Petyin miehen synttärilahjasta
Sain siis keittiötarvikkeita. Uudet veitset ja muutaman keittiöpyyhkeen. Olisin odottanu jotain vähän henkilökohtasempaa ja romanttisempaa kun pyöreitä vuosia täytin. Mies on hyvä ja kiltti mutta ei kai oikein tiedä mistä mä tykkään. On niin paha mieli että vähän itkettää mutta en tahdo sille sitä näyttää, ettei pahoittaisi mieltään, varmaan ajatteli että oli hyvä idea ostaa tommosta käytännöllistä. Pitkiin en ole täällä käyny mutta nyt ajattelin että sanon tän tässä ettei mene koko päivä pilalle.
Kommentit (108)
Eli tiivistettynä: teille pitää ostaa lahjoja jos haluaa seksiä..? Ja pitäisi vielä muistaa päiväyksiä ulkoa kun omankin syntymäpäivän on onnistunut tänäkin vuonna väärin kirjoittamaan useampaankin paperiin?
T. Mies
Naiset haluaa huomiota ja arvostusta, ja ennenkaikkea rakkautta. Ja että mies jollain tapaa näyttää sen. Ihan väränlainenlahja taas jertoo, eteei mies joko tunne vaimoaan tai sit ei välitä. Kalastava mies ei varman ilahdu,jos saa lahjaksi golf-hanskan, tai hipsteri mies ei ilahdu siitä suomiriipuksesta.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:34"]
Mitä olette ostaneet miehillenne lahjaksi, ostatteko koskaan kukkia, suklaata tms?
[/quote]
Miesten kosmetiikkaa, vöitä, kravatteja, laadukkaita sukkia, kaulahuivin, laadukkaan kynän, nahkaisen luottokorttikotelon jne. Jos ostaisin kukkia tai suklaata, olisi varmaan enemmän omaksi hyödykseni...
[/quote]
Niin eli ihan käyttötavaraa... poikkeaa ap:n saamasta lahjasta miten?
[/quote]
No eiköhän silläkin ole jotain eroa että olisiko apn mies ostanut aplle laadukkaan alusvaatesetin tai korun kuin keittiötavaroita. Jos ei tuossa nää eroa niin ei siinä sitten kai mitään.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:16"]Mietin tässä just, että minulla oli suhde mieheen, joka ei jouluksi, synttäriksi tai nimppariksi ostanut oikein mitään. Joskus antoi jonkun ihan älyttömän jutun, suurin piirtein edelleenannetun liikelahjan, jos sattui muistamaan, että joku tärkeä päivä on käsillä. Onnitteli vasta kun muistutti, että tänään olis se ja se päivä. MUTTA muuten hän hemmotteli minua enemmän kuin ketkään muut koskaan yhteensä ja opin sitten olemaan pettymättä juhlapäivinä, koska arki tuon miehen kanssa oli täyttä juhlaa.
[/quote]
Harvalla se arkikaan on juhlaa, joten odotukset merkkipäiviä kohtaan on korkealla.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:47"]Mä en jotenkin ymmärrä aina tätä lahjoista valittamista naisilla, tai siis mun mielestä ne lahjat ei kerro mitään siitä, kuinka paljon toinen rakastaa. Se pysyykö uskollisena,auttaa pienissä arjen askareissa, ja antaa hyvänyön suukon on esimerkiksi semmosia arjen pieniä juttuja, jotka on ainakin itselleni niin paljon tärkeämpiä kun upeat lahjat. Miehet on käytännönläheisempiä kun naiset, ne ajattelee ns"tarpeellisia" lahjoja, mille on oikeasti käyttöä.Se, ettei osaa ostaa täydellisiä lahjoja ei tarkoita ettei mies rakasta/on epäromanttinen. Se romanttisuus näkyy ihan muissakin jutuissa,miehet ei ole ajatustenlukijoita, kuten ei kyllä naisetkaan.Tai toki saa olla pettynyt mutta en tiedä, itselleni ne lahjat vaan ei oikein niin paljon merkkaa, vaan miehen sanat ja varsinkin teot :)
[/quote]
Miksi sen täytyy olla joko tai? Miksi ei voisi saada molempia?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:52"]
Mun mies ei ole muistanut nyt ainakaan kahteen vuoteen mun synttäreitä, siis ollenkaan. Joululahjoja ei osta muuten vaan, kun ei kuulemma keksi mitään. Olen suoraan sanonut moneen kertaan, että korun jos antaa, niin ei voi mennä vikaan. Ei kuulemma tiedä minkälaisista koruista pidän. Viime jouluna ja edellisenä antoi rahaa. Välillä vituttaa sen junttius.
17 vuotta kohta oltu yhdessä, silloin alkuvuosina kyllä muisti antaa lahjoja, ei enää. Olen kai tullut itsestään selvyydeksi.
[/quote]
Täällä 17 vuotta ilman ainoatakaan syntymäpäivä-, nimipäivä- tai vuosipäivälahjaa, kukista puhumattakaan. Jouluisin sentään muutama paketti, nekin hyvin pohjustettujen vihjeiden perusteella hankittuja.
[/quote]
Kamalaa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:24"]Minun mieheni yleensä ostaa sellaisia lahjoja, jotka sitten omii itselleen. Esimerkiksi pari musa-DVD:tä ja cd:tä on mennyt miehen arkistoihin ilman, että olisin edes ehtinyt avaamaan muoveja. Mies kyllä tietää mitä haluaisin tai tarvitsisin, mutta ei vain tajua. Olen tällä hetkellä lasten kanssa kotona, joten satunnaisia kampaamokäyntejä kummempaan hemmotteluun itselläni ei ole varaa. Siksi ärsyttää erityisen paljon, että minun lahjani ovatkin yhteisiä. Siis sellaisia asioita, jotka mies olisi varmasti muuten ostanut itselleen.
[/quote]
Voi luoja! Noin se on meilläkin! Mies hommaa minulle lahjoja, joita voi itse käyttää.
Mä sain joululahjaksi Glitteristä ostetun 5€ korun ja synttärilahjaksi liput Sweden Rockiin kattoon Black Sabbathia ja lentoliput ruotsiin + hotelliyöt. Mies tuli ensin jouluna anteeksi pyytelevän nälöisenä sen paketin kanssa, että hällä ei ollut varaa ostaa mitään hienoa. Jouluna antoi sit noi liput, että jos tää korvais kehnon yrityksen synttärilahjaksi. :D Mähän olin jo siihen koruun tyytyväinen, koska se on oikeesti hieno. Lippujen kohdalla lensin perseelleni, että mulla on paras mies ikinä.
Siis synttärinä (= uutena vuotena) antoi ne liput. Sori ajatusvirhe.
-82.
Joo tuo on täynnä virheitä, muutin lauseiden järjestystä copy paate tyylillä ja virheitähän sinne jäi.
No voi itku... miten kukaan voi olla noin kiittämätön :D
Ei ne miehet välttämättä oikein osaa naisille mitään ostaa :) Ja eihän se lahja oo se tärkein vaan yhteinen aika ajatus, on se silti nähny vaivaa ku on käyny ne ostamassa. Sun pitää nyt muuttaa vähän asennetta ja ajatella positiivisemmin.
siis lahjoja pitää saada... Oikeesti... Lapsukaiset... Herätkää jo!
No, kieltämättä aina vähän pettyy, kun merkkipäivien muistamisen kans on vähän niin ja näin. Jotenki sitä odottais, että edes jotain, ku ite teen vähintään kakun.. Tosin mielummin ei mitään kuin joku torkkupeitto, ku todella harvoin nukun päiväunia, enkä nyt muutoinkaan osaa lojua jonkun peitteen sisällä.. Kaikista tyhmin lahja on sellainen hätäratkaisu periaatteella "ku jotain piti äkkiä keksiä". Mulle riittäis vaikka lupaus siitä, että saan yhden päivän keskittyä omiin tekemisiin ja mies ottais täyden vastuun kodin pyörittämisestä, tai alkais pyytämättä kaveriks siivoamaan.. Onneks ei osta kodinkoneita lahjaks, vaan ne hankitaan tarpeen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:37"]
meillä oli juuri hääpäivä. En saanut yhtään mitään.
[/quote]
No miltä se tuntuu? Petyitkö? Vai odotitko mitään? Mun on vaikea käsitellä tätä pettymyksen tunnetta. En haluis olla kiittämätön tai vaatia liikoja. Kyllä hääpäivää olis hyvä muistaa jotenkin. Edes sanallisesti.
ap
[/quote]
Olet aikuinen ihminen. Mene itse osatamaan tavarasi
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:00"]
Mun on vaikea ymmärtää miten se voi olla niin vaikeeta, kaiken mainonnan keskellä, että mitä naiselle pitää ostaa. Jos ei itse keksi voi vaikka Stockmannin myyjältä kysyä. Kyllä se on miehen välinpitämättömyydestä ja saituudesta kiinni.
[/quote]
Miksi et itse osta niitä? Toi syntymäpäivälahjojen ostaminen aikuiselle on niin lapsellista touhua kuin vain voi olla.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:15"]
Voisiko joku mies kerrankin kommentoida ja kertoa, että miksi heidän on mahdotonta muistaa muiden merkkipäiviä? Ja miksi läheisen muistaminen ja lahjan tai edes kukkien hankkiminen on niin kovin vaikeaa?
En vaan tajua. Kännykkään voi laittaa muistutuksen, lahjan voi tilata tai hankkia etukäteen valmiiksi, monissa kaupoissa naismyyjät ovat jopa koulutettuja auttamaan huuli pyöreänä palloilevaa miesasiaksasta kuten hajuvesiliikkeet ja alusvaateliikkeet.
Ongelma ei ole päivämäärien muistamisessa sinänsä, vai oletko muka koskaan kuullut miehestä, joka ei muistaisi päivämäärää jolloin osti ensimmäisen autonsa? Ei muistaisi vuotta jolloin Suomi voitti ensimmäisen jääkiekon maailmanmestaruuden? Unohtaisi lähteä kaverien kanssa sovitulle kalaretkelle?
Aivan, never happen.
Joten herrat, mikä tuossa mättää?
[/quote]
En todellakaan muista koska ostin autoni. Koska sillä ei ole mitään merkitystä. Mutta on täysin naurettavaa ostella jotain synttärilahjoja tai muita vuosipäivälahjoja. Siinä ei ole mitään järkeä.
Joku syntäreiden juhliminen on muutenkin niin lapsellista touhua. Se on vaan yksi päivä muiden joukossa.
En myöskään ymmärrä tätä; minkälaisi amiehia olette saaneet/valinneet, jos mies ei älyä ostaa mitään henkilökohtaista lahjaksi???
Nythän ei ole kyse siitä, että sen pitäisi olla jotain kallista, jokainen toimii budjettinsa mukaan, mutta että ostetaan jotain keittiöön esim tarkoittaa sitä että mies näkee sinut "keittiöorjana" - ELLET ole toivonut jotain keittiöön. Kyllä pitää olla aika urpo ihminen (mies) jossei tajua ostaa kukkia/suklaata/kirjaa/naistenlehtiä/hierontaa/jalkahoitoa/hajuvettä/illallista ravintolassa jne jne. Tässä nyt vaan niitä edullisia esimerkkejä!
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:47"]Mä olen oppinut kantapään kautta, että alan vihlailemaan mun synttäreistä ja jossain vaiheessa vihjaillen aika suoraan jostain mitä haluaisin. Suurin osa miehistä ostaa hyviä lahjoja, kunhan heille ensin vihjaa tai kertoo suoraan mitä halutaan. Kohta vietetään hääpäivää ja mä olen siitä jo alkanut "varoittelemaan". [/quote] mä harrastan samaa ja aina olen saanut mieluisan lahjan. monesti päälle vielä jonkin pienen ekstrayllätyksenkin. toisinaan annan myös muutamia vaihtoehtoja joista mies voi valita mitä haluaa mulle antaa. se kun tykkäisi yllättää, mutta minä taas en täysyllätyksistä pidä :) miehelle lahjan hommaaminen sen sijaan on kyllä hankalaa kun se ei itsekään tiedä mitä haluaisi. ostaa yleensä samantien haluamansa ja kalleimpiin toiveisiin ei mullakaa ole varaa. :/
[/quote]
Eikö lahjan koko idea ole se että lahjan ostaja haluaa itse sen ostaa ilman että on pakko? Eikö lahjan koko idea ole se että se on yllätys toiselta ihmiseltä toiselle?
Tuossa ei ole mitään järkeä että ensiksi pakotat toisen ostamaan sinulle lahjan ja sitten vielä kerrot mitä haluat. Lahja toi ei kyllä ole.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:34"]
Mitä olette ostaneet miehillenne lahjaksi, ostatteko koskaan kukkia, suklaata tms?
[/quote]
Miesten kosmetiikkaa, vöitä, kravatteja, laadukkaita sukkia, kaulahuivin, laadukkaan kynän, nahkaisen luottokorttikotelon jne. Jos ostaisin kukkia tai suklaata, olisi varmaan enemmän omaksi hyödykseni...
[/quote]
Niin eli ihan käyttötavaraa... poikkeaa ap:n saamasta lahjasta miten?
[/quote]
Nuo ovat henkilökohtaista käyttötavaraa toisin kuin keittiövälineet.