä "henkisille" asioille, vaistoan muun muassa fyysisistä tiloista energioita, esim. minun on vaikea mennä tilaan jossa on hiljattain riidelty koska se energia on niin painostavaa. Toisaalta ajattelen että ei tällainen kyky järin hyödyllinen ole, että ihminen voi elää ihan yhtä hyvin ilman vaistomatta kummituksia tai psyykkisiä energioita. Tarkoitus kai tässä elämässä joka tapahtuu fyysisessä todellisuudessa on kai keskittyä fyysiseen eikä "tuonpuoleisiin".
[/quote]
Vaistoatko riitelyn silloinkin, kun tilassa ei ole enää ihmisiä? :)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:36"]Ei ole kukaan nähnyt, sillä sellaisia ei ole. Ihmisen mieli kuitenkin pystyy vaivatta loihtimaan sellaisia näkö-, kuulo- ja muista aistihavaintoja, jotka eivät perustu reaalimaailman tapahtumiin. Yksi kuulee ääniä, toinen näkee haamuja, kolmannen amputoitua jalkaa kutittaa. Havainnot ovat niin vahvoja ja varmoja, että ihminen saattaa loukkaantua syvästi, jos hänelle sanoo että kyseessä ovat aistiharhat. [/quote] Uskotko jumalaan?
[/quote]
En.
[/quote]
Ehkäpä et vain uskalla myöntää?
Mutta minua häiritsee tuo miten suppea ajatusmaailma sulla on. Sinusta kummitusten näkeminen ja niiden kanssa keskustelu on aistiharhoja. Kumma kun mulla ei ole koskaan kukaan lääkäri todennut aistiharhoja, vaikka näen henkiä ja joskus myös keskustelen heidän kanssaan. Olenko sinusta siis hullu?
Raaja-amputaatioiden kohdalla taas on tehty laajojakin tutkimuksia, harha-aistimuksista. Näille ihmisille esim amputoidun jalan kivut ovat todellisia ja aitoja. Sinulle ne on jotain muuta.
Et ole hullu, eivät aistiharhat ole hullluuden merkki
[/quote]
Sinä siis edelleen pidät kiinni suppeasta näkemyksestäsi? Noh, häviö on yksin sinun. ;)
Kyse kun ei kohdallani ole aistiharhoista.
Rikkoutuvatko hehkulamput itsestään räjähtämällä? Kun alakoulussa harjoittelimme ilman opettajaa näytelmää koulun juhlasalissa ja aloimme kertoa kummitusjuttuja, viereisessä varastohuoneessa räjähti lamppu rikki ja tikkaat kaatuivat kolinalla seinään. Tuli aika karmiva olo.
Käytiin vilkuilemassa noidan taloa. Oli kai asunut siinä joskus.
Kun lähdettiin pois, auto stoppas tielle eikä liikkunut mihinkään. Myöhemmin kyllä kun saatiin apua. Syytä ei löytynyt.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:00"] Yritän kovasti uskoa kummituksiin mutta kun en niitä näe.. [/quote] Miksi muuten yrität uskoa niihin? En oikein tiedä mitä hyötyä sellaisesta uskomisesta olisi, joskaan ei haittakaan. Toki siinä mielessä, että jos ennestään ei usko sielun kuolemattomuuteen ja kummituksiin uskomisen kautta uskoisi, voisi se olla lohduttavaa toki uskoa. Itse olen nähnyt ja uskon, ja oma uskomukseni on että se on jonkinlalinen erityiskyky. Olen muutenkin äärimmäisen herkkä "henkisille" asioille, vaistoan muun muassa fyysisistä tiloista energioita, esim. minun on vaikea mennä tilaan jossa on hiljattain riidelty koska se energia on niin painostavaa. Toisaalta ajattelen että ei tällainen kyky järin hyödyllinen ole, että ihminen voi elää ihan yhtä hyvin ilman vaistomatta kummituksia tai psyykkisiä energioita. Tarkoitus kai tässä elämässä joka tapahtuu fyysisessä todellisuudessa on kai keskittyä fyysiseen eikä "tuonpuoleisiin". [/quote] Vaistoatko riitelyn silloinkin, kun tilassa ei ole enää ihmisiä? :)
[/quote]
Nimenomaan silloin. Toki vaistoan myös ihmisten eleet ja mielialat helposti kun he ovat paikalla, mutta siinä ei ole mitään kovin ihmeellistä, useimmat muutkin vaistoavat.
Lapsena jo ihmettelin sitä joskus että miksi joskus minulle tuli ilman syytä jossain paikoissa epämiellyttävä ja levoton olo. Muut ihmiset eivät yleensä tuntuneet huomaavan mitään. Aloin oikein tarkkailla asioita ja huomasin, että yleensä nämä olot tosiaan liittyivät siihen että siinä tilassa oli hiljattain ollut esim. surevia, riiteleviä tms ihmisiä. Toisaalta vaistoan myös ympäristöissä olevat rauhan ja rakkauden ja hyvän tunteet. Niitä voi tuntea ihan joidenkin kodeissa, tai matkoilla joissain (minkä tahansa uskonnon) pyhäköissä joissa ihmiset on vuosisatoja olleet hartaissa mielentiloissa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:00"] Yritän kovasti uskoa kummituksiin mutta kun en niitä näe.. [/quote] Miksi muuten yrität uskoa niihin? En oikein tiedä mitä hyötyä sellaisesta uskomisesta olisi, joskaan ei haittakaan. Toki siinä mielessä, että jos ennestään ei usko sielun kuolemattomuuteen ja kummituksiin uskomisen kautta uskoisi, voisi se olla lohduttavaa toki uskoa. Itse olen nähnyt ja uskon, ja oma uskomukseni on että se on jonkinlalinen erityiskyky. Olen muutenkin äärimmäisen herkkä "henkisille" asioille, vaistoan muun muassa fyysisistä tiloista energioita, esim. minun on vaikea mennä tilaan jossa on hiljattain riidelty koska se energia on niin painostavaa. Toisaalta ajattelen että ei tällainen kyky järin hyödyllinen ole, että ihminen voi elää ihan yhtä hyvin ilman vaistomatta kummituksia tai psyykkisiä energioita. Tarkoitus kai tässä elämässä joka tapahtuu fyysisessä todellisuudessa on kai keskittyä fyysiseen eikä "tuonpuoleisiin". [/quote] Vaistoatko riitelyn silloinkin, kun tilassa ei ole enää ihmisiä? :)
[/quote]
Nimenomaan silloin. Toki vaistoan myös ihmisten eleet ja mielialat helposti kun he ovat paikalla, mutta siinä ei ole mitään kovin ihmeellistä, useimmat muutkin vaistoavat.
Lapsena jo ihmettelin sitä joskus että miksi joskus minulle tuli ilman syytä jossain paikoissa epämiellyttävä ja levoton olo. Muut ihmiset eivät yleensä tuntuneet huomaavan mitään. Aloin oikein tarkkailla asioita ja huomasin, että yleensä nämä olot tosiaan liittyivät siihen että siinä tilassa oli hiljattain ollut esim. surevia, riiteleviä tms ihmisiä. Toisaalta vaistoan myös ympäristöissä olevat rauhan ja rakkauden ja hyvän tunteet. Niitä voi tuntea ihan joidenkin kodeissa, tai matkoilla joissain (minkä tahansa uskonnon) pyhäköissä joissa ihmiset on vuosisatoja olleet hartaissa mielentiloissa.
[/quote]
Sama mulla.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:18"] [quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:31"] [quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:07"] Ei, kukaan ei ole oikeasti nähnyt sellaista. Monilla kyllä vahva luulo siitä. [/quote] Millainen yli-ihminen voi totena väittää, ettei kukaan oikeasti ole nähnyt haamua? [/quote] Kuka tahansa länsimaisia kouluja käynyt normaali ihminen. Heille on selvää että moisia satuolentoja ei ole olemassa. [/quote] Ei se kuule liity kouluihin ollenkaan. Miljoonilla ihmisillä on monia kokemuksia ja sä oot kaikkitietävä? [/quote] Tietysti liittyy kouluun. Siellä viimeistään opitaan luonnontieteistä että kummituksia ei voi olla olemassa. Ihmiset ovat saatanan tyhmiä. Kuvitelmat ja harhaluulot kun lähtevät leviämään niin siinä sulle kummitustarinaa ihan riittämiin. [/quote] Niinkö sulle opetettiin? Ja ope kertoi?
[/quote]
Ei koulussa nyt sentään naurettavuuksiin asti menty.
Mutta todistapa sinä nyt joutessasi kummitusten olemassaolo -olet viimeistään ylihuomenna maailman jokaisen median ykkösuutinen.
Paskapuhetta. Käyttäisitte aikanne johonkin järkevämpään kuin haamuihin uskomisiin.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:23"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole mitään ympäristön rauhaa tai rakkautta. Kaikki on sinussa. Ja vain sinussa. Tuollaiset vaistoamiset on ihan hömppää.
Koet olosi hyväksi koska ihmiset ympärilläsi eivät ole kuin lapsuudessasi.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 15:00"]Paskapuhetta. Käyttäisitte aikanne johonkin järkevämpään kuin haamuihin uskomisiin.
[/quote]
Jos sulla ei oo mitään tajua/ tietoa tai kokemusta asioista, ei voi mitään. Meillä on.
Vaistoaminen on kuvittelua. Läheisriippuvuuden oire. Ja samalla itsensä mitätöimistä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:10"]Oon nähnyt kerran. Töissä. Samassa huoneessa oli muitakin ihmisiä mutta he eivät nähneet ketään
[/quote] Et nähnyt
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:23"]Ja miksihän useimmat ihmiset näkevät kummituksia kuoleman jälkeen? Koska he haluavat nähdä niitä, se lohduttaa. Alitajunta se siellä temppuilee. Luulisi niiden kummitusten hiihtävän täällä ihan arkipäivän tilanteissakin jos niitä olisi..
[/quote]
Tottakai kuoleman jälkeen. En mäkään voi elävänä muuttua kummitukseksi.
Näkyvät pyytämättä. Ei ole mielikuvitusta.
Osa vaan ei näe.
[/quote] Mistä voit tietää ettei ole mielikuvitusta?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:23"]Ja miksihän useimmat ihmiset näkevät kummituksia kuoleman jälkeen? Koska he haluavat nähdä niitä, se lohduttaa. Alitajunta se siellä temppuilee. Luulisi niiden kummitusten hiihtävän täällä ihan arkipäivän tilanteissakin jos niitä olisi..
[/quote]
Tottakai kuoleman jälkeen. En mäkään voi elävänä muuttua kummitukseksi.
Näkyvät pyytämättä. Ei ole mielikuvitusta.
Osa vaan ei näe.
[/quote] Ymmärsit edellisen viestin täysin väärin, tai siis halusit ymmärtää väärin. Läheisen kuoleman jälkeen on rankkaa ja haluaisi edelleen olla yhteydessä kyseiseen henkilöön joten näkee sen mitä haluaa nähdä. Ei siinä sen kummmpaa. Kummituksia ei ole olemassa.
Sivu 2.