Miksi on rajoitus, että vasta klo 9 jälkeen saa ostaa alkoholia ja klo 21 jälkeen sitä ei myydä?
Eikö se toisi enemmän rahaa valtiolle, jos kaikki janoiset juoksisivat neljän metrin loikilla jo aamusta ostoksille?
Kommentit (117)
Tän oli muistaakseni tarkoitus vähentää alkoholin terveyshaittoja.
Holhouskulttuuri Suomessa joka on yleinen = ihmisille ei haluta antaa vapautta
Poliitikoiden ja virkamiesten ylemmyyden tunne = kokevat olevansa puolijumalia kun ovat saaneet valtaa
Kansalaisten alamaisuus ja että tämä byrokratia hyväksytään = tahdon puute
Alkon työpaikat ja sen kautta saadut tulot = eturyhmät jotka saavat rahaa
Koska viranomaisilla on tarve hallita sua ja keksityt hatusta vedetyt aikarajat on siihen hyvä keino.
Taannoin menin myöhemmin töihin ja keksin tehdä lapsiperheen viikonlopun ruokaostokset Prismassa jo aamulla. Välttää ruuhkat. Ostin yhden (1) saunaoluen. Olin kassalla 8:55, enkä muistanut tuota älyvapaata aikarajaa. Kassa otti tölkin pois. Piti odotella se 5 min, niin sitten sain tulla ostamaan sen erikseen. Kyllä mun alkoholismi nyt estyi.
Hyvä että rajoitetaan etes jotenkin. T.Alkoholistin puoliso
Jotta et ois kännissä ihan aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisempaa myyjille kun känniurpot eivät yömyöhään pyri tuiskeessa edes yrittämään. Ohjaa myös osan käyttäjistä baareihin nauttimaan juomiaan valvotuissa olosuhteissa.
Tuskin se kello kymmen tai yksitoista illallla on YÖMYÖHÄÄN. Vanhan kulttuurin maissa tuolloin ihmiset vasta alkavat elämään.Voi kyllä jossain tapauksissa johtua ilmanalasta.
Vielä parempi olisi laki, joka kieltäisi Egotripin MatkustajAAAaaa -biisin soittamisen 00:00:00 ja 23:59:59 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että rajoitetaan etes jotenkin. T.Alkoholistin puoliso
-----------------
Alkoholisti saa juomansa aina jostain. Tuolla perusteella pitää kieltää myös autolla ajaminen, koska joku voi ajaa humalassa. Kaikki lääkkeet, koska joku voi käytää väärin jnejne
Tällähän ei ole käytännössä mitään vaikutusta alkoholismin eston kanssa. Plus, avaa vain markkinat trokareille. Juopot ainakin ennen vanhaan hakivat mustasta viinaa sitten kun kaupasta ei enää saanut, yli kaksinkertaisella hinnalla tietenkin.
Minä en ylläty jos se muuttuu niin että alkoholia saa myydä vain tunnin ajan vuorokaudessa. Holhous, kyttääminen ja kiellot on niin suomalaista. Mitään hyötyä niistä ei ole mutta sehän on tärkeintä että päättäjät saa kieltää ja rajoittaa kansalaisten päihteiden ostamista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ylläty jos se muuttuu niin että alkoholia saa myydä vain tunnin ajan vuorokaudessa. Holhous, kyttääminen ja kiellot on niin suomalaista. Mitään hyötyä niistä ei ole mutta sehän on tärkeintä että päättäjät saa kieltää ja rajoittaa kansalaisten päihteiden ostamista.
Ihan sama vaikka myisivät ainoastaan alkossa ja tunnin päivässä. En muutenkaan käytä alkoholia, joten ei ainakaan mua haittais.
Deekut oli ennen heti aamuseiskalta hakemassa loiventavaa.
Mutta joo. Onhan tuo älytöntä. Missä muussa maassa on tällaista valvontaa? No, Pohjois-Koreassa ja rättipäämaissa ehkä, mutta että Suomessakin, maailman onnellisimmassa ja vapaimmassa maassa.
Onkin kiva mennä laivalle kun saa shoppailla aamuvarhain tai myöhään illalla alkoholia. Ei niin, että sitä olis pakko ostaa, mutta ihan sen tunteen takia, että typerä laki holhoavine kellonaikoineen ei päde laivalla.
Ja miksi ravintolassa saa anniskella alkoholia iltayhdeksän jälkeen? Ja aamulla vaikka viiteen saakkka.
Nythän hallitus valmistelee sallivansa alkoholin kotiinkuljetuksen. Jos tilaan satsin 20:55, saako wolttikuski luovuttaa sen mulle 21:15? Vai pitääkö juomat itsellään.
Muutenkin tuossa on niin hauskoja kohtia koko ehdotuksessa. Wolttikuski kuulemma tarkastaa, että vastaanottaja on täysi-ikäinen, ei-juopunut ja että alkoholia ei luovuteta alaikäisille. Tätä varten wolttikuskit koulutetaan toimimaan oikein.
Voin kuvitella, että intianpoikaa ei ihan hirveästi kiinnosta ja muutenkin on aika vaarallista tulla oven taakse kaljalastin kanssa ja sitten sanoa humalaiselle bileporukalle, että "hähhää, enpä luovutakkaan satsia teille".
Tämä on niin pöljä maa.
Varmaan näille myyntiajoista iniseville loppasuille pitäis olla ilmainen kotiinkuljetus keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka myisivät ainoastaan alkossa ja tunnin päivässä. En muutenkaan käytä alkoholia, joten ei ainakaan mua haittais.
Se että jokin asia ei juuri sua haittaa, ei tarkoita että olisi hyvä sillä perusteella lähteä lakeja muuttamaan ja ihmisiä lisää holhoamaan. Vähän sama asia ku ihmiset joita ei haittaisi jos heidän yksityisyyttä loukattaisiin päivittäin vaikkapa poliisin toimesta koska "ei mulla oo mitään salattavaa".
Vierailija kirjoitti:
Nythän hallitus valmistelee sallivansa alkoholin kotiinkuljetuksen. Jos tilaan satsin 20:55, saako wolttikuski luovuttaa sen mulle 21:15? Vai pitääkö juomat itsellään.
Muutenkin tuossa on niin hauskoja kohtia koko ehdotuksessa. Wolttikuski kuulemma tarkastaa, että vastaanottaja on täysi-ikäinen, ei-juopunut ja että alkoholia ei luovuteta alaikäisille. Tätä varten wolttikuskit koulutetaan toimimaan oikein.
Voin kuvitella, että intianpoikaa ei ihan hirveästi kiinnosta ja muutenkin on aika vaarallista tulla oven taakse kaljalastin kanssa ja sitten sanoa humalaiselle bileporukalle, että "hähhää, enpä luovutakkaan satsia teille".
Tämä on niin pöljä maa.
Se kuski tuo sen 9-21 välillä. Joudut siis odottamaan seuraavaan aamuun ellei ne ehdi viidessä minuutissa keräillä juomia ja lähetti polkea luoksesi kuorman kanssa.
No ööh, mut jos sitten vaan ostaa klo 9-21 välillä sen verran ettei lopu kesken? Niin kai juopot tekeekin. Haittaa tulee vain noille jotka haluaisi satunnaisen saunakaljan ostaa vaikka klo 8:55.
Turvallisempaa myyjille kun känniurpot eivät yömyöhään pyri tuiskeessa edes yrittämään. Ohjaa myös osan käyttäjistä baareihin nauttimaan juomiaan valvotuissa olosuhteissa.