Mikä saa ihmisen uskomaan salaliittoteorioihin?
Tämä kiinnostaa. Vaikka meillä on tiede ja tilastot, niin silti uskotaan salaliittoihin. Onko kyseessä mielenterveyshäiriö? Persoonallisuushäiriö? Harhaisuus? Alhainen älykkyysosamäärä? Tiedon puute? Mikä?
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaliittoja on aina ollut ja on tänäkin päivänä. Monet salaliittoteoriat ovat osoittautuneet oikeaan osuneiksi. Jos suoralta kädeltä tyrmää kaikki salaliittoteoriat, täytyy olla aika suppea maailmankuva ja ajattelukyky.
No osoitas nyt vaikka sitten se oma laaja maailmankuvasi ja ajattelukykysi kertomalla se motiivi tämän kaiken takana. Minkä tavoitteen saavuttamiseksi tarvitaan maailmanlaajuinen virus tai rokotteet?
Salaliitto on aika eri asia kuin ns. salaliittoteoriat.
Kuten yllä esitettiin, Julius Caesarin murha suoritettiin salaliiton toimesta. Nimeltä tunnetut henkilöt ja tahot siis salaa sopivat murhasta. Tämä kaikki on ihan historiallista faktaa.
Sen sijaan se, että maapallo olisi litteä ja että viranomaiset ja tutkijat pyrkivät pimittävämään tätä "faktaa", sille ei ole mitään todisteita vaan se on pelkkää uskomusta eli salaliitto"teoriaa".
Maapallohan on litteä pallonen. Ei siis pannukakku, mutta navoiltaan litistynyt.
Ilmastonmuutos on jäänyt kivasti koronan ja nyt Afganistanin alle. Siihenkään eivät kaikki usko, ainakaan että ilmastonmuutos olisi ihmisen aiheuttama. Onko tällainen ei-uskominen salaliittoteoria?
No ainakaan ilmastonmuutoksesta ei ole esitetty minkäänlaisia todisteita. Se, minkä ilmastonmuutos todistaa on Josef Göbbelsin teoksen "Opas propagandaan", olevan vielä tänä päivänäkin pätevä opaskirja aivopesuun. Lukekaa se ja havaitkaa, miten mieliä ohjataan, sanasta sanaan.
Ainoat "todisteet" on matemaattisissa mallinnuksissa, jotka tällä näyttävät 300 % liian "kuumaa".
Mutta ainoa mitä tarvitaan on usko ja se miten ihminen saadaan uskomaan, on todistettu ilmastopropagandalla.
Niin. Mikähän siinäkin on, että kun ihminen tuhoaa tuhannet lajit, raiskaa sademetsät, ryöstökalastaa meret ja pilaa ilman..niin silti on niin tyhmä ettei näe, että kaikki tämä tehtynä suljetussa tilassa vaikuttaa kaikkeen. Sitä voi vinkua vaikka maailman tappiin idiootin kanssa että onko ilmastonmuutos totta vai ei, mutta siitä ei ole mitään hyötyä. Ihminen on keskimäärin käsittämättömän tyhmä, ja vaikka todisteet lyödään päin näköä, se ei usko.
He luulevat tietävänsä, että salaliittoteoriat ovat totta. Mutta he eivät tiedä luulevansa.
Vierailija kirjoitti:
Minut sai uskomaan Nobelisti. Sinun älykkyydestä en menisi takuuseen. Etsin aina parasta tietoa ja noin. Suosittelisin. Suuri kusetus on menossa.
Tiedän tämän kirjoittajan.
Luottaa yhteen 90- vuotiaaseen seniiliin entiseen tiedemieheen enemmän kuin sataantuhanteen nykyaikaiseen tiedemieheen.
Sen hörhömpi ei voi olla.
Itse olen Raamattuun uskova kristitty, ja maailmankuvani perustuu Raamatun ilmoitukseen.
Jo tällä perusteella minä olen "salaliittoteoreetikko", koska Raamattu todella kertoo hyvän ja pahan taistelusta maailmassa, mikä suurimmaksi osaksi leimataan salaliitoksi. Oman maailmankuvani mukaan 100% kaikki mitä maailmassa tapahtuu, edustaa joko Jumalaa tai Saatan**,eli tämä kahtiajako ja "salaliitto" on ihan kaikessa läsnä.
Sillä mitä joku ajattelee minusta, älykkyydestäni tai sivistyksestäni, ei ole itselleni mitään merkitystä.
Voin vain ajatella, että lopussa kaikille selviää, mikä oli totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen Raamattuun uskova kristitty, ja maailmankuvani perustuu Raamatun ilmoitukseen.
Jo tällä perusteella minä olen "salaliittoteoreetikko", koska Raamattu todella kertoo hyvän ja pahan taistelusta maailmassa, mikä suurimmaksi osaksi leimataan salaliitoksi. Oman maailmankuvani mukaan 100% kaikki mitä maailmassa tapahtuu, edustaa joko Jumalaa tai Saatan**,eli tämä kahtiajako ja "salaliitto" on ihan kaikessa läsnä.
Sillä mitä joku ajattelee minusta, älykkyydestäni tai sivistyksestäni, ei ole itselleni mitään merkitystä.
Mutta et kertonut mitään maailmankuvastasi, vain raamatusta.
Mihin lopulta uskot? Johonkin jumalien rangaistukseen?
Eli haluat uskoa siihen, että kaikki muut on väärässä, sinä oikeassa?
Niin no Raamatusta selviää mikä se maailmankuva on. Lyhyesti siis maailma on Saatan*** vallassa, ja paholainen kokoaa joukkojansa Jumalaa vastaan. Raamatun profetioiden mukaan lopun ajan lopussa maailmassa on ns yksi maailmanhallitus, mikä edustaa pahuutta. Kaikki yritetään alistaa sen alle, ja kristityt taistelevat sitä vastaan. Kaikki jotka eivät turvaa Jeesukseen, ovat pahan puolella joko tietoisesti tai tiedostamatta.
Kun siis uskon että em tapahtuu, on helppo nähdä maailman tapahtumat tuon ajatuksen pohjalta. Maailmaa pyörittää suuret liitot ja sotilasliitot, kaikki on kovin globaalia ja eliitin hankkeet ovat silmiinpistäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta et kertonut mitään maailmankuvastasi, vain raamatusta.
Mihin lopulta uskot? Johonkin jumalien rangaistukseen?
Eli haluat uskoa siihen, että kaikki muut on väärässä, sinä oikeassa?Niin no Raamatusta selviää mikä se maailmankuva on. Lyhyesti siis maailma on Saatan*** vallassa, ja paholainen kokoaa joukkojansa Jumalaa vastaan. Raamatun profetioiden mukaan lopun ajan lopussa maailmassa on ns yksi maailmanhallitus, mikä edustaa pahuutta. Kaikki yritetään alistaa sen alle, ja kristityt taistelevat sitä vastaan. Kaikki jotka eivät turvaa Jeesukseen, ovat pahan puolella joko tietoisesti tai tiedostamatta.
Kun siis uskon että em tapahtuu, on helppo nähdä maailman tapahtumat tuon ajatuksen pohjalta. Maailmaa pyörittää suuret liitot ja sotilasliitot, kaikki on kovin globaalia ja eliitin hankkeet ovat silmiinpistäviä.
Eli uskot siihen, että tulossa on yksi paha maailmanhallitus, koska mielestäsi raamattu sanoo niin.
No entä kun nyt ei ole olemassa maailmanhallitusta. Rajoittaako se tosiasia uskomuksiasi mitenkään? Vai uskotko pahaan vain koska se on niin jännää?
Vierailija kirjoitti:
Se on henkilökohtainen suuri järkytys kun tajuaa miten meille on valehdeltu ja valehdellaan koko ajan. Ketkä maailmaa johtavat ja mitkä ovat heidän aikeensa.
Kerrothan meille muillekin?
Vierailija kirjoitti:
Näistä salaliittoteorioistakin kerrotaan muulle yleisölle vain ne hulluimmat yksityiskohdat ja vedetään mutkat suoriksi. Sitten on nuo mantrat salaliittoteoreetikko on hullu, tyhmä, kouluttamaton, epäsosiaalinen, syrjäytynyt. Toki se vahvistaa tuota asetelmaa ja kuulostaa järkevältä tulkinnalta. Eli hullut höpisee hulluja juttujaan. Mutta kun miettii että ne jotka taas eivät usko salaliittoihin ovatkin koulutettuja, fiksuja, sosiaalisia laumaeläimiä. Luottavat auktoriteettiin ja tieteeseen. Eli öö siihen mitä koulussa ja lehdissä sanotaan. Vähän kannattaa kyseenalaistaa. Oma kuplansa tuokin telkkarista ja hesarista ammennettu maailmankuva. Jossa btw leimataan ne salaliityoteoreetikot. Ja tuntuuhan se mukavalta olla fiksu ja älykäs? Toisin kuin ne tyhmät foliohatut.
Ja sinä leimaat, että koulutetut ja fiksut on laumaeläimiä?
Olet ihan samanlainen kuin muutkin.
Yrität keksiä syytä tuntea itsesi fiksummaksi.
Loogisella ajattelulla ja tieteellä ei ole mitään merkitystä, kun "minä minä minä en ole laaaaaaammas, enkä ainakaan tyhymä..."
Salaliittoteoriat ovat vähän kuin urbaanilegendat, yhtä paljon perustuvat todellisuuteen. Jotkut vain uskovat mihin vain, mikä ei ole peräisin perinteisen tieteen ja viranomaisten taholta. Varsinkin USA:ssa on paljon epäluottamusta yhteiskuntaan ja tämä ruokkii salaliittoteoreetikkoja. Mutta niitä löytyy meiltäkin. Surullista. Elämä on varmaan aika synkkää, kun näkee kaikessa aina jotain salattuja tarkoituksia.
Koska en ole aivopesty mediaan ja hallitukseen uskova lammas koko ajan paljastunut miten meille ollaan valehdeltu en toisaalta usko kaikkiin salaliittoihin mutta en myöskään usko hallituksen ja median propaganda valheita.
Luulen, että kouluttamattomuus, lähipiiri ja elinympäristö. Näin syntyy perussuomalainen.