Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaverin kotona ei syödä aamupalaa?

Vierailija
11.09.2014 |

Meillä oli viime viikonloppuna lapsen kaveri yökylässä. Tuli lauantaina ja lähti sunnuntaina. Meillä aina sunnuntaisin syödään hieman myöhemmin kunnon aamiainen. Tai enemminkin brunssi. Kaveri söi tosi paljon. Hieman ihmettelin, miten niin pieneen poikaan mahtuu niin paljon ruokaa. Annoin kuitenkin syödä, en kommentoinut mitenkään. Tänään kun hain eskarilaiseni kotiin(eskari koulun yhteydessä) tuli tuo vanhemman lapsen kaveri vastaan ja kysyi, voisiko taas tulla viikonloppuna yökylään, koska kotona ei saa aamulla ruokaa. Kyseessä siis on tokaluokkalainen lapsi. Olen vähän huolissani. Mitä teen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
42/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:31"]

Meillä oli viime viikonloppuna lapsen kaveri yökylässä. Tuli lauantaina ja lähti sunnuntaina. Meillä aina sunnuntaisin syödään hieman myöhemmin kunnon aamiainen. Tai enemminkin brunssi. Kaveri söi tosi paljon. Hieman ihmettelin, miten niin pieneen poikaan mahtuu niin paljon ruokaa. Annoin kuitenkin syödä, en kommentoinut mitenkään. Tänään kun hain eskarilaiseni kotiin(eskari koulun yhteydessä) tuli tuo vanhemman lapsen kaveri vastaan ja kysyi, voisiko taas tulla viikonloppuna yökylään, koska kotona ei saa aamulla ruokaa. Kyseessä siis on tokaluokkalainen lapsi. Olen vähän huolissani. Mitä teen?

[/quote]

Mitä yökyläilijä söi aamulla teillä?
[/quote]

Kaikkea mitä oli tarjolla. Ja ihan kunnon annokset. munakokkelia, keitettyjä munia, pekoniin käärittyä parsaa, salaattia, prinssinakkeja, lihapullia, tuoreita sämpylöitä, graavikalaa, erilaisia leikkeleitä, fetajuustokolmioita, croisantteja, hedelmälohkoja, focacciaa, pieniä mustikkapannareita.. Olikohan siinä kaikki. Ne määrät oli oikeasti sellaisia, että olisin itse haljennut. Toki voi olla, että lapsi tykkäsi niistä niin paljon. Minua vain jäi tämä asia nyt vaivaamaan. Eikö kuitenkin ole parempi varmistaa asia, kuin antaa vaan olla? Ap.
[/quote]

:D Söisin itseni ähkyyn joka sunnuntai jos meille joku tekisi tälläisen eteen. Huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:31"]

[/quote]

Mitä yökyläilijä söi aamulla teillä?
[/quote]

Kaikkea mitä oli tarjolla. Ja ihan kunnon annokset. munakokkelia, keitettyjä munia, pekoniin käärittyä parsaa, salaattia, prinssinakkeja, lihapullia, tuoreita sämpylöitä, graavikalaa, erilaisia leikkeleitä, fetajuustokolmioita, croisantteja, hedelmälohkoja, focacciaa, pieniä mustikkapannareita.. Olikohan siinä kaikki. Ne määrät oli oikeasti sellaisia, että olisin itse haljennut. Toki voi olla, että lapsi tykkäsi niistä niin paljon. Minua vain jäi tämä asia nyt vaivaamaan. Eikö kuitenkin ole parempi varmistaa asia, kuin antaa vaan olla? Ap.
[/quote]

Ovela humble bragg! ;)

Vierailija
45/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
46/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun tytöltä :) kavereilla ja yökylässä ja koulussa kaikki ruoka uppoaa, sen sijaan kotona nirsoilee ja etsimällä etsii ruuasta vikoja. Viikonloppuisin syö "aamu"palan vasta yhdentoista maissa kun aiemmin ei maistu. Kuulemma ruoka maistuu kylässä paremmalta, ja mummi keittää parempaa puuroa kuin äiti..

Sama tyttönen pari päivää sitten huusi kaupassa "menit sitten taas ostamaan viinaa!!" niin että marketti raikui. Mulla oli kärryssä oliiviöljypullo ;)

Vierailija
47/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Huolestuin siis turhaan. En yleensä työnnä nokkaani toisten asioihin, mutta joku pojan ilmeissä ja tavassa jolla puhui sai minut huolestumaan.

Meillä sunnuntai aamupäivä on ainut aika jolloin ollaan koko perhe koolla. Sen takia haluan siihen panostaa. Muina aamuina meillä syödään ihan tavallista aamiaista. Puuroa, leipää tai muroja.

Tässä mustikkapannareiden ohje.

Blueberry pancakes

2 munaa

1 dl maitorahkaa

3 rkl vaniljasokeria

1 rkl soodaa

3 dl maitoa

3 dl vehnäjauhoja

1,5 dl mustikoita

ripaus suolaa

limen mehua (oman maun mukaan, meillä puristan kokonaisesta limestä kaikki mehut)

Vatkaa munat ja maito keskenään. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää joukkoon. Lopuksi lisää taikinaan maitorahka, mustikat ja limenmehu.

Paista pannukakut esim. blinipannulla. Jätä kohoamisvaraa. N. 3 minuuttia per puoli.

Noita ohjeita on netissä vaikka kuinka. Monia ollaan kokeiltu, mutta tämä on suosikki.

Ap

Vierailija
48/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 jatkaa: enkä tajua itsekään miten tuo oliiviöljy liittyy mihinkään, ehkä sen oli tarkoitus havainnollistaa että lapset nyt päästelevät suustansa mitä sattuu. Sori aivopieru, oon väsynyt :)

Vierailija
49/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:10"]AP kuinka voit ottaa vieraan lapsen yökylään ? eikö yökylistä AINA sovita VANHEMPIEN kesken, kyseessä sentään tokaluokkalainen ??????

Eli, kun sovit yökylästä, niin silloin puhut lapsen ruokailuistakin, mielestäni se on itsestään selvää..

Aina ihan koulun jälkeen kylään tulevien lastenkin vanhempien kesken sovin syömiset, syökö päivällisen meillä, vaiko vain välipalaa jne 

jos uusi kaveri , niin myös allergiat , inhokit jne jne

en ymmärrä miten ketään uskaltaa ootta toisten lapsia kylään yöksi, eikä edes tunne lasta, saati keskustele vanhempien kanssa...

itse en edes antaisi lastani yökylään perheeseen, jota en tunne....

nykyään kun on kaikenlaisia hulluja....

eli asiaan, ilmeisemmin tuo lapsi joutuu itse tekemään kotonaan aamupalansa, tai sitten tosiaan eivät syö viikonloppuisin aamiaista, vaan suoraan lounaan.. näin mekin teemme jos nukumme kovin myöhään esim klo 10 viikonloppuna, niin teen suoraan lounaan

mutta asiat selviää parhaiten  PUHUMALLLA kyseisen lapsen vanhempien kanssa

ja näkee lapsesta kyllä, jios pön aliravittu

meillä on lapsella kaveri, joka on aliravittu,,,, vanhemmat terveyshulluja,,,, luulevat, että lapsi, joka kasvaa pärjää pelkää porkkanalla, papsikalla ja omenaa koko päivän aamusta iltaan....

lapsi on 150 cm ja painaa 28kg :( :)(

vaikeaa on ollut puuttua, olen ihan suoraan ja asiallisesti kesksutellun äitinsä kanssa, kuten koulun terveydenhoitajakin,,,,mutta.....

meillä tuo lapsi syö kaiken ja hyvällä ruokahalulla, tosin hitaasti... maha on niin kutistunut....

eli kyse ei ole siitä ettei lapsi söisi , vaan hänelle ei anneta monipuolista terveellsitä ruokaa kotona.... äitinsä kaupassakin ohjaa lasta lukemaan pakettien kyljestä paljonko sokeria rasvaa sisäsltävät :(

ei sovi 9v minusta

itse ohjaan lapseni syömään terveelllisesti, tuoreita kasviksia, hedelmiä, marjoja, sopivasti kanaa/kalaa tms proteiinia, viljaa täysjyvänä, maitotuotteita jne jne ei tulisi mielleenkään alkaa kaloreita lasketuttamaan...

sen kerron,ettei suolaa ja sokreia saa syödä paljon, karkkipäivänä vain hiukan...

eli ihan perus asiat
[/quote]

Tekstisi luettuani olen samaa mieltä yhdestä asiasta: "Nykyään on kaikenlaisia hulluja". Siltähän tuo vaikuttaa...

Vierailija
50/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö sanoo aina että meillä ei ole mitään syötävää=vanukasta, lempijugurttia tms. nopeaa ja herkkua. Leipää, puuroa, ruokaa ei ilmeisesti laske syötäväksi.

Ehkä heillä kotona on vaatimattomampi aamupala myös sunnuntaisin, joka ei pojan mielestä vastaa teidän tarjoiluja. Todennäköisesti poika tarkoitti, että heillä ei ole noin komeaa aamupalaa. Ja mistäs sen tietää jos poika luulee sen olevan teillä joka aamu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä